Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 04 sep 2008 21:36

Ik heb vandaag het gesprek gehad met de teamleidster, over of dat ik kan blijven na diplomering, in febr.
Ze zegt geen budget te hebben, terwijl we al minimaal lopen?? :x
En dat ze teveel vig-ers heeft en te weinig helpenden, dus maar gauw stoppen dan met de opleiding :wink:
Positief is dat ze me wel graag wil houden, ma heeft ze overleg met regiomanager, en di mag ik bellen voor de uitslag.

Ik ben zo benieuwd, maar mijn gevoel zegt dat ik toch weg moet,
dus ik weet niet of dat ik de uitkomst wel wil weten :roll:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 sep 2008 22:32

Vervelend christien, maar nog maar even moed houden hoor - misschien valt het toch mee!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 sep 2008 09:01

Bij ons in de zorg lopen ze ook op hun tenen. Als er zieken zijn is dat haast niet op te vullen. Dan denk ik ook weleens, neem toch nieuwe mensen aan..maar nee hoor. Administratieve functies kunnen er altijd bij, maar echt verzorgenden enzo... Helemaal niet :?
Ik snap er niets van! :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 09:10

Hier ook zo, we staan te springen om VIG-ers, solliciteerd een helpende wordt ze gewoon niet aangenomen, tsss... terwijl we alle soorten (sorry klinkt grof) kunnen gebruiken want er is gewoon te weinig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 05 sep 2008 09:14

Bij ons willen ze wel personeel, maar het ís er niet. op externe vacatures komen soms helemaal geen reacties.
Het zal wel aan het salaris liggen, omdat ze bij ons 5 schalen lager betalen dan bij de buurman die ook jeugdpsychiatrie is.
Maar vervelend is al dat tekort wel, omdat je vaak alles op moet vangen van de zieke. En bij ons is dat niet zo heel erg, maar in de ouderenzorg ofzo, dan is het keizwaar!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 11:14

Bij ons komen er ook geen reacties :shock: nu geeft de regiomanager aan dat er in (volgens mij) Harderwijk ontzettend veel sollicitaties zijn op 1 vacature. Nu hebben wij daar een "deal" mee gesloten dat ze de sollicitanten naar ons doorsturen. Ben benieuwd!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 05 sep 2008 12:21

Maar waarom zou er niemand meer in de zorg willen werken dan? Te zwaar? Onvoldoende salaris?
Of kiest gewoon niemand meer voor de zorg?
Dat zijn dan dingen die ik me weleens afvraag...
(Overigens heb ik zelf een secretariele baan in de zorg, dus ik heb wat dat betreft wel makkelijk praten :roll: )
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 sep 2008 12:28

Ansje schreef:Maar waarom zou er niemand meer in de zorg willen werken dan? Te zwaar? Onvoldoende salaris?
Of kiest gewoon niemand meer voor de zorg?
Dat zijn dan dingen die ik me weleens afvraag...
(Overigens heb ik zelf een secretariele baan in de zorg, dus ik heb wat dat betreft wel makkelijk praten :roll: )

1. Ze hebben geen zin in het wassen van billen met poep, e.d.
2. Ze hebben geen zin in het werken van avond, weekend en nacht.
Een klasgenoot wil geen avonden werken :shock: Ze vind poep ook echt vies en walgt er gewoon van. Kijk, ik vind het ook vies maar serieus ik ruik het niet eens meer! Ik was het gewoon, ach ja, ik vind het erger voor de bewoner dan voor mij. Zij zitten er aanvast geplakt, ik hoef het "alleen maar" op te ruimen. Dan moet je gewoon in een winkel werken vind ik. Je neemt er alles bij wat er komt. Ik vind ook wel eens iets niet leuk maar dat is geen reden om om te slaan en in een winkel te werken. Ik hou van m'n mensjes :D
3. Het is naar mijn idee ook onderbetaald, (gaf MissF ook al aan volgens mij).
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 sep 2008 12:41

Voor de verpleegkundigen/verzorgenden onder ons...




Wat je nooit hardop kunt zeggen
Maar vast wel eens hebt gedacht

Goedemiddag meneer Jansen, ik ben vanavond de verpleegkundige/verzorgende van uw kamer. Ik ben hier vanavond NIET volledig tot UW beschikking, ik heb nog 14 andere patiënten die mijn zorg vragen. Ik geef u de bel, maar vraag u deze niet zo vaak te gebruiken als gisteren. Als u uw kussen opgeschud wilt hebben mag u dat a) zelf doen of wachten tot ik langskom. Als u besluit om toch twintig keer in de bel te gaan hangen om bijvoorbeeld te plassen, trek dan op z?n minst alvast uw broek naar beneden zodat ik alleen de fles hoef aan te leggen.

Ik kom niet als u met de vingers knipt, of als u mijn naam verward met ksssst, pssssst of eeeeej. Als ik met een andere patiënt bezig ben op de kamer, dan ben ik ook echt met die patiënt bezig. Houdt dan uw mond, en stel uw vragen of uw eisen als U aan de beurt bent. U, meneer Jansen, betaald tenslotte niet mijn salaris, en anders zou ik het graag even hebben over een loonsverhoging.

Ik ben geen sloof, en geen koffiejuffrouw, ik schenk bovendien ook niet aan uw bezoek. De grapjes over alcohol in het infuus zijn ook niet origineel. Het kan me bovendien niet schelen dat uw familie nog niets heeft gedronken of gegeten, of ?per ongeluk? te vroeg zijn voor het bezoekuur omdat ze van ver moeten komen. Als ze volgende keer hun verstand meebrengen snappen ze misschien eens voor de verandering waar ik over praat.

Schreeuwen en vloeken zal er niet voor zorgen dat u de pijnmedicatie eerder krijgt dan dat ik ze besluit te geven. Ook als u uw familie stuurt om dit voor u te doen zult u geen voorkeursbehandeling krijgen. Indien het tijd is voor uw medicijnen dan kom ik u NIET uit het rokerszitje halen. Ik ga u de medicijnen ook NIET daar komen geven. Als de arts u tijdens de visite niet op de kamer treft is dat uw EIGEN probleem. Ik ga geen arts voor u bellen op het moment dat U vind dat ik dat zou moeten doen. En nee u krijgt niet zijn nummer zodat u hem zelf kunt bellen.

En tot slot:

Vier uur ?s nachts is geen tijd om te poepen, dat doet u maar overdag.

Had u verder nog vragen? Want ik ben niet van plan binnen 5 minuten weer terug te moeten komen omdat u nog iets van me wilt.

Nee?

Fijne avond nog meneer!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 06 sep 2008 13:57

Haha, hij is echt goed.
Zielig wel hoor, als je zo´n zuster bij je bed krijgt! :shock:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 06 sep 2008 14:41

essieee schreef:Vier uur ?s nachts is geen tijd om te poepen, dat doet u maar overdag.


erg soms zeg ik dat wel eens :oops: Midden in de nacht geen gepoep bij mij 8) :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 sep 2008 18:06

christien schreef:Haha, hij is echt goed.
Zielig wel hoor, als je zo´n zuster bij je bed krijgt! :shock:


Nou ja, in gedachten ben ik soms zo'n nurse!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 06 sep 2008 18:26

essieee schreef:
christien schreef:Haha, hij is echt goed.
Zielig wel hoor, als je zo´n zuster bij je bed krijgt! :shock:


Nou ja, in gedachten ben ik soms zo'n nurse!


Ik ook wel eens hoor! Alleen spreek ik het dan niet uit, en sta daar met
m´n beste gezicht. :wink:
Soms word je er zo moe van, een client van de afdeling (psychiatrie) kan soms in 5 minuten wel 5 keer bellen om kleine onozelle dingen.
En dan zeg ik ook bij de 4e, 5e keer van nu mag u alleen nog maar bellen als het echt nodig is, vaak luistert ze dan ook nog. :mrgreen:

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 sep 2008 20:32

essieee !!! Zelf verzonnen ? Ik vind m wel grappig en mooi tegelijk, af en toe kom je wel ns op dat idee om het te zeggen, gelukkig heb ik veeel geduld dus doe het zelden :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 sep 2008 21:36

naar de bewoners toe heb ik zulke momenten zeer zeldzaam. Ik wordt dan vooral onmogelijk naar mijn collega's e.d. toe. Aangezien mijn frustraties bijna allemaal komen door het idiote beleid en bezuinigingen.

Morgen mag ik weer aan de bak op het werk, maar na een korte blik in mijn werkmail is de moed alweer in mijn schoenen gezonken. Er zijn daar dingen gedaan waar ik absoluut niet achter sta en heb er echt geen bal zin in, want ik mag dat weer recht gaan trekken. Daarbij gelijk een vergadering.

1 goed nieuws: ik krijg een nieuwe collega per november.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 104 gasten