hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
rhodé1986
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2007 16:44

hoeveel kinderen??

Berichtdoor rhodé1986 » 01 dec 2007 11:35

Hoe denken jullie over het aantal kinderen? Je hoort tegenwoordig vaak na 2 of 3 kinderen 'zo ist wel weer goed'. En ik denk ook niet dat iedereen op een groot gezin zit te wachten. Hoe ga je er serieus mee om? :?:

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 01 dec 2007 12:26

Ik weet nog niet zeker hoeveel kinderen ik later wil. Dit ligt natuurlijk ook aan mijn partner, immers maak je de keuze samen hoeveel kinderen je neemt. Maar ik denk dat ik 2 a 3 kinderen wil nemen. Eigenlijk niet meer, anders word het zo druk. :roll: Maar 1 ding staat vast, ik wil wel later kinderen en mijn huidige partner wil dat later ook. Alleen nu nog niet.

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 01 dec 2007 12:34

Vier lijkt me wel een mooi aantal, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde. Het is natuurlijk nog maar de vraag of je überhaupt kinderen kan/mag krijgen.
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 01 dec 2007 12:45

Ten eerste: je neemt geen kinderen, die krijg je.

Dat betekend niet dat je je verstand niet mag gebruiken. Immers in het trouwformulier staat dat de man met verstand bij zn vrouw moet liggen.
Ook heb je je verantwoordelijkheid te nemen. Maar argumenten als: dat kan ik niet betalen, dan wordt het gezin te druk enz enz vind ik persoonlijk nogal onnozel.
Redenen als: moeder kan het lichamelijk niet aan, enz. vind ik pas echt je verstand gebruiken. Maar laat het alles zijn in overeenstemming met God.

Mij lijkt een gezin met 5 tot 8 à 9 kinderen geweldig, maar ik zal wel zien wat God voor mij in petto heeft :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 dec 2007 13:48

ik vind de psyche van de ouders ook wel erg belangrijk. Als zij weten dat ze met 1 kind er bij het niet gaan trekken, dan moet je daarin je verantwoording nemen. Anders gaat je hele gezin misschien wel onderuit.

Geld vind ik ook zeker wel een punt. Als ik totaal geen geld heb, wat kan ik een kind dan bieden? Ik heb er verantwoordelijkheid voor ook op dit vlak. Als ik die niet kan dragen, moet ik die verantwoording ook niet op mij nemen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 01 dec 2007 15:16

100 procent eens met Gerdien, en ook met veel punten van mw. Neemt niet weg dat ik weleens speculeer over het aantal kinderen en daar wel eens over spreek met anderen.

Een groot gezin heb ik altijd geroepen. 12 of 13 stuks. Die wens is al gehalveerd. Toen ik nog geen kinderen had en ik bij grote gezinnen kwam vond ik dat altijd zoo enorm leuk!

Nu ik na twee kinderen zie wat een zorg en verantwoording er bij komt kijken lijkt me 6 kinderen ook wel mooi. Maar asjeblieft niet elk jaar 1.

Nu ik een jaar geleden de tweede gehad hebt heb ik wel zo iets van dat ik het lichamelijk wel weer aan zou kunnen maar om nu 3 kinderen onder de 4 jaar te hebben... Ze verdienen allemaal aandacht en hebben dat ook zo enorm nodig. Daar moet je ook aan denken natuurlijk.

Wel moeilijk om hier goed mee om te gaan eigenlijk.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 01 dec 2007 15:25

Wij hebben echt wel eens gespeculeerd erover hoor. En dat is volgens mij niet verkeerd. Mijn man wil heel graag 5 kinderen, ik 3. Maar om eerlijk te zijn denk ik nu alleen maar aan 1 kind. Dat vind ik al toekomstplannen genoeg ;)
En tuurlijk is het niet nemen maar krijgen. Maar volgens mij denkt iedereen dat hier wel, maar wordt er gewoon over gefantaseerd, en dat is volgens mij echt niet zo verkeerd hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 01 dec 2007 15:26

Gerdien B. schreef:ik vind de psyche van de ouders ook wel erg belangrijk. Als zij weten dat ze met 1 kind er bij het niet gaan trekken, dan moet je daarin je verantwoording nemen. Anders gaat je hele gezin misschien wel onderuit.

Geld vind ik ook zeker wel een punt. Als ik totaal geen geld heb, wat kan ik een kind dan bieden? Ik heb er verantwoordelijkheid voor ook op dit vlak. Als ik die niet kan dragen, moet ik die verantwoording ook niet op mij nemen.


Geld kan dat idd een rol spelen ja, maar wanneer spreken we in nederland van; "totaal geen geld hebben?" Ik denk dat er dan "gelukkig" maar weinig mensen zijn die om die reden geen kinderen zouden willen hebben...
Afbeelding

André

Berichtdoor André » 01 dec 2007 15:26

...maar om nu 3 kinderen onder de 4 jaar te hebben...
Precies, een beetje verdelen over de komende 10 jaar daar is denk ik niet veel op tegen. Tenzij je nog ‘woeste’ carrière plannen heb o.i.d. 8)

André

Berichtdoor André » 01 dec 2007 15:29

Dippie schreef:maar wanneer spreken we in nederland van; "totaal geen geld hebben?" Ik denk dat er dan "gelukkig" maar weinig mensen zijn die om die reden geen kinderen zouden willen hebben...
Bijstandsniveau komt redelijk in de buurt van 'totaal geen geld (over) hebben', om maar een situatie bij zn naam te noemen.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 01 dec 2007 15:32

Ghe, geen woeste carriére plannen, al heb ik wel in mijn achterhoofd toch ooit die pabo te doen, dus ergens moet er toch een pauze van vier jaar gepland worden :lol: Ooohhhhh.....
Hoewel een achternichtje met twee kinderen èn zwanger haar pabo afrondde en nu 3 dagen voor de klas staat. :)

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 01 dec 2007 15:37

Geld is opzich nu nog niet echt het probleem. Natuurlijk het kost wel wat maar dat is nu nog heel goed te behappen. Maar ze blijven niet klein en willen misschien ook wel studeren ooit. Als je kijkt naar de ontwikkelingen op het moment is dat misschien een punt waar je je redelijk zorgen over zou kunnen maken. Om dat als reden aan te voeren om maar geen kinderen meer te nemen. Nope. Net als het argument: 'je zet toch niet meer leven op deze verrotte wereld?' :roll:

André

Berichtdoor André » 01 dec 2007 15:42

jamillah schreef:Als je kijkt naar de ontwikkelingen op het moment is dat misschien een punt waar je je redelijk zorgen over zou kunnen maken.
Weet ik niet, mijn zoon van 18 krijgt meer geld met scholier spelen dan ik destijds.
Wat is er overigens mis met een 'pauze' van 4 jaar?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 01 dec 2007 16:01

Mijn man en ik wilden erg graag een groot gezin (6 kids of meer kids). Helaas kunnen we geen kinderen krijgen en zullen we het waarschijnlijk met 2 of 3 geadopteerde kleintjes 'moeten doen' (zo bedoel ik het natuurlijk niet). Zo zie je maar weer, je kunt zeggen wat je wilt, maar als het niet in Gods plan ligt om jou kinderen te geven, dan zit je met je 'hoeveel kinderen wil je?'!

André

Berichtdoor André » 01 dec 2007 16:10

LauraC schreef:Mijn man en ik wilden erg graag een groot gezin (6 kids of meer kids). Helaas kunnen we geen kinderen krijgen en zullen we het waarschijnlijk met 2 of 3 geadopteerde kleintjes 'moeten doen' (zo bedoel ik het natuurlijk niet). Zo zie je maar weer, je kunt zeggen wat je wilt, maar als het niet in Gods plan ligt om jou kinderen te geven, dan zit je met je 'hoeveel kinderen wil je?'!
Precies, ik heb 'achteraf' ook makkelijk schrijven. Maar Gods plan kan idd heel divers zijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten