40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 10 jan 2008 11:30

@ tante tortel: Bij de wereld draait door van afgelopen maandag heeft Arie Boonsma uitgelegd waarom de eo dit programma heeft gemaakt en waarom het heel goed bij de eo past. Misschien nuttig om dat wel even te kijken? Hij was de laatste gast van de avond.

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 10 jan 2008 11:33

misschien bij zoals de EO wil worden, niet wat de EO was! Maar Blijkbaar is de E veranderd van evangelisch naar enkel eigen genot! Hoe groot is het verval als de eo zulke programma's uit gaat zenden dan dat geeft de kijkers wel een bepaald beeld van onze evangelische medemens!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 10 jan 2008 11:36

Dit programma lijkt me juist niet over eigen genot gaan. Ik begrijp echt niet waarom een programma over sex alleen over eigen genot zou gaan? Sex wordt in het kader van liefde, trouw en intimiteit geplaatst, lijkt me erg passen bij de E van Evangelisch.

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 mei 2004 09:08

Berichtdoor DoIoRoK » 10 jan 2008 12:05

Ik vind het een top programma.
Past ook prima bij de eo, alleen niet typisch eo, maar dat is toch niet erg?

DoIoRoK

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 10 jan 2008 12:07

esli schreef:Dit programma lijkt me juist niet over eigen genot gaan. Ik begrijp echt niet waarom een programma over sex alleen over eigen genot zou gaan? Sex wordt in het kader van liefde, trouw en intimiteit geplaatst, lijkt me erg passen bij de E van Evangelisch.


net zo als de sex voor het huwelijk waar in dit programma volop over gesproken word zo E is... en wanneer de sex voor het huwelijk is is het dus wel voor het genot angezien het de Bijbel tegenspreekt!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 10 jan 2008 12:11

tante-tortel schreef:
Atheist1984 schreef:
MrSokkie schreef:En ik dacht dat de meeste refo's toch geen tv hebben dus wat zij vinden maakt niet heel veel uit natuurlijk :mrgreen:


:lol:

MrSokkie schreef:Als je ook niet masturbeert is dat - zeker voor jongens/mannen - niet gezond hoor.


Klopt, mannen die niet of weinig klaarkomen lopen meer risico om prostaat kanker te krijgen.



Vast door een man bedacht :mrgreen: Ik denk dat er ook nog eens uit gaat komen dat als een vrouw niet mastubeert ze kanker aan de bartolinie klier kan krijgen :D

Masturberen kan voor vrouwen ook een kwaad nee. Maar voor zover ik weet niet om medische redenen.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 10 jan 2008 12:13

Ze doen helemaal geen uitspraak over sex voor het huwelijk. Die jongen had heel duidelijk heel veel sex voor het huwelijk en nu heeft hij ervaren dat sex ook anders kan en dat het mooier is met de vrouw waar je van houdt. Lijkt me een goede ervaring voor hem en van de EO vind ik dit beter dan dat ze gezegd zouden hebben dat hij wel heel slecht bezig is en geen sex voor het huwelijk mag hebben. Daar heeft die jongen echt niks aan, nu heeft hij een goede ervaring opgedaan.

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 10 jan 2008 12:19

ow ja net alsof je iets hebt aan goede ervaringen en hij daarover geprezen word, das een goed manier van de EO zeg om iemand zo de eeuwigheid tegemoet te laten gaan :roll:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 10 jan 2008 12:48

SimonT schreef:
esli schreef:Dit programma lijkt me juist niet over eigen genot gaan. Ik begrijp echt niet waarom een programma over sex alleen over eigen genot zou gaan? Sex wordt in het kader van liefde, trouw en intimiteit geplaatst, lijkt me erg passen bij de E van Evangelisch.


net zo als de sex voor het huwelijk waar in dit programma volop over gesproken word zo E is... en wanneer de sex voor het huwelijk is is het dus wel voor het genot angezien het de Bijbel tegenspreekt!


Je snapt er niks van he.

De EO promoot helemaal geen seks voor het huwelijk. Dacht je dat de EO de levensstijl van deze jongeren goedkeurt? Dat doet ze juist niet en daarom gaan ze de confrontatie met deze jongeren aan en willen ze hen een andere kant laten zien die ze niet kennen, namelijk dan seks hoort binnen een relatie van intimiteit en trouw en niet als consumptieartikel dat er puur voor je eigen genot is.

Als je je wat meer in het programma had verdiept in plaats van je: "help het gaat over seks en er zijn jongeren in beeld die daar gewoon aan doen dus het is niet christelijk" had je niet zo kortzichtig gereageerd.

Je uit je christen-zijn niet door de confrontatie met niet-christenen en die onderwerpen te mijden.

En dat die jongen om zijn gedrag geprezen zou worden is onzin, het tegendeel gebeurt juist. Men wil hem laten zien dat zijn visie op seks kortzichtig en verkeerd is en dat hem bijbrangen en dat lukt gedeeltelijk ook. Een goede boodschap in een verseksualiseerde samenleving waar seks hebben net zo normaal is als een ijsje eten, als je daar trek in hebt haal je dat toch gewoon?

je bent duidelijk erg bevooroordeeld want je legt alles negatief uit waar dat niet zo is. Ga anders even de positieve recenties van het RD en ND lezen. Twee christelijke kranten die blijkbaar wel het christelijke van het programma zagen. Als die mensen echt geprezen zou worden vanwege zijn seksuele ervaringen hadden deze kranten echt niet het programma positief gewaardeerd... maar blijkbaar zie jij met je diepe inzicht dingen die je medechristenen zijn ontgaan ofzo... of je bent bevooroordeeld en kijkt door een zwarte bril naar dit programma.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jan 2008 12:59

Inderdaad, wat Marnix zegt, klopt. SimonT heeft er duidelijk niets van begrepen. Echter, het is wel zo, dat in het programma zelf geen expliciete uitspraken worden gedaan door de presentator en de omroep en de programmamakers over seks. De boodschap van de EO blijft onveranderd: geen seks voor het huwelijk.

Ik vind het juist wel sterk dat in het programma niet belerend wordt gedaan en al te expliciete uitspraken achterwege blijven.

@ SimonT: heb je het programma überhaupt gezien? Zo nee: waar heb je het dan over? Zo ja: is je beoordelingsvermogen zó slecht? Het gaat JUIST over het feit dat het eigen genot niet belangrijk is, maar dat relaties draaien om liefde, trouw en intimiteit in plaats van snel genot, n*uken en weer verder naar de volgende.

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 10 jan 2008 13:06

Blijkbaar word het niet gewaardeerd dat ik mijn mening geef... het kan mij namelijk geen ruk schelen hoe RD, ND en weet ik veel wie allemaal er over oordelen, dit is míjn mening dus als jullie daar anders over denken, best, maar de respectering van mijn mening is iets wat ik dan wel graag zie ipv pogingen gaan doen om mijn verstandelijke vermogens in twijfel te gaan trekken, ik zie het zo en daarmee basta!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 13:12

SimonT schreef:Blijkbaar word het niet gewaardeerd dat ik mijn mening geef... het kan mij namelijk geen ruk schelen hoe RD, ND en weet ik veel wie allemaal er over oordelen, dit is míjn mening dus als jullie daar anders over denken, best, maar de respectering van mijn mening is iets wat ik dan wel graag zie ipv pogingen gaan doen om mijn verstandelijke vermogens in twijfel te gaan trekken, ik zie het zo en daarmee basta!

Maar SimonT, heb je het programma wel gekeken? Want natuurlijk mag je je mening hebben, en hoef je je op zich niets aan te trekken van wat het RD, ND of weet ik wie vindt en zegt. Maar ik denk echt dat je anders zou reageren als je het programma had gekeken.

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 10 jan 2008 13:14

ik heb er een stukje van gezien maar dat was voor mij al meer als genoeg!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 10 jan 2008 13:15

SimonT schreef:ik heb er een stukje van gezien maar dat was voor mij al meer als genoeg!

Hoezo dan?

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 10 jan 2008 13:17

nou daar heb ik mijn mening op gebaseerd zoals je in mijn voorgaande posts kan lezen!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten