nieuwe fiets

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 19 jun 2008 12:36

Als ik niet in Rhenen zou wonen, zou ik zeker een omafiets aanschaffen. Fantastische dingen.
Mijn zusje heeft een felgele met roze bloemen, ik ben helemaal jaloers.
Kan er wel eentje met versnellingen aanschaffen, maar ten eerste vind ik die niet echt een omafiets, en ten tweede zijn die toch wel erg prijzig.
En ik fiets echt zelden, dus mijn batavus in het felgroen doet het nog prima.
Stel dat ik me ooit bedenk en naar mijn werk ga fietsen, laat ik em wel helemaal opknappen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2008 16:11

Hoe doe je boodschappen zonder fiets? Ow ik zou me echt gehandicapt voelen als ik niet kon fietsen... En nou hoor ik dus om me heen dat je met een baby niet kan fietsen tot hij/zij 9 maanden is :shock: Dat lijkt me echt niet praktisch! Ik doe alles op de fiets.

Anyway: mijn blauwe Gazelle orange plus is vandaag bezorgd, ik heb de trappers er zelf op gemaakt 8) en even een stukje gefietst.... wow :-D

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Berichtdoor gempa » 02 jul 2008 18:36

ik doe ook alles op de fiets, (ben ook autoloos)
3 kids erop gehad , aanhangfiest, maxicosie achterop enz. bergen boodschappen
gelukkig fietsen de oudsten nu zelf en heb ik alleen 1 voor en 1 achter

dat alles op mn oude brikkie, als ik geld overhad kocht ik een betere fiets.
liefst een met boodschappenrek enzo.
ben erg gecharmeerd van giant triple x

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Berichtdoor gempa » 02 jul 2008 18:37

[
Anyway: mijn blauwe Gazelle orange plus is vandaag bezorgd, ik heb de trappers er zelf op gemaakt 8) en even een stukje gefietst.... wow :-D[/quote]

gefeliciteerd :!:

Gebruikersavatar
Hannah2006
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 aug 2006 13:38
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Hannah2006 » 03 jul 2008 08:33

MissF schreef:Als ik niet in Rhenen zou wonen, zou ik zeker een omafiets aanschaffen.


Wat heeft dat met elkaar te maken?
Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede (1 Tessalonicenzen 5 : 19-21)

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jul 2008 08:59

Rhenen is nogal heuvelachtig, heeft behoorlijk steile hellingen. Met een omafiets dus lastig fietsen, zonder versnellingen!
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2008 11:47

Lalage schreef:Hoe doe je boodschappen zonder fiets? Ow ik zou me echt gehandicapt voelen als ik niet kon fietsen... En nou hoor ik dus om me heen dat je met een baby niet kan fietsen tot hij/zij 9 maanden is :shock: Dat lijkt me echt niet praktisch! Ik doe alles op de fiets.

Anyway: mijn blauwe Gazelle orange plus is vandaag bezorgd, ik heb de trappers er zelf op gemaakt 8) en even een stukje gefietst.... wow :-D


dat is niet waar hoor.. vanaf een maand of 4 kunnen ze mee op de fiets!

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 jul 2008 12:07

trijntjejohanna schreef:
Lalage schreef:Hoe doe je boodschappen zonder fiets? Ow ik zou me echt gehandicapt voelen als ik niet kon fietsen... En nou hoor ik dus om me heen dat je met een baby niet kan fietsen tot hij/zij 9 maanden is :shock: Dat lijkt me echt niet praktisch! Ik doe alles op de fiets.

Anyway: mijn blauwe Gazelle orange plus is vandaag bezorgd, ik heb de trappers er zelf op gemaakt 8) en even een stukje gefietst.... wow :-D


dat is niet waar hoor.. vanaf een maand of 4 kunnen ze mee op de fiets!


Maar niet in een zitje. Ik ging meestal met 10 maanden weer fietsen en dat is dan idd wel een feest. Met een kinderwagen kan je ook boodschappen doen. meestal zit er wel een mand onder en kan je het eea in kwijt. Maar de grote boodschappen doe ik wel met de auto, de kinderen gaan dan mee. Als ik het een week echt niet zie zitten ga ik alleen op een avond.
Als je echt met kleine baby's op de fiets wil kan je een bakfiets nemen (wel duur), of een fietskar of een maxicosidrager (maar dat mag pas vanaf 4 maand en ik zag er vandaag ook nog 1 mee fietsen, maar daar heb ik toch wel mijn twijfels aan).
Ik zag je nieuwe fiets bij slowchat, ziet er mooi uit. Tevreden over hoe ie rijd?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 12:12

Jannoek schreef:
Lalage schreef:Ik heb gisteravond de lichtblauwe Gazelle orange plus met 7 versnellingen besteld via internet... dat scheelt me een hoop geld! Van mijn schoonfamilie hoorde ik dat zij ook allemaal op zulke fietsen rijden en dat ze er erg tevreden mee zijn. Dus hopelijk wordt die fiets binnenkort bij mij thuis bezorgd :)


ik zei het nog tegen je he :mrgreen:
ik heb mijn fiets ook via internet besteld en ben er echt erg tevreden over. Goede en snelle levering en service! en 200, - goedkoper dan in de winkel...


Via welke webwinkel hebben jullie 'm besteld dan?
Gazelle.nl ofzo? :wink: :?:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2008 17:48

jullie? ik ben enkelvoud hoor ;p
Het was bij bikegigant.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 jul 2008 18:20

Idd, in Rhenen is fietsen niet echt aangenaam, of je moet er van houden :)
Op de fiets boodschappen doen lijkt me weer niks. Hoe kun je nou twee tassen meezeulen? Als ik echt wil, kan ik prima met twee enorme boodschappentassen lopen, maar ermee fietsen echt niet. Met 1 nog niet eens.
Ik ga toch binnenkort eens fietsen naar mijn werk, even het ding naar de fietsenmaker brengen om allerlei dingetjes te laten maken, en dan moet het lukken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 03 jul 2008 18:30

Lalage schreef:jullie? ik ben enkelvoud hoor ;p
Het was bij bikegigant.
Zie hier. (Schoot me zo te binnen.)

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 18:40

Oké. Ik zal er nog ff een schepje bovenop doen:
ik bedoelde met 'jullie' ook Jannoek omdat zij 'm ook via internet besteld had :D

Maar bedankt voor de tip, ga ik ook doen, heb ook een nieuwe fiets nodig nl.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2008 18:43

Ah zo :)

@MissF: grote fietstassen kopen! Ik kan op de fiets veel meer meenemen dan met lopend. Alleen lijkt het wel of de fietstassen steeds kleiner worden, ik wil gewoon van die ouderwetse enorme grote fietstassen. Mijn nieuwe fiets heeft ook een nogal korte bagagedrager... :-S Gelukkig blijf ik mijn oude fiets gebruiken voor boodschappen en die nieuwe wordt mijn werkfiets (ik fiets altijd van het station naar mijn werk).

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 18:59

Die fietstassen van mij zijn enorm hoor!
Ooit bij Blokker gekocht, ze zijn wel erg leuk met bloemetjes erop enzo, lekker truttig. Voel me altijd een beetje gaan haha.
Maar het is zeker handig, er kan een hoop in. Dus tegenwoordig ga ik ook weleens op de fiets.
Op een gegeven moment ga je voor elk wissewasje met de auto, en dat wil ik niet meer.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten