God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
corne91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jul 2007 14:11

Berichtdoor corne91 » 11 sep 2008 21:50

raad aan om dit te lezen..:

http://christelijk-laten-zien.hyves.nl/forum/2264530/GZ8B/Trin_liegt_en_werkt_met_demonen_uit_Lakeland_Florida/

mijn persoonlijke vraag: waarom sidderen en vallen mensen voor de Heilige Geest?omdat ze bang zijn? omdat ze hun toekomst voelen(de hel)?

als we Gods Liefde voelen door de Heilige Geest zijn we vol verwondering in onszelf, niet met een massa vallen;)

groetjes!
Those who see Gods hand in everything, better leave everything in Gods Hands...

Pauline

Berichtdoor Pauline » 12 sep 2008 16:11

Giovannino schreef:Maar was het ook het enorm unieke gebeuren waar Anthony over repte? Waren "alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD" aanwezig? Was het evenement een soortement keerpunt in de geschiedenis?
Die hooggespannen verwachtingen uitte Anthony (topicstarter) en ondanks mijn scepsis ben ik toch oprecht benieuwd hoe het daar aan toe is gegaan.


vanavond om 18.50u in man bijt hond op nl.2 uitzending over heaven on earth. ze zijn daar wezen filmen. dus wil je er iets van meepikken, dan kan je daar ook iets er van zien.
(het is niet veel, ) op uitzendinggemist staat het ook.

ik vond het wel uniek wat daar gebeurde, ik denk niet dat er eerder op deze manier zóiets georganiseerd is geweest in nederland.

God was echt ons aan het onderwijzen daar. ik ben elke avond bij het programma geweest, overdag vaak ook wel. en hij heeft ons wel echt gewezen op geestelijke strijd die er gaande is, en hoe je als christen kan bidden. daar kwam het uiteindelijk qua onderwijs wel op neer. maar dan op een praktische manier. er gebeurde veel meer hoor, maar als je uit elke avond iets pikt was dat denk ik het einddoel van God. Gods liefde was ook echt heel sterk aanwezig.

het was echt super.

hier kan je volledige diensten van ze zien:



http://www.iworshiphere.com/channel.aspx?channelId=trinholland

xxx

Gebruikersavatar
Renee
Mineur
Mineur
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 dec 2002 23:32
Locatie: twente
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 14 sep 2008 22:05

Heb over dit onderwerp al eerder gepost:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... c&start=15

maar nu iets nieuws toe te voegen:

Ongelovige collega van mijn zoon is met een vriend meegeweest naar een evangelische dienst en daar in 'de Geest gevallen' terwijl hij nix met het geloof of met God heeft... en nu ook nog steeds niet...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 15 sep 2008 06:08

viel die niet gewoon flauw?

zaterdag stond er een artikel in het RD over gaven van de geest. Misschien kan je het nalezen op de site? (voor belangstellenden evt.)

Pauline

Berichtdoor Pauline » 15 sep 2008 15:57

Renee schreef:Heb over dit onderwerp al eerder gepost:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... c&start=15

maar nu iets nieuws toe te voegen:

Ongelovige collega van mijn zoon is met een vriend meegeweest naar een evangelische dienst en daar in 'de Geest gevallen' terwijl hij nix met het geloof of met God heeft... en nu ook nog steeds niet...


Wat wil je zeggen?
Hoe dat kan?
Of vind je het niks? of onzin?

Als het van God was, dan zou hij dat op zn minst zo ervaren moeten hebben.
Als het niet van God was, kan het ook iets anders (iets lichamelijks of demonisch- demonen kunnen gods liefde niet handelen. ze zijn bang, en gaan soms ook manifesteren in Gods bijzijn.)zijn geweest, en dan is het niet gek dat ie God niet zo ervaren heeft toen.

er is gewoon meer in deze wereld dan het zichtbare.

En het is soms vind ik jammer dat dingen gelijk als slecht worden afgeschreven, alleen maar omdat je het niet kent. niet perse door jou hoor renee, maar daarmee doel ik gewoon op iedereen hier die er wat negatief tegenover staat. in de geest vallen, of lachen in de geest of shaken, whatever, hoeft toch niet gelijk een egotrip te zijn?? Er werd gezegd, je moet God en je naaste lief hebben. Maar God heeft ons ook lief. En als Hij dat laat zien op manieren die je vreemd voortkomen, zegt het niet gelijk dat het slecht is toch?

God past niet in een hokje.
niet in een evangelisch hokje, maar ook niet in een gereformeerd hokje.

Hij is een beetje van alles, en veel meer.

Gebruikersavatar
Renee
Mineur
Mineur
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 dec 2002 23:32
Locatie: twente
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 15 sep 2008 22:28

heb je mijn eerdere post hierover niet gelezen?

Op een vrouwenweekend heb ik het voor het eerst meegemaakt dat mensen 'in de Geest' vielen. Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij. En dat voorbeeld van die collega onderstreept dat alleen maar.
Ik geloof niet dat het Bijbels is maar dat het iets is wat opgeroepen wordt of dat je het zelf oproept.
Ik heb toen dat 'lachen in de Geest' ook meegemaakt en eerlijk gezegd...ik kreeg er koude rillingen van, het klonk mij haast demonisch in de oren.

Ik geloof zeker dat Gods Geest werkt, maar dit soort dingen voegt voor mij niets toe en kan ik niet in de Bijbel terugvinden.

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 16 sep 2008 06:48

Renee,

Ik herken je vraagtekens, maar vind het erg ver gaan om het lachen in de Geest, meteen demonisch te noemen. Om dat soort conclusies te kunnen trekken heb je naar mijn inzicht de gave van onderscheiding nodig. (zie I Kor 12)

Ik heb ook wel moeite met vallen in de Geest, lachen in de Geest en door de Geest ongecontroleerde bewegingen maken. Maar als ik dan kijk naar de boodschap die op de plaatsen waar dit gebeurd word gebracht, dan zie dat het gewoon om Jezus draait en niet om die uitlatingen in de Geest.

Persoonlijk heb ik het 1 keer meegemaakt dat ik 'viel', maar dat was bij uitdrijving van een demon, dus dat kan ik wel verklaren.

Mijn conclusie is dus: Kijk uit dat je niet meteen het kind met het badwater weggooit, maar dat je ook kijkt naar de boodschap die gebracht wordt.
Laat je leiden door Hem!

Gebruikersavatar
Renee
Mineur
Mineur
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 dec 2002 23:32
Locatie: twente
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 19 sep 2008 22:43

meteen? Ik d8 dat ik het nogal voorzichtig geformuleerd had...
Gevoelsmatig klonk het zo.
En ik vraag me werkelijk af of dit uitingen van de Geest zijn, ik kan het nl. nergens in de Bijbel terugvinden.
Mensen noemen het uitingen van de Geest, maar is het geen groepsgedrag, zelf opgewekte trance oid?
Als mijn zus een epilepsie aanval heeft ziet het er net zo uit...

Al die dingen draaien toch niet om Jezus ook al draait de boodschap wel om Hem? Hoe arglistig is ons hart?

Urzukar
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2008 16:43

Berichtdoor Urzukar » 21 sep 2008 11:36

Renee schreef:meteen? Ik d8 dat ik het nogal voorzichtig geformuleerd had...
Gevoelsmatig klonk het zo.
En ik vraag me werkelijk af of dit uitingen van de Geest zijn, ik kan het nl. nergens in de Bijbel terugvinden.
Mensen noemen het uitingen van de Geest, maar is het geen groepsgedrag, zelf opgewekte trance oid?
Als mijn zus een epilepsie aanval heeft ziet het er net zo uit...

Al die dingen draaien toch niet om Jezus ook al draait de boodschap wel om Hem? Hoe arglistig is ons hart?


Tja, ik loop een beetje tegen het feit aan, dat volgens jou alles wat in de bijbel staat bestaat, en alles wat er niet in staat dus per definitie niet kan.
De bijbel is geschreven door Mensen, niet door God zelf. Als je je volledig laat leiden door de bijbel, dan ben je niets minder dan een slaaf. Verder vind ik het een interresante discussie, maar ik vind het persoonlijk niets met religie te maken hebben. Het voelen van een Geest of wat dan ook, is waarschijnlijk niets meer dan bedrog. Je wekt het zelf op, het idee dat je iets voelt. Al heb ik het zelf nog nooit meegemaakt (wat ik overigens graag zo laat), lijkt het me meer een soort placebo effect.

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 21 sep 2008 11:58

Vallen in de Geest kan wel degelijk en is ok Bijbels. Wij hebben hier enige tijd geleden een preek overgehad. Daar is het goed uitgelegd.


Overigens spreekt dit evenement me wel aan en ik denk dat ik er met vrienden naar toe ga.

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 22 sep 2008 07:16

Ik zou graag inhoudelijk willen reageren op Renee en Urzukar, maar volgens mij gaat het dan een beetje off-topic en hoort deze discussie in het Religie deel thuis.
Laat je leiden door Hem!

moppie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1086
Lid geworden op: 19 sep 2002 14:03

Berichtdoor moppie » 23 sep 2008 19:50

http://www.ngkvoorthuizenbarneveld.nl/d ... dienst.mp3

bij deze de dienst waar ik het over had;-)]

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Berichtdoor Mortlach » 01 nov 2008 11:04

Renee schreef:Ongelovige collega van mijn zoon is met een vriend meegeweest naar een evangelische dienst en daar in 'de Geest gevallen' terwijl hij nix met het geloof of met God heeft... en nu ook nog steeds niet...


Een evangelische dienst is dan ook een ontzettend verfijnd psychologisch experiment om dat op te wekken. Die ene keer dat ik zo'n dienst heb meegemaakt viel me dat ontzettend op. Het is heel erg makkelijk om meegesleept te worden/je te laten meeslepen als je even niet oplet. Psychologen weten precies wat ze moeten doen om je "in de Geest te laten vallen" en zouden het bij wijze van spreken ook op een congres van schoenmakers kunnen laten gebeuren.

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Berichtdoor TKF » 01 nov 2008 15:26

Topic verplaatst van Algemene Zaken naar Religie - Algemeen. Daar is het relevanter.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 01 nov 2008 22:53

@Urzukar: De bijbel is geschreven door mensen, maar geinspireerd door de Heilige Geest. En ja, ik geloof in alles wat in de bijbel staat. En met essentiele dingen als de werking van de Heilige Geest maakt het wel degelijk uit of het in de bijbel genoemd wordt of niet.
AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten