Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 13 okt 2008 19:53

@ evelien:

deze afdeling zit in de weezenlanden.
Er was wel sprake van die nieuwbouw ja, maar volgens mij staat dat ook op een laag pitje door financiële problemen..
dus stel dak aangenomen wordt raak ik van de ene in de andere sores.. :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 okt 2008 21:12

vpk schreef:@ gerdien: en hoe is het afgelopen op de groep? accepteerden ze gewoon dat je collega "niet meer komt werken"??
Uiteindelijk nog een bewoner het verteld maar niet hoe ze is overleden. Gezegd dat ze ziek was. Dit gedaan omdat hij het verhaal op zijn werk had gehoord maar niet de link met thuis had gelegd.

Zaterdag was de meest vreemde dienst. Ik werkte haar dienst en onder tussen werd zij begraven. Ik hoorde steeds in gedachten wat zij op die momenten tegen de bewoners zou zeggen.

Er is een bewoner die ander gedrag is gaan vertonen waardoor ik vermoed dat hij toch wat meer heeft opgevangen. Hij kan zioch niet uiten dus erg moeilijk te achter halen wat er in hem om gaat.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 13 okt 2008 21:51

meissie88 schreef:Christien,
Bij mij was het toch echt alleen mijn opleiding die niet lekker liep...Het ging al een tijdje niet lekker, in m'n vakantie kreeg ik een brief 'of i kop gesprek wilde komen' (óók in mn vakantie), daar aangekomen kreeg ik een brief onder m'n neus geschoven en mocht ik per direct vertrekken...Mocht nog even een stukje in de afdelingsmap schrijven als 'afscheid', en daarna nooit weer wat van hen gehoord, hoorde later wel van collega's dat niemand wist wat er was gebeurd, en waarom ik zomaar opeesn weg was...Daar deden ze maar vaag over...


Zo dat is echt aso, ik bedoelde in m´n post er eigenlijk mee, dat hoe dat bij jou gelopen is, dat dat dus niet mag.
Maar goed, op dat moment ben je er waarschijnlijk je er niet op voorbereid en weet je ook niet hoe je moet reageren.
Heb je er later nog iets mee gedaan? of heb je het zo gelaten?

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 okt 2008 09:12

Er ís in ieder geval genoeg tegen te doen als je op zo'n manier ontslag op staande voet krijgt... wij zouden het er niet bij laten zitten :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 okt 2008 09:19

LeChat schreef:Er ís in ieder geval genoeg tegen te doen als je op zo'n manier ontslag op staande voet krijgt... wij zouden het er niet bij laten zitten :wink:
als je het zou aanvechten zou je er dan nog willen werken? vraag ik mij af...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 okt 2008 09:23

Dan gaat het meestal niet meer om er weer te gaan werken, maar om correcte doorbetaling van je loon, omdat men ten onrechte de opzegtermijn niet in acht heeft genomen (als je ontslag op staande voet inderdaad ongegrond was).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 14 okt 2008 09:24

Dat denk ik idd ook niet. Al is het natuurlijk wel goed om het wel te doen.
Dan laat je pas zien dat je sterk staat, denk ik.

De teamleidster kwam gister melden dat ik 60 tekort uren heb. Whaaaa. Echt raar. Dus eigenlijk zou ik komende 7 weken die ik nog werk, elke dag minimaal 1 dag extra moeten werken. Nouja, dat ga ik dus niet trekken.
Maar gelukkig hoeft dat ook niet. Ik heb ook nog 63 vakantie uren staan, dus dat compenseert elkaar weer. En het is ook haar eigen schuld, omdat ze mij in vakantieweken maar 3 vakantiedagen gaf i.p.v. 4. Dus dan kom ik op tekorten ja.
Maar ik ben bezig met het structureren en reorganiseren van alle mappen en communicatielijnen en met de inrichting van de groep. En al die uren mag ik nu ook gewoon gaan rekenen. Dat deed ik gewoon naast mijn werk (zoals planten kopen enzo), maar ik mag dus lekker uren schrijven. Dat komt wel goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 okt 2008 09:29

Ik wil jouw werk ook wel doen, plantjes kopen enzo :D hier moeten we ons 10x in de rondte draaien en overtuigen willen we met een bewoner weg..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 14 okt 2008 09:36

kwebbel schreef:Ik wil jouw werk ook wel doen, plantjes kopen enzo :D hier moeten we ons 10x in de rondte draaien en overtuigen willen we met een bewoner weg..


Ja idd, al kan het bij mij ook niet tijdens het werk hoor. Ik doe het naast mijn werk. Omdat ik gezelligheid op de groep een enorm belangrijk onderdeel van mijn werk vind, doe ik dat met alle liefde. Maar nu is het extra leuk dat ik mijn uren dan nog betaald krijg ook :)
En trouwens, tijdens vroege diensten loop ik ook vaak zat even naar het dorp, om een taart te halen voor een collega die afscheid neemt, of spulletjes voor kantoor die nodig zijn.
Ik heb gewoon onwijs leuk werk :) En lichamelijk is het normaal gesproken amper vermoeiend, geestelijk veel meer. Maar daardoor kan ik als ik thuiskom van mijn werk, nog best verder met plantjes kopen enzo.
(al is nu alles anders, en ben ik wel doodmoe na een dagje werken, mar das een andere situatie :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 14 okt 2008 11:12

kwebbel schreef:
LeChat schreef:Er ís in ieder geval genoeg tegen te doen als je op zo'n manier ontslag op staande voet krijgt... wij zouden het er niet bij laten zitten :wink:
als je het zou aanvechten zou je er dan nog willen werken? vraag ik mij af...


dat ook zeker niet. Maar wat dacht je van je salaris? Je hebt echt niet zomaar de volgende dag weer werk.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 okt 2008 12:20

nee dat is waar! Daar zou ik idd dan wel weer voor vechten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 14 okt 2008 16:41

Naja...ik was er zo gruwelijk ondersteboven van...Ik heb heel het gesprek bijna niks gezegd, m'n vader was meegegaan, want hij wist hoe ik er tegen over stond, wat er gebeurd was, etc. en we wisten gewoon van te voren dat ik dicht zou klappen...Ik weet ook totaal níks meer van het gesprek, zo stom...Maar goed...

Ik heb toen dus in 10 dagen moeten beslissen wat ik wou...was wel even heftig, gesprekken met school, heel veel twijfel tussen werken of school, uiteindelijk ben ik dus helpende gaan doen...had ik, achteraf gezien, best in een jaar kunnen doen, maar zij zagen dat toen niet zitten met mij...

Verder heb ik er nooit wat mee gedaan, ben ook niet doorbetaald ofzo, niks...heel stom achteraf, maar op dat moment wou ik alles zo snel mogelijk achter me laten....

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 okt 2008 17:41

Jammer, maar goed, 't is gebeurd :wink: . En je pa had btw ook niet de tegenwoordigheid van geest op dat moment om voor jou te halen waar je recht op had?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 14 okt 2008 17:59

LeChat schreef:Jammer, maar goed, 't is gebeurd :wink: . En je pa had btw ook niet de tegenwoordigheid van geest op dat moment om voor jou te halen waar je recht op had?


Najah..we hadden ook al zoveel gezeur gehad, dat we het allemaal spuugzat waren, het hele huishouden draaide zo ongeveer daarom, elke keer als ik thuis was, was het janken geblazen, want op 't werk mocht ik geen emoties tonen, omdat 'je dan te zwak was'....dus de sfeer werd er niet beter op....
En ach...we hadden de vakbond er op af kunnen sturen, maar goed....'t is gebeurd, en heb t zo ook gered ;-)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 okt 2008 19:27

Inderdaad, da's ook zo, als iets emotioneel te heftig is kun je het beter zo snel mogelijk loslaten...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron