Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor meissie88 » 03 mar 2009 10:41

oeps-smile een week??? Dat mag officieel tohc niet eens? 8-[

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2009 10:42

nee maar t gebeurt wel. Dat is het juist! We hebben wel eens geklaagd omdat we nooit eigenlijk iets kunnen plannen. Nu zijn ze met een 3 maanden rooster bezig... al 2 jaar ligt het in de planning....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mar 2009 10:43

Dan zou ik het denk ik ook niet zo erg vinden om dan op 2 groepen te staan, maar dit zijn groepen waar ook gedragsproblemen voor komen. Je moet wel weten wat voor ieder de belangrijke detail is en hoe dingen te voorkomen en op te lossen.

Mijn grootste punt is: een aantal collega's staan op 1 groep en willen niet op de andere groep. Ik ben daar 1 van. De anderen hoeven niet en ik wordt nu wel 3 diensten ingepland op de andere groep. Baal daar van.

2 weken van te voren je rooster krijgen is toch niet te doen? Hoe plan je dan je afspraken?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2009 10:47

Hoe ik m'n afspraken plan ? Niet! Gelukkig ben ik standaard om t weekend vrij dus dan kan ik wel inplannen als ik bijv. naar m'n ouders wil ofzo. Verder heb ik op m'n schooldag nooit avonddienst dus dan ben ik ook altijd vrij. Verder ben ik zelfs niet eens altijd op koor aanwezig (zelfs als heb ik die avond vrijgevraagd als enigste avond van de week). Ze houden er niet altijd rekening mee. Balen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Daphne » 03 mar 2009 11:09

Gisteren de roosters van april/mei/juni gekregen. De vrijaanvragen die ik had gelukkig gekregen. Het probleem is alleen dat we die aanvragen vóór 2 feb. moesten doorgeven. Tja, dan weet ik echt nog niet wanneer ik in mei en juni vrij wil hebben... :roll: Maar goed, als achteraf blijkt dat ik toch niet kan, kan ik wel ruilen. Moet dan alleen precies dezelfde dienst zijn die je ruilt, omdat anders het aantal uren niet meer overeenkomt met je contracturen. Eerst deden ze daar niet moeilijk over en konden we ruilen wat we wilden, maar sinds de crisis bij de stichting mag het niet meer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor MissF » 03 mar 2009 11:15

Wij hebben een 3 maanden rooster, en die krijgen we uiterlijk 2 weken voor de 3 maanden ingaan. In principe worden al onze wensen ingewilligd. Maar dat betekent wel dat we soms de ene vaond tot 11 moeten werken de dag erna om 7 uur weer. maar vaak lossen we dat onderling op, dat diegen dan om half 11 naar huis gaat of om half 8 begint de volgende dag.

Wij werken ook niet op andere groepen. Of er moet een noodgeval zijn. Een tijd terug kwamen er van de groep naast ons geen collega's opdagen, en stond de stagiaire alleen. Dan ga ik daar gewoon een dagje werken. maar we worden er niet zonder onze instemming ingepland. Alleen in de vakanties, dan is er maar 1 van de 3 groepen open, en werken we allemaal daar, dus ook met collega's van andere groepen en andere jongeren. Maar dat is wel leuk, die afwisseling.

Ik mag nu zelfs komend rooster elke woensdagavond gaan werken, en elke maandagavond vrij. Waarschijnlijk hoef ik ook minder weekenden. Heerlijk om als enige van het team vast te zitten aan oppas, dan heb ik wel meer voorrang met veel dingen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2009 12:13

dat is wel ideaal ja. Het probleem met een 3maanden rooster is dat ik met weinig mensen kan ruilen en dus gewoon moet vrijvragen. Wat dus niet meer gaat als ik een 3 maanden rooster heb :( ik kan met weinig collega's ruilen. Helpenden en leerlingen hebben bij ons een partime contract, ik ben de enige als leerling die 32 uur werkt. Goed nog een jaartje en dan kan ik wat met meer ruilen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor meissie88 » 03 mar 2009 16:14

Doen ze bij jullie zo moeilijk over ruilen dan?? :o Als ik echt wat heb, en moet persé een dienst kwijt, dan mag ik, als helpende, best met een VIG-er ofzo ruilen, als ik het aantal uren maar weer terug werk...

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor christien » 03 mar 2009 16:42

Gister ben ik officiël gediplomeerd, haha dat klinkt.
Het was ontzettend gezellig om de klas weer te zien en iedereen weer
even te spreken, maar ook wel heel vreemd.
Nu nog 2 weken werken, weekje vakantie en dan starten in het ziekenhuis.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mar 2009 18:51

Gefeliciteerd Christien!

vandaag mijn 9de werkdag gehad. Ik verbaas mij er over hoe enorm goed ik mij nog voel. Normaal ben ik om op te vegen na zoveel werkdagen. Misschien maar goed ook want ik heb maar 1 dag vrij en ga er dan weer 3 werken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
koekie
Mineur
Mineur
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2003 11:15
Locatie: rouveen

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor koekie » 03 mar 2009 20:27

heeft er iemand tips voor hoe-het-best-nachtdiensten draaien.
Ik heb er niet zoveel ervaring in en merk dat ik gruwelijk uit men ritme raak. Ik kan overdag moeilijk slapen, loop tijdens de nachtdienst dus heel erg te gapen en vergeet te eten omdat ze niet echt een eetmoment er in hebben gebouwd.
verder eet ik overdag niet heel geniaal, omdat ik niet heel erg honger heb, moe ben maar ook weer niet kan slapen duz.
Al met al gaat dat op je humeurtje werken, althans op de mijne :mrgreen: .
Dus als iemand nog tips heeft, hoe je slaapt, wanneer je slaapt. En hoe en wanneer je eet tijdens nachtdiensten. Ik hoor het graag:)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor liefie » 03 mar 2009 20:34

Toen ik nog nachten draaiden ging het ongeveer zo
23.30 koffie drinken (met de andere 2 nachtdiensten)
02.00 koffie drinken
04.00 eten warm eten of tosti's of zo
07.00 was ik klaar
07.30 een hele warme douche nemen (wordt je loom van)
07.45 in bed poosje lezen en dan heerlijk slapen tot een uurtje of 5 in de middag (wel tussendoor nog een keer naar de wc )

Suc6 ermee!

meissie88

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor meissie88 » 03 mar 2009 20:51

ik moet echt niet douchen voor 'k ga slapen..Al doe ik het nog zo heet, dan nog word ik gewoon klaarwakker daarvan...
Afgelopen zomer op de camping ook..'k sliep bijna tijdens de film, daarna even douchen, konden we daarna lekker slapen...
Nou niet dus :lol:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor MissF » 03 mar 2009 21:18

Ik eet ook zo goed als niks tijdens mijn nachtdiensten. En ik slaap van 8 tot 4 ofzo overdag gewoon. We kunnen de slaapkamer heel donker maken, dat scheelt. Maar door dat ritme veranderen heb ik ook helemaal geen honger. Ik eet dus vaak alleen om een uur of 6 avondeten. En dat gaat meestal prima. Scheelt wel dat ik meestal maar 2 nachtdiensten achter elkaar heb, soms 3. Dan is dat ook wel vol te houden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (2)

Berichtdoor liefie » 03 mar 2009 21:21

Ik maakte mijn kamer nooit donker zelfs midden in de zomer 30 graden had ik mijn raam helemaal open staan en onder mij op het terras zaten dan gewoon mijn ouders te kletsen enz en ik sliep heerlijk.
Ik draaide gewoon mijn dag/nacht om overdag at ik niks en s'avonds/s'nachts at ik wel.
Nu heb ik gelukkig geen nachtdiensten meer zou mijn man ook niet leuk vinden en ik ook niet :D


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten