Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 11 jul 2014 13:27

Afbeelding
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Bambi

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Bambi » 11 jul 2014 13:37

FrankB schreef:Ik constateer trouwens tot mijn verbazing dat mijn reactie van gisteren is verwijderd zonder enige opgave van redenen.

In dat stukje gaf ik aan dat het onzin is dat een volk land claimt op grond van een goddelijke belofte, van eender welke godheid, om de eenvoudige reden dat het altijd de godheid van de overwinnaar/bezetter is die dat land aan die bezetter heeft beloofd, nooit aan de overwonnene. En wanneer die overwonnene niet in diezelfde godheid geloofd krijg je vanzelfsprekend een probleem. Dat zie je nu in Gaza (en uiteraard op de Westelijke Jordaanoever).

Nooit gehoord van een overwinnaar die tegen de overwonnene zegt "we hebben jullie verslagen maar we vertrekken weer want in onze helige teksten staat dat onze godheid deze grond aan jullie heeft beloofd en niet aan ons".

Ik heb sterk de indruk dat het verwijderen van mijn tekst censuur is omdat het een kritische kanttekening plaatst bij wat in het Oude Testament staat.

Zal ik je nu eens iets grappigs vertellen?
Zelfs in de koran staat dat het land Kanaän voor de Israëlieten is.
Sterker nog er staat ook in voorspelt dat de Joden weer terug moeten keren naar Israël.

http://bijbelgetrouw.nl/archief/index.php?itemid=813

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor FrankB » 11 jul 2014 14:07

Misschien, maar hoe betrouwbaar is Israel today? Aangezien aan beide zijden propaganda wordt bedreven.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 11 jul 2014 14:11

rotterdam schreef:Aardig van Israël, kunnen ze het licht aandoen tijdens de beschietingen.
Gratis ? bron ?
Omdat het gevoel voor humor bij sommigen nogal onderontwikkeld is zal ik geen grappen maken over Joden die iets gratis weggeven.
Kom kom, elbert, volgens mij weet je wel beter. [-X
Nou, gratis is een groot woord: Israel voorziet Gaza van stroom en water en Gaza behoort dan uiteraard de rekening te betalen. Alleen dat gebeurt niet. De Palestijnse Authoriteit heeft inmiddels een schuld van een half miljard dollar voor alleen al de stroomrekening. Bron
Maar stroom en water wordt dus ondanks het niet-betalen van de rekening nog steeds geleverd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2014 14:20

Izak en Ismael hadden ook geen electriciteit en zijn tot een groot volk uitgegroeid. 8)
lekker ''groen'' :lol:

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor dalethvav » 11 jul 2014 14:28

FrankB schreef:Misschien, maar hoe betrouwbaar is Israel today? Aangezien aan beide zijden propaganda wordt bedreven.

Deze vraag kun je heel erg simpel zelf beantwoorden door de moeite te nemen om even op het net te zoeken naar een online versie van de koran in het Nederlands. Hier de eerste die ik tegen kwam:
http://www.risala.nl/koran-vertaling, soera 5:20,21 en soera 17:104
Wellicht is I-today toch ietsie betrouwbaarder dan je aanvankelijk dacht?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Bambi

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Bambi » 11 jul 2014 14:42

FrankB schreef:Misschien, maar hoe betrouwbaar is Israel today? Aangezien aan beide zijden propaganda wordt bedreven.


daletvav schreef:Deze vraag kun je heel erg simpel zelf beantwoorden door de moeite te nemen om even op het net te zoeken naar een online versie van de koran in het Nederlands. Hier de eerste die ik tegen kwam:
http://www.risala.nl/koran-vertaling, soera 5:20,21 en soera 17:104
Wellicht is I-today toch ietsie betrouwbaarder dan je aanvankelijk dacht?

Deze is nog handiger, hier kun je ook nog op woorden zoeken. :wink:

Maar ik heb het zelf al voor je opgezocht:

Kijk hier maar naar bijv. vers 12 en verder vanaf vers 20.

http://www.bijbelenkoran.nl/ayah.php?lIntEntityId=5

En hier vanaf vers 101:

http://www.bijbelenkoran.nl/ayah.php?lI ... ordsInTag=

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Speedy » 11 jul 2014 14:45

FrankB schreef:Misschien, maar hoe betrouwbaar is Israel today? Aangezien aan beide zijden propaganda wordt bedreven.


1 verschil is duidelijk: in Israel is vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers, dat ontbreekt bij de Palestijnen.

(Als je tot voor kort in Gaza stad zou vermelden dat je Fatah aanhanger was, dan was je je leven niet meer zeker)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2014 15:09

Speedy schreef:1 verschil is duidelijk: in Israel is vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers, dat ontbreekt bij de Palestijnen.

(Als je tot voor kort in Gaza stad zou vermelden dat je Fatah aanhanger was, dan was je je leven niet meer zeker)


Of homo

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2826963.stm

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 15:34

mealybug schreef:Tsjah, de meerdere zal den mindere dienen...
"Want als de kinderen nog niet geboren waren, noch iets goeds of kwaads gedaan hadden, opdat het voornemen Gods, dat naar de verkiezing is, vast bleve, niet uit de werken, maar uit den Roepende;
Zo werd tot haar gezegd: De meerdere zal den mindere dienen''


Ik doe toch echt m'n best maar deze geheimtaal begrijp ik niet ](*,)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2014 15:39

rotterdam schreef:Ik doe toch echt m'n best maar deze geheimtaal begrijp ik niet ](*,)




Vraag het je predikant maar eens 8)
Die legt je de SV graag uit, denk ik.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 15:42

mealybug schreef:Vraag het je predikant maar eens 8)
Die legt je de SV graag uit, denk ik.


Onze predikant besteedt zijn tijd aan nuttige zaken :D

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jul 2014 16:04

Mealybug

Romeinen 9:11-12 " want als de kinderen nog niet geboren waren noch iets goeds of kwaads gedaan hadden, opdat het voornemen Gods, dat naar de verkiezing is, vast bleve, niet uit de werken, maar uit den Roepende;
Zo werd tot haar [ Rebecca] gezegd: De meerdere zal den mindere dienen".

vs. 13: gelijk geschreven is: Jakob [= Israel] heb ik liefgehad en Ezau [= Edom] heb ik gehaat.

Genesis 25:23 " En de HEERE zeide tot haar: twee volken zijn in uw buik, en twee natien [= Arabische volken + Israel] zullen zich uit uw ingewand vaneen scheiden, en het ene volk zal sterker zijn dan het andere volk, en........de meerdere zal den mindere dienen.

Misschien heeft de predikant van rotterdam nooit daarover gepreekt, dus logisch dat het dan "geheimtaal" voor hem is.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2014 17:13

ineke-kitty schreef:
Genesis 25:23 " En de HEERE zeide tot haar: twee volken zijn in uw buik, en twee natien [= Arabische volken + Israel] zullen zich uit uw ingewand vaneen scheiden, en het ene volk zal sterker zijn dan het andere volk, en........de meerdere zal den mindere dienen.

Misschien heeft de predikant van rotterdam nooit daarover gepreekt, dus logisch dat het dan "geheimtaal" voor hem is.


Oy, dat Rotterdam toch....ik kan me best voorstellen dat iemand dit nog nooit gehoord heeft of begrepen (tenslotte is de bijbelkennis in die denominaties niet geweldig), maar om dan te zeggen dat de predikant alleen nuttige zaken behandelt... :roll:
Wat een hoogmoed..

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jul 2014 17:24

Mealybug

Het moge in elk geval duidelijk zijn dat Ezau zijn eerstgeboorterecht heeft verspeeld, en dat had God dus al voorzien. Ezau WAS de "meerdere" vanwege dat eerstgeboorterecht, doch WERD de mindere door het te "verkopen" voor een kom linzensoep aan Jakob. Jacob [= Israel] werd daardoor de "meerdere", want het eerstgeboorterecht ging over van Ezau naar Jakob.

Dat is het hele verhaal, en daar is niks "geheimzinnigs" aan.
En zo zal Ismael/Ezau / Edom [ = Arabische volkeren] altijd de mindere van Israel blijven, en DAT vinden ze uiteraard niet zo leuk.
Vandaar die eeuwige strijd tussen Israel en de Arabieren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 61 gasten