Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Annet76 » 18 jun 2010 20:40

Mortlach schreef:Ik ben hier niet om wie dan ook wat dan ook te verwijten. Ik merk slechts op dat de toon soms wat zachter/milder kan.


Toe maar, bedoel je nou mijn toon?
Kijk, als ik van allerlei persoonlijke gevoelens en ervaringen wil delen dan doe ik dat niet op een forum.
Natuurlijk staat het een ieder vrij dat wél te doen, maar voor mij heeft het geen enkele toegevoegde waard. Dat betekent niet dat ik er gevoelloos voor ben, dat is een wezenlijk verschil en hier wordt alles door elkaar gehaald!

Nu wordt het langzamerhand de omgekeerde wereld en daar heb ik niet zo’n trek in.
Alle woorden van Faramir worden onder verzachtende omstandigheden gelezen en mijn woorden mogen er niet zijn. Zo werkt het toch niet helemaal?

Want, als Faramir weinig hoop ervaart, dan mag hij dat hier wél op het forum meedelen, maar als ik daaruit opmaak dat ‘hoop’ volstrekt de verkeerde gedachte is bij een 4 jarige dan is het uit den boze!

Ja, en het hele Joran-verhaal wordt zo ontzettend uit z’n verband getrokken. Lees nou eens terug en kijk wie hier het hardste oordeelt.
Ik heb al eens eerder gezegd en ik zeg het nogmaals: Bid voor die jongen, dat heeft hij veel en veel harder nodig dan al onze oordelen!

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Annet76 » 18 jun 2010 20:41

schelpje3 schreef:Nou Annet, iedere keer weer, op vele topics en vragenrubriek, probeer je jezelf neer te zetten als uitstekend debater.
Dat ben je wel,


=D>

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2010 20:46

Annet76 schreef:
schelpje3 schreef:@Annet76: het gaat om begrip van de angst ! Doet het jou niks als iemand dit zo plaatst, misbruikt op haar 9e !


Nee, sorry..het raakt mij persoonlijk niet.
Het levert geen enkele bijdrage aan de discussie en dáár gaat het mij om!


Goed zo Annet, dat je alleen van voor de komma citeert.
Als ik lees dat jou dit niet raakt, weet ik voorlopig genoeg over jou.
Het interesseert je nl niet wezenlijk, wat er met iemand is gebeurd, zeker als vrouw zou het je diep moeten raken als iemand bekent als 9 jarig meisje te zijn misbruikt. ALLE vrouwen VOELEN dan iets, jij wordt PERSOONLIJK niet geraakt.
Maak mij dan niet wijs dat jij IETS voor Joran voelt.

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Annet76 » 18 jun 2010 20:54

schelpje3 schreef:
Annet76 schreef:
schelpje3 schreef:@Annet76: het gaat om begrip van de angst ! Doet het jou niks als iemand dit zo plaatst, misbruikt op haar 9e !


Nee, sorry..het raakt mij persoonlijk niet.
Het levert geen enkele bijdrage aan de discussie en dáár gaat het mij om!


Goed zo Annet, dat je alleen van voor de komma citeert.
Als ik lees dat jou dit niet raakt, weet ik voorlopig genoeg over jou.
Het interesseert je nl niet wezenlijk, wat er met iemand is gebeurd, zeker als vrouw zou het je diep moeten raken als iemand bekent als 9 jarig meisje te zijn misbruikt. ALLE vrouwen VOELEN dan iets, jij wordt PERSOONLIJK niet geraakt.
Maak mij dan niet wijs dat jij IETS voor Joran voelt.


Tja, hier kan ik heel kort over zijn:
Jij begrijpt er werkelijk helemaal niets van!

Als vrouw zou het met diep moeten raken, mannen niet?
ALLE vrouwen voelen dan iets? hmm misschien ben ik idd geen echte vrouw dan.
En nee, dan word ik niet persoonlijk geraakt, dat komt pas op het moment dat het mijn naasten zijn.
Pas dan word ik persoonlijk geraakt, niet als het een forumlid is.

En nee, ik voel NIETS voor Joran, maar ik bid wel voor hem, net zoals ik dat óók voor dit forumlid doe.
Dus, zo harteloos ben ik niet :?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2010 21:00

Tja, hier kan ik heel kort over zijn:
Jij begrijpt er werkelijk helemaal niets van!

Als vrouw zou het met diep moeten raken, mannen niet?
ALLE vrouwen voelen dan iets? hmm misschien ben ik idd geen echte vrouw dan.
En nee, dan word ik niet persoonlijk geraakt, dat komt pas op het moment dat het mijn naasten zijn.
Pas dan word ik persoonlijk geraakt, niet als het een forumlid is.

En nee, ik voel NIETS voor Joran, maar ik bid wel voor hem, net zoals ik dat óók voor dit forumlid doe.
Dus, zo harteloos ben ik niet :?[/quote]

Ik begrijp er dus niets van !!!
Dus het raakt jou alleen als het je naasten zijn ?
Maar wel bidden voor Joran en een forumlid, waar je totaal niets voor voelt.
Tjonge, wat bespeur ik hier een meeleven en naastenliefde.
En waar vraag jij dan om in je gebed ?

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Annet76 » 18 jun 2010 21:18

schelpje3 schreef:Ik begrijp er dus niets van !!!
Dus het raakt jou alleen als het je naasten zijn ?
Maar wel bidden voor Joran en een forumlid, waar je totaal niets voor voelt.
Tjonge, wat bespeur ik hier een meeleven en naastenliefde.
En waar vraag jij dan om in je gebed ?


Tja dat wordt weer persoonlijk, daar hou ik niet van :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Mortlach » 18 jun 2010 22:23

Faramir schreef:Nu vind ik de Nederlandse cellen prima, maar vind ik wel dat de gevangenen te veel vrijheden krijgen (soms tv, internet). Een goede bibliotheek met toegang tot kranten en tijdschriften lijkt mij voldoende luxe.


Nou lijkt mij dat de gemiddelde bajesklant ge-interesseerd is in boeken of kranten, en alleen in bepaalde tijdschriften, met veel foto's van vrouwmensen met weinig kleren aan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2010 22:33

Annet76 schreef:
schelpje3 schreef:Ik begrijp er dus niets van !!!
Dus het raakt jou alleen als het je naasten zijn ?
Maar wel bidden voor Joran en een forumlid, waar je totaal niets voor voelt.
Tjonge, wat bespeur ik hier een meeleven en naastenliefde.
En waar vraag jij dan om in je gebed ?


Tja dat wordt weer persoonlijk, daar hou ik niet van :mrgreen:

Nee, dan komt het te dichtbij en stop jij de discussie.

Faramir

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Faramir » 18 jun 2010 22:36

Mortlach schreef:
Faramir schreef:Nu vind ik de Nederlandse cellen prima, maar vind ik wel dat de gevangenen te veel vrijheden krijgen (soms tv, internet). Een goede bibliotheek met toegang tot kranten en tijdschriften lijkt mij voldoende luxe.


Nou lijkt mij dat de gemiddelde bajesklant ge-interesseerd is in boeken of kranten, en alleen in bepaalde tijdschriften, met veel foto's van vrouwmensen met weinig kleren aan.

Tja, als je dat soort blaadjes in de bibliotheek opneemt dan hoop ik dat je een recente editie krijgt en geen waar de blaadjes al aan elkaar blijven plakken.

Maar het lijkt mij dat een bajesklant zo nu en dan best wel eens de stand van zaken wil weten op auto gebied bijvoorbeeld, of op sport gebied. Of gewoon eens een ontspannende strop wil lezen. Of misschien dolgraag het eind van Harry Potter wil weten, of zich wil verdiepen in weet ik het. Het is belangrijk dat gevangenen ook geestelijk wat uitdaging en ontspanning kunnen krijgen. We willen de gevangenen namelijk uiteindelijk weer in de samenleving terug laten keren (althans de meeste).

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Annet76 » 19 jun 2010 08:37

Mortlach schreef:
Faramir schreef:Nu vind ik de Nederlandse cellen prima, maar vind ik wel dat de gevangenen te veel vrijheden krijgen (soms tv, internet). Een goede bibliotheek met toegang tot kranten en tijdschriften lijkt mij voldoende luxe.


Nou lijkt mij dat de gemiddelde bajesklant ge-interesseerd is in boeken of kranten, en alleen in bepaalde tijdschriften, met veel foto's van vrouwmensen met weinig kleren aan.


Het lijkt mij dat de gemiddelde refowebber óók ge-interesseerd is in boeken of kranten, en dan met name in bepaalde tijdschriften, met veel foto's van vrouwmensen met weinig kleren aan. Oh, trouwens met dit verschil dat zíj nogal achter de ellebogen zijn, omdat ze van allerlei vrome praatjes rondstrooien en zich ondertussen nog méér schuldig maken aan dit soort praktijken dan de gemiddelde bajes klant. Als ik af en toe eens in de vragenrubriek kijk dan krijg ik de indruk dat er geen enkel persoon meer op deze wereld rondloopt die zich daar niet schuldig aan maakt.
Maar Mortlach niet, nee, die wijst alleen met zijn vinger naar de bajes klanten want dat zijn de meest gemakkelijke slachtoffers die toch niets terug kunnen zeggen!

Nou Mortlach...over onnodig wreed gesproken zeg!
Je hebt totaal geen idee wat er in deze mensen omgaat.
Laatst gewijzigd door Annet76 op 19 jun 2010 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor toppie » 19 jun 2010 09:05

Nou, nou Annet76, oordeelt niet.....!!!!!

Hoe kom je nu weer ineens bij Marnix??? Volgens mij heeft iemand anders een opmerking gemaakt over de bajesklanten!

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Annet76 » 19 jun 2010 09:07

toppie schreef:Nou, nou Annet76, oordeelt niet.....!!!!!

Hoe kom je nu weer ineens bij Marnix??? Volgens mij heeft iemand anders een opmerking gemaakt over de bajesklanten!


Ja je hebt gelijk, ik heb de naam aangepast (mijn fout) , maar de boodschap verandert niet!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor pannenkoek » 19 jun 2010 10:01

ik begrijp totaal jullie discussie niet.
Er wordt van alles heen er weer geslingerd. En soms een beetje onfatsoenlijk iets tegen een ander gezegd.

Als ik de titel lees hoeven wij toch niet te oordelen of hij schuldig is of niet?
Dat is volgens mij niet aan ons. Daar zijn rechters genoeg voor.
Laten wij allen de hand in eigen boezem steken.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Quo Vadis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2010 20:24

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Quo Vadis » 19 jun 2010 10:09

Nu we toch al offtopic zijn...
Moderator: als je zo opent, post dan ook niet

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Mortlach » 19 jun 2010 11:45

Annet76 schreef:
Mortlach schreef:
Faramir schreef:Nu vind ik de Nederlandse cellen prima, maar vind ik wel dat de gevangenen te veel vrijheden krijgen (soms tv, internet). Een goede bibliotheek met toegang tot kranten en tijdschriften lijkt mij voldoende luxe.


Nou lijkt mij dat de gemiddelde bajesklant ge-interesseerd is in boeken of kranten, en alleen in bepaalde tijdschriften, met veel foto's van vrouwmensen met weinig kleren aan.


Het lijkt mij dat de gemiddelde refowebber óók ge-interesseerd is in boeken of kranten, en dan met name in bepaalde tijdschriften, met veel foto's van vrouwmensen met weinig kleren aan. Oh, trouwens met dit verschil dat zíj nogal achter de ellebogen zijn, omdat ze van allerlei vrome praatjes rondstrooien en zich ondertussen nog méér schuldig maken aan dit soort praktijken dan de gemiddelde bajes klant. Als ik af en toe eens in de vragenrubriek kijk dan krijg ik de indruk dat er geen enkel persoon meer op deze wereld rondloopt die zich daar niet schuldig aan maakt.
Maar Mortlach niet, nee, die wijst alleen met zijn vinger naar de bajes klanten want dat zijn de meest gemakkelijke slachtoffers die toch niets terug kunnen zeggen!

Nou Mortlach...over onnodig wreed gesproken zeg!
Je hebt totaal geen idee wat er in deze mensen omgaat.


Weet je, Annet, als je nou echt niet normaal kunt reageren op wat duidelijk bedoeld was als cynisch grapje, dan zijn we bij deze uitgepraat. Dank voor het deelnemen en we zien u graag terug in de toekomst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 108 gasten