Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 15 sep 2008 21:35

Gefeliciteerd Gerdien, altijd weer leuk om te horen

Ik hoop morgen weer te beginnen, heb een weekje vakantie gehad.
Ben echt benieuwd hoe het is, hoop dat het een rustig avondje is.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 sep 2008 22:06

Mooi zo, Gerdien!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 17 sep 2008 14:09

Bedankt voor jullie reactie's! Ze hebben al een sociaal plan gemaakt en een aantal weken geleden naar ons opgestuurd, maar van de OR weet ik eigenlijk niet veel maar hou het wel allemaal in de gaten. Ondertussen vind ik mijn werk nog steeds leuk. En ik zie wel hoe of het gaat voor de rest, ik wacht wel af op hun reactie.. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2008 15:27

hoeveel uur werk je? en wat is jouw uurloon?

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 17 sep 2008 20:53

Nou,
hoor vandaag groots in het nieuws dat alle ok´s van ons ziekenhuis gesloten zijn omdat uit een steekproef van de inspectie is gebleken dat de kwaliteit zodanig is dat er geen verantwoorde zorg geboden kan worden..  :shock: Hoorde zelfs op het journaal dat ze nog nooit hebben gemeten hoeveel mensen wondinfectie opliepen na ok  :shock:  :oops:  :shock: das toch wel droevig. wij hebben op de afdeling niet heel veel met ok´s te maken maar vind dit toch wel schokkend om te horen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 sep 2008 22:36

Ik hoorde het op het nieuws. Ze zijn toch (o.a.) gesloten omdat er geventileerd werd met buitenlucht?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 17 sep 2008 23:16

dat probleem speelde er al toen ik er begin 2007 stage liep. Al moet ik zeggen dat ik er niet heel veel infecties ben tegengekomen (op een operende afdeling). In mijn huidige ziekenhuis kom ik er veel meer tegen.
Ik hoop dat in jullie ziekenhuis nu eindelijk eens de ogen opengaan, bij de directie. Ze weten het steeds mooier te brengen, maar richten na Emmeloord nu ook nog Lelystad ten gronde :cry: Mij zullen ze er niet zien, ook al vond ik de verpleging daar top :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 sep 2008 09:23

Verloskunde is inmiddels ook al dicht hè, en de bestuursvoorzitter is afgezet. Hopelijk wordt het probleem nu structureel aangepakt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 sep 2008 10:52

vpk schreef:Nou,
hoor vandaag groots in het nieuws dat alle ok´s van ons ziekenhuis gesloten zijn omdat uit een steekproef van de inspectie is gebleken dat de kwaliteit zodanig is dat er geen verantwoorde zorg geboden kan worden..  :shock: Hoorde zelfs op het journaal dat ze nog nooit hebben gemeten hoeveel mensen wondinfectie opliepen na ok  :shock:  :oops:  :shock: das toch wel droevig. wij hebben op de afdeling niet heel veel met ok´s te maken maar vind dit toch wel schokkend om te horen..


Het was niet bij een steekproef. In april hadden ze al een waarschuwing gehad en hebben tot nu toe er niets mee gedaan. Dat is echt schandalig! Daar had dadelijk, meteen actie op ondernomen moeten worden.

Beter te strenge voorschriften voor een OK ruimte dan te slappe vind ik.

Ik roep ook altijd tegen iedereen: als er wat gebeurd: breng mij maar naar het UMC ipv al die streekziekehuizen, waar de helft van de afdelingen in een andere locatie zitten enzo. Vind dat echt maar niets.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 sep 2008 14:22

ik vind het umc (in Utrecht tenminste) net een fabriek :shock: pff maar ik heb wel een positieve ervaring met het zh..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 19 sep 2008 15:24

vindt je??

Nou ik heb daar andere ervaringen mee.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 sep 2008 15:46

1 postieve ervaring maar hoor :wink: maar ik blijf het een fabriek vinden (van de buitenkant dan)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 sep 2008 16:00

ik maak een programma voor een optreden van ons koor, voor m'n werk. Ik wil ze graag een tekst meegeven. Ik deed met het paasprogramma: "Het (naam koor) wenst u gezegende paasdagen" maar het is nu voor 8 oktober a.s. Wat voor tekst kan ik ze meegeven aan het eind van het programma ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 20 sep 2008 15:06

kwebbel schreef:ik maak een programma voor een optreden van ons koor, voor m'n werk. Ik wil ze graag een tekst meegeven. Ik deed met het paasprogramma: "Het (naam koor) wenst u gezegende paasdagen" maar het is nu voor 8 oktober a.s. Wat voor tekst kan ik ze meegeven aan het eind van het programma ?


@kwebbel bedoel je dat het koor de bewoners een teks mee wil geven?

Ik zou een bekende tekst doen, dat onthouden ze vaak wel,
is er niet een lief of bewerking die jullie op het einde zingen waar je met de tekst op aan kan sluiten?
Als het een Bijbeltekst moet zijn dan vind ik Werpt al uw bekommernis op Hem want Hij zorgt voor u. 1 Petrus 5:7 altijd mooi, maar er zijn zoveel mooie teksten.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 20 sep 2008 15:11

Aanstaande maandag moet ik weer werken van 07.30 tot 11.30. Ik heb er echt weer zin in lekker bezig zijn en weer ritme in je dagelijks leven.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten