het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

het borstvoedingstopic

Berichtdoor Memmem » 27 nov 2007 14:09

Dit topic is gesplitst uit het moedergevoelenstopic.

rosalie83 schreef:
lammetje schreef:...de borstvoedingsmomenten...

Dat kan ik nou niet begrijpen! Ik begin dan wel moedergevoelens te krijgen en zo ;) Maar borstvoeding... :|


Dat is zo'n heerlijk moment, lekker samen, niemand die het over kan nemen van jou. Weten dat je kindje van jouw melk groeit. Als hij je onder het drinken met een grote glimlach aankijkt. Of zoals nu bij ons, eerst een grote grijns en dan 'aanvallen'.
Laatst gewijzigd door Memmem op 04 dec 2007 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 27 nov 2007 14:30

Niet te lyrisch doen over borstvoeding!

Je kunt nooit zomaar weg.
Altijd moet je rekening houden met voedingstijden.
Vlak voor je weg gaat nog ff voeden.
Ben je ergens wordt je naar huis gebeld dat het kind ligt te schreien.
's Nachts moet jij uit bed om kind te voeden!
Tepelkloven
Borstontsteking

Toch hebben mijn kinderen 6-8 maanden BV gehad.... omdat dat het beste schijnt te zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2007 14:43

De een heeft daar wel last van de ander weer niet!

En het verschilt per kind ook weer!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2007 14:45

Memmem schreef:
rosalie83 schreef:
lammetje schreef:...de borstvoedingsmomenten...

Dat kan ik nou niet begrijpen! Ik begin dan wel moedergevoelens te krijgen en zo ;) Maar borstvoeding... :|


Dat is zo'n heerlijk moment, lekker samen, niemand die het over kan nemen van jou. Weten dat je kindje van jouw melk groeit. Als hij je onder het drinken met een grote glimlach aankijkt. Of zoals nu bij ons, eerst een grote grijns en dan 'aanvallen'.

Het zegt me allemaal vrij weinig. En dat niemand het over kan nemen vind ik juist een nadeel. De vader kan dus nooit zijn kindje voeden! En oma's en opa's en vriendinnen etc vinden dat toch ook leuk?!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 nov 2007 17:31

Dat lijkt mij idd lastig, borstvoeding geven. Het zal vast mooi zijn enzo (of het beter is, daar zijn vraagtekens over trouwens). Mijn moeder heeft nooit borstvoeding gegeven (naja, geprobeerd wel bij 1 van de 4 geloof ik, of bij 2, maar dat lukte niet), maar daarnaast had ze geweldige momenten met ons genoeg.
Maar als ik borstvoeding zou geven als we een kindje zouden hebben, dan is werken zo lastig. Ik weet nog dat mijn collega steeds moest kolven. Wat een irritant gedoe. En je hebt die momenten met je kindje ook niet eens.
En stoppen met werken, dat weet ik niet of ik dat ooit zou zien zitten. Heb net een nieuwe baan, waar ze verwachten dat ik de komende 3 jaar wel blijf. Dat wil ik ook zeker wel, maar als we echt een kindje zouden krijgen, dan komen er wel knelpunten, en zal ik niet zo snel brostvoeding geven denk ik. (maar ach, wie weet is alles anders als het eenmaal echt zo ver mag komen :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 nov 2007 18:08

rosalie83 schreef: De vader kan dus nooit zijn kindje voeden! En oma's en opa's en vriendinnen etc vinden dat toch ook leuk?!



een vader mag van mij gerust zo af en toe een fles geven.. of altijd.. maar ik snap nooit dat mensen dat de hele ganse familie laten doen!!

ik vind vooral bij kleintjes die voedingsmomenten heel intiem.. en die zijng ewoon voor de ouders...
het lijkt me ook niet echt goed voor et kleintje dat tie elke keer met voeden weer een ander boven zich heeft hangen!! teminste dat beeld ik mij in!
dus hier gaak eersst borstvoeding doen.. als dat wil.. en anders alleen de vader en de moeder mogen de fles geven!!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 nov 2007 18:24

MissF schreef: (of het beter is, daar zijn vraagtekens over trouwens).

Hoe kom je daar nou bij?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 nov 2007 18:27

Lalage schreef:
MissF schreef: (of het beter is, daar zijn vraagtekens over trouwens).

Hoe kom je daar nou bij?

Ik las er pas ergens een stuk over. Over de vraag of borstvoeding beter is als flesvoeding. Voor de gezondheid van een kind. Daardoor kom ik daar bij. Maar ik heb me er te weinig in verdiept, omdat ik er niet mee te maken heb.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 nov 2007 20:49

ik vind borstvoeding geven geweldig en ideaal (oke het is niet altijd makkelijk... maar toch) !! Als je wilt dat je man ook een flesje wil geven, kan je toch wat afkolven? weggaan kan ook wel als je wat melk in de vriezer hebt liggen...

Verder vind ik het juist ook wel makkelijk... als je weggaat en het duurt allemaal wat langer enzo... dan heb je altijd voeding bij je....

Milan heeft 11 en een halve maand bv gehad... daarna wilde hij zelf niet meer... Matteo krijgt tot nu toe ook nog.. en we zien wel hoelang we doorgaan..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 27 nov 2007 21:47

Mijn zus heeft het bij allebei de meiden geprobeerd, twee keer op een drama uitgelopen. Tweede keer had ze zelfs flinke ontsteking en zat ze er zelf ook helemaal doorheen vanwege de pijn en het 'toch telkens weer proberen'. De huisarts kwam toen met de droge opmerking: "bij de volgende drie mag je even geen borstvoeding meer geven hoor" :lol:
pobody's nerfect

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 27 nov 2007 22:47

MissF schreef:
Lalage schreef:
MissF schreef: (of het beter is, daar zijn vraagtekens over trouwens).

Hoe kom je daar nou bij?

Ik las er pas ergens een stuk over. Over de vraag of borstvoeding beter is als flesvoeding. Voor de gezondheid van een kind. Daardoor kom ik daar bij. Maar ik heb me er te weinig in verdiept, omdat ik er niet mee te maken heb.


borstvoeding doet onwijs veel pijn bij mij. De oudste heeft het 2 dagen volgehouden of betergezegd ik. Je ligt met kromme tenen in bed en het is niet leuk. Toch is ze nooit ziek en de eerste verkoudheid kreeg ze toen ze 14 maanden was. op het cb dachten ze dat dit kwam door de bv, dus echt niet.
Gezien de pijn geloof ik niet dat ik er ooit nog aan begin. Voeden moet een leuk moment zijn, maar dat was echt niet het geval.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 29 nov 2007 11:48

Je kunt nooit zomaar weg.
Ik ga altijd gewoon weg, Sarah begon weinig uit zichzelf te huilen en ik had altijd een voorraadje in de diepvries mocht ze écht honger hebben

Altijd moet je rekening houden met voedingstijden.
Moet je met de fles toch ook? Je kunt bv tenminste overal geven! Pas tijdens het winkelen even een paar slokken en ze sliep 8)

Vlak voor je weg gaat nog ff voeden.
Als ik het niet haal krijgt ze gewoon een flesje en sla ik de voeding over. 1 voeding overslaan kan geen kwaad, melk genoeg

Ben je ergens wordt je naar huis gebeld dat het kind ligt te schreien.
NOg nooit overkomen dat het over de voeding ging, wel dat ze heel hard aan het huilen was omdat ze niet wilde/kon slapen, maar voeding was geen reden.

's Nachts moet jij uit bed om kind te voeden!
Nee ik bleef liggen, vlieger haalde ze uit bed en bracht ze terug en ik voedde haar. Netjes verdeeld. Maar ik geef wel toe dat kinderen bij flesvoeding vaak (niet altijd) sneller doorslapen!

Tepelkloven
Borstontsteking

nergens last van gehad! Zelfs geen pijnlijke stuwing in het begin.

Borstvoeding geven is voor mij nu het leukste op de dag, heerlijk knus samen, papa is niet meer interessant en als ze de borst ziet komt ze aangekruipen, zo snel mogelijk en aanvallen maar :8>

Zo heel verhaal offtopic :oops: (en natuurlijk zijn er momenten geweest dat ik dacht toen ze niet goed groeide: pff gaf ik nu maar de fles, maar ik merk veel meer voordelen aan BV)

Ik hoop dat ik deze moedergevoelens nog lang mag houden! Nooit gedacht dat ik een kind van 1 jaar nog wel aan de borst wil hebben, mocht Sarah dat willen!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 nov 2007 13:17

borstvoeding is denk ik wel goed om te proberen. Soms zit er ook niet genoeg voeding voor je kind in. Dan kan jij het nog wel fijn vinden, maar is het voor je kind wel beter om over te stappen.

Mijn zus heeft dit ook moeten doen en haar zoontje is er ziender ogen van opgeknapt en is er gelijk een ander ventje (vrolijker) door geworden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 dec 2007 13:27

paprikameisje2 schreef:
rosalie83 schreef: De vader kan dus nooit zijn kindje voeden! En oma's en opa's en vriendinnen etc vinden dat toch ook leuk?!



een vader mag van mij gerust zo af en toe een fles geven.. of altijd.. maar ik snap nooit dat mensen dat de hele ganse familie laten doen!!

ik vind vooral bij kleintjes die voedingsmomenten heel intiem.. en die zijng ewoon voor de ouders...
het lijkt me ook niet echt goed voor et kleintje dat tie elke keer met voeden weer een ander boven zich heeft hangen!! teminste dat beeld ik mij in!
dus hier gaak eersst borstvoeding doen.. als dat wil.. en anders alleen de vader en de moeder mogen de fles geven!!


dat was ook het advies van onze kraamverzorgster, nou maak ik tegenwoordig wel eens een uitzondering ook voor de oma's en opa's.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 03 dec 2007 16:36

MissF schreef:
Lalage schreef:
MissF schreef: (of het beter is, daar zijn vraagtekens over trouwens).

Hoe kom je daar nou bij?

Ik las er pas ergens een stuk over. Over de vraag of borstvoeding beter is als flesvoeding. Voor de gezondheid van een kind. Daardoor kom ik daar bij. Maar ik heb me er te weinig in verdiept, omdat ik er niet mee te maken heb.

Blijkt inderdaad dat je je er te weinig in hebt verdiept, want het klopt niet wat je zegt.

Ik heb zelf nooit echt moedergevoelens gehad,
tot een aantal jaar geleden.
En nu kan ik niet wachten tot 't kindje er is. :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten