Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Kinderwens

Berichtdoor Bumba » 15 dec 2009 21:10

Helemaal mee eens, ik zou dit zelf ook nooit durven zeggen tegen iemand. Maar daarom ben ik er tegen mijn vriendinnen ook nog zo voorzichtig mee met vragen ook al ken ik ze al jaren!! Ik hoop nog altijd dat ze het me zelf eens zullen vertellen als het inderdaad zo is.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kinderwens

Berichtdoor ajl » 16 dec 2009 13:24

Ik blijf mij verbazen over dat soort opmerkinge. Dat heeft werkelijk waar nog nooit iemand aan mij gevraagd. Wel in de trant van 'willen jullie kinderen' ( dat is namelijk ook niet automatisch in mijn vriendenkring) of 'wanneer zouden jullie ze ongeveer willen'?
Eigenlijk gaat iedereen er in mijn omgeving automatisch vanuit dat je de eerste jaren anticonceptie gebruikt na het trouwen en pas daarna aan kinderen 'begint'.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor LeChat » 16 dec 2009 13:57

Dat is een verschil in omgeving, ajl... en ik denk ook van inschatting van de persoon in kwestie. Wij zijn dan weliswaar nog maar een halfjaar getrouwd, maar er is ook nog niemand die zo'n vraag over of 't wil lukken met kinderen krijgen aan ons heeft gesteld. Tegenover vriendinnen e.d. doe ik daar niet geheimzinnig over en mensen die weten dat mijn man nog studeert en ik pas kort aan 't werk ben gaan er waarschijnlijk al vanuit dat wij nog graag even willen wachten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Kinderwens

Berichtdoor Stip » 16 dec 2009 14:21

Ik denk dat het ook wel omgeving afhankelijk is. Toen ik net getrouwd was (afgelopen mei) vroegen mijn collega's al of 'we al bezig waren', want jij hebt geen sex voor het huwelijk en nu ben je getrouwd dus wil je vast kinderen. Rare redenering hoor! Ik heb ze direct maar duidelijk gemaakt dat ze dat eigenlijk niks aangaat...

Maar in de vriendenkring en familie wordt er niet naar gevraagd, vind ik eigenlijk wel prima ook. Mocht het zover zijn, dan horen ze het vanzelf wel!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor LeChat » 16 dec 2009 21:57

Stip schreef:Ik denk dat het ook wel omgeving afhankelijk is. Toen ik net getrouwd was (afgelopen mei) vroegen mijn collega's al of 'we al bezig waren', want jij hebt geen sex voor het huwelijk en nu ben je getrouwd dus wil je vast kinderen. Rare redenering hoor! Ik heb ze direct maar duidelijk gemaakt dat ze dat eigenlijk niks aangaat...
Hmm, daar ga ik dan weer anders mee om: in mijn groepje van de beroepsopleiding zit een aantal meiden dat zelf inmiddels wel gaat denken over kinderen en zo kwam dat allicht eens ter sprake en als ze in zo'n gesprek dan aan mij vragen of wij 'aan voorbehoedsmiddelen doen' praat ik daar gewoon over. Ik zie dat als gewoon belangstellende vragen (oké, ze waren ook iets anders geformuleerd dan bij jou).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Kinderwens

Berichtdoor Stip » 17 dec 2009 10:41

Natuurlijk als ze gewoon belangstellend vragen hoe ik dat zie, ben ik absoluut bereid om ze dat te vertellen. Maar ik heb geen zin in dat ,stel dat ik ga stoppen met de pil, ze elke maand gaan vragen of ik al zwanger ben. Vandaar dat ik maar heb verteld dat ze het niks aangaan. Mn collega's zijn nl niet de personen die ik dat als eerste zou vertellen :wink:
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor Daphne » 17 dec 2009 12:13

Stip schreef:Natuurlijk als ze gewoon belangstellend vragen hoe ik dat zie, ben ik absoluut bereid om ze dat te vertellen. Maar ik heb geen zin in dat ,stel dat ik ga stoppen met de pil, ze elke maand gaan vragen of ik al zwanger ben. Vandaar dat ik maar heb verteld dat ze het niks aangaan. Mn collega's zijn nl niet de personen die ik dat als eerste zou vertellen :wink:


Denk je nou echt dat mensen dat elke maand gaan vragen? :-k
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Kinderwens

Berichtdoor Stip » 17 dec 2009 13:35

Misschien niet elke maand maar wel regelmatig...haha vreemde collega's heb ik denk ik. Maar goed...ik heb de boel nu afgewimpeld.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor Daphne » 17 dec 2009 20:46

Ja, die zijn dan zéker vreemd... :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderwens

Berichtdoor MissF » 17 dec 2009 21:18

Ik vind het helemaal niks vreemds aan. Ik weet van een paar mensen ook dat ze 'bezig zijn' sinds kort, en dat vind ik ontzettend vervelend, want onbewust denk ik ook steeds: oh, weer niks deze maand. Hoe graag ik dat ook niet wil.
Met mijn vriendinnen heb ik echt wel zo'n goede band dat we wel aan elkaar vertellen of we kinderen willen en wanneer het liefst als we het zelf in de hand zouden hebben. Ik zou elke maand plaatsvervangend zenuwachtig zijn als ik zou weten dat ze 'het proberen'. Daarom weet ik het liever maar gewoon niet. Net als dat geen mens het van ons wist, dan is het nog een beetje een verassing, en als het niet zou lukken zou ik dat vanzelf wel vertellen.
Maar ik vind het niet raar hoor dat mensen die dichtbij je staan ernaar vragen. Als ze het maar niet steeds vragen als ik al eens geantwoord heb
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor LeChat » 17 dec 2009 21:35

@ MissF: denken is 1 ding, het daadwerkelijk elke maand vrágen vind ik heel wat anders...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Kinderwens

Berichtdoor Daphne » 17 dec 2009 22:49

Precies!
Ik zou op zulk 'meeleven' echt niet zitten wachten, daar zou mijn stemming absoluut niet beter op worden. Je wordt er dan steeds weer extra mee geconfronteerd.
Afbeelding

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Kinderwens

Berichtdoor esli » 18 dec 2009 10:33

Ik vind het juist wel prettig om van vriendinnen te weten of ze gestopt zijn met de pil. Sowieso vond ik het leuk om te horen dat ze graag een kindje wilde, dus het nieuwtje zelf vond ik al erg leuk. En als het niet lukt kan je makkelijker meeleven, dat vind ik wel belangrijk. Ik denk dat als ik ga stoppen met de nuvaring dat ook wel zou vertellen aan mijn nabije omgeving.

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Kinderwens

Berichtdoor mormeltje » 18 dec 2009 13:11

Persoonlijk zou ik het alleen maar tegen mijn moeder en zusjes vertellen als ik gestopt zou zijn met de pil.
Ik ben nu bijna 27 en heb al 4 jaar verkering. Het duurt nog een poosje voor we kunnen trouwen. Ik hoor zo vaak: ga maar gauw trouwen anders ben je te oud voor kinderen. Wil je een oude moeder worden?
Ik vind dat zo ontzettend vervelend! Daardoor voel ik me erg onder druk gezet.
Mijn schoonzusje is nu na 5 ICSI pogingen 7 weken zwanger, en heeft gister voor het eerst een hartje gezien. Als ik daar naar kijk, naar al dat leed en dat verdriet en alle botte opmerkingen hun kant uit, kan ik me echt woest maken over al die onbescheiden nieuwsgierigheid over een kinderwens.
Ik heb ook een vriendin waarvan ik zeker weet dat ze een kinderwens heeft, maar zij praat er niet over tegen mij. Ik ga haar er absoluut niet naar vragen, daar moet ze zelf mee komen vind ik. Ook ga ik niet hinten. Iedereen is weer anders! Als ik er dan wat van weet, vraag ik er wel geregeld naar (zoals bij mijn schoonzusje) want als je iets belangrijks deelt moet je wel daarna interesse blijven tonen...
What goes around, comes around

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kinderwens

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 dec 2009 14:19

Heb er absoluut geen probelemen mee als iemand naar m'n kinderwens vraagt.
Je kunt toch gewoon zeggen dat je die wel/niet hebt.
Als het vervelend begint te worden kun je natuurlijk ook aangeven dat het niet leuk meer is als ze het steeds vragen.
Maar het is wel fijn als je met elkaar mee kunt leven wat betreft zwanger worden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten