Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mei 2008 15:09

goshen: bedoel je de trouwtekst die ook in de kerkdienst gebruikt gaat worden? Wij hadden die namelijk op de kaart staan. We hebben de hele bijbel doorgezocht en uiteindelijk is het Openbaring 22:17 geworden :mrgreen: Maar we hadden (euh ik had...) eerst een thema bedacht en daarna de tekst er pas bij gezocht.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 19 mei 2008 15:38

Waarschijnlijk zullen wij als we gaan trouwen er 1 korinthe 13 opzetten. Heel cliché, maar van ons van grote waarde en het heeft heel veel voor ons betekend. Verder vind ik hooglied 8:6-7 erg mooi.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 20 mei 2008 09:01

Het gaat om de tekst op de uitnodigingskaart, die hoeft niet persé overeen te komen met het thema van de kerkdienst in ons geval. Ik had eerst een tekst vanaf Spreuken 3:3 gevonden maar die is het toch niet geworden na een nachtje slapen. We hebben gekozen voor het veilige 1 Korintiërs 13. Deze tekst mag dan wel gebruikt worden op bijna iedere bruiloft maar de tekst is te mooi om ooit een cliché te kunnen worden. regenboog-smile

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 20 mei 2008 09:06

Wij hebben ook los van de dienst een tekst voor op de kaart gezocht (ps. 89: 2,3). De dominee vond het een goed idee en wel relaxed dat hij dan verder niet na hoefde te denken over een tekst, dus ging hij op deze tekst de preek baseren.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 20 mei 2008 09:49

Wij hadden geen tekst op de trouwkaart, wel die voor onze huwelijksdienst zelf uitgezocht 'uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.'
Erg mooi, omdat het totaal op ons samen sloeg. Mijn zus heeft het lied 'Thy Word' gezongen tijdens de dienst, en als ik zondagsschool juf was had ik de kinderen 'Uw Woord is een lamp' willen laten zingen, maar helaas was ik dat niet meer ;)
We hadden ook zelf alle psalmen uitgezocht. De dominee hoefde alleen de preek nog te doen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 11:58

Ik ga volgende week een afspraak maken bij een bruidsmodezaak. k ben benieuwd.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2008 12:14

Wij hadden een tekst uit Hooglied op onze trouwkaart, toch HET boek over de liefde tussen een man en zijn vrouw, ik vind het schitterend. Een hele simpele: "ik ben van mijn geliefde en mijn geliefde is van mij"

Van de man die ons trouwde kregen we nog een tekst in de dienst, iets uit Timotheus volgens mij, over "niemand schatte u gering vanwege uw leeftijd". Zoiets. Was wel toepasselijk, want de hele wereld vond ons veel te jong en veel te snel trouwen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 06 jun 2008 14:07

Galateia schreef:Van de man die ons trouwde kregen we nog een tekst in de dienst, iets uit Timotheus volgens mij, over "niemand schatte u gering vanwege uw leeftijd". Zoiets. Was wel toepasselijk, want de hele wereld vond ons veel te jong en veel te snel trouwen 8)


Hahaha, dat vind ik grappig! Geen commentaar toen meer gehad?

Hebben jullie nog tips om toch een 'normale' bruiloft te kunnen geven maar dan zo goedkoop mogelijk (voor zover het nog goedkoop kan 8) )

We zullen trouwen in de omgeving Amersfoort/Scherpenzeel.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2008 14:35

woeihh wij gaan in a'sfoort trouwen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 14:46

Je kunt op maandag- of dinsdagochtend vroeg gratis trouwen, anders kost het je klauwen met geld in Amersfoort... en ik kan het weten want wij hebben het dus wel betaald.

Probeer dingen gratis te regelen, via mensen die je kent. Een professionele fotograaf is bijvoorbeeld erg duur, maar er zijn genoeg mensen die ook leuk plaatjes kunnen schieten en er niet hun brood mee hoeven te verdienen. Een 'echte' feestzaal is errug duur, dus verzin iets anders: een zaal bij een kerk of clubhuis die je kunt afhuren. Vraag wat vrienden om achter de bar te staan en eventueel om de boel nog wat te versieren. Als mensen zelf drankjes moeten halen ipv dat het steeds wordt gebracht drinken ze een stuk minder. Bij de slijter kan je drank bestellen en afspreken dat wat over is terug mag worden gebracht en niet betaald hoeft te worden. Het diner hoeft ook niet duur: laat eten bezorgen in je 'feestzaal'. Wij hebben zelf Chinees besteld en in een zaaltje van de kerk gegeten, was erg gezellig en lekker. Het werd gebracht in van die bakken waarin het warm blijft, erg handig. Iedereen kon zelf z'n bord opscheppen en kiezen wat hij/zij lekker vond.

Corsages voor de daggasten hadden we niet. Trouwauto hadden we ook niet. Je moet gewoon bedenken wat jij het belangrijkste vindt, bijvoorbeeld je trouwjurk daar moet je niet te erg op bezuinigen (is voor de meeste bruiden heel belangrijk) maar andere dingen kan je wel wat minder duur doen.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 06 jun 2008 14:51

88alries88 schreef:
Galateia schreef:Van de man die ons trouwde kregen we nog een tekst in de dienst, iets uit Timotheus volgens mij, over "niemand schatte u gering vanwege uw leeftijd". Zoiets. Was wel toepasselijk, want de hele wereld vond ons veel te jong en veel te snel trouwen 8)


Hahaha, dat vind ik grappig! Geen commentaar toen meer gehad?


Tuurlijk wel. Tot op de dag van vandaag "ow, maar dan ben je ook jong getrouwd! Had je niet wat meer van het leven willen genieten?"

Dat soort dingen zijn grappig: want ik geniet me suf en heb me suf genoten de afgelopen jaren!

88alries88 schreef:Hebben jullie nog tips om toch een 'normale' bruiloft te kunnen geven maar dan zo goedkoop mogelijk (voor zover het nog goedkoop kan 8) )

We zullen trouwen in de omgeving Amersfoort/Scherpenzeel.


Ik vind de tips van Lalage heel goed. Zo heb je een bruiloft met alles erop en eraan - eten, foto's, etc. - zonder dat het een vermogen kost.

Denk er vooral aan: het zijn de mensen die het 'feest' maken, niet de euro's die je eraan spendeert.

Zow. Dat klonk wijs :|
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2008 15:16

omdat wij geen eigen kerkgebouw hebben/hadden zijn we dus op zoek naar een kerkgebouw+zaal. Die hebben we gevonden, alleen nog even wachten of het wel kan.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 07 jun 2008 17:10

Misschien heb ik het gemist hoor, maar hoe oud was jij toen je trouwde Galateia?

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 17 jun 2008 12:46

Heeft iemand van jullie ervaring met het zelf maken van corsages?
Ik vind de corsages in de bloemenwinkel te duur, en het lijkt me wel leuk om deze zelf te maken maar dan met nepbloemetjes enz. Heeft iemand een leuk idee hoe je dat goed kan aanpakken en eventueel een adres waar je dat soort dingetjes (nepbloemetjes enz) kan kopen?

Weet iemand verder nog iets orgineels om te doen voor 'het gat in de dag'? (na de kerkdienst 'smiddags) Ik vind het wel leuk om iets origineels te gaan doen wat niet vaak gebeurt. Bij mn zus hadden we het diner op een rondvaart boot door de havens van Rotterdam, erg leuk, maar ik wil niet hetzelfde als haar doen. De hele bruiloft zal ongeveer tussen Amersfoort, Ede, Rhenen, Doorn en Veenendaal gebeuren.

Of als jullie nog goeie sites weten waar ik bovenstaande informatie kan vinden.... :mrgreen:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 17 jun 2008 12:49

88alries88 schreef:Weet iemand verder nog iets orgineels om te doen voor 'het gat in de dag'? (na de kerkdienst 'smiddags) Ik vind het wel leuk om iets origineels te gaan doen wat niet vaak gebeurt. Bij mn zus hadden we het diner op een rondvaart boot door de havens van Rotterdam, erg leuk, maar ik wil niet hetzelfde als haar doen. De hele bruiloft zal ongeveer tussen Amersfoort, Ede, Rhenen, Doorn en Veenendaal gebeuren.


Naar het bos en lekker picknicken ofzo :) Dat kan alleen als het mooi weer is, maar als je er gewoon van uit gaat dat het mooi weer wordt, komt het vast goed. Bij mijn broer en schoonzus was het iig prachtig weer (ze hadden geen slecht-weer-alternatief bedacht :P)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten