Verstand of gevoel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keessie
Sergeant
Sergeant

Verstand of gevoel?

Berichtdoor keessie » 10 dec 2007 17:34

Ik heb regelmatig discussies gehad of je nu op je gevoel of op je verstand moet afgaan als je iemand leukt vind of als je een relatie aangaat.

Op welke van de twee vertrouw JIJ meer bij het maken van je keuze? Of moet je te maken hebben met beide?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 10 dec 2007 17:41

Gevoel, omdat liefde met het verstand soms niet te bereiken is. Maar het is NOOIT of/of, vaak is het en/en, maar ik geef gevoel de voorkeur. Best nadelig soms, maar zonder gevoel geen liefde.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 dec 2007 17:49

het is dubbel. Mijn gevoel lag vrij overhoop in de tijd voor wij verkering kregen. Daardoor wist ik wel dat ik daar niet volledig op af kon gaan. Het verstand kon het ook niet helemaal 'recht trekken' om het zo maar even te noemen. uiteindelijk moet je soms gewoon een stap wagen. Dan maar zien waar het schip strand. Ik heb iig nooit spijt gekregen dat ik toch de stap gezet heb. Ondanks dat verstand en gevoel wel flink tegen gas hebben gegeven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paulio
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor paulio » 10 dec 2007 18:41

Op je gevoel.
Met je gevoel bekijk je namelijk niet alleen de buitenkant maar ook de binnen kant wat ik het belangrijkst vind.
neem geen voorbeeld aan mij rook dus niet!!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 dec 2007 18:55

Ik vind het altijd wel prettig als beiden een beetje in overeenstemming zijn met elkaar (en vaak is dat bij mij gelukkig wel zo). Als ik alleen op m'n gevoel af zou gaan zou ik regelmatig hele belangrijke (verstandelijke) argumenten over het hoofd zien, vrees ik...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 dec 2007 19:07

Ik denk ook dat je moet kijken naar gevoel en verstand. Toen ik verkering kreeg ben ik vooral op mijn gevoel afgegaan, maar ook mijn verstand. Gelukkig kwamen ze bij mij toen erg overeen met elkaar, tlijkt mij erg moeilijk om op één af te gaan terwijl het andere heel anders is, zoals bv bij GerdienB. Dan moet je idd de stap wagen en kijken waar het schip strand. Tlijkt mij dan dubbel moeilijk als je er dan toch achter komt dat je op je verkeerde gevoel of verstand bent afgegaan...
Hmm...beetje ingewikkeld, maar oke :wink:
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 dec 2007 19:31

paulio schreef:Op je gevoel.
Met je gevoel bekijk je namelijk niet alleen de buitenkant maar ook de binnen kant wat ik het belangrijkst vind.

De buiten- en binnenkant van wat?

Voor mij zijn beiden even belangrijk, het gevoel is onmisbaar om een relatie aan te gaan, maar je verstand kun je ook niet uitschakelen of er los van zien...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 dec 2007 20:58

Allebei. Soms nog meer verstand. Want gevoel zegt maar zo kort iets. Verliefdheid is als het goed is maar zo kort continu.
Verstand zegt je meer over de toekomst.

Tenminste, zo ben ik wel in mijn relatie gestapt. Ik was er met mijn gevoel ten volle van overtuigd dat wij bij elkaar hoorden, en ik was al 3 jaar straalverliefd op hem.
Maar mijn verstand zei me: Hij is iemand met wie je je leven kunt delen, met wie je, als het zo mag gaan, oud kan worden. En dat vond ik het belangrijkste voor ik aan een relatie begon.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 10 dec 2007 22:09

gevoel is er ook wel eens niet, het is prettig als je verstand je dan kan vertellen, dat je wel/niet ermee door moet gaan.
Maar wie ben ik om te zeggen hoe je t aan moet pakken... :wink:
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 dec 2007 22:34

Jij mag daar net zo goed je mening over hebben als menig ander.

Ik kan wel bij jou aansluiten, dat je gevoel je idd in de steek kan laten en je even op verstand vergaat, al dan niet moet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2007 21:30

Als is met verstand had gehandeld was het niets geworden. Het gevoel is blijkbaar toch overheersend geweest en nu blijkt dus dat het verstandig was om op mijn gevoel af te gaan 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2007 10:17

Niet denken, niet voelen, gewoon ogen dicht en samen in het diepe springen 8)

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 dec 2007 10:36

Eerst het verstand en dan het gevoel. In die volgorde en niet andersom. Wel is het gevoel dan weer belangrijker dan het verstand. Ik hoop dat jullie dit een beetje kunnen volgen !:)
Voorbeeldje voor de dames: als je zelf van literatuur houdt en hele avonden op de bank doorbrengt met het lezen van Dostojevski en Slauerhoff zoek dan bijvoorkeur geen verkering met iemand die er van houdt om 's avonds in zijn vrije tijd nog wat grondverzetwerken uit te voeren. Maar probeer liever iemand te schaken van de literatuurclub of zo. Maar mocht je bij toeval dan toch een ongewassen beer tegenkomen en je bent hoteldebotel verliefd op hem dan moet je hem met 2 handen stevig beetpakken en niet meer laten gaan dames!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 dec 2007 10:45

:mrgreen:

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 12 dec 2007 20:14

Heb geen verstand en geen gevoel, dus dat wordt nooit wat met mij 8)

Terug naar “Archief”