Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 08 sep 2008 12:50

Jullie herinneren je vast wel de heisa laatst waarin een columnist op Internet opriep om het huis van Femke Halsema in de brand te steken, deze oproep was satirisch bedoeld maar de boodschap kwam helaas voor de schrijver niet zo aan.

Vandaag iemand die zich voor de 2e keer aan deze steen stoot in: http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=120933

Je gunt het niemand, dus wens ik louter theoretisch dat een van de kinderen van de leden van het Forum wordt gemarteld, seksueel misbruikt en vermoord door een of andere Koos H. Eens kijken of het betreffende Forumlid het dan nog steeds inhumaan vindt als de dader levenslang wordt gedetineerd. Ik vind iets heel anders onmenselijk: het vrijlaten van zulke misdadigers.
Je zou denken dat de schrijver van het stuk toch beter zou moeten weten, ik verwacht dat hij nu de 2 Anker-terriërs achter zich aan krijgt. Of zit ik ernaast?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 08 sep 2008 16:56

* [url=http://www.refdag.nl/artikel/1359534/Fiscale+stimulans+thuiswerken%0D%0A+.html]Plan om verhuiskosten vergoeding, voor kleinere reisafstand, nu nog
max. €5000,-, te verhogen.[/url]
* Werkdichterbijhuis.
* Minderfile.nl
* Carpoolplein

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 09 sep 2008 13:12

Premier Thailand moet aftreden

Leest u ook vooral de reden hysterisch-smile
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 09 sep 2008 13:35

Floefloe schreef:Premier Thailand moet aftreden

Leest u ook vooral de reden hysterisch-smile
In het stukje staat dat hij moet aftreden (omdat een premier geen commerciële nevenactiviteiten mag hebben), maar dat hij direct weer wordt voorgedragen door de regerende partij PPP.

Gerechten van hem zijn trouwens zalm in een soepje van kokosnoot en een varkenshaasje gemarineerd in coca-cola. :yum: :yum: :yum: :yum: :yum:

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 09 sep 2008 16:12

Varkenshaas gemarineerd in coca-cola :shock:

En dat is lekker?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 10 sep 2008 11:25

Volgens Human Rights Watch zijn er 5 landen op de wereld verantwoordelijk voor het uitvoeren van de doodstraf van kinderen.
Dit is opmerkelijk omdat ik dacht dat de HRW alleen maar in het leven was geroepen voor (eerder tegen) Israel. Ten tweede als je kijkt naar de religie van die landen:

- Iran (26) Totaal moslim=99%
- Saudi Arabia (2) Totaal moslim=100%
- Sudan (2) Totaal moslim=73%
- Pakistan (1) Totaal moslim=97%
- Yemen (1). Totaal moslim=100%

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 sep 2008 11:37

Code: Selecteer alles

Congolese politie zet geiten in gevangenis

KINSHASA - De Congolese politie heeft een kudde geiten aangehouden en opgesloten in de gevangenis omdat ze illegaal verhandeld zouden zijn. Dat ontdekte de onderminister van Justitie van de Democratische Republiek Congo toen hij op inspectie was in het cellencomplex.

Volgens minister Claude Nyamugabo was er zelfs al een datum ingepland bij de rechter, zodat de geiten zich konden verantwoorden voor hun daden. Dat schrijft de Britse nieuwszender BBC woensdag. Welke straf de kudde had kunnen krijgen is niet bekend.

De eigenaren van de dieren werden in een andere cel gezet. Zij moeten nog wel voor de rechter verschijnen. Nyamugabo reageerde woedend op de bizarre arrestatie en kondigde aan de agenten op training te zullen sturen om hun kennis van de wet op te krikken.


Tja...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 10 sep 2008 22:05

goshen schreef:Volgens Human Rights Watch zijn er 5 landen op de wereld verantwoordelijk voor het uitvoeren van de doodstraf van kinderen.
Dit is opmerkelijk omdat ik dacht dat de HRW alleen maar in het leven was geroepen voor (eerder tegen) Israel. Ten tweede als je kijkt naar de religie van die landen:

- Iran (26) Totaal moslim=99%
- Saudi Arabia (2) Totaal moslim=100%
- Sudan (2) Totaal moslim=73%
- Pakistan (1) Totaal moslim=97%
- Yemen (1). Totaal moslim=100%

Hoe komt deze opmerkelijke gedachtenkronkel nu in je op?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Berichten: 383
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:20
Locatie: Ede (GLD)
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 11 sep 2008 00:50

goshen schreef:Volgens Human Rights Watch zijn er 5 landen op de wereld verantwoordelijk voor het uitvoeren van de doodstraf van kinderen.
Dit is opmerkelijk omdat ik dacht dat de HRW alleen maar in het leven was geroepen voor (eerder tegen) Israel. Ten tweede als je kijkt naar de religie van die landen:

- Iran (26) Totaal moslim=99%
- Saudi Arabia (2) Totaal moslim=100%
- Sudan (2) Totaal moslim=73%
- Pakistan (1) Totaal moslim=97%
- Yemen (1). Totaal moslim=100%

Vraag me af waar je die gegevens vandaan hebt en of ze wel met de werkelijkheid kloppen. In een dictatuur is het over het algemeen onmogelijk om dit soort dingen te 'tellen'.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 11 sep 2008 08:13

Bevlogen schreef:Vraag me af waar je die gegevens vandaan hebt en of ze wel met de werkelijkheid kloppen. In een dictatuur is het over het algemeen onmogelijk om dit soort dingen te 'tellen'.
Deze gegevens komen van de wiki-site: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land

Nou weet ik dat wiki niet altijd even betrouwbaar is, maar dat zijn deze cijfers volgens mij wel. Een ieder hier zou eens moeten nadenken over het feit dat het mogelijk is dat in één land 100% moslim is. Satan maakt overuren in Saoedie Arabië, zoveel is zeker.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 11:26

En waarom zouden déze cijfers van wiki juist wél betrouwbaar zijn?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 11 sep 2008 11:48

LeChat schreef:En waarom zouden déze cijfers van wiki juist wél betrouwbaar zijn?
In eerste instantie omdat de cijfers naar mijn gevoel wel eens goed zouden kunnen kloppen. In tweede instantie heb ik wat landensites nagekeken, de cijfers komen overeen en ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat die wiki-entry's goed bekeken en gecorrigeerd zullen worden. In 3e instantie omdat ik denk dat de CIA er niet ver naast zal zitten: https://www.cia.gov/library/publication ... tml#People

Wat vind jij ervan dat het kan bestaan dat in een land als Saoedie Arabië 100% van de inwoners moslims moet zijn? Of wil jij je daarover niet uitlaten? Dat je pietluttig over de cijfertjes begint lijkt daar wel een beetje op te wijzen. :wink:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 11 sep 2008 15:34

Saoedi-Arabië is een uitgestrekt woestijngebied, waar ongeveer een
eeuw geleden slechts anderhalf miljoen mensen woonden. Deze
bevolking was voor een groot deel nomadisch en leefde in stamverband.
Omstreeks 1750 predikte Mohammed ibn Abdul al-Wahhaab in dit
onherbergzame gebied een zeer strenge variant van de islam, waardoor
er binnen de Soennitsche islam een nieuwe stroming ontstond: het
Wahabisme. Deze conservatieve religie is tot op heden de
staatsgodsdienst van Saoedi-Arabië. Andere religies zijn er verboden en
de koning wordt in zijn besluiten gecontroleerd door de imams.
Volledig artikel.

Niet geverifieerd.
Laatst gewijzigd door Rolf op 11 sep 2008 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 15:42

goshen schreef:Wat vind jij ervan dat het kan bestaan dat in een land als Saoedie Arabië 100% van de inwoners moslims moet zijn? Of wil jij je daarover niet uitlaten? Dat je pietluttig over de cijfertjes begint lijkt daar wel een beetje op te wijzen. :wink:
Ik volg je nu even niet: bedoel je wat ik er van vind dat mensen gedwongen worden moslim te zijn? Waar dat zo is, wat leidt tot vervolging van andere godsdiensten, is dat natuurlijk triest.
Of bedoel je te vragen wat ik ervan vind dat er zoveel moslims in dat land zijn? Tsja, dat zie ik dan meer als een (historisch gegroeid) gegeven (als dat inderdaad zo zou zijn, maar ik ben inderdaad nogal precies met dat soort beweringen, ik heb er geen verstand van dus laat me er liever
niet over uit).
Of heb je het over de doodstraf (voor kinderen)? Daar ben ik p.d. tegen, of het nu in een moslimland is of waar dan ook en of het nu kinderen of volwassenen betreft. Waarbij de doodstraf toepassen bij kinderen wel nog schrijnender is, uiteraard.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 11 sep 2008 15:54

LeChat schreef:Ik volg je nu even niet: bedoel je wat ik er van vind dat mensen gedwongen worden moslim te zijn? Waar dat zo is, wat leidt tot vervolging van andere godsdiensten, is dat natuurlijk triest.
Saoedie Arabië staat op de tweede plaats van landen op de ranglijst van vervolging van Christenen. De straf voor het aannemen van een andere religie dan islam is de doodstraf. SA komt na Noord Korea op de lijst, hoe erg moet het in dat land dan wel niet zijn? Helaas kent SA de grootste olievoorraden ter wereld (als ik het goed heb) zodat dit land niet tot de orde geroepen kan worden. De politiek zoals we die nu hebben in NL zal denk ik geen nieuwe oliecrisis zoals we die begin jaren 70 gekend hebben, meer willen riskeren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten