Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Speedy » 11 jul 2014 10:51

Hierbij zelfs een live zicht op Gaza stad ........

http://www.livestation.com/reuters?source=redirect#

(Het moet eigenlijk niet gekker worden, maar ik vermoed dat het nog wel kan)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jul 2014 10:51

Nee Wim, niet "mijn mening" maar wat de Schrift zegt daarover is van belang in deze.

Maar ik begrijp dat noch jij, noch Frank waarde hecht aan Bijbelse waarheid.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 10:52

Arco schreef:Hamas greep de macht en begon met raketbeschietingen.


Correctie ; Hamas werd democratisch gekozen door de bevolking

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor FrankB » 11 jul 2014 10:52

Dus wel I-K, namelijk iedereen die niet in die godheid danwel diens belofte geloofd.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe dat in het onderhavige geval gegaan zal zijn: Het joodse volk overwint tegen alle verwachtingen een of meer veldslagen tegen een talrijkere en/of sterkere vijand. En dat allemaal in een tijd dat alles wat niet verklaarbaar was aan het goddelijke werd toegeschreven. De overwinnaar schrijft de geschiedenis en die onverwachte overwinning kon alleen maar van God komen en dus was het Zijn bedoeling dat de joden dat land zouden krijgen.
Laatst gewijzigd door FrankB op 11 jul 2014 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 10:53

ineke-kitty schreef:Nee Wim, niet "mijn mening" maar wat de Schrift zegt daarover is van belang in deze.

Maar ik begrijp dat noch jij, noch Frank waarde hecht aan Bijbelse waarheid.


Correctie; moet zijn "aan mijn interpretatie van de Bijbelse waarheid".

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 11 jul 2014 10:55

rotterdam

Correctie!
Lees het zelf eens , dan mag je aan komen zetten met "interpretatie".

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor FrankB » 11 jul 2014 10:58

en als je niet in de bijbel geloofd, zoals in dit geval moslims, is er zelf geen sprake van enige waarheid.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor rotterdam » 11 jul 2014 11:06

elbert schreef:En hoe denk je dit allemaal voor elkaar te krijgen?


Terug naar de onderhandelingstafel - ook aan jou, Elbert de vraag "heb je een alternatief?".
Duizendjarige oorlog ?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2014 11:08

elbert schreef:En hoe denk je dit allemaal voor elkaar te krijgen?


Zo?

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/06/08/pau ... oor-vrede/

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 11 jul 2014 11:10

rotterdam schreef:Terug naar de onderhandelingstafel - ook aan jou, Elbert de vraag "heb je een alternatief?".
Duizendjarige oorlog ?
Terug naar de onderhandelingstafel zou mooi zijn, ik ben helemaal voor. Maar Hamas heeft geen zin om te onderhandelen. Die wil heel Israël veroveren en het afschieten van raketten hoort daarbij. Wat is in dat geval dan jouw alternatief?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Wim2600 » 11 jul 2014 11:12

elbert schreef: En hoe denk je dit allemaal voor elkaar te krijgen?


Ik zou er de Rijdende Rechter op af sturen :wink:

Nee, inderdaad: ik beweer niet dat dit een makkelijk te bereiken situatie is, maar het lijkt me wel zowat het enige scenario dat tot "stabiliteit" in de regio kan leiden. Zolang er één partij is die vindt dat hij toch nog nét recht heeft op dat ietsje méér, kan de boel elk moment weer ontploffen.
Anderzijds: op andere plaatsen in de wereld is er ook hard en lang strijd geleverd... denk maar aan de Wereldoorlogen, de oorlog in Vietnam, ex-Joegoslavië, Irak vs. Iran, enzovoort... en toch zijn die conflicten op de één of andere manier gestopt en is er in grote delen van de wereld gelukkig toch vrede. Het is dus niet onmogelijk, maar de wil moet er zijn, langs beide kanten. En het lef om te zeggen "het doet er niet toe wie begonnen is met het geweld, maar ik ben degene die ermee stopt". En of die stap nu als eerste gezet wordt door Israël of door de Palestijnen maakt me niet veel uit, maar idealiter zetten ze hem natuurlijk samen en tegelijk.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Wim2600 » 11 jul 2014 11:13

ineke-kitty schreef:Nee Wim, niet "mijn mening" maar wat de Schrift zegt daarover is van belang in deze.

Maar ik begrijp dat noch jij, noch Frank waarde hecht aan Bijbelse waarheid.


Dat begrijp je correct. :)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor elbert » 11 jul 2014 11:26

Wim2600 schreef:Nee, inderdaad: ik beweer niet dat dit een makkelijk te bereiken situatie is, maar het lijkt me wel zowat het enige scenario dat tot "stabiliteit" in de regio kan leiden. Zolang er één partij is die vindt dat hij toch nog nét recht heeft op dat ietsje méér, kan de boel elk moment weer ontploffen.
Anderzijds: op andere plaatsen in de wereld is er ook hard en lang strijd geleverd... denk maar aan de Wereldoorlogen, de oorlog in Vietnam, ex-Joegoslavië, Irak vs. Iran, enzovoort... en toch zijn die conflicten op de één of andere manier gestopt en is er in grote delen van de wereld gelukkig toch vrede. Het is dus niet onmogelijk, maar de wil moet er zijn, langs beide kanten. En het lef om te zeggen "het doet er niet toe wie begonnen is met het geweld, maar ik ben degene die ermee stopt". En of die stap nu als eerste gezet wordt door Israël of door de Palestijnen maakt me niet veel uit, maar idealiter zetten ze hem natuurlijk samen en tegelijk.
In de voorbeelden die je geeft, was er in alle gevallen sprake van voldongen feiten op het slagveld die de verliezende partij dwongen om met een vredesregeling akkoord te gaan:
1e Wereldoorlog: verloren door Duitsland, vernederend verdrag van Versailles
2e Wereldoorlog: verloren door Duitsland en Japan
Vietnam: overwinning Noord-Vietnam
ex-Joegoslavie: afgedwongen door de Navo
Irak vs. Iran: Iran was feitelijk verslagen en werd gedwongen om een vernederende wapenstilstand te aanvaarden. Door de 1e Golfoorlog kreeg het de bezette gebieden in Iran weer terug van Saddam Hoessein.

In al deze voorbeelden is er geen sprake van een regering die zegt: "het doet er niet toe wie begonnen is met het geweld, maar ik ben degene die ermee stopt". Zo werkt het dus niet in de internationale betrekkingen. Het gaat om machtsevenwicht en invloedssferen. Zodra een partij inziet dat het niets te winnen heeft bij verder vechten, is er kans om tot een regeling te komen waarbij het vechten stopt. Maar zolang partijen denken dat verder vechten iets op kan leveren, zullen ze het doen. In het geval van de islam is dat helemaal zo, want er is in hun optiek iets verloren gegaan wat eigenlijk niet kon: het land dat nu Israël heet, staat niet meer onder moslimgezag. En dat terwijl de islam in moslimogen de superieure religie is die niet kan verliezen. Dat is het recept voor een duizendjarige oorlog, want bij de kruistochten duurde het ook 200 jaar voordat de kruisvaarders het land uit waren gezet. Met Israël zijn we pas 70 jaar onderweg, dus de jihadisten hebben de tijd.
Dit alles maakt me dus niet optimistisch.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2014 11:35

elbert schreef:Met Israël zijn we pas 70 jaar onderweg, dus de jihadisten hebben de tijd.
Dit alles maakt me dus niet optimistisch.


Ruim 66 jaar ;-)

Nog bijna 4 jaar(2018) dan is het zover.

FrankB
Sergeant
Sergeant
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:19

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor FrankB » 11 jul 2014 11:41

ineke-kitty schreef:Nee Wim, niet "mijn mening" maar wat de Schrift zegt daarover is van belang in deze.

Maar ik begrijp dat noch jij, noch Frank waarde hecht aan Bijbelse waarheid.



Hamas hecht ook geen enkele waarde aan Bijbelse waarheid. Misschien omdat er in hun koran niets over staat. Maar daar hecht jij dan weer geen waarde aan want daar geloof jij niet in en zo is de vicieuze cirkel weer rond.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten