Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 27 feb 2009 22:54

Volgens mij moet jij dan maar geen benzine meer in je motor pompen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 27 feb 2009 23:14

Ach, ik heb kort geleden een ex-moslim gehoord, en die zei: "de islam staat voor: onrecht, onderdrukking, vernietiging, marteling, moord."
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2009 01:58

Boekenlezer schreef:Ach, ik heb kort geleden een ex-moslim gehoord, en die zei: "de islam staat voor: onrecht, onderdrukking, vernietiging, marteling, moord."


Kijk eens naar wat het LRA in Oeganda en Congo uitvreet...

Ja, mensen die een bepaalde religie verlaten hebben, zijn doorgaans niet zo positief over hun ex-religie.
Ik praat liever met mensen die hun religie koesteren en daar vrijmoediglijk over spreken, zonder mij hun ideeën op te leggen. De moslims die ik in België en Rwanda heb leren kennen, zijn zulke mensen, die mij ook nog op het hart drukten, mijn christelijk geloof te onderhouden. Dat was niet een of andere folkloristische gastvrijheid, maar hun oprecht advies. Het christendom is mijn weg, de islam de hunne. Twee loten van één boom.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 28 feb 2009 08:39

Er is maar één weg tot God, zie Handelingen 4:12. Dus dan vraag ik mij een beetje af wat het aangaat om het te hebben over de weg van de ene, en de weg van de andere. Dat gaat dan hooguit op als je je radicaal beperkt tot het subjectieve.

En ja, er wordt in de islam inderdaad ook vriendelijk gesproken over het christelijke geloof.
Toch zie ik de islam als een duivelse pervertering van het geloof in God, als het antwoord van satan op de groei van het christelijke geloof. Want de islam ontkent bewust en met kracht de leer aangaande Christus.
En dat de duivel dan niet altijd zo onvriendelijk zich presenteert, dat past geheel in zijn strategie. Want laten we eerlijk zijn: dat verkoopt natuurlijk niet altijd. Je moet een slimmere strategie voeren, eentje waarin je ook gebruik maakt van vriendelijkheid. Lekker veinzen, en niet al te duidelijk doen, want anders ben je te gemakkelijk te doorzien.
Daarmee zeg ik dus niet dat die door jou genoemde moslims veizen. Nee, als zij als mensen een onjuiste leer aanhangen, dan kunnen zij dat prima goed bedoelen. Zij zijn de duivel niet zelf.
Wel lijkt het erop alsof de islam hoe langer hoe duidelijker zijn duivelse karakter aan de dag legt, wat mij weer doet denken aan Openbaring 20:7-9. Met een steeds sterker en agressiever optredende islam moet ik daar wel eens aan denken.
En verder: ook mensen die zich christenen noemen kunnen een instrument van de duivel zijn, en in werkelijkheid God helemaal niet dienen. Daar heeft Jezus zelf al op gewezen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2009 10:20

En het jodendom dan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

eml

Veel belangstelling voor telefoonlijn naar God

Berichtdoor eml » 02 mar 2009 13:30

Veel belangstelling voor telefoonlijn naar God

GRIJPSKERK - Een nieuw mobiele telefoon die de beller rechtstreeks in verbinding zou brengen met God, trekt grote belangstelling. Dat zegt de initiatiefnemer van de lijn, kunstenaar Johan van der Dong uit Grijpskerk.
Hij opende eerder al een postbus waar mensen een brief naar God toe konden sturen en heeft nu een mobiel nummer waar mensen een bericht aan God kunnen inspreken. Het loopt storm, aldus maandag de kunstenaar.

(ANP) maandag 02 maart 2009

Het nummer is 06-44244901. Laat uw biecht achter na de piep :wink:

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 16:23

Ik heb een boekje dat heet: lieve Meneer God. Daar staan geniale briefjes in van kinderen aan God.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Boekenlezer » 03 mar 2009 21:56

Optimatus schreef:En het jodendom dan?

Zie Romeinen 3:1-2.
Dat maakt in ieder geval al een flink verschil met de islam. Sterker nog, de islam is de meest radicale vervangingstheologie, want de Koran zou de Bijbel vervangen! (De Koran is de nieuwste update, zo vertelde een moslim mij eens. Hmm, ik noem dat niet echt een update... :? )

Goed, daarmee is dus gezegd dat de Joden Gods woorden hebben ontvangen.
Maar het verwerpen van Christus als de Messias is natuurlijk niet uit God. Dat heeft meer te maken met de menselijke natuur, en eventueel/waarschijnlijk ook met satan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor marierose » 04 mar 2009 21:54

de heer Peters doodgeschoten met een grote foto in de telegraaf vanmorgen... Net als de heer Pim Fortuijn indertijd ook doodgeschoten op een grote foto in de telegraaf.. dan denk ik moet dat nou zo in het groot een foto. we zijn er op geabonneerd maar af en toe denk ik maar goed dat we samen met de buren een abonnement hebben op de telegraaf en dat wij de krant dan 's middags lezen want ik zou het heel naar vinden als 1 van onze kinderen de krant als eerste ziet.. want ik heb gauw de krant op de krantenbak gelegd... de mail hierboven was te snel per ongeluk te snel geplaatst dus hierbij de volledige "inhoud".

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor jip_86 » 04 mar 2009 23:16

Het werd me hier een beetje te gezellig ;)
Daarom heb ik de Arie Boomsma discussie afgesplitst naar een apart topic.
>> Arie Boomsma (EO) geschorst

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2009 10:29

Excommunicaties na hulp abortus 9-jarige

Iedereen die een negenjarige meisje uit Brazilië heeft geholpen bij een abortus, zal uit de Katholieke Kerk worden gezet. Dat maakte een Braziliaanse aartsbisschop bekend naar aanleiding van een schokkende zaak die het land bezighoudt.

Het meisje was vermoedelijk zwanger geraakt na jarenlang misbruik door haar stiefvader. De zwangerschap werd ontdekt toen ze met buikkramp naar de dokter ging. Het bleek om een tweeling te gaan.

Doktoren waren van mening dat de kleine baarmoeder van het meisje al geen gewone zwangerschap aankon, laat staan een tweeling, dus werd er besloten over te gaan tot abortus. De ingreep is legaal in Brazilië als het leven van de moeder in gevaar is of in geval van verkrachting, voorwaarden waaraan het meisje voldeed.

De abortus werd afgelopen woensdag uitgevoerd.

Arrestatie
De leider van de kerkprovincie Olinda en Recife, aartsbisschop Jose Cardoso Sobrinho, zegt dat “de wet van God boven de wet van mensen gaat” en besloot de moeder en alle artsen uit de kerk te excommuniceren. Het meisje zelf is niet uit de kerk gezet, vanwege haar leeftijd.

De stiefvader werd vorige week gearresteerd nadat hij had geprobeerd uit te wijken naar een ander gedeelte van het land.

bron: www.nos.nl

Volgens mij heeft die aartsbisschop niet helemaal in de gaten dat baarmoedertjes van kleine meisjes geen tweelingen kunnen bevatten. Als deze eminentie zijn zin had gekregen, waren moeder en vruchten onder helse pijnen gestorven. Paus en bisschoppen moeten zich eens gaan beseffen dat zij niet de geringste notie hebben van vrouwen. (althans, als het celibaat nog gehandhaafd wordt).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
daline
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2009 01:54

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor daline » 06 mar 2009 18:28

Wat een ingrijpende verdrietige situatie voor zon klein meisje zeg
:(
Curiosus sum

Gebruikersavatar
daline
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2009 01:54

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor daline » 06 mar 2009 18:43

Gisteravond in het jeugdjournaal: schaap bezwangerd geit- kids in de betreffende woonplaats reageerden giebelig en toch ook gefascineerd op het jonge scheitje.

Vanwege de afwezigheid van bokken is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het letterlijk zwarte schaap de vader.

Toch wil men het scheitje nog wel laten onderzoeken om onomstotelijk aan te tonen dat het hier echt om een speling der natuur gaat.

Zou het nou blaten of mekkeren? :wink:
Curiosus sum

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2009 19:50

blekkeren denk ik

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2009 22:23

Ik vind dat de stiefvader van dat meisje eens moet gaan biechten, niet die doktoren die het leven van het meisje hebben gered.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten