talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 jul 2011 13:13

ik snap niet hoe zorg makkelijk met het gezin te regelen is, het is zo onregelmatig als wat! kantoor is toch veel handiger!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor MissF » 18 jul 2011 07:12

ideaal juist! Ik werk wel 24 uur, maar mijn kinderen hoeven geen 3 hele dagen naar het kdv. als ik een late dienst heb, dan gaan ze een middagje, als ik weekenddienst heb, gaan ze helemaal niet. Voor papa is het ook veel leuker, die is verplicht om tijd met zijn kinderen door te brengen, want als ik late dienst heb, moet hij ze ophalen, in bad en bed stoppen, in het weekend net zo.
Het grote nadeel vind ik dat het flexibele kdv erg duur is. Het is heel fijn dat het zo geregeld is, maar de prijs wordt met de dag hoger, en zo heeft het steeds minder zin dat ik werk (qua financien dan, ik werk vooral omdat ik het erg leuk vind).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor vpk » 18 jul 2011 07:15

het is misschien makkelijk te combineren met een gezin als je een man hebt die een regelmatige baan heeft, zeg maar tussen 8 en 6. maar die van mij werkt ook onregelmatig, en dan ook nog zo dat ik er geen touw aan vast kan knopen wanneer hij wel of niet 's avonds thuis is of 's ochtends erg vroeg moet gaan.
dus als ik dan late dienst had tot 23.30 en hij ook tot 22 u aan het werk, dan moet je of een oppas hebben die met je kind naar je huis gaat of het kind bij oppas laten logeren. dat wilde ik dus echt niet. en hetzelfde als ik nachtdienst zou hebben en mijn man om 4 of 5 uur zou moeten gaan. dan moet je dus ook je kind laten logeren of dan al uit bed trekken en voor die tijd bij een oppas brengen die dan ook al uit de veren moet zijn...
nee, ik ben echt superblij met mijn baan in de zorg op alleen doordeweekse dagen tussen 8 en 19 uur....
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor ajl » 18 jul 2011 07:40

MissF schreef:ideaal juist! Ik werk wel 24 uur, maar mijn kinderen hoeven geen 3 hele dagen naar het kdv. als ik een late dienst heb, dan gaan ze een middagje, als ik weekenddienst heb, gaan ze helemaal niet. Voor papa is het ook veel leuker, die is verplicht om tijd met zijn kinderen door te brengen, want als ik late dienst heb, moet hij ze ophalen, in bad en bed stoppen, in het weekend net zo.
Het grote nadeel vind ik dat het flexibele kdv erg duur is. Het is heel fijn dat het zo geregeld is, maar de prijs wordt met de dag hoger, en zo heeft het steeds minder zin dat ik werk (qua financien dan, ik werk vooral omdat ik het erg leuk vind).


Waarom is flexibele kdv erg duur? Is het niet net zo duur als de gewone kdo? Je betaalt dan toch gewoon ook per uur en dat is toch een stadaard bedrag of werkt het anders?

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Galateia » 18 jul 2011 09:42

MissF schreef:Voor papa is het ook veel leuker, die is verplicht om tijd met zijn kinderen door te brengen, want als ik late dienst heb, moet hij ze ophalen, in bad en bed stoppen, in het weekend net zo.


Opmerkelijk. Dat zou toch geen 'verplichting' moeten zijn, zeg. Als jij er wel bent, dan WIL hij hopelijk ook gewoon die tijd met zijn kinderen doorbrengen?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor MissF » 18 jul 2011 09:52

Tuurlijk, maar papa moet er wel meer moeite voor doen opmdat hij 40 uur bij n baas werkt en daarnaast heel wat uur in zijn eigen bedrijf. Dus het schiet er op doordeweekse dagen snel bij in. Dat verplicht bedoel ik niet zo negatief hoor, want mijn man geniet enorm van de zondagen die hij lekker met ons doorbrengt, maar hij is op dit monment gewoon erg druk en ik zit thuis waardoor ik sneller alles op me neem, soort automatisme

ajl, wij betalen voor het flexibele kdv bijna een euro p.u. meer dan ouders die hun kind op exact dezelfde groep hebben maar vaste dagen hebben.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor ajl » 18 jul 2011 10:07

Ok, en dat is vaak precies de euro waar geen teruggaaf van wordt verkregen via de overheid. Aan de andere kant betaal je waarschijnlijk in verhouding minder dan degene die vaste opvang hebben. Wij betalen namelijk ook gewoon voor de uren dat ze niet op het kdv zijn en dat is vaak van 16.30 tot 19.00. Dat is ook ongeveer € 25,00 per dag extra.
Laatst gewijzigd door ajl op 18 jul 2011 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor MissF » 18 jul 2011 10:37

nee, we betalen niet per uur, maar per halve dag van 5,5 uur of per dag van 10,5 uur. beetje raar eigenlijk maar als de regeling van de overheid doorgaat zullen ze denk ik wel per uur moeten gaan rekenen denk ik, zou voor ons wel voordeliger zijn
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor ajl » 18 jul 2011 10:46

Ik heb ook al wel begrepen dat dan de uurprijzen de pan uit gaan rijzen. Ik hoorde bij een actualiteitenprogramma van een kdv in Amsterdam dat al zo werkte die een uurprijs van € 9,00 hanteerde en nog beweerde dat de klanten goedkoper uitwaren. Als de overheid de maximale uurtarief vergoeding dan niet gaat verhogen, heeft het voor mij waarschijnlijk geen zin meer om te werken. Of in ieder geval zo weinig zin dat ik alle rompslomp en ziektes, vakanties en ander ongemak niet wil. Daargelaten dat ik eigenlijk ook voor het plezier werk.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor MissF » 18 jul 2011 11:04

Nou, idd. Maar ik vind het wel goed dat ze 140% van je werkuren willen gaan vergoeden. Dat lijkt me wel eerlijker, maar het is wel een beetje jammer dat ze dan wel minder per uur gaan vergoeden :( Maargoed, ik denk dat ons kdv dan wel per uur moet gaan rekenen, en dat scheelt voor ons wel weer kosten. Want als ik late dienst heb gaan ze 4 uurtjes, en nu betaal ik voor 5,5 uur. En als ik dagdienst heb gaan ze 8 uur i.p.v. de 10,5 die ik nu betaal. Dus hopelijk pakt het voor ons niet al te negatief uit, anders ga ik iets anders verzinnen. Gastouders zijn vaak goedkoper, maar niet onze eerste keus, maarja, het is wel lekker als het nog iets oplevert, mijn werk. Anders zou ik het wel doen omdat ik het te leuk vind om te werken, maar ik vind het een beetje raar dat het je als vrouw (of man) bijna onmogelijk gemaakt wordt om nog te werken, als je geen familie hebt die op wil passen (of als je, zoals wij, niet willen dat familie hele dagen oppast).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor ajl » 18 jul 2011 12:03

Klopt, aan de ene kant wordt het enorm gepromoot, terwijl het aan de andere kant erg moeilijk wordt gemaakt om te werken. Wij hebben geen familie in de buurt die kunnen oppassen ( daargelaten of wij dat wel willen) en gastouders ben ik niet zo'n voorstander van.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Galateia » 18 jul 2011 13:34

Schreef niet iemand ergens in een ander topic, dat de kosten voor 2 kinderen, die op 3 dagen opvang nodig hebben, netto uitkwamen rond de €600? Toen ik dat las, dacht ik echt: waarom ga je dan nog werken?! Natuurlijk kun je op 3 dagen veel meer verdienen, maar als je nu al 1 dag werkt voor de kinderopvang (ik heb geen idee, ik roep maar iets), dan wordt het wel erg onaantrekkelijk. Of liggen die verhoudingen anders? Werken jullie minder voor de kinderopvang als ik nu denk en blijft er wel degelijk een groter percentage over?

Het blijft moeilijk. Voor de arbeidsmarkt en de kosten van voorzieningen is het gewoon nodig, dat zoveel mogelijk mensen werken. Maar ja... als je op een gegeven moment werk om de kinderopvang te betalen, dan lijken de gevolgen me heel logisch.

Moeilijk hoor.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor ajl » 18 jul 2011 13:42

Nee, de verhoudingen liggen wel degelijk zo. Ik werk ongeveer voor 50-60% voor de kdv. Het wordt inderdaad minder aantrekkelijk, maar de keus is bij ons 3 dagen werken of stoppen. En definitief stoppen met werken vind ik ook nogal wat. Als het nog veel duurder zal worden, zal ik wel alle plussen en minnen tegenover elkaar gaan afstrepen.
Laatst gewijzigd door ajl op 18 jul 2011 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor LauraC » 18 jul 2011 13:43

Ik heb dat ook eens voor de grap uitgerekend toen M net bij ons kwam (niet dat ik zou gaan werken hoor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid) en ik zou per maand iets van £150 overhouden ofzo. Behalve als je moet of heel graag wilt werken is dat bijna de moeite niet...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Galateia » 18 jul 2011 14:06

Sjonge, daar sta ik echt even van te kijken.

@LauraC: dat is inderdaad de moeite niet. Ja, het is veel geld, dat bedoel ik niet, maar dat is het eigenlijk niet meer waard dan. Wie komt er voor zo'n bedrag nou een paar dagen per week zijn bed uit? zou ik dan zeggen... (waarmee ik niet het bedrag bagatelliseer, hoor, ook voor mij is zo'n bedrag een hele berg boodschappen).

@ajl: mijn hemel! Wat een positie zit jij in! Je werkt merendeels voor de opvang van je kinderen. Als je zou stoppen, betekent dat waarschijnlijk dat je over een paar jaar als ze naar school gaan, ook niet zo makkelijk meer een goede baan kunt bemachtigen. Dat is echt moeilijk, zeg. Maar eigenlijk werk je dus voor minder dan de helft van je salaris. Heftig.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten