Tong Splitting

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjeherazade

Tong Splitting

Berichtdoor Sjeherazade » 20 mei 2003 08:53

Ik vind het vreselijk! En jullie?

In onze krant stond er gister een artikel over. En eigenlijk moest het gedaan worden door een chirurg of tandarts ofzo, maar velen weigerden dat. En nou werd het dan vaker gedaan in tattoo/piercing winkeltjes, soms zelfs zonder verdoving. Verschillende staten zijn nu wetten op aan het stellen om dit te verbieden, dat het alleen nog maar gedaan mag worden door chirurgen en tandartsen om medische redenen (dus zeg maar nooit).

Het artikel:
Een gespleten tong is helemaal in
CHICAGO - ?Toen ik het voor het eerst zag vond ik tongue-splitting meteen het mooiste dat ik ooit had gezien'', zegt de negentienjarige James Keen. Een half jaar geleden besloot hij het te laten doen. Een chirurg weigerde de operatie uit te voeren, waarna hij de klus bij een plaatselijke piercingzaak liet uitvoeren. Dat gebeurde met een verhitte scalpel en zonder verdoving.
Piercings? Tattoos? Achterhaald. Voor wie echt op wil vallen is er een nieuwe trend: tongue-splitting. Laat je tong insnijden en ga voortaan letterlijk met een gespleten tong door het leven.Keen slist nu een beetje, maar de meeste mensen zien niet dat hij twee tongen heeft. Tenzij hij laat zien hoe hij beide delen van zijn tong apart kan bewegen. Het zoent een stuk beter, vindt Keen, wiens ouders het allemaal prima vinden en zelfs de vijfhonderd dollar voor de operatie hebben neergelegd.

Essie Hakim, een dertigjarige vrouw uit New York, zegt dat zij opnieuw heeft moeten leren praten. Maar dat wist ze van te voren: ,,Ik ben een volwassen mens en neem een beslissing waarmee ik niemand kwaad doe. Mensen laten hun borsten vergroten, mensen doen aan bodybuilding, mensen doen zoveel dingen.''

De politiek moet weinig van de nieuwe trend hebben. Diverse Amerikaanse staten werken aan wetten om het te verbieden. Illinois neemt binnenkort een wet aan die bepaalt dat alleen artsen en tandartsen de operatie mogen uitvoeren, en alleen om medische redenen. In de praktijk betekent dat een verbod.

David Miller, de politicus van wie het wetsvoorstel afkomstig is, zegt mensen niet te willen voorschrijven wat ze wel en niet met hun eigen lichaam mogen doen. Hij wijst op de gezondheidsrisico's van de operatie: er kunnen infecties ontstaan en de kans op een spraakgebrek is aanzienlijk.

Het enige effect dat dergelijke wetten hebben is dat mensen richting illegale en weinig hygiënische achterkamertjes worden gedreven om hun tong te laten insnijden - met alle risico's van dien, zegt de 29-jarige Shannon Larratt, die vanaf zijn boerderij in Canada een website over 'body modifications' runt en zijn eigen tong door een chirurg heeft laten insnijden. ,,Alleen de echte die-hards laten het dan nog doen'', zegt Larratt. (AP)


Dus gooi ik maar een extra vraagje in dit topic: is het goed dat het verboden is/wordt? Of heeft het alleen maar een averechts effect en moeten mensen zelf weten wat ze met hun lichaam doen?

mini
Sergeant
Sergeant
Berichten: 282
Lid geworden op: 08 nov 2002 14:22

Berichtdoor mini » 20 mei 2003 08:58

bllllhhh, ik hoorde het gisteren in een discussie op de radio. Walgelijk gewoon om zo aan je lichaam te knoeien. Natuurlijk is dat niet goed. Het mag best verboden worden, zijn we bang dat we weer een hoop commentaar krijgen ofzo?

Iedereen moet zelf weten wat hij/ zij met zijn lichaam moet doen -> ben ik mijn broeders hoeder?
Laatst gewijzigd door mini op 20 mei 2003 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 mei 2003 09:19

Tuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij/zij met zn lichaam doet, maar gaan zulke dingen niet een beetje tegen alles in.....dit soort dingen vind ik echt veelste ver gaan!!

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 mei 2003 14:07

Ikke21 schreef:Tuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij/zij met zn lichaam doet, maar gaan zulke dingen niet een beetje tegen alles in.....dit soort dingen vind ik echt veelste ver gaan!!


Ik hoorde net iets heel anders van jou :?: :shock: i.v.m roken!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 mei 2003 14:09

Waarom iets heel anders?? Ik heb gezegd hoe ik erover dacht en dat het niet goed is, maar daarom moet iedereen het voorzich weten, je kan toch niet zeggen van dit mag niet van mij dus je doet het ook niet?

Gebruikersavatar
Marjolijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 okt 2002 09:37
Locatie: Berkenwoude City

Berichtdoor Marjolijn » 20 mei 2003 14:10

Bah. Dat is verminking, geen verfraaiing..! Bibber!

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 20 mei 2003 14:19

Marjolijn schreef:Bah. Dat is verminking, geen verfraaiing..! Bibber!


iemand interesse in nose-splitting? ik heb nog wel ergens een scalpel liggen, zal even een advertentie op marktplaats zetten :mrgreen: gereduceerde tarieven (rond de 100 euro, toch een stuk goedkoper dan 500 dollar)

ook voor oren, tenen en andere lichaamsdelen :mrgreen:

meer info: napoleonsplitting@hotmail.com
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 mei 2003 14:22

Ikke21 schreef:Waarom iets heel anders?? Ik heb gezegd hoe ik erover dacht en dat het niet goed is, maar daarom moet iedereen het voorzich weten, je kan toch niet zeggen van dit mag niet van mij dus je doet het ook niet?


ow oke sorry :roll: :oops:

Maar ff wat anders jij vindt dat iedereen dat voorzich moet weten.
Ben ik het niet helemaal mee eens... we hebben toch dezelfde bijbel?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
Marjolijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 okt 2002 09:37
Locatie: Berkenwoude City

Berichtdoor Marjolijn » 20 mei 2003 14:22

Tong-splitting praat een beetje lastig.
Maar mouse-splitting is misschien een beter idee voor sommigen (waaronder ik).

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 20 mei 2003 14:25

hijwel schreef:
Ikke21 schreef:Waarom iets heel anders?? Ik heb gezegd hoe ik erover dacht en dat het niet goed is, maar daarom moet iedereen het voorzich weten, je kan toch niet zeggen van dit mag niet van mij dus je doet het ook niet?


ow oke sorry :roll: :oops:

Maar ff wat anders jij vindt dat iedereen dat voorzich moet weten.
Ben ik het niet helemaal mee eens... we hebben toch dezelfde bijbel?



Kijk als ik zeg dat iedereen het voorzich moet weten, wil dat nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben, absoluut niet zelf, ik vind het belachelijk dat dit soort dingen kunnen, God heeft ons toch goed geschapen?!!
Waarom vraag je of we dezelfde bijbel hebben??

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 mei 2003 14:39

Whaaaaaaaaaa echt belachelijk.... en smerig ook nog!!!

Het zoent beter zegt ie dan... wat een argument, als dat van je gespleten tong moet afhangen!!!!
Straks gaan mensen hun persoonlijkheid spijten om beter te zoenen.

Gebruikersavatar
screenxxl
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2002 10:10
Locatie: nijkerkerveen
Contacteer:

Berichtdoor screenxxl » 20 mei 2003 14:48

er bestaan al mensen met een gespleten persoonlijkheid hoor.

maar wat een bak zeg je gaat je tong toch niet splijten? :o
Lente: mijn fiets heeft een afwijking naar grasveldjes en slootkantjes.

Loesje

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 mei 2003 14:52

screenxxl schreef:er bestaan al mensen met een gespleten persoonlijkheid hoor.


Duuh...dat weet ik ook wel. Da's hartstikke erg!!!!

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 20 mei 2003 14:53

Acire schreef:
screenxxl schreef:er bestaan al mensen met een gespleten persoonlijkheid hoor.


Duuh...dat weet ik ook wel. Da's hartstikke erg!!!!


die zoenen wel goed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 mei 2003 14:58

hum... hoe weet jij dat?? :mrgreen: :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten