Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor LeChat » 12 feb 2009 20:06

Haha, ik slaap wel, samen in een éénpersoonsbed, maar m'n vriend minder, dus dat wil ik hem niet aandoen. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor kirsten » 12 feb 2009 22:04

Ik kan dat ook niet. Ja een zondagmiddagje lukt me nog wel, maar langer niet hoor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2009 07:59

foeih... dat mag toch helemaal niet. Ongetrouwd in 1 bed slapen..... [-X [-X

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Dine » 13 feb 2009 08:29

Evelien schreef:foeih... dat mag toch helemaal niet. Ongetrouwd in 1 bed slapen..... [-X [-X

:mrgreen: wij slapen eigenlijk nooit bij elkaar omdat we in hetzelfde dorp wonen.. maar mijn vader vindt het al niets als we langer dan een kwartiertje samen op mijn kamer zijn :roll: Dat is zó frustrerend en ik ben het ook absoluut niet met hem eens, maar dan worden echt mn zusjes naar boven gestuurd of we gaan opeens koffiedrinken. Hij heeft het ook wel echt een paar keer gezegd. Je voelt je dan ook niet echt prettig als je dan samen langer op een kamer zit.. gelukkig woon ik op kamers en komt mn vriend daar ook gewoon langs, maar de weekenden zijn wat dat betreft echt ergenis :|
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor esli » 13 feb 2009 09:11

Maar ben je dan nooit een weekend bij jou thuis, op je kamer?

Ik vond dat wel belangrijk, gewoon samen de weekenden met zn tweeën doorbrengen, zodat je weet of je dat een beetje trekt samen. En idd even gewoon geen ouders :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor MissF » 13 feb 2009 09:31

Wij woonden ook dicht bij elkaar, het eerste half jaar zelfs op 500 meter ofzo. De eerste tijd sliepen we ook nooit bij elkaar. Maar later was het wel zo makkelijk. Mijn schoonouders hebben kasten vol dekbedden en kussens, en als we dan laat ergens van thuiskwamen, of gewoon bij hem thuis waren, dan smste ik naar huis dat ik bij hem bleef slapen. de eerste keren netjes op de logeerkamer, maar later gewoon samen in zijn bed. Vond zijn vader niet zo heel super, maar we hebben eerlijk uitgelegd hoe we over gemeenschap voor het huwelijk denken, en toen vertrouwde hij ons wel :)
Hij bleef nooit bij mij slapen, omdat mijn ouders huis vol lag, en was dus geen eens een logeerkamer. En een extra dekbed was ook moeilijker te vinden. Twee dagen voor we trouwden bleef hij wel slapen, dat was van tevoren afgesproken, geen idee meer waarom. Mijn moeder had al heel lief een matras op de grond gelegd en opgemaakt, en tot mijn stomme verbazing naast mijn matras op mijn slaapkamer. (ik had nooit een bed, alleen een matras op de grond, omdat ik een bed niet handig vond). Ze zei:' Ja zeg, nu gaan jullie bijna trouwen, je gaat maar lekker samen op haar kamer hoor.' Ik keek daar wel van op :D Mijn zwager woonde wel ver weg en sliep altijd netjes bij mijn broertje op de kamer :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor esli » 13 feb 2009 09:39

Wij sliepen als we niet bij onze ouders waren ook gewoon op een kamer. Als we dan bij mijn ouders sliepen moest hij bij mijn broertje op de kamer slapen. Ik heb wel aan mijn ouders gevraagd waarom dat was en dat we normaal wel gewoon in een kamer (en soms in 1 bed) sliepen. Dat begreep ze wel, maar het was zo'n gewoonte dat dat bij ouders niet kon, en ze wilde dat niet opgeven. Ik vind dat wel jammer, ik denk dat het heel belangrijk is als ouders hun kinderen vertrouwen geven.
En wij hadden alle gelegenheid om te doen wat we wilden, en we hadden besloten geen 'seks' voor het huwelijk te willen. Zo'n regel om dan niet op een kamer te mogen slapen is dan volkomen nutteloos.

Gebruikersavatar
Dine
Luitenant
Luitenant
Berichten: 572
Lid geworden op: 31 mei 2007 17:47

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Dine » 13 feb 2009 12:50

Nee, we zijn eigenlijk nooit een weekend samen op mijn kamer omdat ik eigenlijk elke weekend naar huis ga omdat ik in het dorp waar we woon nog belijdeniscath. volg en de jv.. we wonen inderdaad ook binnen de 500m van elkaar, dus we slapen echt nooit bij elkaar. Maar het ergst vind ik nog dat we niet even lekker samen op mijn kamer thuis kunnen zitten, dat is zo frustrerend! En mn ouders werken er zelf mee in de hand dat we makkelijker een avondje naar mn vriend gaan, omdat we dan een halfuurtje/uurtje beneden zitten en de rest lekker samen boven!
Maar mn vader 'wil niet dat we onder zijn dak lang samen in 1 kamer zijn' ](*,)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor LeChat » 13 feb 2009 13:57

Volgens mij vinden veel ouders het moeilijk om hun kinderen daarin los te laten en te erkennen dat het de eigen verantwoordelijkheid van die (volwassen) kinderen is wat ze 'uitspoken' op zo'n slaapkamer...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Kate Spade » 13 feb 2009 17:08

Wanneer je één trouwkaart maakt, wat zet je er dan op? Ben ik benieuwd naar.
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2009 17:13

Wij hadden dit:

Afbeelding

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor esli » 13 feb 2009 17:18

WIj hadden gewoon de tijd van het gemeentehuis, kerk en feest. Daar was iedereen voor uitgenodigd, de daggasten hadden een apart briefje met de starttijd voor hun!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor Daphne » 13 feb 2009 18:41

esli schreef:WIj hadden gewoon de tijd van het gemeentehuis, kerk en feest. Daar was iedereen voor uitgenodigd, de daggasten hadden een apart briefje met de starttijd voor hun!


Hier hetzelfde.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor MissF » 13 feb 2009 18:45

Wij hadden ook gewoon 1 kaart. En bij de daggasten hebben we er kleine goudkleurige briefjes in gedaan met dat ze de hele dag welkom zijn en hoe laat ze bij mijn ouders thuis verwacht werden.
Verder gewoon dat wij gingen trouwen, met tijd van het gemeentehuis, kerk en feestavond, en de adressen daarvan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Trouwen ed. TIPS!

Berichtdoor kirsten » 13 feb 2009 20:23

Wij slapen eigenlijk ook nooit bij elkaar. Alleen met oud en nieuw (maar ook niet altijd). Dat vinden wij beide niet fijn. Sowieso slapen wij niet in een bed (uitgezonderd de zondagmiddag dan), maar dat is vooral omdat onze ouders daar problemen mee hebben. Gelukkig kunnen we wel heel de middag of avond samen op een kamer zitten zonder 'gezeur'. Echt samen het weekend doorbrengen gebeurd toch eigenlijk nooit. Ach ja, ik vind het prima, maar dat is vooral omdat wij toch binnen het jaar getrouwd zijn. Daarna kruipen we toch heerlijk elk nacht bij elkaar in bed.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten