Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 08 mei 2008 13:37

ohja, op je jurk kun je ook heel goed bezuinigen, er zijn heel wat goedkope zaken waar je trouwjurken kunt halen! En als je daar niks 'van je dromen' kunt vinden kun je altijd nog naar een duurdere zaak gaan als je dat perse wilt. Ik ben iig blij dat die van mij niet zo extreem duur was, al hebben mn ouders hem geschonken :) Hij hangt nu stof te vangen....

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 mei 2008 13:39

Als ik dit zo allemaal lees krijg ik gewoon zin om te trouwen :P

En bezuinigen, tja... als ik (ooit) trouw wil ik gewoon de mooiste dag van mijn leven! Ik ga dan ook geen absurd dure dingen doen, maar wel alles erop en eraan om er later toch geen spijt van te krijgen.
Dus, dat.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 13:52

wij zijn onder ons budget gebleven. Niet dat we echt een budget hadden, maar meer zoiets van: boven dat bedrag willen we sowieso niet uitkomen.
De feestlocatie hebben we wel op bespaard. Wij hadden 250 avondgasten, en er zijn 3 locaties in Rhenen daarvoor.
maar de eerste was veel te hokkerig, wij wilden 1 grote zaal.
En bij de tweede waren we al 8000 euro kwijt aan een feest van 4 uur, dat vonden we dus veel te gek. Het was onwijs mooi, dat wel, maar dat ga ik niet uitgeven aan een feest :)
De kosten vielen mij achteraf heel erg mee, terwijl we echt een sjieke bruiloft hadden. De kerk was trouwens ook gratis bij ons. Dat schijnt ook te schelen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 08 mei 2008 14:00

Galateia schreef:Wij trouwden in onze eigen auto. Een ontzettend lelijk en oud gaar wrak. Die hadden we helemaal versierd. Wat een lol hebben we gehad. Mijn man reed dus gewoon zelf. Alle alarmlampjes op dat dashboard knipperen... maar ja, dat deden ze al maanden. Tussen gemeentehuis en kerk nog wat gasten erin gepropt, zaten we daar tussen die balonnen en de confetti enzo.

De dag na ons trouwen stonden we aan de kant van de snelweg... en moest mijn man midden op de vluchtstrook onder de auto kruipen om hem te repareren. Gelukkig was dat niet net 1 dag eerder gebeurd :mrgreen:


soms zit ik weleens te fantaseren, zoals net. Mijn vriend heeft heel wat alto'tjes gehad. En dat leek me ook wel erg leuk. Helemaal versieren met stickers, etc... Omdat ik mijn vriend ga op halen zat ik te fantaseren: ik rij daar over de snelweg en ineens gaat m'n auto kapot... wegenwacht bellen...

sjonge k heb al bij voorbaad pret.. (dat zal lachen gieren brullen zijn...) Maar wel ijzig koud.,

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 08 mei 2008 14:10

Ach, het kan allemaal zo makkelijk zijn en zo leuk :mrgreen:

Wij hadden geen budget, we moesten alleen proberen niet in het rood te komen en geld over te houden voor de huur.

Mijn jurk kreeg ik van mijn ouders. Gelukkig maar. Dus ik zag er prachtig uit. Mijn man had geen ingewikkelde kleren, gewoon een broek, een t-shirt met lange mouwen en een gekke gekleurde jas en gekke schoenen. Was ook snel klaar.

Verder moesten we wel het gemeentehuis betalen en hadden we een kerkje gehuurd. Dat kerkje kostte 500 gulden (jaja, we zijn nog net in gulden-tijdperk getrouwd).

We moesten de fotograaf betalen, was ook wel wat guldens, geen idee hoeveel.

We hadden een bruidstaart: een brandweerautotaart. Gewoon zo'n verjaardagstaart van de bakker. En ik had soesjes (ik wilde geen bruidstaart, maar manlief wilde wel eens brandend huis op een taart hebben, nouja, hij zn zin...).

We aten en hadden het feest in een zaaltje van bekenden. We hoefden geen geld te betalen voor huur en bediening. Dat scheelde enorm. We aten brood en soep en fruit. En verder ging alles vanzelf, we moesten wel het drinken en gebak betalen natuurlijk, maar dat viel ook wel mee.

Het was een enorme chaos, iedereen was erg vrolijk, het goot pijpestelen, en nog steeds gaat iedereen grinniken als we het over die ene dag toen in april hebben... want wat een geweldige dag was het toch :mrgreen:

En wat waren we blij dat we van iedereen genoeg geld hadden gekregen om de consumpties mee te betalen. Dat betekende dat we nog geld hadden voor de huur van ons krotterige huis :mrgreen:

Moraal van het verhaal: eigenlijk, ongeacht je budget, komt het altijd wel goed. Het zijn per slot van rekening de mensen die het feest maken, en niet het geld dat je te besteden hebt.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 08 mei 2008 14:13

MissF schreef:En bij de tweede waren we al 8000 euro kwijt aan een feest van 4 uur

Dat heeft heel onze trouwdag met alles erop en eraan nog niet gekost :shock: En wij hebben een vrij uitgebreide dag gehad met met vanalles!

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 mei 2008 15:08

Bij het huren van een feestlocatie zit komt het verschil in prijs ook wel door de locatie, dat denk ik tenminste.

Op vakantie in Friesland bijvoorbeeld ben ik minder geld kwijt dan in Leiden, maar als ik in Scheveningen ben betaal ik me helemaal scheel :shock: (De prijzen voor een biertje variëren dan van 1,50-2,00-2,70)

+edit: Mocht ik dus ooit gaan trouwen lijkt het me leuk om dit op een mooie plaats in Friesland te doen. De locatie zal dan best goedkoper zijn, maar dan moet iedereen uit de randstad uittrekken naar Friesland.
Dus, dat.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 08 mei 2008 15:21

Vrienden van ons wonen in noord Groningen en zijn daar ook getrouwd, maar ook daar betaalde ze voor een feestavond al 5500 euro! En dat was echt niet bijzonder luxe ofzo. Gewoon hapjes en drankjes en een 'oprotbroodje'.

Mjin vriend komt zelf ook uit het noorden, maar wil er echt niet trouwen. We willen 's avonds gewoon graag in ons eigen huis slapen, en het liefst willen we er amper voor rijden, dus is Friesland/Groningen geen optie! ;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 15:23

Dat vond ik idd het fijnste van alles, 's avonds lekker samen naar ons eigen huisje. En de helft was nog niet af, dat boeide helemaal niet, maar gewoon samen de garage in rijden, samen het boxspring bed uitproberen door er op te springen, onder onze eigen douche. Heerlijk!

Waar hebben jullie een huis gekocht, 88Alries88?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 08 mei 2008 15:50

88alries88 schreef: Gewoon hapjes en drankjes en een 'oprotbroodje'.


Ik kende deze nog niets, maar snap het geloof ik wel en vind het enorm grappig :mrgreen:

En tja, ook Groningen kent dure locaties.

Uiteindelijk zou ik gewoon wel kiezen voor een gezellige locatie met lekker eten, maar niet persee heel duur of excentriek ofzo. Het gaat om de gezelligheid!
Dus, dat.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 08 mei 2008 18:07

Wij hadden wel graag een locatie waarbij alle drankjes voor 1 prijs zijn, Zodat we van tevoren wel wisten waar we aan toe waren. En wij hadden ook aangegeven dat we het fijn vonden dat de bediening een beetje op zou letten dat er geen dronken mensen zouden komen. Dat als mensen een beetje aangeschoten waren ze gewoon geen bier meer kregen.
Dat gedoe hoef ik allemaal niet.
Wij hebben trouwens om kwart voor 12 onze afscheidsspeech gehouden, en zijn op onze bruiloft weggegaan. Dat vond ik laat zat. Je bent het echt wel zat na zo'n lange dag. Iedereen ging buiten staan met lichtgevende stokjes, in een grote boog.
Scheelt ook weer handjes schudden :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 23:29

dE bAdEeND schreef:Als ik dit zo allemaal lees krijg ik gewoon zin om te trouwen :P
Hier nog een :mrgreen: Maar ja, eerst mijn vriend overhalen :? Tips?

En bezuinigen, tja... als ik (ooit) trouw wil ik gewoon de mooiste dag van mijn leven! Ik ga dan ook geen absurd dure dingen doen, maar wel alles erop en eraan om er later toch geen spijt van te krijgen.
Ik heb geen flauw idee wat ik zou willen en wat ik kan verwachten. Wel weet ik dat de pa van mijn vriend heel wat goede contacten heeft dus als we het geod doen kan alles goedkoop :mrgreen:

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 23:39

L'être extraterrestre schreef:
dE bAdEeND schreef:Als ik dit zo allemaal lees krijg ik gewoon zin om te trouwen :P
Hier nog een :mrgreen: Maar ja, eerst mijn vriend overhalen :? Tips?


Spring voor zn neus uit een vliegtuig en vraag hem ten huwelijk :D

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 08 mei 2008 23:39

Ow wel een parachute meenemen dan.

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 09 mei 2008 07:51

Galateia schreef:Nope.

Nog 1x raden... :wink: 8) :mrgreen:


De Kerk der Nazareer of zoiets? DIe mooie oude kerk met glas in lood ramen? , daar heb ik pas namelijk een bruiloft gezien van Afrikanen. Al die vrouwen met hoofdtooien en de meisjes in prachtige jurkjes en zo'n witte-barbie-sprookjes-koets voo de deur met heel veel bloemetjes. Echt grappig.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten

cron