Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 06 feb 2008 16:16

jamillah schreef:Hmz, hebben jullie ook niet het gevoel dat je zin hebt om Joran bij zn kladden te grijpen en de waarheid er uit te slaan?

In zo'n situatie zouden ze toch het 'zwijgrecht' af moeten kunnen schaffen?


Mm, ik denk dat je moet proberen je te verzetten tegen dat soort sentimenten. We proberen hier tenslotte met z'n allen een rechtstaat te zijn.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 16:19

Floefloe schreef:
jamillah schreef:Hmz, hebben jullie ook niet het gevoel dat je zin hebt om Joran bij zn kladden te grijpen en de waarheid er uit te slaan?

In zo'n situatie zouden ze toch het 'zwijgrecht' af moeten kunnen schaffen?


Mm, ik denk dat je moet proberen je te verzetten tegen dat soort sentimenten. We proberen hier tenslotte met z'n allen een rechtstaat te zijn.


Jajaja, ik zeg ook niet dat je die gevoelens werkelijk uit moet voeren maar het is zo irritant dat die gozer zn bek gewoon dicht houd als de politie hem iets vraagt :x In zulke situaties moet er toch 'iets' zijn om hem aan het praten te krijgen? Niet een maffe 'vriend' maar werkelijk iets rechtsgeldigs?

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 06 feb 2008 16:22

Neuh, niet echt. Alleen híj kan gaan praten. Maar op zich is een bekentenis van zijn kant niet erg overtuigend meer.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 16:23

Tènzij hij zegt wat we allemaal wíllen horen :wink:

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 06 feb 2008 16:27

Hahaha, ja, dat zou hem geloofwaardig maken :wink:
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Alice......16
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:24
Locatie: biddinghuizen
Contacteer:

Berichtdoor Alice......16 » 06 feb 2008 16:29

Ik heb de uitzending van Peter R de Vries gekeken, dus ik denk zeker dat hij schuldig zoals met lijk word door patrick gevraagt als de politie het ooit kan vinden, en dan zegt hij nooit meer. dus zowiezo heeft hij het lijk gedumpt.. en ik vraag me eerlijk gezegd af.. als hij haar niet iets heeft aangedaan, en anders is ie stom geweest om dan niet ff aan haar pols te voelen want hij maakte duidelijk in de uitzending dat hij dat niet gedaan had....

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 feb 2008 17:02

Hij is in ieder geval schuldig aan het in onzekerheid laten van de ouders over het lot van hun dochter en dat wel drie jaar lang. Wat echt verschrikkelijk moet zijn voor ouders.

En dat vind ik al een grote misdaad of hij haar nou wel of niet daadwerkelijk vermoord heeft.

Verder vind ik het een zeer zieke jongen en vraag ik me echt af hoe iemand zo wordt.

Tot slot staat de houding en berichtgeving van Peter R de Vries mij verschrikkelijk tegen. Hoe fijn het ook is dat hij doorbraak heeft gegeven.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 feb 2008 17:20

Hij is, ook al zou hij haar niet zelf vermoord hebben toch medeplichtig aan moord gezien het feit dat hij haar in zee heeft laten dumpen.

Verder is het inderdaad een zeer ziek persoontje. Ik denk niet dat zulke mensen zo worden. Die zijn gewoon met een zieke geest geboren. Het is een afwijking waar geen remedie tegen bestaat (helaas).
Afbeelding

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 feb 2008 17:27

Daphne schreef:Hij is, ook al zou hij haar niet zelf vermoord hebben toch medeplichtig aan moord gezien het feit dat hij haar in zee heeft laten dumpen.
Vooralsnog is er nog géén uitspraak. Sowieso is het de vraag of de bekentenis als rechtsgeldig gezien kan worden.

Buiten dat; het zal waarschijnlijk gaan om dood door schuld. Hierop staat een gevangenisstraf van maximaal 2 jaar, dat houdt in dat hij niet in voorlopige hechtenis gehouden kan worden.

Verder is het inderdaad een zeer ziek persoontje. Ik denk niet dat zulke mensen zo worden. Die zijn gewoon met een zieke geest geboren. Het is een afwijking waar geen remedie tegen bestaat (helaas).
Wat een onzin... :roll:

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 06 feb 2008 17:32

Gershwin schreef:
The Engineer schreef:Hij weet er meer vanaaf maar wil dat niet kwijt. Dan wordt je wat mij betreft aansprakelijk gesteld voor de moord en verdwijning van Natalee en daarvoor mag je wat mij betreft voor het peleton.


Mag ik je op je onderschrift wijzen? :roll:


Hoezo? Er staat toch niet: "Een oog voor een oog maakt de hele wereld blind"

Ja misschien heeft hij het niet gedaan; ik geef hem 1% kans daarop. En misschien is het wel een stommiteit. Echter daar zul je nooit geheel aan ontkomen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 feb 2008 18:17

Ik word best heel verdrietig om al deze reacties. Je hebt een zondebok gevonden. Iedereen oordeelt en oordeelt.

En rent de meute achterna.

Wat zou Jezus hebben gedaan?

Gebruikersavatar
Javaca
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 jan 2005 22:06
Locatie: Langbroek & Boom(BE)
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 06 feb 2008 19:05

jamillah schreef:Hmz, hebben jullie ook niet het gevoel dat je zin hebt om Joran bij zn kladden te grijpen en de waarheid er uit te slaan?

In zo'n situatie zouden ze toch het 'zwijgrecht' af moeten kunnen schaffen?


Wel ja, laten we deze dan ook meteen terug invoeren...
Afbeelding

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 19:31

Wat mankeert jullie toch Javaca en Denkertje? Volgens mij zijn jullie nog erger dan Joran zelf. Probeer het anders even goed te praten wat die gast gedaan heeft. :roll:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 feb 2008 19:36

jamillah schreef:Jajaja, ik zeg ook niet dat je die gevoelens werkelijk uit moet voeren maar het is zo irritant dat die gozer zn bek gewoon dicht houd als de politie hem iets vraagt :x In zulke situaties moet er toch 'iets' zijn om hem aan het praten te krijgen? Niet een maffe 'vriend' maar werkelijk iets rechtsgeldigs?


Joran gaf zelf al aan dat hij van zijn zwijgplicht gebruik maakte omdat de rechercheurs hem met een tunnelvisie ondervroegen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 06 feb 2008 19:37

jamillah schreef:Wat mankeert jullie toch Javaca en Denkertje? Volgens mij zijn jullie nog erger dan Joran zelf. Probeer het anders even goed te praten wat die gast gedaan heeft. :roll:


Nogmaals: het is nog lang niet helemaal helder wat hij heeft gedaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten