Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Harm-J » 21 jun 2010 19:08

toppie schreef:Ik zou zelf nooit mijn kind wereldwijd een stempel opleggen via de telegraaf, dat punt begrijp ik gewoon echt niet!
Tevens schijnt ze zelf gezegd te hebben hem niet te zullen gaan bezoeken, mocht hij schuldig bevonden worden.


Een indiaans spreekwoord luidt toch echt: Je kunt pas over iemand oordelen, als je een maand in zijn moccasins hebt gelopen. Daarbij zou ik mij persoonlijk niet op de telegraaf baseren. Wat in een intervieuw wordt opgenomen, als 25 cent, wordt soms bij het afdrukken (vrij)vertaalt als een hele euro.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Samanthi

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Samanthi » 21 jun 2010 19:14

JeeWee schreef:
Annet76 schreef: In plaats van ons oordeel over haar uit te spreken, kunnen we óók voor haar bidden!


He gelukkig, eindelijk wat betrokkenheid.

Deze moeder is net zo goed slachtoffer. Ze zegt zelf dat als hij het gedaan heeft, ze niet naar Peru zal gaan om hem te omarmen. Ze kan dat niet.
Wat er ook van die jongen geworden is: zij heeft hem ter wereld gebracht, het is haar vlees en bloed en dan doet dat pin als je ziet dat je kind zich zo in de vernieling werkt en anderen meesleept.


Ja maar als je echt onvoorwaardelijk van je kind houdt, ga je wel naar Peru om hem te omarmen, dat is moederliefde en niet iemand voor psygsch ziek verklaren en alles ompraten, ik zei al eerder wel begaan te zijn met Deze famiolie, maar recht is recht dat zecht de bijbel ook, de overheid draagt het zwaard niet tevergeefs. Ik lees dit ook bij de postings vam toppie daar kan ik wat mee.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Loucom » 21 jun 2010 20:31

Annet76 schreef:Wat zijn we toch allemaal "media-gevoelig" hier zeg.
Kom op....kunnen we ook zelf nadenken?

De moeder van Joran bijvoorbeeld: ze doet haar verhaal, waarom?
Omdat anders de hele wereld zijn eigen verhaal bedenkt en het niet schroomt er nog even een schepje bij bovenop te doen.
Haar is gewoon geen keus gelaten!

Peter r de Vries, is een heel ander verhaal, maar dat hij zijn vrouw bedriegt komt zeker ook uit de story.

Tjonge jonge zeg........Ik zou zeggen: "ga de Bijbel lezen"


Hmm, eerder dit topic mochten we niet zomaar reageren en nu moeten we zelf nadenken?
Maar Joran's ma is niet verplicht te reageren.

Hoop dat hij gewoon snel een proces krijgt.
Leef je droom.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor toppie » 21 jun 2010 21:44

Juist, ze is dit helemaal niet verplicht geweest, sterker nog, ze heeft het dus zelf gezocht.
Als je het niet wilt, vermijdt je alle contacten met de media!

Ik zou als kind heel, heel boos zijn als mijn moeder in de media zou zeggen, hij/zij is ziek in zijn/haar hoofd.
Daar heeft de hele wereld niks mee te maken, alleen de sensatie viert hoogtij, jaeh, wat we dachten is toch waar, zijn eigen moeder zegt dat ook, blablabla...
Een kind blijft nagenoeg altijd solidair aan zijn/haar ouders.
Maar nu valt in mijn ogen moeder haar kind af, door een oordeel neer te leggen over haar eigen kind voor de media.

Echt verdriet zit in je hart, iemand met echte diepe smart heeft geen behoefte aan media.
Kijkend naar mijn eigen vriendin, die heeft nog nooit een interview gegeven, terwijl haar kind voor een zeer zwaar delict vast zit.
Van elk stukje wat daar nu nog regelmatig over in de media komt, is ze weer dagen van streek.
Ze doet alles om de media te omzeilen, omdat ze voelt dat het niet oprecht medeleven is wat ze daarvan krijgt.
Daarom, dat interview met moeder vdS, het voelt zo...tja, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
Ik kan er echt geen warm gevoel bij krijgen.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Harm-J » 21 jun 2010 23:27

toppie schreef:Juist, ze is dit helemaal niet verplicht geweest, sterker nog, ze heeft het dus zelf gezocht.
Als je het niet wilt, vermijdt je alle contacten met de media!


Ze heeft het dus zelf gezocht schrijf jij, ok.., op welke bron baseer jij de deze stellingname?

toppie schreef:Ik zou als kind heel, heel boos zijn als mijn moeder in de media zou zeggen, hij/zij is ziek in zijn/haar hoofd.
Daar heeft de hele wereld niks mee te maken, alleen de sensatie viert hoogtij, jaeh, wat we dachten is toch waar, zijn eigen moeder zegt dat ook, blablabla...
Een kind blijft nagenoeg altijd solidair aan zijn/haar ouders.
Maar nu valt in mijn ogen moeder haar kind af, door een oordeel neer te leggen over haar eigen kind voor de media.


M.i. is het nagenoeg niet mogelijk om je zelf te verplaatsen in de situatie waarin de moeder van Joran van der Sloot zich bevindt de afgelopen jaren. Dit zonder er een waarde oordeel over te vellen, aan te hangen.

toppie schreef:Echt verdriet zit in je hart, iemand met echte diepe smart heeft geen behoefte aan media.
Kijkend naar mijn eigen vriendin, die heeft nog nooit een interview gegeven, terwijl haar kind voor een zeer zwaar delict vast zit.
Van elk stukje wat daar nu nog regelmatig over in de media komt, is ze weer dagen van streek.
Ze doet alles om de media te omzeilen, omdat ze voelt dat het niet oprecht medeleven is wat ze daarvan krijgt.
Daarom, dat interview met moeder vdS, het voelt zo...tja, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
Ik kan er echt geen warm gevoel bij krijgen.


Hier geldt m.i. het zelfde: "M.i. is het nagenoeg niet mogelijk om je zelf te verplaatsen in de situatie waarin de moeder van Joran van der Sloot zich bevindt de afgelopen jaren. Een geval waarvan de hele wereldpers over tracht te bereiken... Dit zonder er een waarde oordeel over te vellen, aan te hangen". Daarbij is de persoonlijke situatie, bezien uit vorige regel in geen enkel geval vergelijkbaar.

Of iemand met echte smart geen behoefte heeft aan media, zal m.i. ook per persoon verschillen, ook de achtergrond, levensstijl van een persoon zal hier van op invloed zijn denk ik... Mensen die gewend zijn aan veel mediaaandacht in hun leven, zullen hier mogelijk op andere manier mee omgaan, dan mensen die dit niet gewend zijn.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Samanthi

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Samanthi » 22 jun 2010 09:14

Ik ga toch weer met Toppie mee.
Ik heb ook van dichtbij meegemaakt dat een kind van een gezin een ernstig delict gepleegd had, de ouders zochten niet naar een oorzaak maar stonden 100% achter het vonnis, maar ze bleven van hun kind houden en brachten hem niet over straat. Aan de ene kant het recht handhaven aan de andere kant het kind niet afwijzen als mens, als eigen kind.
Ook niet de schuld bij een ander zoeken of bij een ziekte.
Dat is ouderliefde, natuurlijk lijdt deze moeder om haar zoon, maar de moeders van de vermoorde meisjes?
Iedere x wordt de wond weer open gehaald.
Hoewel ik wel begaan ben met de familie van der Sloot, blijf ik erbij dat de straf moet volgen op de misdaad, dat is de bijbelse lijn, in de bijbel was een mensenleven zoveel waard dat als je iemand perongeluk doodde je moest vluchten naar de vrijstad, daar werd nagegaan of het juridisch klopte en dan pas mocht de doder en in vrde wonen, maar als de bijl al slecht was of de stier al meer gevaarkijke dingen had gedaan geldde er al weer andere regels.
Zo waardevol is een mensenleven in de ogen van God.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2010 10:54

Moeder v.d. Sloot heeft dan ook nog interview gegeven aan John v.d. Heuvel dat wordt morgenavond uitgezonden op RTL 4.
Dus het interview in de Telegraaf was niet bepaald een eenmalige opwelling.
JvdH had de advocaat van J benaderd om te vragen of hij met moeder mocht spreken, nu dat mocht.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2010 11:55

Samanthi schreef:Ook niet de schuld bij een ander zoeken of bij een ziekte.


Waarom niet? Als iemand psychotisch is en in een psychose iets ergs doet, waarom zou je dan niet kunnen zeggen dat dat (deels) de oorzaak was. Voor mij is het een verzachtende omstandigheid, wat niet betekent dat die persoon direct doodgeknuffeld dient te worden, maar dat er wel rekening mee mag/moet worden gehouden wil het recht zijn beloop hebben.

Hoewel ik wel begaan ben met de familie van der Sloot, blijf ik erbij dat de straf moet volgen op de misdaad, dat is de bijbelse lijn, in de bijbel was een mensenleven zoveel waard dat als je iemand perongeluk doodde je moest vluchten naar de vrijstad, daar werd nagegaan of het juridisch klopte en dan pas mocht de doder en in vrde wonen, maar als de bijl al slecht was of de stier al meer gevaarkijke dingen had gedaan geldde er al weer andere regels.
Zo waardevol is een mensenleven in de ogen van God.


Toch zijn er heel wat uitzonderingen. De kleuter die per ongeluk een baby doodt, zal je toch moeilijk kunnen straffen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor toppie » 22 jun 2010 12:43

Harm-J schreef:Ze heeft het dus zelf gezocht schrijf jij, ok.., op welke bron baseer jij de deze stellingname?


Als jij dat zelf niet wilt, zul je ook nooit een interview geven, of wil je zeggen dat dit buiten je eigen wil omgaat?
Nee toch? Dan zoek je dus zelf de publiciteit.

schelpje3 schreef:JvdH had de advocaat van J benaderd om te vragen of hij met moeder mocht spreken, nu dat mocht.


Mocht dit waar wezen, zie hier een extra bevestiging, als moeder dit niet wil kan haar advocaat het intervieuw zeker tegenhouden.

Mortlach, ik ben het met je eens wat betreft de schuld.
Als Joran echt iets blijkt te hebben, kun je hem dat niet geheel aanrekenen.
Toch moet zo een dader ook gestraft en aangestuurd worden, anders blijft hij in dezelfde fouten vallen.
Als een verstandelijk gehandicapte iemand wat aandoet, krijgt hij/zij net zo goed straf, alleen toegespitst op zijn/haar handicap.
Wel ter straf en ter lering, maar een mildere straf dan wanneer een volledig toerekeningsvatbare crimineel dezelfde feiten pleegt.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Harm-J » 22 jun 2010 13:04

Harm-J schreef:Ze heeft het dus zelf gezocht schrijf jij, ok.., op welke bron baseer jij de deze stellingname?


toppie schreef:Als jij dat zelf niet wilt, zul je ook nooit een interview geven, of wil je zeggen dat dit buiten je eigen wil omgaat?
Nee toch? Dan zoek je dus zelf de publiciteit.



1. Je geeft geen antwoord op de vraag.
2. Wie zegt dat zij zelf de publiciteit zoekt? De halve mediawereld hangt aan haar bel. Dus wie zoekt wie?
3. Voortbordurend op 2, nooit gehoord van onder druk kunnen bezwijken, het niet helder meer zien? Of het hier het geval is weet ik niet? Ik was er zelf niet bij. Verder houd ik mij weinig bezig met hele J. v.d. S. gebeuren.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2010 13:37

toppie schreef:Mortlach, ik ben het met je eens wat betreft de schuld.
Als Joran echt iets blijkt te hebben, kun je hem dat niet geheel aanrekenen.


Als dat inderdaad blijkt na gedegen psychologisch en psychiatrisch onderzoek...

Toch moet zo een dader ook gestraft en aangestuurd worden, anders blijft hij in dezelfde fouten vallen.


Uiteraard, maar het één sluit het ander niet uit.

Als een verstandelijk gehandicapte iemand wat aandoet, krijgt hij/zij net zo goed straf, alleen toegespitst op zijn/haar handicap.
Wel ter straf en ter lering, maar een mildere straf dan wanneer een volledig toerekeningsvatbare crimineel dezelfde feiten pleegt.


Idd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor toppie » 22 jun 2010 15:30

Harm-J schreef: Je geeft geen antwoord op de vraag.
2. Wie zegt dat zij zelf de publiciteit zoekt? De halve mediawereld hangt aan haar bel. Dus wie zoekt wie?
3. Voortbordurend op 2, nooit gehoord van onder druk kunnen bezwijken, het niet helder meer zien? Of het hier het geval is weet ik niet? Ik was er zelf niet bij. Verder houd ik mij weinig bezig met hele J. v.d. S. gebeuren.

toppie schreef:Als jij dat zelf niet wilt, zul je ook nooit een interview geven, of wil je zeggen dat dit buiten je eigen wil omgaat?
Nee toch? Dan zoek je dus zelf de publiciteit.

1. Mijn antwoord is helder genoeg, denk ik?
Als ik niet wil dat er een woord over mijn kind naar buiten komt gesproken door mijn mond, zwijg ik.
Praat ik toch, dan zoek ik zelf de publiciteit.
Moeder kiest er zelf voor om een intervieuw te geven aan de telegraaf. Dus zoekt ze zelf de publiciteit.
De bron lijkt me vanzelfsprekend, lees het intervieuw in de ...jawel Telegraaf.
Of wil je zeggen dat moeder dit intervieuw zelf niet heeft toegezegd, maar dat een ander dit allemaal heeft gezegd?

2 en 3. Wie zegt dat de halve mediawereld aan haar bel hangt? Dat vind ik erg ver gaan, volgens jou is dat dus een vaststaand feit.
Ik heb daar geen oordeel over, want ik weet niet eens waar deze beste mevrouw woont, kan dat dus ook niet natrekken.
Je schrijft, onder druk bezwijken, ze heeft naar ik hier op dit topic kan nalezen al een tweede intervieuw gegeven.
Via de advocaat aangevraagd...., de ergste druk is volgens mij dan al weggenomen, de advocaat zal hier ongetwijfeld ook een adviserende mening over hebben?
Iedereen die aangeeft geen media over zich heen te willen hebben kan zich schuil houden.
Waarom dan geen intervieuw met de broers of overige familieleden van Joran?
Persmuskieten zwermen vaak overal rond, dus zullen deze aanverwanten ook wel weten te vinden.
Ik denk dat de broers en andere familieleden zich bewust overal buiten houden.

Ik hou me ook niet veel bezig met het JvdS gebeuren. Regelmatig lees ik op dit topic wel het e.e.a. aan nieuws.
Ik probeer alleen de zaak wat te "ontnuchteren", heb diep medelijden met alle betrokkenen.
Maar de reactie van moeder kan ik echt niet plaatsen, ik blijf bij mijn standpunt, ze kan beter zwijgen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2010 15:51

Volgens de correspondent in Amerika, houdt het daar pas op als hij zegt waar hij Natalee heeft begraven.
Ik denk dat er zoveel wrok zit, omdat hij gewoon arrogant zn kiezen op elkaar houdt, gisteren ook.
Nee, hij had nu weer onder dwang en valse beloften getekend ! Hij zou naar Nederland mogen.
Hoe naief ben je dan ? (gespeeld natuurlijk, hij is juist heel slim)
Ik zou denken: jongen zeg nu waar dat meisje is. Dan kunnen die mensen verder.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2010 16:03

schelpje3 schreef:Ik zou denken: jongen zeg nu waar dat meisje is. Dan kunnen die mensen verder.


Tja, maar dan ga je er nog steeds een beetje van uit dat die jongen enigszins sociaal/normaal gedrag gaat vertonen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2010 16:13

Ja misschien wel.
Maar je mag altijd blijven hopen, hij verraste ons wel vaker. :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 90 gasten