Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Boer Piet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 mar 2007 11:35
Locatie: Goch, DE

Berichtdoor Boer Piet » 02 jul 2008 13:18

Hoe ga jij wonen ring?
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 02 jul 2008 13:18

Leuk kirsten, dat het in ieder geval wel kan op 1 salaris! Bij ons zijn de mogelijkheden echt zo beperkt...Er is bij ons net startersproject verloot...20 huizen...100 inschrijvingen (ofzoiets) en de laagste prijsklasse (als je geen flatje wilt) is minstens 235.000,- Er komen wel goedkopere huizen te koop, maar heel weinig, en heel snel weg!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
ring
Mineur
Mineur
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2008 13:41
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Berichtdoor ring » 02 jul 2008 13:29

Boer Piet schreef:Hoe ga jij wonen ring?


Dat weten we nog niet! Zijn nog niet met een huis bezig (we dromen er alleen nog maar van)..
Neej, maar we studeren allebei nog, en zitten dan ook met het geld hoe je dat gaat doen enzo. Misschien dat we eerst wel ergens iets gaan huren ofzo. Gewoon iets bij een huis en daarna een eigen huisje kopen! We denken er al wel veel over na maar het is nog geen realiteit! :|
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 02 jul 2008 13:40

88alries88 schreef:Leuk kirsten, dat het in ieder geval wel kan op 1 salaris! Bij ons zijn de mogelijkheden echt zo beperkt...Er is bij ons net startersproject verloot...20 huizen...100 inschrijvingen (ofzoiets) en de laagste prijsklasse (als je geen flatje wilt) is minstens 235.000,- Er komen wel goedkopere huizen te koop, maar heel weinig, en heel snel weg!


Dat is idd lastig. Wij zitten nu te wachten op het loten van een appartement (15 appartementen en ongeveer 40 inschrijvingen). Verder willen we nog een woning gaan bezichtigen wat gunstig voor ons is. Verder zijn er nog wel heel wat die voor ons geschikt zijn. We gaan nog niet trouwen, dus we hebben alle tijd om verder te zoeken. Maar op dit soort momenten is het lastig dat ik niet werk. Anders hadden we het twee salarissen gedaan, maar nu is het ook wel makkelijk omdat ik zo op mijn gemak mijn studie kan afronden en er tzt ook nog kinderen kunnen komen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jul 2008 14:34

Dat een hypotheek gebaseerd is op 2 inkomens wil nog niet zeggen dat je het met één inkomen niet kunt betalen. Toen wij ons huis kochten is mijn salaris ook meegerekend, maar wij hebben wel gekeken of de maandlasten van de hypotheek evt. ook van één salaris betaald konden worden. Nu had ik dus de keuze om te stoppen met werken, en hoewel we best op de kleintjes moeten letten is het echt wel te doen. Dus een hypotheek op twee lonen betekent echt niet altijd dat je persé allebei moet blijven werken...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 02 jul 2008 14:42

Haai schreef:Dat een hypotheek gebaseerd is op 2 inkomens wil nog niet zeggen dat je het met één inkomen niet kunt betalen. Toen wij ons huis kochten is mijn salaris ook meegerekend, maar wij hebben wel gekeken of de maandlasten van de hypotheek evt. ook van één salaris betaald konden worden. Nu had ik dus de keuze om te stoppen met werken, en hoewel we best op de kleintjes moeten letten is het echt wel te doen. Dus een hypotheek op twee lonen betekent echt niet altijd dat je persé allebei moet blijven werken...


klopt helemaal! wij hadden wel alletwee ons loon meegerekend maar wij hebben zo een ''goedkoop'' huis dat het makkelijk met 1 loon te betalen is.

Gebruikersavatar
keessie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:33
Locatie: A beautiful place on earth

Berichtdoor keessie » 02 jul 2008 14:51

liefie schreef:klopt helemaal! wij hadden wel alletwee ons loon meegerekend maar wij hebben zo een ''goedkoop'' huis dat het makkelijk met 1 loon te betalen is.


De huisprijzen in Zeeland zijn dan ook beduidend lager dan in de Randstad ofzo hé :wink:
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jul 2008 14:54

keessie schreef:
liefie schreef:klopt helemaal! wij hadden wel alletwee ons loon meegerekend maar wij hebben zo een ''goedkoop'' huis dat het makkelijk met 1 loon te betalen is.


De huisprijzen in Zeeland zijn dan ook beduidend lager dan in de Randstad ofzo hé :wink:


Wij wonen in de randstad, en daar kan het dus ook :wink:

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 jul 2008 21:19

Haai schreef:Dat een hypotheek gebaseerd is op 2 inkomens wil nog niet zeggen dat je het met één inkomen niet kunt betalen. Toen wij ons huis kochten is mijn salaris ook meegerekend, maar wij hebben wel gekeken of de maandlasten van de hypotheek evt. ook van één salaris betaald konden worden. Nu had ik dus de keuze om te stoppen met werken, en hoewel we best op de kleintjes moeten letten is het echt wel te doen. Dus een hypotheek op twee lonen betekent echt niet altijd dat je persé allebei moet blijven werken...

Wij hebben dat ook gedaan. Berekend op twee salarissen en daarna kijken of de maandlasten met 1 salaris op te hoesten zijn, en dat lukt, al zullen we dan wel het een en ander aan leefstijl aan moeten passen, maar dat moet makkelijk kunnen :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 21:28

mijn vriend heeft twee jaar geleden een huis gekocht (hoekhuis) in amersfoort, 3 slaapkamers, zolder, lekkere ruime tuin. Dus een hypotheek op 1 salaris. Het kan wel. Al willen wij wel naar woudenberg toe verhuizen (en het liefst het huis van zijn ouders kopen). Eerst maar eens dit huis wat verbouwen etc.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 02 jul 2008 21:38

IN woudenberg is een mooi startersproject opgezet. Maar er waren 120 mensen die meededen, en 20 huizen. En echte startershuizen, rijtjeshuizen, met allemaal extra subsidies enzo. Mijn a.s. schoonzusje en zwager zijn heel toevallig ingeloot. Dus daar kan het ook nog :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2008 06:49

wij willen niet in een nieuwbouwhuis wonen. Het huis van mijn schoonouders is zo mooi en knus en gezellig.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Berichtdoor DonWoozy » 03 jul 2008 09:41

MissF schreef:IN woudenberg is een mooi startersproject opgezet. Maar er waren 120 mensen die meededen, en 20 huizen. En echte startershuizen, rijtjeshuizen, met allemaal extra subsidies enzo. Mijn a.s. schoonzusje en zwager zijn heel toevallig ingeloot. Dus daar kan het ook nog :)


en wat kost dat dan daar??

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 03 jul 2008 09:55

MissF schreef:IN woudenberg is een mooi startersproject opgezet. Maar er waren 120 mensen die meededen, en 20 huizen. En echte startershuizen, rijtjeshuizen, met allemaal extra subsidies enzo. Mijn a.s. schoonzusje en zwager zijn heel toevallig ingeloot. Dus daar kan het ook nog :)


Leuk voor ze! Mijn broer heeft ook meegedaan..maar is helaas uitgeloot! Die huizen zijn 175.000,- euro, maar dat betaal je verder echt niet in Woudenberg. Het begint allemaal bij 225.000,- minimaal! (voor een rijtjeshuis dan he!) en daarvan zijn er ook maar zeer weinig! Het wordt trwns wel een refobuurtje daar..;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 03 jul 2008 10:07

88alries88 schreef:
MissF schreef:IN woudenberg is een mooi startersproject opgezet. Maar er waren 120 mensen die meededen, en 20 huizen. En echte startershuizen, rijtjeshuizen, met allemaal extra subsidies enzo. Mijn a.s. schoonzusje en zwager zijn heel toevallig ingeloot. Dus daar kan het ook nog :)


Leuk voor ze! Mijn broer heeft ook meegedaan..maar is helaas uitgeloot! Die huizen zijn 175.000,- euro, maar dat betaal je verder echt niet in Woudenberg. Het begint allemaal bij 225.000,- minimaal! (voor een rijtjeshuis dan he!) en daarvan zijn er ook maar zeer weinig! Het wordt trwns wel een refobuurtje daar..;)


Mijn broer en schoonzus wonen sinds 2 maanden in een nieuwe starterswoning (al hebben hun geen subsidie enz omdat ze teveel verdienen) Zijn echt hele leuke ruime huizen met grote woonkamer leuke grote tuin 3 grote slaapkamers grote badkamer en je kan nog 2 kamers op zolder maken al moet je dan wel een vaste trap laten maken.
Maar goed daar betaal je dan 149.000 voor dat vind ik startersprijzen maar 225.000!!! echt niet normaal de meeste starters kunnen dit niet opbrengen of ze moeten alle2 blijven werken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten