talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Galateia » 12 jul 2011 10:47

Schelpje3 toch, je bent er echt van overtuigd dat jouw levenswijze de enige is die kan leiden tot de eeuwigheid. Wat zul je je nog verbazen dalijk in de hemel 8)

Het is helemaal niet waar, dat kinderen waarvan de moeder altijd thuis was, langer thuis wonen. Wij zijn allevier tussen 19-21 jaar het huis uit gegaan. En we vonden het heerlijk dat er altijd iemand thuis was, dat zeker wel. En nog steeds komen we graag bij onze ouders thuis, we zijn een heel warm gezin, dat is gaaf. Maar we zijn ook opgevoed tot hele zelfstandige en ondernemende personen en het was heel logisch dat we er al vrij snel op uit trokken.

Dus het is echt niet zo, dat kinderen van thuisblijvende moeders altijd langer thuis wonen, haha, wat een redenatie, zeg!

Ik vind zelf wel dat ik een heerlijke jeugd gehad heb, omdat mijn ouders er altijd waren. Wat er ook was, ze waren er. En daarom wil ik ook altijd dat papa of mama er voor mijn kinderen is. Dat is echt wel de reden, waarom ik geen kinderopvang wil! Ik gun mijn kinderen het thuis, dat ik ook had, denk ik. Ik ben blij dat ik ze het kan bieden. Ok, op onze eigen manier, want hier zijn papa en mama afwisselend thuis, maar we zijn ook niet dezelfde personen als mijn ouders, gelukkig :mrgreen:

MAAR. Ik ben niet tegen kinderdagverblijven! Ik snap echt niet, wat men er zo fel tegen kan hebben. Ik ben wel blij, dat wij er geen gebruik van hoeven maken, maar dat is wat anders, dat heeft niets met een kdv op zichzelf te maken, maar met ons eigen eigenwijze gevoel.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor AikonGirl » 12 jul 2011 10:57

Galateia schreef:Het is helemaal niet waar, dat kinderen waarvan de moeder altijd thuis was, langer thuis wonen. Wij zijn allevier tussen 19-21 jaar het huis uit gegaan. En we vonden het heerlijk dat er altijd iemand thuis was, dat zeker wel.

Hier precies hetzelfde. Alle 4 voor hun 21e het huis uit, terwijl er altijd iemand thuis was.

Zie dat ook helemaal niet als iets negatief.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor LauraC » 12 jul 2011 11:39

Wat een heerlijke discussie. Ik zou zoveel willen zeggen maar doe het lekker niet :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Galateia » 12 jul 2011 11:40

Nou Laura, meng je er eens in 8)

Waarom ga je niks zeggen? Je hebt toch zeker ook een mening? :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor LauraC » 12 jul 2011 11:42

Ik heb een heleboel meningen! Maar ondanks dat ik heel de dag thuiszit heb ik een erg onrustig kind :mrgreen: dus wordt het formuleren ervan wat moeilijker!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Evelien » 12 jul 2011 11:44

Tsja... je doet het nooooit goed in de ogen van een ander.


:-({|=

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor schelpje3 » 12 jul 2011 11:48

Galateia schreef:Schelpje3 toch, je bent er echt van overtuigd dat jouw levenswijze de enige is die kan leiden tot de eeuwigheid. Wat zul je je nog verbazen dalijk in de hemel 8)

Het is helemaal niet waar, dat kinderen waarvan de moeder altijd thuis was, langer thuis wonen. Wij zijn allevier tussen 19-21 jaar het huis uit gegaan. En we vonden het heerlijk dat er altijd iemand thuis was, dat zeker wel. En nog steeds komen we graag bij onze ouders thuis, we zijn een heel warm gezin, dat is gaaf. Maar we zijn ook opgevoed tot hele zelfstandige en ondernemende personen en het was heel logisch dat we er al vrij snel op uit trokken.

Dus het is echt niet zo, dat kinderen van thuisblijvende moeders altijd langer thuis wonen, haha, wat een redenatie, zeg!

Ik vind zelf wel dat ik een heerlijke jeugd gehad heb, omdat mijn ouders er altijd waren. Wat er ook was, ze waren er. En daarom wil ik ook altijd dat papa of mama er voor mijn kinderen is. Dat is echt wel de reden, waarom ik geen kinderopvang wil! Ik gun mijn kinderen het thuis, dat ik ook had, denk ik. Ik ben blij dat ik ze het kan bieden. Ok, op onze eigen manier, want hier zijn papa en mama afwisselend thuis, maar we zijn ook niet dezelfde personen als mijn ouders, gelukkig :mrgreen:

MAAR. Ik ben niet tegen kinderdagverblijven! Ik snap echt niet, wat men er zo fel tegen kan hebben. Ik ben wel blij, dat wij er geen gebruik van hoeven maken, maar dat is wat anders, dat heeft niets met een kdv op zichzelf te maken, maar met ons eigen eigenwijze gevoel.

Nee, dat zeg ik NIET ! Je moet mijn woorden niet zo verdraaien, ik weet niet of je dat bewust doet ?
Ik vroeg me hardop af of dat toeval was, ja of nee.
En jazeker zijn er heel veel kinderen in groep 7 die met een sleutel om hun nek lopen. Maar 1 is al teveel, wat mij betreft. Herinner dat meisje nog maar eens in Dordrecht. Zij deed de deur open terwijl ze haar moeder aan de telefoon had. Het was het laatste !
Maar neuh, dat gebeurt ons niet.
Je negeert trouwens mijn uitspraak over de doopbelofte ! Dat is nl de leidraad en niet wat "men" er van vindt. God zal eens erop terugkomen wat jij met je JA hebt gedaan. En heb je om wat voor reden je kind nog niet ten doop gehouden, is dat geen reden om de opvoeding aan een ander over te laten, ten faveure van je zelf.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor *Annet* » 12 jul 2011 12:01

Ik ga strax ff weg en dan zijn 3 van de 4 kinderen alleen thuis. Dan kan er net zo goed iets gebeuren ook al ben ik een thuis blijf moeder.

Vooral mijn oudste kids zeggen wel dat ze het heerlijk vinden om alleen thuis te zijn. Dus ik hoef me lekker niet schuldig te voelen. Overal kan wat gebeuren, dat is ook als ze alleen naar het zwembad gaan bijv.
ja, dat is mijn mening dan he.....

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor esli » 12 jul 2011 13:22

Als je als moeder werkt hoef je dat toch niet voor jezelf te doen? het klinkt soms alsof het egoistisch is van moeders als ze blijven werken, terwijl het vaak ook heel nuttig is voor de maatschappij en voor het gezinsinkomen. Al die moeders die in de zorg, onderwijs, hulp/dienstverlening enzenz. werken, super goed toch.

Mijn moeder was overigens ook altijd thuis en ik zou het juist door die ervaring wel graag anders willen doen, mocht ik de kans krijgen. Dat komt denk ik wel vooral doordat mijn moeder altijd thuis was en mijn vader kostwinner was, terwijl ik het juist wel goed vind dat beide verantwoordelijkheid nemen voor gezin en maatschappij. Maar hoewel ik dus positief terugkijk op mijn jeugd was het voor mij denk ik wel stimulerend geweest als ik een werkende moeder had gehad.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Galateia » 12 jul 2011 13:57

schelpje3 schreef:Nee, dat zeg ik NIET ! Je moet mijn woorden niet zo verdraaien, ik weet niet of je dat bewust doet ?
Ik vroeg me hardop af of dat toeval was, ja of nee.


Rustig, rustig! Dat maakte ik niet op uit dit topic alleen, maar uit je posts in het algemeen. Ik had misschien moeten schrijven, dat ik die indruk in zijn algemeenheid heb gekregen. Je blijft waarschuwen, uit liefde - dat neem ik aan, maar in al die waarschuwingen lijkt het steeds alsof alleen jouw visie de enige is die leidt tot de hemel. That's all.

schelpje3 schreef:En jazeker zijn er heel veel kinderen in groep 7 die met een sleutel om hun nek lopen. Maar 1 is al teveel, wat mij betreft. Herinner dat meisje nog maar eens in Dordrecht. Zij deed de deur open terwijl ze haar moeder aan de telefoon had. Het was het laatste !
Maar neuh, dat gebeurt ons niet.


Nee, dat zal hier ook niet gebeuren, dat een kind in groep 7 met de sleutel om zijn nek naar huis komt uit school. Zoals ik al schreef: er is hier altijd iemand thuis. Wat dat betreft kunnen wij elkaar de hand geven, schelpje3: ik ben net als jij van mening, dat mijn man en ik zelf voor onze kinderen moeten zorgen. Wij zijn er altijd voor onze kinderen, we werken om en om, zoals ik al ergens schreef. En dat doen we bewust. Ik zei al eens eerder: wij verschillen misschien wel heel erg van elkaar, maar we lijken in veel dingen ook op elkaar, hoor.

Maar tegelijkertijd: ik ben niet tegen kinderopvang, ofzo. Je gaat mij niet vertellen, dat ajl - om maar iemand te noemen die zich in deze discussie mengde - haar kinderen aan hun lot overlaat na schooltijd. Sorry hoor, maar dat geloof ik echt niet, dan zou je haar posts - en die van de andere moeders - echt eens goed moeten lezen. Dat zijn allemaal hele bijzondere goede moeders. Ik zou me dus geen zorgen maken.

schelpje3 schreef:Je negeert trouwens mijn uitspraak over de doopbelofte ! Dat is nl de leidraad en niet wat "men" er van vindt. God zal eens erop terugkomen wat jij met je JA hebt gedaan. En heb je om wat voor reden je kind nog niet ten doop gehouden, is dat geen reden om de opvoeding aan een ander over te laten, ten faveure van je zelf.


Ja, die negeer ik, maar dat lijkt me logisch: ik laat mijn kinderen niet dopen, omdat ik geloof in de volwassendoop.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor LeChat » 12 jul 2011 14:12

Galateia schreef:Het is helemaal niet waar, dat kinderen waarvan de moeder altijd thuis was, langer thuis wonen. Wij zijn allevier tussen 19-21 jaar het huis uit gegaan. En we vonden het heerlijk dat er altijd iemand thuis was, dat zeker wel.


Mijn moeder was ook bijna altijd thuis, ze ging 1 dag per week bij opa werken en dan bleef ik tussen de middag op school of (toen het op woensdag was) bij een oppas. En dat was leuk/gezellig.
Hoe dan ook, ik ging op mijn 17e (vroege leerling) op kamers omdat ik ging studeren in Utrecht, niet omdat 't niet kon in R'dam (stukken dichterbij), maar omdat ik het leuk vond om op kamers te gaan... terwijl ik het thuis prima had. Dus nee, kinderen van thuisblijvende moeders blijven echt niet allemaal langer thuis.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor ajl » 12 jul 2011 14:25

Galateia schreef:[
Maar tegelijkertijd: ik ben niet tegen kinderopvang, ofzo. Je gaat mij niet vertellen, dat ajl - om maar iemand te noemen die zich in deze discussie mengde - haar kinderen aan hun lot overlaat na schooltijd. Sorry hoor, maar dat geloof ik echt niet, dan zou je haar posts - en die van de andere moeders - echt eens goed moeten lezen. Dat zijn allemaal hele bijzondere goede moeders. Ik zou me dus geen zorgen maken.



Dank, dank :wink:

Waar ik mij over blijf verbazen in deze discussie is dat het 'normaal' gevonden wordt dat de moeder thuis blijft bij de kinderenen de vader blijkbaar gewoon zijn werkzaamheden mag doen en zijn talenten ontplooien zonder dat iemand. Ik denk dat de gemiddelde moeder wel meer talenten heeft dan alleen opvoeden en het huishouden. Waarom mag een moeder deze niet op andere wijze ontwikkelen zonder daarmee het stempel egoïstisch op zich gedrukt te krijgen.

Ik vind het gewoon heel fijn dat wij de zorg voor de kinderen en ook onze verantwoordelijkheid voor de maatschappij samen delen. Samen zorgen wij voor de kinderen en ook samen geven wij de geloofsopvoeding.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor LauraC » 12 jul 2011 15:48

Als je bv kijkt naar Spreuken 31 zie je dus dat God heel veel talenten aan deze vrouw heeft gegeven die in het moderne gezinsleven m.i. niet meer optimaal tot hun recht kunnen komen. Ik vind het daarom niet vreemd dat vrouwen naast hun gezin wat anders willen doen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor lammetje » 12 jul 2011 15:53

hmmm mijn moeder was altijd thuis maar ik ging toch echt op mn 19de de deur uit. oke was misschien de situatie, maar ik was er op die leeftijd ook echt aan toe.

Ben het overigens eens dat veel werkende ouders tekort schieten in de opvoeding. Maar ik vermoed dat deze ouders niet hier op refoweb rondhuppelen, want die hebben over het algemeen geen tijd om zich 'nutteloos' te vermaken 8-[

en het meisje uit dordrecht, dat was toch wel gebeurd, moeder kan namelijk ook even naar de winkels zijn....

Maargoed, ik werk ook alleen als manlief thuis is dus ik mag niet klagen :wink: En ik snap eerlijk gezegd moeders niet die uit zichzelf 3 of 4 dagen hun kinderen naar het kdv brengen (niet omdat het financieel niet anders kan, maar echt omdat ze het leuk vinden om zoveel te werken). Niet omdat ze geen goede moeder zijn hoor, maar omdat ik dat niet zou kunnen.
Ik heb dan ook gekozen voor een minder leuke baan als oproepkracht tegenover een leukere baan waarvoor ik nu 2 jaar fulltime zou moeten werken omdat voor elkaar te krijgen. Die 2 jaar hoop ik in een later stadium in te halen, maar voorlopig is dat niet aan de orde en vind ik het prima zo.

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor hieke » 12 jul 2011 19:37

Ik denk ook dat men in refoland een beetje achterloopt op dit gebied. Veel refo-vrouwen voelen zich erg bijzonder en vooruitstrevend omdat ze werken. In de "wereld" is dat allemaal al jarenlang heel erg normaal. :mrgreen:

Een goed kdv is denk ik echt niet perse slecht voor een kind, maar ik ken in mijn buurt maar heel weinig echt goede kdv's. En daar zit voor mij het punt. Bovendien vind ik de meeste kdv's hier heel erg druk en onrustig, en ja.....ook ik zag op mijn werk voor de klas vrijwel meteen welk kind werkende ouders had. En dat verschil is echt niet meteen verkeerd of negatief. Maar je ziet dus wel degelijk dat het invloed heeft op een kind, ookal zegt men vaak van niet.

Maar goed,uiteindelijk zijn we alleen verantwoording verschuldigd aan onze kinderen. En niet aan de maatschappij, de overheid of mede-forummers. :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten