kerk en café??????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Benonline
Verkenner
Verkenner

kerk en café??????

Berichtdoor Benonline » 17 mei 2003 15:19

Hee wat vinden jullie daar nu van!!
's avonds in het/de (refo)café en 's morgens in de kerk.
kan dat of vind je van niet?
Laatst gewijzigd door Benonline op 20 mei 2003 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik leef want ik drink

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 17 mei 2003 15:59

aan de icoontjes te zien vind je het niet echt kunnen. Toch?

uhm... hoe denk ik daarover...

mja, opzich vind ik het niet zo'n heel vreselijke combinatie, maar het ligt wel aan de situatie.
Of je je helemaal zit te bezatten en helemaal opgaat in het uitgaansleven, of je drinkt even gezellig met wat vrienden ergens.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Chloë

Berichtdoor Chloë » 17 mei 2003 16:02

Volgens mij hoor je als christen sowieso niet in een refocafé.
Dat is over het algmeen niet meer dan een veredelde veemarkt.

Een gewoon café.. tja, dat hangt van de situatie af.

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 17 mei 2003 16:05

Ik denk gezellig een biertje drinken wel, maar je helemaal klem zuipen tot 5 uur snachts een dan om 10 uur weer naar de kerk....nee, dat vind ik niet kunnen!
~Get out and do what we were meant to do~

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 17 mei 2003 16:47

Juliah schreef:Ik denk gezellig een biertje drinken wel, maar je helemaal klem zuipen tot 5 uur snachts een dan om 10 uur weer naar de kerk....nee, dat vind ik niet kunnen!

ja en dan moet je nog zien hoe ze er bij zitten in de kerk. (slapen... heeft het dan zin om naar de kerk toe tegaan?)

joris

Re: kerk en café??????

Berichtdoor joris » 17 mei 2003 18:06

Benonline schreef:Hee wat vinden jullie daar nu van!!
's avonds in het/de (refo)café en 's morgens in de kerk.
kan dat of vind je van niet?

:? :? :? :? :? :? :( :( :(

waar bne je naar op zoek? Naar de randjes van de tafel? mijn muis laat ik o pde tafel lopen af en toe, en het enige wat hij doet is langs de rand van de afgrond lopen om te kijken hoe het in de afgrond is. Hij geniet nite eens van de ruime vrijheid die ik hem geef!

Wat mag wel, wat mag niet? niet aan beginnen aan die discussie.

Probeer met God te leven en kijk wat bij Hem past. Dat voel je vanzelf.
Een (refo)cafe is voor zondaars. een kerkdienst is voor zondaars. Het doel is dat we God beter leren kennen. Dus, als je dat niet lukt in een kerkdienst, hoor je daar niet. Als het je wel lukt in een cafe, dan moet je daar wezen.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 17 mei 2003 23:26

K denk niet dat er veel op tegen is als je gewoon gezellig met een groepje vrienden in een cafe gaat zitten kletsen ofzo. Zolang je idd maar niet helemaal bezopen enzo bent en rare dingen gaat doen enzo....
En je nog maar wel een beetje wakker in de kerk zit en je niet pas sochtends om 6 uur ofzo thuis komt en dan 3 uurtjes later je bed weer uit moet....
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

joris

Berichtdoor joris » 18 mei 2003 18:41

Johanne schreef:K denk niet dat er veel op tegen is als je gewoon gezellig met een groepje vrienden in een cafe gaat zitten kletsen ofzo. Zolang je idd maar niet helemaal bezopen enzo bent en rare dingen gaat doen enzo....
En je nog maar wel een beetje wakker in de kerk zit en je niet pas sochtends om 6 uur ofzo thuis komt en dan 3 uurtjes later je bed weer uit moet....

eerste helft mee eens.
tweede helft: laat dat aan de ander over lijkt mij.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 18 mei 2003 22:41

joris schreef:
Johanne schreef:K denk niet dat er veel op tegen is als je gewoon gezellig met een groepje vrienden in een cafe gaat zitten kletsen ofzo. Zolang je idd maar niet helemaal bezopen enzo bent en rare dingen gaat doen enzo....

eerste helft mee eens.
tweede helft: laat dat aan de ander over lijkt mij.

Ja das waar...:) Je hebt opzich wel gelijk...:)
Maar t zou bij mij iig niet werken om zondagsochtends om 6 uur thuis te komen en dan 4 uurtjes later fris in de kerk te zitten... Ik zou dan gewoon in bed blijven liggen denk ik...
Vandaar dat t bij mij niet zou werken als k tot zo laat in een cafe zou zitten om dan zondags weer in de kerk te zitten. Dus zou t in mijn geval niet goed zijn om tot zo laat in een cafe te gaan zitten iedere week, denk ik....
Andere mensen moeten dat idd zelf weten, das opzich wel logisch...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 07:15

Belachelijk sorry....!! Dit vind ik typisch een manier van schijnheiligheid, 's ochtends met je vrome hoofd in de kerk en 's avonds weer gezellig naar het cafe, sorry maar dit vind ik echt niet kunnen!!
Ontheiligen wij niet Gods dag om zulke dingen op zondag te doen???

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2003 09:21

Ikke21 schreef:Belachelijk sorry....!! Dit vind ik typisch een manier van schijnheiligheid, 's ochtends met je vrome hoofd in de kerk en 's avonds weer gezellig naar het cafe, sorry maar dit vind ik echt niet kunnen!!
Ontheiligen wij niet Gods dag om zulke dingen op zondag te doen???

ik pak maar een willekeurig sitaat. Ik ben het er niet helemaal mee eens. Als ik kijk naar hoe het er bij ons thuis na gaaat. De jongens mijn broer en broerjtes drinken zich klem, maar ze moeten na de kerk. Ik zie het nut dan van de hele kerk er niet meer. Maar waaom deze topic. Ik krijg het idee dat de mensen iemand af willen zeiken. Hoe zit je zelf in de kerk. of wordt er dan rond gekeken wie er allemaal met de kop op de bank liggen, of wie er allemaal zitten. Dan ben je echt hetzelfde bezig. Als je er last van hebt ga dan eens op bezoek bij die jongeren en praat er over. Je mag van mij weten dat je niet vroom bent als je zo in de kerk zit. Je laat duidelijk weten dat je het er niet mee eens bent. Volgmes mij ben je vroom als je altij din de kerk zit te huigelen in een zwart pak en met de duurste hoed op.

Sorry voor mijn aanvallerige gedrag, maar van zulke dingen baal ik een beetje.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 19 mei 2003 09:25

het MOETEN naar de kerk vind ik dus al heel ver gaan, mijn ouders hebben nooit gezegd van jullie moeten naar de kerk, we mogen naar de kerk en tuurlijk zullen we het een en ander te horen krijgen als we er dan de bons aangeven.....maar verplichten om naar de kerk te gaan is volgens mij nooit goed, dan willen we juist niet meer, alles wat moet doen we vaak niet.....toch??
Als ik naar mijn eigen familie kijk, we gaan graag naar de kerk en als je dan vervolgens uit de kerk kom dan duiken we gelijk maar het cafe in, belachelijk vind ik dat, ga gewoon thuis wat drinken of bij een vriend of weet ik veel wat.....maar we moeten er volgens mij wel rekening mee houden dat het Gods dag is en dat echt niet alles veroorloofd is, als we zulke dingen gaan doen vind ik dat ontheiliging van Gods dag.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mei 2003 09:39

Ikke21 schreef:Als ik naar mijn eigen familie kijk, we gaan graag naar de kerk en als je dan vervolgens uit de kerk kom dan duiken we gelijk maar het cafe in, belachelijk vind ik dat, ga gewoon thuis wat drinken of bij een vriend of weet ik veel wat.....ik.

jaaa dit citaat dat zocht ik
Laatst gewijzigd door paprikameisje2 op 19 mei 2003 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: kerk en café??????

Berichtdoor peentje » 19 mei 2003 10:25

Ik vind het niet kunnen, kan je nooit vernatwoorden zoiets.
What a wonderfull girl!!

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 19 mei 2003 10:59

Chloë schreef:Volgens mij hoor je als christen sowieso niet in een refocafé.
Dat is over het algmeen niet meer dan een veredelde veemarkt.

Een gewoon café.. tja, dat hangt van de situatie af.

Ik zie het punt niet helemaal, wat beweer je nu over een gewoon cafe, daar is nix vee-achtigs aan ?? Ik ben helemaal geen fan van refocafe, ben er wel 2 x geweest, maar altijd dat gezeur over de randjes.. Denk nou gewoon logisch na, Stel dat je met Jezus mee zou gaan, waar zou je Hem dan mee naar toe nemen. Misschien een beetje vergezocht, maar uiteindelijk moet dat je beslissing vormen. Zou je Hem wel mee naar een SRB avond meenemen en niet naar een refocafe ?? Ik hoor over SRB weleens dezelfde dingen als over het refo cafe.
Een ieder zij in zijn gemoed ten volle verzekerd. Intentie is heel belangrijk hier...
Declare this an Emergency...

Terug naar “Archief”