hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 06 dec 2007 16:40

0 of 4/5

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 06 dec 2007 16:59

dat is een heel verschil, 0 of 4....

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 dec 2007 19:50

hihi echie wel :wink: met de vraag hoeveel kinderen ik graag wil: ik zou dolgelukkig zijn als ik al uberhaupt bevoorrecht bent om kinderen te mogen krijgen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 dec 2007 22:58

Ik wil er graag 4, mijn vriend 2. Niet meer niet minder bij beide. Mocht het ooit zo ver komen, gaat dit een serieus discussiepunt worden helaas :wink:

Maar, inderdaad, wat Kwebbel ook al zegt :)

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 07 dec 2007 08:51

lammetje schreef:dat is een heel verschil, 0 of 4....


klopt idd. Maar ik weet nog niet of ik kinderen wil, maar als ik ze zou willen dan wil ik er ook wel een aantal, vandaar dat verschil.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 dec 2007 11:19

aha nu snap ik m :wink: maar het is idd wel een grote stap. Je moet er geestelijk wel klaar voor zijn vind ik. Ik zie het ZOOO VAAAAAK op tv over opvoedingsprogramma's. Altijd het 'jumpen op de bank' toegestaan en nu mag het ineens niet meer! Ik bedoel... ik zou dan ook gaan janken (als ik klein kind was) als ik het 'ineens' niet meer mag.. Je moet wel één lijn trekken ook met je man/vriend anders worden het heel vervelende situaties...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 10 dec 2007 09:07

Ik vind die programma's echt verschrikkelijk. Als je dat ziet en geen gezinnen met kinderen in je nabije omgeving kent, zou je echt besluiten geen kinderen te willen krijgen zeg! Gelukkig zie ik bij vriendinnen en mijn zus dat het ook anders kan. Tuurlijk, kinderen blijven kinderen en halen dus wel eens rottigheid uit. Maar dat is alleen maar gezond. Maar jumpen op de bank, krijsen om snoep, lijm smeren op de bank, met stiften op de keukenkasten kleuren... dat hoefde ik echt niet te proberen vroeger :lol:

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 10 dec 2007 10:12

Klopt idd. dat die programma's wel zorgen voor een negatieve kijk op het krijgen van kinderen. Dan denk ik echt o hellup! dat niet.
Maar dit weekend was ik bij de schoonfamilie en die hebben echt een heel lief, leuk, grappig dochtertje. Maar als ik dan alle volwassen mensen opeens zie veranderen in, (ehm hoe zeg ik dat netjes?,) nou iig een apart soort mensen, die niet echt in staat lijken te zijn voor een volwassen gesprek, dan denk ik ook o hellup. Ik was blij toen dat lieve nichtje na 2 uurtjes na bed ging :wink: Het kostte mij wel veel energie, maar aan de andere kant was het meisje zelf wel weer heel leuk :) En de volwassenen werden toen ze naar bed was, ook wel weer volwassen :)

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 10 dec 2007 10:26

Sommige volwassenen worden inderdaad heel vreemd in de buurt van kinderen, gaan ook brabbelen in plaats van praten :?

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 10 dec 2007 11:17

idd ja, en dan 7 (van de 7, met mij erbij 8 ) in 1 kamer.... :?

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 10 dec 2007 15:33

rosalie83 schreef:Sommige volwassenen worden inderdaad heel vreemd in de buurt van kinderen, gaan ook brabbelen in plaats van praten :?


Mijn neefje praat dan soms weer iets te volwassen. Als z'n moeder vraagt wat de wasmachine doet, zegt ie; ''Cetrifugeren hè!'' (uitspreken zoals het er staat 8) )

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 10 dec 2007 17:44

Toch heb ik dat dan liever ;)

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 11 dec 2007 07:25

rosalie83 schreef:Toch heb ik dat dan liever ;)


Weet je wat het is, ze praten zo grappig dat je het soms gewoon meedoet

Appelmoes= appusja
haartjes wassen= hauvauvau

De rest praten we nog gewoon hoor 8) , Maar als ik zeg: eerst de appusja opeten, daarna gaan we hauvauvau. Kijkt er niemand meer raar op. Maar dit zijn dus echt de enigste woorden, die we overgenomen hebben, dus verwacht niet dat wij ook brabbelen.

En daarbij een neef van mij is met een buitenlandse vrouw getrouwd. Nou als je mijn neef hoort kwetteren lijkt het wel of hij tegen een kind van 3 praat en zijn vrouw spreekt inmiddels goed hollands.

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 12 dec 2007 02:41

Ja, ik kan me nog herinneren dat toen mijn jongste zusje klein was en begon te praten het hele gezin haar gebrabbel overnam. Tot mijn vader een keer thuis kwam uit zijn werk en vertelde dat hij tijdens een vergadering ook die brabbeltaal gebezigd had, zonder er erg in te hebben...
Toen hebben mijn ouders ons ernstig vermaand toch vooral ABN tegen mijn zusje en onderling te spreken.
We hebben het allemaal afgeleerd en nu moeten we echt diep nadenken: hoe zei ze dat toen ook al weer? (ze is nu 19)

Maarre, ik zou graag 4-6 kinderen willen, mijn man vind 3-4 echt meer dan zat, dus we zien wel. Voorlopig hebben we al moeite genoeg om de eerste te krijgen (al zo`n 4 jaar)
A smile costs nothing, but gives much

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 12 dec 2007 07:32

HansenMirjam schreef:Ja, ik kan me nog herinneren dat toen mijn jongste zusje klein was en begon te praten het hele gezin haar gebrabbel overnam. Tot mijn vader een keer thuis kwam uit zijn werk en vertelde dat hij tijdens een vergadering ook die brabbeltaal gebezigd had, zonder er erg in te hebben...
Toen hebben mijn ouders ons ernstig vermaand toch vooral ABN tegen mijn zusje en onderling te spreken.
We hebben het allemaal afgeleerd en nu moeten we echt diep nadenken: hoe zei ze dat toen ook al weer? (ze is nu 19)

Maarre, ik zou graag 4-6 kinderen willen, mijn man vind 3-4 echt meer dan zat, dus we zien wel. Voorlopig hebben we al moeite genoeg om de eerste te krijgen (al zo`n 4 jaar)



Ik lach me een kriek en zie het al helemaal voor me; op een vergadering en dan gaan brabbelen. Die gezichten van die anderen.. wat zal er gelachen zijn, je vader schaamde zich weet ik veel wat natuurlijk.....

Wat erg dat het zoveel moeite kost voor jullie... en dan hoor je een heleboel mensen maar praten over kinderen nemen of geen kinderen. Is moeilijk! We wensen jullie heel veel sterkte toe hiermee!!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten