Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 mei 2008 20:04

www.nu.nl:
Foto´s

Bouwkundestudenten waren tot diep in de avond bezig foto's van de brand te maken. "Het is maar goed dat niet scheikunde in de fik is gegaan'', merkte een van hen op. Veel klein behuisde studenten hadden studiemateriaal, zoals maquettes, in het gebouw opgeslagen.

Dan baal je ook...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 13 mei 2008 20:09

Ik verneem net uit betrouwbare bron dat het Rode Kruis een grootschalige noodopvang aan het realiseren is in de sporthallen bij Delft brasserskade. Een aantal studenten kan niet terug naar de campus en ze zullen toch ergens moeten overnachten.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 14 mei 2008 16:05

Minister Plasterk noemt de brand de grootste ramp die Universitair Nederland ooit is overkomen. Als dit geen inkoppertje is dan weet ik het ook niet meer :mrgreen:
Laatst gewijzigd door goshen op 15 mei 2008 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 mei 2008 21:08

SYDNEY (ANP) - Een Australiër heeft een boete gekregen omdat hij wel een kratje bier had vastgegespt in de auto maar niet een 5-jarige passagier. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.

De Australiër scheurde over de snelweg met naast hem een volwassene en achterin de auto twee volwassen passagiers die tussen hen in een kratje bier in de veiligheidsriemen hadden zitten. Het kind zat voor het bier, zonder riem. ,,Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt'', aldus de politieagent van Alice Springs in het woestijnachtige centrum van Australië.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 15 mei 2008 08:23

Blast kills Gaza teacher in front of her children

The UN is demanding an investigation into how the Israeli military killed one of its Palestinian school teachers by blasting open the front door of her Gaza home with explosives in the presence of three of her children.

By Donald Macintyre in Khan Younis
Monday, 12 May 2008


http://www.independent.co.uk/news/world ... 26265.html

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 15 mei 2008 08:39

Economen verwachten binnenkort olieprijzen van 300 dollar per vat
Elke druppel olie die we kunnen oppompen wordt momenteel op de markt gegooid, zei hoofdeconoom Peter De Keyzer van ABN Amro België gisteren tijdens een briefing voor journalisten. Maar dat volstaat niet om de prijs te drukken. Vroeger konden de Olieproducerende en Exporterende Landen (Opec) de prijs nog sturen door meer of minder olie op de markt te brengen, maar ook zij hebben geen capaciteit meer op overschot.

'Dit is een klassieke aanbodcrisis', zegt De Keyzer. 'De fenomenale groei in landen als China, India en Rusland eist zijn tol. Van elke honderd vaten olie extra die op de markt komen, gaan er 84 naar de groeilanden. Die springen veel minder efficiënt met olie om dan het Westen. De wereldwijde vraag naar olie stijgt daardoor met ongeveer 4,5 procent per jaar.'

'Voeg daaraan toe dat het aanbod nauwelijks op het huidige peil gehandhaafd kan worden', zegt De Keyzer, 'overgiet het geheel met een flinke scheut inflatie, en je komt aan een prijsstijging van gemiddeld 12 procent per jaar.'
Als ze het hier bij het rechte end hebben dan zal dit zeer grote gevolgen hebben voor de wereldeconomie en bijvoorbeeld de voedselprijzen. Helaas wijzen wel alle tekenen in die richting... :|

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 15 mei 2008 18:19

105 Teletekst do 15 mei
***************************************
Columnist J.A.A.van Doorn overleden

***************************************
` De socioloog en columnist J.A.A. van
Doorn is op 83-jarige leeftijd aan
kanker overleden.Van Doorn schreef van
1982 tot 1990 voor NRC Handelsblad en
daarna voor HP/De Tijd en Trouw.Jacques
van Doorn was een van de grondleggers
van de Nederlandse sociologie en van de
sociale faculteit in Rotterdam.

Politiek bewoog hij zich van links tot
rechts-conservatief.Het schreef niet
over zijn persoonlijke mening,maar gaf
analyses en argumenten.Hij zag zichzelf
als de Robin Hood van het vrije woord.

Bij de NRC stopte hij in 1990 nadat hij
was beschuldigd van antisemitisme.Later
erkende de krant dat dat onjuist was.

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik na het vernemen van dit nieuws straks huilend naar bed zal gaan, daarvoor was deze man te controversieel. Hij had inderdaad iets van een zweem van anti-semitisme over zich, net als meulenbelt, van agt en h. de winter, ware het niet dat die laatste zelf joods is :mrgreen: In ieder geval is het jammer dat deze naar verluid, intelligente kerel tot op het laatst is blijven volharden in zijn foute ideeën.

Zo met deze geniale necrologie had ik nog een mooi cijfer kunnen scoren bij maatschappijleer 8) Een kwalitatief iets minder commentaar op Trouw.

HarmenV
Mineur
Mineur
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 okt 2006 18:20
Locatie: Genemuiden

Berichtdoor HarmenV » 16 mei 2008 16:09

Kat en muis zetten hoofdstad Albanië in het donker
Uitgegeven: 16 mei 2008 12:13

TIRANA - Een kat die jacht maakte op een muis in het belangrijkste elektriciteitsstation van de Albanese hoofdstad Tirana is er de oorzaak van dat delen van de stad 72 uur zonder stroom hebben gezeten. Dat maakte het elektriciteitsbedrijf vrijdag bekend.

De kat en muis raakten elektriciteitskabels, verklaarde een zegsvrouw van het bedrijf. "We hebben foto's van de geëlektrokuteerde dieren gemaakt, want dit hebben we nog nooit meegemaakt", voegde ze eraan toe.

Albanezen klagen bitter over de voortdurende stroomonderbrekingen die het land al decennia plagen. De meeste huizen en bedrijven in Tirana hebben daarom ook hun eigen generatoren om stroom op te wekken.

Bron: Nu.nl

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:13

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 16:09

Jammer dat die beesten hun straf ontlopen :D
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 16 mei 2008 16:57

Toetsenbord schreef:Jammer dat die beesten hun straf ontlopen :D
Straf ontlopen?

De kat en muis raakten elektriciteitskabels, verklaarde een zegsvrouw van het bedrijf. "We hebben foto's van de geëlektrokuteerde dieren gemaakt, want dit hebben we nog nooit meegemaakt", voegde ze eraan toe.

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 16 mei 2008 23:45

Van mijn vader hoorde ik (die zelf ook op die school heeft gezeten) dat zaterdag 17 mei (over een paar uurtjes slapen dus..) op de Groen van Prinstererschool te Kampen een 75 jaar bestaan is 's middags tussen 1 en 4 uur voor alle oud-leerlingen.

HarmenV
Mineur
Mineur
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 okt 2006 18:20
Locatie: Genemuiden

Berichtdoor HarmenV » 17 mei 2008 14:12

marierose schreef:Van mijn vader hoorde ik (die zelf ook op die school heeft gezeten) dat zaterdag 17 mei (over een paar uurtjes slapen dus..) op de Groen van Prinstererschool te Kampen een 75 jaar bestaan is 's middags tussen 1 en 4 uur voor alle oud-leerlingen.


*Vraagt zich af of hij daar toevallig dagelijks langs fietst op weg naar de PZ*

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 18 mei 2008 20:49

Pippin schreef:
marierose schreef:Van mijn vader hoorde ik (die zelf ook op die school heeft gezeten) dat zaterdag 17 mei (over een paar uurtjes slapen dus..) op de Groen van Prinstererschool te Kampen een 75 jaar bestaan is 's middags tussen 1 en 4 uur voor alle oud-leerlingen.


*Vraagt zich af of hij daar toevallig dagelijks langs fietst op weg naar de PZ*


Wat bedoel je daar mee: "Vraagt zich af of...."? Ik dacht snel nog even hierop zetten omdat het in het reformatorisch dagblad bij de advertentie's stond hoorde ik en door waarschijnlijk weinig mensen gelezen was. Het was ook niet super druk helaas want ik had graag nog vooral wat familieleden willen ontmoeten want veel van mijn familie heeft op die school gezeten... Dus met goede bedoelingen heb ik het op deze site even gezet!!! :wink:

HarmenV
Mineur
Mineur
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 okt 2006 18:20
Locatie: Genemuiden

Berichtdoor HarmenV » 19 mei 2008 15:41

marierose schreef:
Pippin schreef:
marierose schreef:Van mijn vader hoorde ik (die zelf ook op die school heeft gezeten) dat zaterdag 17 mei (over een paar uurtjes slapen dus..) op de Groen van Prinstererschool te Kampen een 75 jaar bestaan is 's middags tussen 1 en 4 uur voor alle oud-leerlingen.


*Vraagt zich af of hij daar toevallig dagelijks langs fietst op weg naar de PZ*


Wat bedoel je daar mee: "Vraagt zich af of...."? Ik dacht snel nog even hierop zetten omdat het in het reformatorisch dagblad bij de advertentie's stond hoorde ik en door waarschijnlijk weinig mensen gelezen was. Het was ook niet super druk helaas want ik had graag nog vooral wat familieleden willen ontmoeten want veel van mijn familie heeft op die school gezeten... Dus met goede bedoelingen heb ik het op deze site even gezet!!! :wink:

Ik vroeg me even af waarom deze reactie, maar toen begreep ik dat jij denkt dat dat "hij" op jou slaat. Maar dat slaat op mij. Ik fiets daar denk ik dagelijks langs.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 20 mei 2008 09:25

ma 19 mei 2008, 18:13 |

Dood verklaard wegens geur

CERNAVODA - Een medewerkster van de Roemeense ambulancedienst heeft een patiënte ten onrechte dood verklaard omdat ze vond dat de vrouw „dood rook”. De ambulance was naar een Roemeense dorpje geroepen omdat de 82-jarige zieke in coma zou zijn geraakt, meldden Roemeense media maandag.

De assistente vond het niet de moeite waard om de vrouw aan te raken. Ze constateerde meteen de dood, afgaande op „de geur die in het huis hing”.

De 'dode' werd vervolgens gemeld aan de politie. Een medewerker van de technische recherche wilde de vrouw net op de foto zetten toen ze de ogen opensloeg. De vrouw is met een andere ambulance naar een ziekenhuis overgebracht. Haar situatie is stabiel. De assistente nam ontslag.


Zulke dingen gebeuren hier nou zo vaak :shock: :roll:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten