vriendschap stuk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

little_girl
Verkenner
Verkenner

vriendschap stuk?

Berichtdoor little_girl » 09 jan 2008 18:16

Hoi

Ik had eerst een hele goede vriendin. We gingen leuk met elkaar om, maar de laatste tijd lijkt het net of de afstand tussen ons steeds groter word. Ook heeft ze me een paar weken geleden laten weten dat ze het niet leuk meer vind om met me om te gaan als goede vriendin. De redenen waren dat ik dingen overdrijf en lieg. Alleen kan ze me niet zeggen waarover. Ik weet het zelf namelijk ook niet, omdat ik haar toch nooit spreek :? Het eerste jaar hebben veel mensen tussen ons lopen stoken en daardoor is deze gedachte bij haar ontstaan. Ook vind ze dat ik teveel tijd van haar eiste. Vind je het gek als je haar weken niet ziet en vraagt om ook te denken aan je vrienden? en omdat ik 1 x vergeten was voor haar op te komen is het gelijk helemaal over. Ik moet mezelf eerst bewijzen aan haar om het weer goed te laten komen. Ik heb de laatste tijd zoveel nagedacht over mezelf. Ik verweet mn eigen dat het allemaal mijn eigen schuld was. Nog steeds loop ik met deze gedachten. Ik voel me echt een mislukkeling. Ze belt me nooit meer op, alleen voor zakelijke dingen.
En nu ze weer een nieuwe goede vriendin lijkt te hebben, laat ze mij volledig stikken. Ze laat mij maar met mn schuldgevoelens lopen
en zij kan rustig doorgaan met haar leven..

Misschien kunnen jullie me raad geven, want om steeds met
deze gedachtes rond te lopen word je ook niet happy van.
Ik wil weer kunnen lachen zonder zorgen maar hoe?

Groetjes Roos

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 09 jan 2008 20:11

Vriendschap moet van 2 kanten komen. Als zij jou laat zitten, wordt het tijd om op zoek te gaan naar andere vrienden.
Dus, dat.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 10 jan 2008 12:33

Heel veel sterkte ermee

IK heb zoiets ook mee gemaakt, ik heb mijn vriendin toendertijd een brief geschreven. En daarin alles opgeschreven waar ik mee zat. Ik heb ook een brief terug gekregen. Niet met de antwoorden waar ik op hoopte. Deze vriendschap is ook over gegaan. Na het schrijven van die brief heb ik het ook meer een plekje kunnen geven. Maar de pijn in het begin blijft, maar gaat uiteindelijk over. En in die periode heb ik ook mijn echte vrienden leren kennen.

groetjes kipje
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jan 2008 13:03

Mijn advies: laat haar keihard zitten en zoek iemand die je wel waard is.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 10 jan 2008 21:14

kurtyo schreef:Mijn advies: laat haar keihard zitten en zoek iemand die je wel waard is.
Tja, als het zo lees lijkt mij dat ook het beste. Zonde van de energie die je er instopt, dat is ze niet waard. In elk geval, sterkte ermee!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

little_girl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor little_girl » 10 jan 2008 21:25

Ja ik denk dat het het beste is om haar te laten vallen..
Het is inderdaad erg moeilijk in het begin.. De pijn snijd
diep door je ziel en laat sporen na, want elke dag word je
er mee geconfronteerd! Maar wat moet ik anders?
Ze word steeds closer met die nieuwe vriendin (vandaag was
dat heel erg het geval) en dat raakt je nog meer, ook omdat
je beseft dat ze er niks om geeft hoe ik me daarbij voel..

Mensen in iedergeval bedankt voor jullie adviezen
Jullie hebben me geholpen

Groeten Roos

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jan 2008 23:23

Een opstekertje dan maar: je naam is mooi. :-)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 jan 2008 10:33

Haha, Kurt :) Inderdaad;/

Weet je wel zeker dat je ook maar ergens schuld aan hebt?
Bij mezelf zie ik dat bepaalde vriendschappen gewoon verwateren, om diverse redenen. Mensen krijgen een ander leven, een relatie, zijn druk met een opleiding, stage, whatever. Interesses kunnen compleet veranderen, zeker als je nog erg jong ben. Het kan allerlei oorzaken hebben. Als je er geen vrede mee kan krijgen, zou ik het allereerst in dat soort zaken zoeken, voor dat je de oorzaak bij jezelf zoekt.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 11 jan 2008 19:05

little_girl schreef:(...) en dat raakt je nog meer, ook omdat je beseft dat ze er niks om geeft hoe ik me daarbij voel..
Rijst bij mij de vraag in hoeverre zij jou als een hele goede vriendin beschouwde. Als èchte vrienden geef je om elkaar, en ook wordt het contact minder, dan kan dat gevoel toch niet ineens verdwenen zijn, lijkt mij.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 11 jan 2008 19:23

Daar heb je gelijk in debor. Want ik heb een vriendin die spreek ik ook niet zo heel veel meer maar als we elkaar spreken is het van als ouds. Gewoon gezellig en fijn. kan altijd nog met haar over alles praten. En het leukste is ook nog dat we nog steeds ondanks dat we elkaar niet meer dagelijks spreken dezelfde gedachten en zo.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

The Destroyer

Berichtdoor The Destroyer » 11 jan 2008 21:35

De grond intrappen, laten stikken en nooit meer omkijken.
en als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat zij een schuldgevoel heeft en niet jij.
want nu ben jij de grote verliezer.
dat is de beste manier om van zulke figuren af te komen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 jan 2008 21:49

The Destroyer schreef:De grond intrappen, laten stikken en nooit meer omkijken.
en als je het slim aanpakt zorg je ervoor dat zij een schuldgevoel heeft en niet jij.

Ik vind dit helemaal geen goede manier. Wat gij wilt wat u geschied doet dat ook aan een ander is een veel betere manier. Zelf zou ik het er gewoon bij laten en proberen een andere vriendin te krijgen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2008 21:53

Hier snap ik eerlijk gezegd niks van.
Ik heb ook wel eens vrienden 'laten vallen'zeg maar, omdat ik er gewoon geen tijd meer voor had, en ik liever helemaal ga voor vrienden, in plaats van half. Maar iemand zo de grond in trappen, brrr, dat is volgens mij nooit goed. En niet alleen uit christelijk oogpunt, ook uit sociaal oogpunt.
Mijn manier is idd net als Memmem het een beetje 'dood laten bloeden'. Daar word je allebei gelukkig niet minder van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

The Destroyer

Berichtdoor The Destroyer » 11 jan 2008 21:55

dus lekker over je heen laten lopen?
echt iets voor refo's
zeggen van "wat gij wilt wat u geschied doet dat ook een ander" klinkt heel leuk, maar dat werkt tegenwoordig niet meer.
als je er voor zorgt dat diegene voortaan 2x nadenkt voordat ze stomme dingen doet heb je veel meer bereikt en het zorg ook nog een goed gevoel.
maar dat is mijn bescheiden mening :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 jan 2008 22:01

Ja, daar ga je je zeker beter van voelen :roll: :roll:

Terug naar “Archief”