Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 mar 2008 10:21

liefie schreef:
kwebbel schreef:dat zijn mindere berichten!!!! pffff..... bij ons is het nu ff rustig.. heb wel een naar bericht van 2 weken geleden:
Ik had samen met een collega een vrouw verzorgd, ik kwam daar binnen op de kamer en ik wist meteen dat er iets mis was. Ze was enorm verkouden, hoestte bij het leven en er hing gewoon een nare sfeer. Ik had mijn collega gebeld en die heeft de huisarts van een andere afdeling zo snel mogelijk gehaald (was op dat moment aan het schouwen bij een mw. die net was overleden).
Huisarts komt kijken, luistert een beetje en verzekerd dat er niets aan de hand is. Gewoon verkouden.
Ik zet de mevrouw in de stoel en breng ze naar de huiskamer. Onmiddellijk begint ze naar 1 kant te hangen, laat het drinken lopen, geeft hoofdpijn aan en heeft wazige ogen.
Ik bel mijn andere collega en die komt kijken. We leggen haar direct op bed en bellen diezelfde huisartsenpost weer op of hij terug wil komen. Opnieuw verzekerd hij: niets aan de hand, ze is moe en ze moet rusten van de verkoudheid.
Mijn collega en wisten het zeker dat ze een flinke CVA heeft gehad. Haar zoon is onmiddellijk gekomen en bevestigd dat het een CVA is. Hij heeft dit eerder met zijn moeder meegemaakt.
Mijn collega geeft mij weliswaar een compliment dat ik zo snel heb gehandeld en dat ik toch aandrong op de huisarts dat ie weer terug moest komen. Vond ik heel leuk dat ik een compliment kreeg maar ik baalde ontzettend dat ze niet naar het ziekenhuis werd gebracht (mijn collega als verpleegkundige zei dat ze dan een dosis bloedverdunners zou krijgen) en ik baalde dat ze zo bot is behandeld! Almetal heeft ze 10dagen op bed gelegen dus het was echt een flinke CVA, ze heeft echt een flinke tik gehad. Bedankt huisarts!! :x


zijn dan nu alle veschijnselen weg van de CVA??
dat weet ik niet precies, ik wist wel dat er gewoon gruwelijk iets mis was, mijn collega's bevestigden dat ze een CVA had gehad (natuurlijk weet je het niet 100% zeker, een huisarts weet immers meer!)

Ik had nog wat meegemaakt zeg pff... ik heb afgelopen week een vrouw verzorgd die 2uur later was overleden (ze lag al heel slecht), ik heb haar samen met mijn teamleider afgelegd. Pff dat was mijn eerste keer! GElukkig was de familie heel vriendelijk, 2 zonen hebben nog meegeholpen (we waren dus met z'n 4en), iedereen vond het heel bijzonder en ik vind het heel mooi om zo iemand de laatste eer te bewijzen. Hoewel ik het heel eng vond heb ik mezelf rustig gehouden. Haar zonen vonden dat we het heel netjes hadden gedaan. Maar ik was 's avonds echt heel moe, geestelijk was ik een beetje helemaal op.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 26 mar 2008 15:10

oke even wat frustratie....ik solliciteer me suf en word nergens aangenomen, wat is dit nou weer voor iets belachelijks. Ik dacht dat ze in de zorg altijd mensen nodig hadden en nu heb ik voor een instelling voor gehandicapten te weinig ervaring, voor de psychiatrie ben ik te weinig beschikbaar en het eerste beste verpleegtehuis kan me niet plaatsen....en ahhhh, ik heb geld nodig.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 26 mar 2008 16:48

Wat zoek je dan? Wat voor opleiding heb je?
Bij ons zijn ze nog hard op zoek naar een HBO verpleegkundige voor 28 - 32 uur...of SPH/pedagogiekers voor 16 - 32 uur
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 26 mar 2008 16:51

MissF schreef:Wat zoek je dan? Wat voor opleiding heb je?
Bij ons zijn ze nog hard op zoek naar een HBO verpleegkundige voor 28 - 32 uur...of SPH/pedagogiekers voor 16 - 32 uur


Ik ben gewoon op zoek naar een simpele bijbaan als verpleeghulp ofzo..studeer geneeskunde maar daar kan ik opzich verder niet zoveel mee in het werk. wel doe ik al 6 jaar vakantiewerk in allerhande tehuizen dus dat te weinig ervaring slaat nergens op. en dacht nog wel dat ze altijd te kort aan mensen hadden..ik had meer het idee om voor een paar uur ofzo te werken, een dienst per week oid. ik ga wel weer verder op zoek.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 26 mar 2008 16:54

Ik heb een paar jaar in een verzorgingshuis gewerkt, het ene weekend op zaterdag, het andere op zondag. Maar daar ben ik toen via vakantiewerk ingekomen, en het jaar erna vroegen ze alleen nog meiden die een opleiding in de zorg deden.
maarja, dat doe je ook. Wat vaag dat je nu dan nergens aangenomen wordt...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 28 mar 2008 22:09

Heb van de week de eerste avonddiensten alleen gedraaid.
Was wel even spannend, maar super leuk, en goed te doen.
Precies twee bewoners helemaal manisch, dat houd de gang er in.
Mag nu zes diensten achter elkaar 1 dag vrij en weer zes.
Nog even te gaan dus.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 28 mar 2008 23:40

Vandaag ook een nieuwe ervaring gehad. Een man overleed waar een collega en ik bij waren. Vond ik een hele aparte gewaarwording. Gelukkig had mijn collega de familie al gebeld, en waren zij er ook bij.
We hebben het samen goed af kunnen sluiten door hem af te leggen en samen naar het mortuarium te brengen. Ook nog even over gepraat met familie en zo. Was toch best heftig dagje..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 01 apr 2008 20:29

Heftige dingen
We hebben zelf ook alles weer opgepakt na het overlijden van een bewoner aan de gevolgen van een brand.
Wel moeilijk, maar het is de realiteit.

Vandaag en morgen voor de opleiding twee dagen voor activiteitenbegeleiding werken.
Echt heerlijk, kan er echt alles in kwijt. In overleg mn tijd zelf in delen en in overleg met de bewoners kijken wat we gaan doen.
Vandaag onder andere met twee bewoners het toetje gemaakt.
Als ik de zorg zat ben dan AB :mrgreen:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 apr 2008 23:33

Begin deze week is één van onze cliënten onverwachts overleden. Ik moet zaterdag voor het eerst werken, 't zal moeilijk zijn voor de deelnemers om hiermee om te gaan dus dat wordt ongetwijfeld een heftig dagje...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 03 apr 2008 09:50

sterkte LeChat als je za. moet werken

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 apr 2008 10:08

wat een verhalen de laatste tijd hier!!

sterkte
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Lorijntje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 feb 2004 11:55
Locatie: Leiden

Berichtdoor Lorijntje » 03 apr 2008 15:04

En ik ben aangenomen!!! Als flexmedewerker en het voelde meteen goed, een christelijk verzorgingstehuis aan zee, heb er zin in.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 apr 2008 16:09

Dank jullie wel. En gefeliciteerd, Lorijntje! Hoeveel denk je te gaan werken?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 03 apr 2008 20:37

Gefeliciteerd Lorijntje!

't Is hier draaaaaaaaama....wat ziekte betreft! Gistermorgen....er waren veel zieken, dus we hadden 2/2 bezetting, terwijl je normaal met 3/3 staat...Zijn we de mensen aan het helpen, we moesten er nog 6 van de 13, en echt álle 6 zaten ze totaaaaal onder de diarree! Dan sta je écht ff met je handen in je haar...Met z'n allen maar in schorten, handschoenen etc gehezen...het was zó vies, ik ben echt totaal niet gauw vies van iets, maar dit was echt dráma!
Was gisteren echt kapot toen 'k thuis kwam, gelukkig was vandaag iedereen weer aardig opgeknapt!
Ws is er iets mis gegaa met het eten, wat is een raadsel :?

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 apr 2008 17:00

meissie88 schreef:Gefeliciteerd Lorijntje!

't Is hier draaaaaaaaama....wat ziekte betreft! Gistermorgen....er waren veel zieken, dus we hadden 2/2 bezetting, terwijl je normaal met 3/3 staat...Zijn we de mensen aan het helpen, we moesten er nog 6 van de 13, en echt álle 6 zaten ze totaaaaal onder de diarree! Dan sta je écht ff met je handen in je haar...Met z'n allen maar in schorten, handschoenen etc gehezen...het was zó vies, ik ben echt totaal niet gauw vies van iets, maar dit was echt dráma!
Was gisteren echt kapot toen 'k thuis kwam, gelukkig was vandaag iedereen weer aardig opgeknapt!
Ws is er iets mis gegaa met het eten, wat is een raadsel :?
oooooo drama!!!!! Pff.. dat moet je net hebben als je net onderbezet staat zeg.. pff... ik ga gelukkig volgende week de nacht in! Lekker 3 nachtjes.. hopelijk wordt het rustig... hoewel..... lopen vind ik ook niet erg 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten