Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Haai » 13 jan 2011 23:10

Fijn dat het allemaal goed gaat, Jaccootje! Wanneer moet het af zijn? (heb je misschien al wel ergens gepost, maar ik heb geen zin om te zoeken :mrgreen: )

Ons huisje staat nog steeds te koop. Vandaag weer een 2e bezichtiging gehad, die mensen zijn erg enthousiast en wilden direct een optie op het huis, maar de makelaar heeft ze gezegd dat ze dan eerst maar met een goed bod moeten komen. Spannend dus..
Wij hebben zelf ook wel wat op het oog, in sept. hebben we al een bod gedaan op dat huis maar de verkoper wilde toen nauwelijks zakken. Dat huis staat nu nog steeds te koop en het lijkt ons nog steeds wel wat, maar eerst willen we ons eigen huisje kwijt zijn.

@Kwebbel: staat jullie huis inmiddels al te koop? En zijn jullie zelf al op zoek naar wat anders?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huis kopen!

Berichtdoor jaccootje85 » 14 jan 2011 14:34

Haai schreef:Fijn dat het allemaal goed gaat, Jaccootje! Wanneer moet het af zijn? (heb je misschien al wel ergens gepost, maar ik heb geen zin om te zoeken :mrgreen: )


Ik heb de datum hier nog niet gepost... :lol: :-oo
Szent az Úr

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huis kopen!

Berichtdoor schelpje3 » 14 jan 2011 15:21

De huizenmarkt stabiliseert nog helemaal niet :( Huizen staan gemiddeld NOG langer te koop. Vanmorgen op de radio gehoord.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Horeb » 14 jan 2011 15:37

schelpje3 schreef:De huizenmarkt stabiliseert nog helemaal niet :( Huizen staan gemiddeld NOG langer te koop. Vanmorgen op de radio gehoord.


naar mijn bescheiden mening staan we pas aan het begin van de economische ellende. de komende 5 jaar zal geleidelijk steeds meer van ons luxe leventje "gebakken lucht" blijken te zijn.
ik merk in ons bedrijf.......ik ben fruitteler 8) ......dat het steeds moeilijker wordt je produkt betaald te krijgen. onze kredietverzekeraar dekt steeds meer klanten niet of maar gedeeltelijk meer.......

ook de rente gaat stijgen..........nee, de zorgen zijn nog niet voorbij

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huis kopen!

Berichtdoor schelpje3 » 14 jan 2011 16:00

Ja het gekke is, dat bij mijn man de zaken juist gaan aantrekken, heel andere sector :D
Bij verschillende vrienden van ons, met eigen bedrijf, gaat het juist slechter, verschillende sectoren.
Eentje heeft al bijna 2 jaar een huis te koop staan, wel kijkers, geen kopers.
Het kan best zo zijn, dat het ergste nog moet komen ! Eerst rolt het allemaal wel in de meeste gezinnen, als het allemaal stabiel is, maar je hebt minder belastingaftrek, de lasten worden hoger, veel is duurder geworden of wordt nog duurder, PGB is sterk ingekropen, of zelfs weggevallen.
Je zult je baan maar kwijtraken en van een uitkering afhankelijk zijn (met een koophuis :( )
Het is een domino-effect, als het vooraan blokkeert, duurt het even voor het achterste stopt, maar het stopt wel !

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Horeb » 14 jan 2011 16:06

schelpje3 schreef:Ja het gekke is, dat bij mijn man de zaken juist gaan aantrekken, heel andere sector :D
Bij verschillende vrienden van ons, met eigen bedrijf, gaat het juist slechter, verschillende sectoren.
Eentje heeft al bijna 2 jaar een huis te koop staan, wel kijkers, geen kopers.
Het kan best zo zijn, dat het ergste nog moet komen ! Eerst rolt het allemaal wel in de meeste gezinnen, als het allemaal stabiel is, maar je hebt minder belastingaftrek, de lasten worden hoger, veel is duurder geworden of wordt nog duurder, PGB is sterk ingekropen, of zelfs weggevallen.
Je zult je baan maar kwijtraken en van een uitkering afhankelijk zijn (met een koophuis :( )
Het is een domino-effect, als het vooraan blokkeert, duurt het even voor het achterste stopt, maar het stopt wel !


nou, onze zaken gaan beter als eerst. de prijzen voor het fruit zijn flink duurder gelukkig. alleen constateer ik dat betalen voor mijn klanten moeilijker wordt :(
de agrarische sector heeft trouwens altijd een tegengestelde economische curve........

als het slecht gaat met de economie, gaat het goed met de voedselprijzen.......vreemd he?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huis kopen!

Berichtdoor schelpje3 » 14 jan 2011 17:04

Ja en die van de benzine :-oo , vanmorgen 154.9 ongelood :-({|=

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huis kopen!

Berichtdoor jaccootje85 » 14 jan 2011 18:17

schelpje3 schreef:Ja en die van de benzine :-oo , vanmorgen 154.9 ongelood :-({|=



Dan heb k vorige week nog geluk gehad... 1,52... volgende week staatie stil, dus dan kan k nog 3 weken met deze tank doen... :-oo
Szent az Úr

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Jo'tje » 17 jan 2011 09:41

Langs de snelweg betaal je al zo 165.9... Belachelijk.

Ik ben inderdaad wel benieuwd wat de gevolgen voor de komende jaren nog zullen zijn.
Het geld zal toch weer ergens vandaan moeten komen.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat we, met ons huis, verder nog geen verantwoordelijkheid voor kids o.i.d. hebben.
Dat lijkt me best wel extra spanning met zich meebrengen. Zeker met mijn onzekere werksituatie.
Je gaat bepaalde dingen wel heel veel meer waarderen :)
pobody's nerfect

Rienuku

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Rienuku » 17 jan 2011 09:53

Hmmm ik denk dat de prijzen hier langs de snelweg 1.699 zullen zijn
Aangezien ik hier op t dorp 1,599 moest betalen-> Afzetters!!!! ](*,)

Maar goed is een beetje off-topic ;)

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LauraC » 17 jan 2011 20:22

Wij hopen DV 26 of 27 januari (volgende week dus \:D/ ) de sleutels te krijgen en 'noodgedwongen' gaan we dan ook meteen erin. Wij leven nu dus tussen de dozen :)

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Re: Huis kopen!

Berichtdoor SimonT » 18 jan 2011 16:57

Lang geleden dat ik hier geweest ben :) Een dezer dagen start de sloop van de garage die op de plek staat waar ons huis staat, als het goed is starten ze dan in februari met bouwen, zou augustus klaar moeten zijn, wat wel fijn is aangezien we ook in augustus trouwen :S
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Sophie77 » 18 jan 2011 19:11

Dat wordt dan systeembouw zeker? Want anders lijkt het me haast onmogelijk om klaar te zijn voor jullie trouwdag ...

@LauraC: Zie je het een beetje zitten allemaal? Alles inpakken, afscheid nemen van je huidige omgeving, verhuizen, weer opnieuw beginnen, je man al snel weer weg: het lijkt me best heftig eigenlijk voor je/jullie!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Haai » 18 jan 2011 19:24

Dat is voor jullie een drukke en heftige tijd dan, Laura! Sterkte met alle verhuis-gedoe,en ik hoop dat jullie straks een fijn 'thuis' vinden!

Hier is het ook weer even spannend: we zijn in onderhandeling met potentiele kopers voor ons huis. We komen qua prijs al aardig in de richting, dus ik ben benieuwd. Als het allemaal doorgaat willen ze de oplevering 1 mei al, dus dan moeten wij heul hard op zoek naar iets anders. Brr, ik krijg er toch wel een beetje de kriebels van :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Huis kopen!

Berichtdoor ajl » 18 jan 2011 19:27

Sterkte Laura met inpakken en verhuizen! Hebben jullie nog hulp of doen jullie alles samen? Wel fijn hoor, een eigen plekje!

Spannend Haai! Hopen dat het doorgaat! Hebben jullie al iets op het oog?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 67 gasten