Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 05 mar 2009 15:50

pff wat ben ik jaloers mw 8-[ maar ik ben dan ook een vreselijke ochtendmens, dus tegen een uur of half8 ben ik dan ook gewoon wakker. Maar goed, we hebben nog 4 nachten om wat uit te proberen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
koekie
Mineur
Mineur
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2003 11:15
Locatie: rouveen

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor koekie » 05 mar 2009 17:14

Na de vraag om tips over nachtdiensten die 2 paginas tips en leuke verhalen op leverden, volgende vraag :)

Ik werk nu ong 2 maanden in het ziekenhuis en ik merk dat het me nog steeds erg zwaar valt. Ik had vanaf het begin al door dat ik had onderschat hoe zwaar het zou zijn, ook om 36 uur te draaien.
Ik merk dat ik het zwaar blijf vinden, ik loop altijd achter met tijd, kan moeilijk een goede dagindeling maken, en merk dat ik na de helft van de dag me soms door de laatste helft van de dag moet slepen.
Van mijn collega's heb ik ook teruggehoord dat ik langer bezig ben met inwerken dan gemiddeld. Ik zie zelf ook dat ik nog best veel dingen mis en moet leren.
Het lastige is als ik dan eindelijk vrij ben, ben ik of te moe om thuis nog dingen te gaan leren, of ik heb iets anders. Heb heel 2009 nog geen dag voor mezelf gehad, en die ga ik zowiezo in maart ook niet krijgen omdat ik het veel te druk heb.
Ik merk dat ik niet gelukkig ben met het werk momenteel en vraag me af of ik alles ga leren en dat het beter gaat worden, of dat het gewoon te zwaar voor mij is.
Op het moment ben ik niet gelukkig en het feit dat het werk niet lekker gaat trekt door in alles in men leven.
Toen ik begon met werken hoopte ik gewoon dat het luek zou zijn en dat ik zou genieten. Nu merk ik dat mijn leven om werk draait waarin ik mijn draai helemaal nog niet kan vinden.
Ik baal er van omdat ik gewoon wil leven en genieten niet wil leven omdat ik werk.
Ik zit er nu een beetje mee moet ik gewoon met dit werk doorgaan en ik kom hier wel over heen. Of moet ik mezelf een tijd geven om het nog aan te zien, en hoeveel tijd dan? of moet ik gewoon wat anders gaan zoeken waar ik met plezier naar het werk, wat niet teveel van me kost en dat ik daarnaast ook gewoon nog lekker een leven kan hebben.

Herkenning? tips??
Graag weer 2 paginas vol met reacties graag :P
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2009 18:17

Als het financieel haalbaar is, is het dan niet handig om wat minder uren te draaien? Zodat je ook gewoon ff op adem kan komen? En dan later wat uren meer gaat werken?

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor christien » 05 mar 2009 18:22

Vervelend Koekie dat het zo loopt, dit had je inderdaad niet verwacht.
Wat deed je hiervoor voor werk? Ook in de zorg neem ik aan, maar een andere setting?
Ben je nu ook in opleiding?
Als het financiël haalbaar is zou je inderdaad kunnen overwegen om minder uur te gaan
werken. Ik heb ook altijd 36 uur gewerkt (opleiding tot vig bbl) en hoop ook met
de opleiding vp 36 uur te werken, maar als dit te veel is ook lekker terug te gaan.

Succes met het maken van een keuze, ik hoop dat je de goede balans kan vinden
tussen werk en privé en weer echt gelukkig word.

Gebruikersavatar
koekie
Mineur
Mineur
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2003 11:15
Locatie: rouveen

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor koekie » 05 mar 2009 18:32

Dit is mijn eerste baan. ik ben in jan '08 afgestudeert. Het voelt ook nog wel een beetje als falen ook.
Ik ben nou niet in opleiding. A.s. maandag ga ik in gesprek met teamleider en men mentor, maar ik wil graag voor die tijd voor mezelf helder hebben wat ik precies wil.
pff... tis idd lastig, khad et zelf ook niet verwacht dat et zo zou gaan lopen :?
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor christien » 05 mar 2009 18:36

Probeer het niet te zien als falen koekie, soms heb je gewoon dingen
die niet helemaal gaan zoals gepland. Hoe gingen je stage´s?
Tenminste ik neem aan dat je BOL hebt gedaan?
Succes en een hele dikke hug.

Gebruikersavatar
koekie
Mineur
Mineur
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2003 11:15
Locatie: rouveen

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor koekie » 05 mar 2009 18:53

ik heb een aantal stages met de hakken over de sloot gehaalt :wink: wat toen nog net goed ging, kom ik nu dus tegen.
Ik moet zeggen dat ik deels dus ook niet heel echt verbaas ben. Maar ik vraag me nu wel af, kan ik het wel als ik gewoon ff doorbijt, veel ga leren enz. En wil ik het ook? Maar als ik stop ga ik dan niet vreeeeeeeeeselijk veel spijt krijgen?
Grr.. tis lastig ](*,)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor vpk » 06 mar 2009 09:53

Ik denk dat je t best zult redden als je ff doorbijt. Het is alleen de vraag of je dat nu wilt op deze manier.
Liep er zelf ook erg tegenaan. Had in mijn opleiding nog nooit een ziekenhuisstage gehad, dus dan word je ineens in het diepe gegooid! Heb zelf ook lang nodig gehad om in te werken, en leer nog elke dag dingen bij! Maar het is ook de vraag hoe het team daar tegenover staat. Ik heb tot nu toe op afdelingen gewerkt waar het team open staat voor vragen, ook al stel je ze voor de 10e keer en meestal willen ze ook nog wel even meelopen als het niet lukt zeg maar. Dus dan is het niet erg voor je gevoel. Als ze al beginnen te zuchten als je ze aankijkt is het heel anders en kan ik begrijpen dat je het gevoel krijgt dat je alles maar moet kunnen.
Zelf vond ik de overgang van 36 naar 32 uur echt een verademing! Had met 36 uur echt het gevoel constant aan het werk te zijn en op de hoogte te zijn van alles wat er speelde op de afdeling. Met 32 uur ben ik soms wel eens 3 of 4 dagen achter elkaar vrij en dan kun je echt gewoon heerlijk ff op adem komen en dingen voor jezelf gaan doen. En als je dan terug komt zijn er ook dingen gebeurd waar je nog niets van weet en dan heb je niet zo het gevoel dat je er steeds inzit zeg maar. Maar wat Evelien ook zegt, dit moet financieel natuurlijk wel haalbaar zijn.
succes met je beslissing!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 06 mar 2009 11:41

Heb nu ook 9 diensten na elkaar, pfff. Meestal heb ik er hooguit 4 achter elkaar. Vanmiddag m'n vijfde dienst, moet nog tot en met dinsdag.
Hopelijk is m'n collega weer beter, anders sta ik vanavond alleen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor linde » 06 mar 2009 15:43

kan je niet solliciteren naar een traineeship in het umc bijvoorbeeld? dan ben je wel verpleegkundige maar krijg je de ruimte om je te ontwikkelen (Google maar eens) en verder als het je teveel is kies voor jezelf! er zijn al veel te veel - ik red het niet maar ik ga maar door- verpleegkundigen en dat is echt niet goed voor je!!
er zijn zat andere plekken waar je je kan ontwikkelen als verpleegkundige!
PaSaP Hoogh!!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 06 mar 2009 15:56

Heftig koekie !! Ik hoop dat het financieel haalbaar is voor jou om wat minder uren te draaien. En ik hoop dat het gesprek goed verloopt tussen jou en je teamleider. Ik hoop dat ze begrip hebben voor de situatie.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Gerdien B. » 07 mar 2009 15:45

Lastig Koekie. Juist omdat de werkdruk op moment alleen maar groter lijkt te gaan worden. Misschien is het inderdaad een idee om minder uren te gaan werken.
Zelf heb ik dat ook op een gegeven moment gedaan. Aangezien ik het financieel wel nodig had doe ik nu 1 keer in de week oppas werk bij een meisje met een PGB. Dat breekt toch even je werk. uiteindelijk draai ik nu 100 en voorheen 90 wat mij te zwaar werd.

Dat van amper vrij zijn en continu werken ken ik Daphne. Vandaag werkdag 12 in 13 dagen. Ben morgen en maandag vrij.
Vandaag was ik eigenlijk vrij, maar ben terug gekomen om een bewoner te begeleiden tijdens de uitvaart van zijn moeder.
Mijn collega eerst verantwoordelijk gaat eigenlijk over hem , maar heeft prompt deze week vakantie. Dan ben ik de enige nog en dit hoort ook bij ons takenpakket.
Dit zijn toch wel intensieve diensten. Het waren ansich maar 4 uurtjes maar voelt als een hele drukke dient van 8 uur.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 07 mar 2009 17:08

Ja, echt vervelend is dat! Voor mijn gevoel leef ik op dit moment alleen nog maar om te werken... :oops: Gelukkig zitten er nu 6 diensten op, dus nog 3 te gaan. Dan 1 dagje vrij (biddag) en dan weer 2 diensten. Gelukkig ben ik dan weer een weekend vrij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Gerdien B. » 07 mar 2009 17:23

Soms krijg ik de neiging om een afstreepkalender te maken met hoeveel diensten nog te gaan :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2009 17:47

Daphne schreef:Ja, echt vervelend is dat! Voor mijn gevoel leef ik op dit moment alleen nog maar om te werken... :oops: Gelukkig zitten er nu 6 diensten op, dus nog 3 te gaan. Dan 1 dagje vrij (biddag) en dan weer 2 diensten. Gelukkig ben ik dan weer een weekend vrij.
Heftig joh! Ik heb in t nieuwe rooster 5 achter elkaar, dat vind ik al veel :oops: zo te horen heb ik weinig te klagen...
Alleen heb ik ff wat opgeschoven, ik kom maandag de nacht uit, ga ik dinsdag naar school en dan zou ik woe-do-vrij moeten werken. Echt niet! Ik heb een woensdag opgeschoven naar eerder in t rooster. Want dan zou ik wel 9 dagen doen en dat doe ik dus niet! Kijk, als het nou dagdiensten waren oke, maar ga geen 5 nachten en 4 dagen achter elkaar doen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten