Ben jij nog verliefd op je man/vrouw?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

annelove2
Verkenner
Verkenner

Ben jij nog verliefd op je man/vrouw?

Berichtdoor annelove2 » 23 mar 2008 20:37

Op het vragenplein schreef een antwoordgever dat verliefdheid ongeveer een half jaar tot 2 jaar duurde...

Als ik vanuit mezelf spreek....dat klopt niet bij iedereen hoor!!
ik ken mijn man nu bijna 9 jaar en eigenlijk ben ik nog hartstikke verliefd op hem bepaalde perioden... (hetzelfde gevoel als in het begin) Niet altijd maar soms van die dagen...

Hoe is dat bij jullie?? Zijn jullie nog verliefd? Kriebels in de buik als je naar hem/haar kijkt? enz..

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.... :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mar 2008 22:58

Ik had die vraag & antwoord ook al gelezen en dacht precies hetzelfde! Ik ken mijn man nu 8 jaar en 5 maanden, waarvan we 7 jaar getrouwd zijn. En nog steeds ben ik verliefd, en mijn man ook.

Wij hebben een liefde-op-het-eerste-gezicht-relatie en dat gevoel wat ik had van toen ik hem voor het eerst zag, dat gevoel is altijd gebleven. Ik weet nog dat ik toen dacht "als deze jongen naar mij toe komt dalijk, dan trouwen we". En hij kwam. En dat gevoel... kriebels, nog steeds. Bijvoorbeeld als hij uit zijn werk komt, dan belt hij vanuit de auto altijd even op. Dan praten we meestal totdat hij thuis is. Kriebels als hij naar de deur loopt...

Maar ook bijvoorbeeld als we op een feest zijn ofzo en het druk is, en schemerig en hij aan de andere kant van de zaal staat. Dan zijn er blikken die alles zeggen. In een paar seconden weet hij het weer voor elkaar te krijgen, dat mijn hart even overspringt. Het zijn dan ook die heldere blauwe ogen he, bij dat donkere haar ... :8>

En zo kan ik nog wel even doorgaan
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mar 2008 23:06

Ik ben in het begin heel erg verliefd geweest op mijn man, zo erg dat ik me nergens op kon concentreren. Ik kon alleen maar aan hem denken. Als dat niet was overgegaan, had ik niet normaal kunnen functioneren. Gelukkig gaat dat soort verliefdheid wel voorbij. Maar ik hou natuurlijk nog heel veel van mijn mannetje en dat zit veel dieper dan verliefdheid.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mar 2008 23:30

Nou, als ik hem soms heel erg mis, dan functioneer ik echt voor geen meter. Ik ben echt nog enorm verliefd op mijn man. En natuurlijk houd ik van hem, maar dat deed ik dan denk ik ook vanaf dag 1. Er is hier niet zo heel veel veranderd eigenlijk, behalve dat ik nu minder 'onzeker' ben over zijn gevoelens... :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2008 08:21

toen ik 2 maanden thuis liep en hij was naar kantoor toe (1 dag in de week) dan belde ik hem altijd zo rond 12 uur en s'middags om 3 uur op! En stond ik vanaf 4 uur al op de uitkijk.... :oops: :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2008 11:31

aargh.... soms slaat het ook wel een beetje door. Als mijn vriendin dat zou doen........ constant bellen, een uur van tevoren op de uitkijk staan etc... zou ik maar eens een goed gesprek met haar zijn gaan voeren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2008 11:33

Nou, als mijn man op kantoor werkt, dan denk ik dat er minimaal elk half uur een mailtje over en weer gestuurd wordt. Geen hele verhalen, daar is geen tijd voor, maar altijd wel 'iets'.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 mar 2008 11:47

De echte verliefdheid van het begin (de '3 jaar vóór we verkering kregen en toen we net verkering hadden is over. Gelukkig. Veel te heftig :)
Maar op bepaalde momenten zijn we echt nog wel verliefd hoor. Op de domste momenten.
Verliefdheid moet je ook stimuleren denk ik. Het is vlgens mij heel belangrijk om te weten waardoor je je man of vrouw weer verliefd op je kunt laten worden (de 5 talen van de liefde, de taal van je partner spreken).
Ik merk echt wel dat dat werkt. Als ik op een bepaalde manier iets zeg of doe, dan zie ik de lichtjes in zijn ogen weer. Hij bij mij ook.

Continu echt verliefd zijn kan volgens mij niet. Continu vlinders. Maar ze af en toe opwekken is heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mar 2008 11:53

Wij chatten ook de hele dag door op het werk ;) Nouja niet voortdurend, maar als hij een halve dag niet online is dan mis ik hem wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2008 12:11

Marnix schreef:aargh.... soms slaat het ook wel een beetje door. Als mijn vriendin dat zou doen........ constant bellen, een uur van tevoren op de uitkijk staan etc... zou ik maar eens een goed gesprek met haar zijn gaan voeren :)

dat is 1 dag in de week en dan is hij wel van 6 uur s'ochtends tot s'avonds 8 uur weg he...

en dan twee keer ff heel kort bellen en ff wat dingen vragen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2008 12:37

Evelien schreef:
Marnix schreef:aargh.... soms slaat het ook wel een beetje door. Als mijn vriendin dat zou doen........ constant bellen, een uur van tevoren op de uitkijk staan etc... zou ik maar eens een goed gesprek met haar zijn gaan voeren :)

dat is 1 dag in de week en dan is hij wel van 6 uur s'ochtends tot s'avonds 8 uur weg he...

Evelien, ik denk niet dat je je hoeft te verdedigen, hoor :mrgreen: :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 mar 2008 12:39

Evelien schreef:

Maar als hij pas om acht uur terug is ga je toch om vier uur al niet op de uitkijk staan? :shock:

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 mar 2008 13:00

Ik zie het al helemaal voor me op; vier uur lang met een teiltje vol geschilde aardappelen op schoot turen voor het raam 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 mar 2008 13:25

Terwijl hij lekker met zijn maten zit te bieren in de kroeg :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2008 13:37

Flappie schreef:Ik zie het al helemaal voor me op; vier uur lang met een teiltje vol geschilde aardappelen op schoot turen voor het raam 8)

Ik zou juist op hem wachten, terwijl ik aardappels en teiltje al klaargezet heb voor hem, zodat hij meteen kan gaan beginnen met schillen 8)

Terug naar “Archief”