Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 08 aug 2014 15:59

In de vorm van wapens zeker.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 08 aug 2014 18:36

De rust is over en raketten vliegen weer over en weer.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2014 09:35

Ik vrees dat het nog veel erger zal worden.

Ik moest denken aan de profetiën uit Ez. en Jesaja.

Rusland wordt genoemd in de eerste verzen van Ez 38 en 39 en lees i.p.v. hoofdvorst "de vorst van ROS".
Dan herken je het woord "Rus" hoewel we "mesech" of mosech terugvinden in Moskou en Tubal in Tobolsk in Rus. Azië.
Er is hier sprake van een geweldige aanval door Rusland met tal van bondgenoten.
Dit kan niet slaan op het verleden want het gaat over "het laatst der dagen".
Of ze van toepassing zijn op deze huidige staat, weet ik niet.

Ros, Mesach en Tubal zijn de volken die het huidige Rusland bewonen. en er zal een bondgenootschap ontstaan met vele andere Oosterse volkeren.
In de geschiedenis blijken de voorlopers van de Russen de Arameërs en de Assyriërs te zijn geweest.
Aram-Assur - Ros zijn de Hebr. namen en hun gewonen namen zijn "Syrië- Assyrië en Rusland.
Lees Jesaja 7 vers 2.

De drie belangrijkste gebeurtenissen in onze dagen zijn;
De terugkeer van vele Joden in ongeloof naar het land en de oprichting van een Joodse onafh staat in 1948
De Islamitische of Arabische Liga of hoe dat precies heet.
Dus een 10 statenbond rondom Israël.
En de opkomst van Rusland en zijn bondgenoten. Aangegeven in het profetische Woord.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 12 aug 2014 09:49

Wilsophie: " Ik vrees dat het nog veel erger zal worden"

Dat wordt het inderdaad volgens de profetieën.
"Men" bidt dan voor de "vrede van Jeruzalem, kennelijk niet op de hoogte van wat de Bijbel leert over wat deze stad en land nog te wachten staat in de nabije toekomst.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 12 aug 2014 10:10

Ik denk dat het beter gaat worden (na strijd en verdrukking, dat wel). Want daar lopen de profetieën op uit.

Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is. (Luk. 21:28)

Ons geloof is geen geloof in rampen, maar geloof in verlossing.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2014 10:22

Ik heb de indruk dat dergelijke profetieën niet op politiek van toepassing zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 12 aug 2014 11:14

Elbert

Uiteraard gaat het beter worden, want dat leert de Schrift eveneens. Echter pas als de Heer Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg bij Zijn wederkomst, niet eerder.
Israel zal door de grote verdrukking heen moeten, voordat de Heere Jezus Christus ZIJN koninkrijk zal oprichten op aarde.

Overigens gaat het hier niet om ONS geloof, maar over het geloof van het Joodse volk in de toekomst.
De Gemeente van Christus IS reeds verlost.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2014 11:20

Was de Holocaust niet een veel grotere verdrukking dan Hamas?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 12 aug 2014 11:42

Optimatus schreef:Ik heb de indruk dat dergelijke profetieën niet op politiek van toepassing zijn.
Je zou ook kunnen zeggen: Ik heb de indruk dat politiek niet van toepassing is op dergelijke profetieën. Ik weet het, het is slechts een klein taalkundig detail, maar toch.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2014 11:54

elbert schreef:Ik denk dat het beter gaat worden (na strijd en verdrukking, dat wel). Want daar lopen de profetieën op uit.

Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is. (Luk. 21:28)

Ons geloof is geen geloof in rampen, maar geloof in verlossing.


Absoluut, de crux ligt in het feit dat sommige teksten van toepassing zijn op Israël en niet op de Gemeente.
Er is bij Israël helaas geen sprake van geloof, zij leven in ongeloof in een land wat God toebehoort en daar spreken de profetieën over. En de aangehaalde tekst spreekt over de wederkomst van de Zoon des Mensen t.a.v. de Vijgenboom en dat is toch echt de staat Israël. En als de zomer nabij is, is hun redding ook nabij, absoluut, maar zover is het nog niet. lees de verzen ervoor met name vers 24 en 25. Ik weet niet wat jouw geloof is Elbert, maar ik zou het niet zomaar veralgemeniseren.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2014 11:56

Optimatus schreef:Was de Holocaust niet een veel grotere verdrukking dan Hamas?


Ik wou dat het waar was, de Bijbel zegt dat er in de toekomst een verdrukking zal zijn zoals er nog nooit geweest is. Als jij denkt dat dat de Holocaust was kom je toch wat in problemen met de oprichting van de staat "Israël" die daarna was. De Bijbel noemt het expliciet "de benauwdheid van Jacob".

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2014 11:58

dalethvav schreef:Je zou ook kunnen zeggen: Ik heb de indruk dat politiek niet van toepassing is op dergelijke profetieën. Ik weet het, het is slechts een klein taalkundig detail, maar toch.


Dat lijkt mij ijzer om oud lood. :wink:

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 13 aug 2014 09:30

Zolang de kinderen in de Gazastrook zo opgevoed worden: https://www.youtube.com/watch?v=0ORAM-usqhQ zal er niet veel veranderen.
Overigens loopt het staakt-het-vuren om middernacht weer af. Ik heb zo het vermoeden dat de onderhandelaars in Egypte er vandaag niet uit gaan komen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor johannes1 » 13 aug 2014 11:19

Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 13 aug 2014 11:35

Typische VN-actie: William Schabas wordt hoofd onderzoekscie. oorlogsmidaden Gaza:
Hier en hier wat achtergrond info over meneer Schabas.
Ik ben geen profeet, maar ik denk dat ik toch wel kan voorspellen hoe de conclusies van het rapport er uit zullen gaan zien.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten