Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 03 jul 2008 10:26

liefie schreef:
88alries88 schreef:
MissF schreef:IN woudenberg is een mooi startersproject opgezet. Maar er waren 120 mensen die meededen, en 20 huizen. En echte startershuizen, rijtjeshuizen, met allemaal extra subsidies enzo. Mijn a.s. schoonzusje en zwager zijn heel toevallig ingeloot. Dus daar kan het ook nog :)


Leuk voor ze! Mijn broer heeft ook meegedaan..maar is helaas uitgeloot! Die huizen zijn 175.000,- euro, maar dat betaal je verder echt niet in Woudenberg. Het begint allemaal bij 225.000,- minimaal! (voor een rijtjeshuis dan he!) en daarvan zijn er ook maar zeer weinig! Het wordt trwns wel een refobuurtje daar..;)


Mijn broer en schoonzus wonen sinds 2 maanden in een nieuwe starterswoning (al hebben hun geen subsidie enz omdat ze teveel verdienen) Zijn echt hele leuke ruime huizen met grote woonkamer leuke grote tuin 3 grote slaapkamers grote badkamer en je kan nog 2 kamers op zolder maken al moet je dan wel een vaste trap laten maken.
Maar goed daar betaal je dan 149.000 voor dat vind ik startersprijzen maar 225.000!!! echt niet normaal de meeste starters kunnen dit niet opbrengen of ze moeten alle2 blijven werken.


Daarom hebben ze nu ook een startersproject gehad, maar jah, 2 jaar geleden hadden ze er ook 1, en daar waren nog veel meer inschrijvingen dan dit keer, en minder huizen, en dan komen ze nu weer met 'maar' 20 huizen! Dat vind ik dan zo dom!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 jul 2008 12:21

Hier staat nu toevallig een rijtjeshuis met 2 slaapkamertjes en een minizoldertje te koop: 219.000. En dat is het minste hier. En dan voor een rijtjeshuis! Ik vind het echt achtelijk, die prijzen.
De grotere rijtjeshuizen met meer slaapkamers en meer ruimte, gaan hier zo voor 270.000. Nouja, daar staan ze voor te koop, en de meeste verkopen nog goed ook. Ik snap dat echt niet. Onze keus ligt sowieso niet bij een rijtjeshuis met voor-en achtertuin zeg maar, maar voor 270, al helemaaaaal niet!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 03 jul 2008 13:09

Ach, over niet al te lange tijd zullen de huizenprijzen enorm gaan dalen.
Net als in Groot-Brittannië en de VS.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 03 jul 2008 13:14

AikonGirl schreef:Ach, over niet al te lange tijd zullen de huizenprijzen enorm gaan dalen.
Net als in Groot-Brittannië en de VS.


Dat wordt dan wel 's tijd, want dat zeggen ze al zo lang! Dat is ook de reden dat mijn oom al 10 jaar geen huis gekocht heeft! (had koophuis, is toen naar huurhuis gegaan) 'Want...de huizenprijzen gaan dalen'. Helaas voor hem is het nog steeds niet gebeurt!

Hoewel als ze wel dalen... dat is natuurlijk niet voordelig voor ons eigen huis... :?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 03 jul 2008 15:08

Haai schreef:
keessie schreef:
liefie schreef:klopt helemaal! wij hadden wel alletwee ons loon meegerekend maar wij hebben zo een ''goedkoop'' huis dat het makkelijk met 1 loon te betalen is.


De huisprijzen in Zeeland zijn dan ook beduidend lager dan in de Randstad ofzo hé :wink:


Wij wonen in de randstad, en daar kan het dus ook :wink:


Waar woon je dan precies? In een dorpje tussen de grote steden dan ofzo?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 03 jul 2008 15:18

In hartje Rotterdam kan je nog eens goedkope huizen vinden. Als je net uit Rotterdam komt, schieten de huizenprijzen omhoog.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 03 jul 2008 16:23

AikonGirl schreef:Ach, over niet al te lange tijd zullen de huizenprijzen enorm gaan dalen.
Net als in Groot-Brittannië en de VS.
Gezien de ontwikkingen die
er gaande zijn, kan dat m.i. niet uitblijven. 15 jaar geleden was de
spaarrente 7,5%. En een huis waar toen een prijskaartje van Fl. 140.000
aanhing, staat nu te koop voor €200.000.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jul 2008 18:41

keessie schreef:
Haai schreef:
keessie schreef:
liefie schreef:klopt helemaal! wij hadden wel alletwee ons loon meegerekend maar wij hebben zo een ''goedkoop'' huis dat het makkelijk met 1 loon te betalen is.


De huisprijzen in Zeeland zijn dan ook beduidend lager dan in de Randstad ofzo hé :wink:


Wij wonen in de randstad, en daar kan het dus ook :wink:


Waar woon je dan precies? In een dorpje tussen de grote steden dan ofzo?


Op de grens van Randstad en Groene hart :wink:
In veel dorpen hier zijn de huizen duurder als in de steden. Verder heb je in veel steden veel kleine oude huisjes en appartementjes die echt nog wel goed betaalbaar zijn.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2008 13:52

Haai schreef:
keessie schreef:Waar woon je dan precies? In een dorpje tussen de grote steden dan ofzo?


Op de grens van Randstad en Groene hart :wink:
In veel dorpen hier zijn de huizen duurder als in de steden. Verder heb je in veel steden veel kleine oude huisjes en appartementjes die echt nog wel goed betaalbaar zijn.
hier in de randstad is het best prijzig! Wij wonen zelf in een 2kamer appartement die we voor 131.000 hebben kunnen kopen gelukkig. De huizen boven ons met 3 slaapkamers gaan nu voor 160 a 170 weg. De eensgezinshuizen tussen de 170 en 200 ongeveer. Best betaalbaar! Maar dan zit je in een dichtbevolkte wijk hoor, alle huizen op elkaar gestapeld, eensgezinswoningen en flats er tussen. Dus best drukkies :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 30 jan 2009 09:14

Menn...onze hypotheekadviseur maakt er echt een potje van!! :x

De aankoop van ons huis is behoorlijk moeilijk gegaan, doordat hij ons verkeerde adviezen heeft gegeven. Uiteindelijk is bij ons alles goedgekomen, nadat we bij 3 verschillende personen geld geleend hebben. Is het volgende weer gebeurd:

Toen wij de overdracht van ons huis hadden bleek bij de notaris een paar duizend euro te veel zijn overgemaakt. Wij gebeld met de adviseur, kregen we te horen dat dit een verplicht bouwdepot was (wisten wij niets van) en dat we dit mochten gebruiken voor verbouwing. Dus wij hebben besloten toch de keuken te vernieuwen en wij moesten een defecte riolering laten maken. Wat blijkt nu....dat geld dat 'over' was, was een deel van een eerste premieinleg die wij moeten doen. Wij hebben hierover nooit bericht gehad, en nu komen wij opeens meer dan 10.000 euro tekort!!

Het is toch niet normaal dat een hypotheekadviseur gewoon 3x de boel in de mist laat gaan??? Heeft er iemand een tip hoe wij die adviseur kunnen laten merken dat wij het echt goed zat zijn met hem??
Hij begon al dat wij nieuwe werkgeversverklaringen moeten aanleveren, maar mijn vriend zit op dit moment nog in zijn proeftijd bij z'n nieuwe baan. We hebben tussendoor allebei een leuke salarisverhoging gekregen en waren blij dat we qua hypotheek nu in ieder geval echt safe zaten omdat we daar een hard hoofd in hadden, en nu moet dat waarschijnlijk ook de hypotheek ingepompt gaan worden.... :cry:

Sorry, ik moest dit ff kwijt hoor, ben dat gezeur met die man zo zat, ipv dat hij ons ECHT helpt, belanden we steeds in de shit. En daar komt bij dat wij op dit moment echt super druk zijn met de laatste weken voor ons trouwen en nog met klussen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 30 jan 2009 10:29

88alries88 schreef:Menn...onze hypotheekadviseur maakt er echt een potje van!! :x

De aankoop van ons huis is behoorlijk moeilijk gegaan, doordat hij ons verkeerde adviezen heeft gegeven. Uiteindelijk is bij ons alles goedgekomen, nadat we bij 3 verschillende personen geld geleend hebben. Is het volgende weer gebeurd:

Toen wij de overdracht van ons huis hadden bleek bij de notaris een paar duizend euro te veel zijn overgemaakt. Wij gebeld met de adviseur, kregen we te horen dat dit een verplicht bouwdepot was (wisten wij niets van) en dat we dit mochten gebruiken voor verbouwing. Dus wij hebben besloten toch de keuken te vernieuwen en wij moesten een defecte riolering laten maken. Wat blijkt nu....dat geld dat 'over' was, was een deel van een eerste premieinleg die wij moeten doen. Wij hebben hierover nooit bericht gehad, en nu komen wij opeens meer dan 10.000 euro tekort!!

Het is toch niet normaal dat een hypotheekadviseur gewoon 3x de boel in de mist laat gaan??? Heeft er iemand een tip hoe wij die adviseur kunnen laten merken dat wij het echt goed zat zijn met hem??
Hij begon al dat wij nieuwe werkgeversverklaringen moeten aanleveren, maar mijn vriend zit op dit moment nog in zijn proeftijd bij z'n nieuwe baan. We hebben tussendoor allebei een leuke salarisverhoging gekregen en waren blij dat we qua hypotheek nu in ieder geval echt safe zaten omdat we daar een hard hoofd in hadden, en nu moet dat waarschijnlijk ook de hypotheek ingepompt gaan worden.... :cry:

Sorry, ik moest dit ff kwijt hoor, ben dat gezeur met die man zo zat, ipv dat hij ons ECHT helpt, belanden we steeds in de shit. En daar komt bij dat wij op dit moment echt super druk zijn met de laatste weken voor ons trouwen en nog met klussen.


Je kunt natuurlijk altijd bij de VEH informeren of bij de Consumentenbond. Als deze persoon is aangesloten bij een garantieregeling, dan zou ik ook daar aan de bel trekken.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 30 jan 2009 10:31

liefie schreef:Maar goed daar betaal je dan 149.000 voor dat vind ik startersprijzen maar 225.000!!! echt niet normaal de meeste starters kunnen dit niet opbrengen of ze moeten alle2 blijven werken.


225, is met een inkomen van 50.000 bruto wel op te brengen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 30 jan 2009 10:43

Dan moet je dat wel verdienen! Wij verdienen samen misschien een keer de helft.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 30 jan 2009 11:13

88alries88 schreef:Menn...onze hypotheekadviseur maakt er echt een potje van!! :x

De aankoop van ons huis is behoorlijk moeilijk gegaan, doordat hij ons verkeerde adviezen heeft gegeven. Uiteindelijk is bij ons alles goedgekomen, nadat we bij 3 verschillende personen geld geleend hebben. Is het volgende weer gebeurd:

Toen wij de overdracht van ons huis hadden bleek bij de notaris een paar duizend euro te veel zijn overgemaakt. Wij gebeld met de adviseur, kregen we te horen dat dit een verplicht bouwdepot was (wisten wij niets van) en dat we dit mochten gebruiken voor verbouwing. Dus wij hebben besloten toch de keuken te vernieuwen en wij moesten een defecte riolering laten maken. Wat blijkt nu....dat geld dat 'over' was, was een deel van een eerste premieinleg die wij moeten doen. Wij hebben hierover nooit bericht gehad, en nu komen wij opeens meer dan 10.000 euro tekort!!

Het is toch niet normaal dat een hypotheekadviseur gewoon 3x de boel in de mist laat gaan??? Heeft er iemand een tip hoe wij die adviseur kunnen laten merken dat wij het echt goed zat zijn met hem??
Hij begon al dat wij nieuwe werkgeversverklaringen moeten aanleveren, maar mijn vriend zit op dit moment nog in zijn proeftijd bij z'n nieuwe baan. We hebben tussendoor allebei een leuke salarisverhoging gekregen en waren blij dat we qua hypotheek nu in ieder geval echt safe zaten omdat we daar een hard hoofd in hadden, en nu moet dat waarschijnlijk ook de hypotheek ingepompt gaan worden.... :cry:

Sorry, ik moest dit ff kwijt hoor, ben dat gezeur met die man zo zat, ipv dat hij ons ECHT helpt, belanden we steeds in de shit. En daar komt bij dat wij op dit moment echt super druk zijn met de laatste weken voor ons trouwen en nog met klussen.


Ahhh wat een rottige situatie, daar zit je sowieso niet op te wachten maar nu al helemaal niet natuurlijk!

Ik heb totaal geen verstand van aanspreekpunten en mensen aanklagen enzo, maar heb je in dit geval niet gewoon recht op rechtsbijstand? Je bent hier tenslotte wel flink de dupe van.. Maar anderen zullen daar veel meer over kunnen zeggen gok ik ;)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 jan 2009 11:13

Sabra schreef:
liefie schreef:Maar goed daar betaal je dan 149.000 voor dat vind ik startersprijzen maar 225.000!!! echt niet normaal de meeste starters kunnen dit niet opbrengen of ze moeten alle2 blijven werken.


225, is met een inkomen van 50.000 bruto wel op te brengen.


Daarvoor moet je meestal wel allebei werken, ook als je hoger opgeleid bent. Bovendien moet je ook nog een vast contract hebben om je hele inkomen mee te mogen tellen bij het verkrijgen van een hypotheek. Tel daarbij op dat de banken momenteel voorzichtiger zijn geworden met het verstrekken van hypotheken en dan is het ineens niet zo simpel meer. Eerlijk gezegd verbaas ik me wel dat er een aantal alleenstaanden van mijn leeftijd in onze flat wonen, terwijl wij het amper zouden redden op 1 inkomen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten

cron