het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 okt 2010 20:41

ik heb de vraag ook even aan de wijkverpleeg voorgelegd. Hij is zoo rustig nu. Dit is lekker genieten met een baby! Nu nog hopen dat de spruw voorgoed weg blijft en hopen dat de osteopaat et voor elkaar krijgt om hem zo lekke rin zijn vel te laten zitten dat hij weer uit de borst wil. Dat gekolf en flessen kost mij dubbele tijd.
Anders maar met de lactatikundige, dacht zelf evt nog eerst met een tepelhoede te proeren? zodat hij wat stevigs in zijn mond heeft? ipv zo zappig tepeltje :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Evelien » 22 okt 2010 20:55

Ja hopen dat hij rustig gaat worden van het drinken. Dat kolven lijkt mij ook echt werkelijk niks (maar soms moet je wel).

Succes ermee.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Schipje » 23 okt 2010 12:32

paprikameisje2 schreef:schipje: hij is nu rustiger nu ik bijna alle melk vermijd, dus ook geen melk meer in de koffie ed. Dat deed ik soms ook royaal. maar kan dat al na twee dagen? Zelfs op het kdv vonden ze hem zoooo relaxt en ontspannen, hij slaapt gewoon weer. Ze vonden het daar opvallend dat hij altij dhuilde, zelfs in de slaap.

Straks zit het tussen mijn oren, dan denk ik dt ik de melk weglaat en dat hij rustig is. Of kan dat echt zo zijn?


Ja, dat kan zeker zo zijn! Wat heerlijk ppm dat je zo snel verandering merkt! Geef het nog een paar weke nde tijd en dan wil hij misschien ook weer uit je borst drinken! Je zou idd even met tepelhoedje kunnen proberen, dan moet je wel elke dag één keer per dag na een voeding je borsten helemaal leegkolven. Als je met tepelhoedje voedt, blijven er 'restjes' melk over in de borst en om een ontsteking te voorkomen: elke dag 1 keer leegkolven.

ajl,
Zeker frappant, ik heb dat ook gehad. wekenlang kon ik echt geen één koekje eten (zelfs van de sporen melk ging Lenthe stuiteren :cry: ), na een paar maanden kon ik wel koekjes eten. Later kon ik af een toe een ijsje nemen, dan kreeg ze (alleen maar) heel rare poep, en nu eet en drink ik alles en zij zelf kan nu kleine hoeveelheden verdragen. Je merkt echt dat ze eroverheen moet groeien maar het kan ook dat ze heel haar leven 'last' blijft houden als ze (te veel) melk binnenkrijgt. We wachten dus maar af. Ik ben allang blij dat ze bijv. best een keer pannenkoeken kan eten, want het lijkt me echt niet leuk als je kind later op een kinderfeestje altijd een speciale behandeling moet krijgen, lijkt me zo rot voor een kind.

Trouwens ppm:
Nu ik het toch over pannenkoeken had.... ik heb de laatste keer pannenkoeken met geitenmelk gemaakt en eerlijk waar: je proeft GEEN verschil! Ik had een pak met koemelk en een pak met geitmelk gemaakt en 3 andere mensen aten mee en geen van allen proefden ze verschil. Misschien heb je iets aan deze tip als je toch eens lekker wilt eten en je weer aan de geitmelk kan. Misschien kan hij dat nu ook even niet verdragen, kwestie van uitproberen :-k Het blijft met een (eventuele) allergie toch altijd weer uitproberen en soms gaat het goed en soms ook niet.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor toppie » 23 okt 2010 14:03

Hebben jullie ook wel eens van fingerfeed gehoord?
De kans is groter om zo een baby weer terug aan de borst te krijgen dan voeden met een tepelhoedje.

Ik heb er zelf een cursus voor gevolgd.
Als iemand er echt meer over wil weten mag je me even PB-en.

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor blompje » 23 okt 2010 14:08

Dag leegkolven is niet perse nodig hoor... heb hier 10 maanden lang volledig bv gegeven, altijd met tepelhoedje en heb er nooit bij hoeven kolven en geen borstontsteking gehad... Hier was de borst altijd zo leeg als maar zijn kan na het voeden.

Fijn dat hij nou het nou beter doet, geniet ervan! Bv geven vond ik zo mooi...

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor parkiet » 23 okt 2010 20:36

Wij hebben een keer fingerfeeding gebruikt, schijnt idd beter te zijn wat betreft zuigverwarring... Na een week of twee de speen gegeven, maar nooit problemen gehad met verwarring ofzo.

Koemelkallergie groeien kindjes overheen als t goed is, de een wat eerder dan de ander, dus zou best kunnen dat sommigen er al snel overheen groeien, lijkt mij :).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Memmem » 23 okt 2010 20:50

toppie, fingerfeeding is wel heel goed maar als je lange tijd eerst moet kolven en daarna nog met fingerfeeding moet voeden ben je toch heel lang bezig. Ik heb het idee dat dat veel langer duurt dan een flesje.

Ppm, ik zou elke dag 1 of meer keren proberen om even aan te leggen, hopelijk pakt hij het dan snel op.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Schipje » 24 okt 2010 15:53

toppie schreef:Hebben jullie ook wel eens van fingerfeed gehoord?
De kans is groter om zo een baby weer terug aan de borst te krijgen dan voeden met een tepelhoedje.

Ik heb er zelf een cursus voor gevolgd.
Als iemand er echt meer over wil weten mag je me even PB-en.


Ja, fingerfeeding is natuurlijk veel beter. Maar kindje van ppm is al veel ouder dus drinkt veel grotere hoeveelheden en heeft ook al uit een fles gedrongen dus heeft het niet zoveel zin meer. Ik doe het regelmatig in mijn werk en bij eigen dochter ook gedaan maar als een kindje bijv. 50 cc drinkt (zo rond dag 5) is dat al heel veel voor fingerfeed. Dan ben je echt de hele dag met voeding bezig. Dat ben je in het begin zowieszo al vind ik ook al loopt het allemaal 'normaal'. :wink:

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Schipje » 24 okt 2010 15:55

blompje schreef:Dag leegkolven is niet perse nodig hoor... heb hier 10 maanden lang volledig bv gegeven, altijd met tepelhoedje en heb er nooit bij hoeven kolven en geen borstontsteking gehad... Hier was de borst altijd zo leeg als maar zijn kan na het voeden.

Fijn dat hij nou het nou beter doet, geniet ervan! Bv geven vond ik zo mooi...


Dat lijkt me wel heerlijk zeg dat je dat niet hoefde te doen! Maar als aanrader is het niet zo handig want de kans is toch echt veel groter dat je wel een bvontsteking kan krijgen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 okt 2010 15:47

ik hoefde ook niet leeg te kolven, t was toen gewoon vanzelf gestopt na het stoppen van juul...

even een uptate van deze kant. Ik zit sinds eergister aan het strenge dieet, k mag echt haast niks :oops: en tis ook wel goed voor de kilo's volgens mij. Zitnu ook wer aan droge rijstewafels.. bluh.. maar we doen het zodat we eindelijk een slapend kind hebben.
Hij heeft vanmorgen drie uur achtereen geslapen en nu is hij ook al bezig met zijn derde! heerlijk.. weet niet wa tij overkomt. :oops:

schipje, heb jij nog concrete tips wat je wel en niet mag?

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Memmem » 28 okt 2010 20:21

Geniet er lekker van paprikameisje, wil hij nu ook weer aan de borst drinken of kolf je nu nog?

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Schipje » 28 okt 2010 20:30

paprikameisje2 schreef:ik hoefde ook niet leeg te kolven, t was toen gewoon vanzelf gestopt na het stoppen van juul...

even een uptate van deze kant. Ik zit sinds eergister aan het strenge dieet, k mag echt haast niks :oops: en tis ook wel goed voor de kilo's volgens mij. Zitnu ook wer aan droge rijstewafels.. bluh.. maar we doen het zodat we eindelijk een slapend kind hebben.
Hij heeft vanmorgen drie uur achtereen geslapen en nu is hij ook al bezig met zijn derde! heerlijk.. weet niet wa tij overkomt. :oops:

schipje, heb jij nog concrete tips wat je wel en niet mag?

stuur je even een pb, want het is nogal lang geworden, goed?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 okt 2010 08:27

Memmem schreef:Geniet er lekker van paprikameisje, wil hij nu ook weer aan de borst drinken of kolf je nu nog?


ik kolf nog, maar ik denk als hij zo helemaal ustig is, dus ook niet meer overstrekt ed, dat hij dan wel weer de borst pakt. De lactatiekundige heb ik ook al ingeschakeld, dus... wie weet. Anders kolven we nogeen poos door! tis dan niet anders

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor toppie » 29 okt 2010 08:37

Schipje schreef: Ja, fingerfeeding is natuurlijk veel beter. Maar kindje van ppm is al veel ouder dus drinkt veel grotere hoeveelheden en heeft ook al uit een fles gedrongen dus heeft het niet zoveel zin meer. Ik doe het regelmatig in mijn werk en bij eigen dochter ook gedaan maar als een kindje bijv. 50 cc drinkt (zo rond dag 5) is dat al heel veel voor fingerfeed. Dan ben je echt de hele dag met voeding bezig. Dat ben je in het begin zowieszo al vind ik ook al loopt het allemaal 'normaal'. :wink:


Als een baby goed drinkt middels de fingerfeeding, en je gebruikt een grotere spuit, kun je ondanks een grote hoeveelheid ook snel klaar zijn!
Via mijn werk in de kraam gingen wij ruim na de kraamtijd nog steeds mensen helpen die problemen hadden met de borstvoeding. Ook al was de baby al enkele weken oud.

En idd, als een kindje al veel ouder is, dan heeft het meer zin om via een tepelhoedje de baby weer goed aan de borst te krijgen dan met fingerfeeden. Dat vergt toch echt zeker in het begin veel geduld en doorzettingsvermogen van een moeder.
Maar mijn ervaring is dat als je doorzet, het kindje als er geen problemen zijn in het mondje, je de baby binnen 2 dagen aan de borst kan hebben.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor cornelia77 » 29 okt 2010 09:10

@ppm
'k Heb ook twee keer hypo-allergeen gevoed. Als je de slag te pakken hebt, is het goed te doen vond ik. Ik liet zuivel, soja, kippe-ei, noten en pinda's weg. Veel dingen zelf maken, zoal sausjes en soepen enzo. Ik miste alleen de kaas op brood! Nam na een tijdje af en toe geitenkaas.
Als toetje deed ik vaak rijstmelk (met toegevoegd calcium) met cruesli. Vond ik wel lekker. En sorbetijs..mmmm!
Succes!
En als het een tijdje goed gaat, kan je voorzichtig wat gaan proberen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten