God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 24 nov 2007 17:31

Boekenlezer schreef:Maar allerlei ketters gezweef, dat moet blijkbaar allemaal maar kunnen.

:schaterlach:

Overigens zie ik geen enkele zinnige reden om te veronderstellen dat het punt dat renee inderdaad terecht maakt (autosuggestie) niet op zou gaan voor allerhande gereformeerde bevinding. Men is hier behoorlijk selectief kritisch.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 24 nov 2007 18:05

Russell schreef:
Boekenlezer schreef:Maar allerlei ketters gezweef, dat moet blijkbaar allemaal maar kunnen.

:schaterlach:

Overigens zie ik geen enkele zinnige reden om te veronderstellen dat het punt dat renee inderdaad terecht maakt (autosuggestie) niet op zou gaan voor allerhande gereformeerde bevinding. Men is hier behoorlijk selectief kritisch.

Alleen al het feit dat jij, die niks met geloof hebt, hierop reageert... :schaterlach:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Russell
Mineur
Mineur
Berichten: 232
Lid geworden op: 28 sep 2007 12:51

Berichtdoor Russell » 24 nov 2007 18:45

Ja, toevallig kan ik me goed vinden in renee's kritiek. Ik zou die zelf alleen wat breder trekken.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 25 nov 2007 10:17

Vallen in de Geest, ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Had er tot 3 weken geleden nog nooit van gehoord.

Ooit waren wij ergens op vakantie, in een Evangelisch pension. Daar was iemand die kreeg een epileptische aanval. Hun zagen dat als een aanval van Satan. Val je dan in de Satan ofzo??

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 25 nov 2007 11:38

Boekenlezer schreef:Dit soort dingen, waarvoor hier reclame wordt gemaakt en blijkbaar door Refoweb toegestaan, is gewoon dwaling. Het is: de duivel een handje helpen. Alsof de tsunami van evangelicalisering in de kerken al niet genoeg ellende teweeg brengt!
...
Maar allerlei ketters gezweef, dat moet blijkbaar allemaal maar kunnen.

Ik weet plotseling niet meer zo goed wat ik moet zeggen, en hoe ik moet zeggen wat ik voel bij bovenstaande reactie. 'Dwaling', 'ellende', 'ketters gezweef'... Dat kan je toch gewoon niet maken!! Wie ben jij om hierover zo te oordelen! :?

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 nov 2007 12:38

Boekenlezer schreef:
rosalie83 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Noujah Boekenlezer :shock:
Kritisch zijn is best, maar dit is gewoon onrespectvol! Als je zoveel tegen hebt op 'evangelisch gezweef', kom dan met gefundeerde kritiek ipv zo evangelo-foob te zijn.

Het is niet mijn ding, die TRIN-bijeenkomsten, maar ik heb wel respect voor hun pogingen tot eenheid binnen het christendom. Zulke pogingen lijken bij jou ver te zoeken te zijn..

Hier sluit ik me heel graag bij aan. Wat een ongenuanceerde reactie van Boekenlezer!

Dit soort dingen, waarvoor hier reclame wordt gemaakt en blijkbaar door Refoweb toegestaan, is gewoon dwaling. Het is: de duivel een handje helpen. Alsof de tsunami van evangelicalisering in de kerken al niet genoeg ellende teweeg brengt!
Als een bepaalde Gereformeerde Gemeente even zijn stem laat horen, dan is iedereen heftig verontwaardigd en loopt iedereen te hoop. Dan is het forum hier te klein. Dan is de toon wel duidelijk: 'We zullen ze leren, die schurken!' Maar allerlei ketters gezweef, dat moet blijkbaar allemaal maar kunnen. Plotseling moet je dan van bepaalde mensen ook heel genuanceerd blijven.
(Ook in de net genoemde discussie heb ik toen ergens de vinger bij gelegd. Maar dat wordt dan ook weer op alle mogelijke manieren genuanceerd.)
Ik begrijp dat niet helemaal. Het komt ontzettend hypocriet op mij over.
Zou de schrijver van dat artikel in de Wachter Sions, waarover hier discussie is geweest, dan toch gelijk hebben gehad?

De bijdrage van Renee maakt ook wel duidelijk dat er wat van te zeggen valt.


Ja, in de bijdrage van Renee kan ik mij ook wel vinden. Maar zij zegt het tenminste op een normale manier en geeft argumenten. Dit in tegenstelling tot jou.

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 10:23

Ik ben blij dat niet iedereen het met boekenlezer eens is.

Ik wil je niet veroordelen boekenlezer maar je doet me een beetje denken aan de schriftgeleerden en farizeeën in Jezus' tijd. Die namen ook overal aanstoot aan (terwijl Jezus duidelijk zei dat niet de bedoeling was). En om Jezus even te herhalen: Hoe kan een koninkrijk standhouden als het tegen zichzelf verdeeld is???? Met jou opmerkingen bewerkstellig jij die verdeeldheid des te meer...en dan is het maar de vraag wie hier nou de duivel een handje aan het helpen is???!

En heb je soms nooit gelezen dat God in de eindtijd zijn Geest ZAL uitstorten over alle vlees!?

Als ik je 1 advies mag geven: probeer juist te strijden naar eenheid i.p.v verdeeldheid te zaaien.

Ik hoorde laatst een verhaal iemand die christenen uit china sprak, waar christenvervolging is. Een westerling deelde zijn medelijden met hun. Maar zij waren dankbaar dat ze in China woonden en niet in het westen waar christenen tegen elkaar verdeeld zijn en over elkaar roddelen! Die instelling moeten wij ook krijgen!

En renee over dat vallen in de geest: Ik weet ook niet precies wat dat is. Maar ik heb wel gelezen dat mensen soms op hun aangezicht vielen voor God. Ik denk dat het zoiets is. Het zal inderdaad ook weleens voorkomen dat mensen zichzelf gewoon laten vallen, ik heb zelf 2 keer meegemaakt dat ik viel en dat was echt Gods genezende kracht. Ik heb het dus zeker niet altijd. We moeten gewoon niet gelijk een oordeel ergens over hebben. God werkt niet volgens 1 vaste manier, dat is in de hele bijbel wel gebleken en Jezus schopte ook behoorlijk wat heilige huisjes omver. Veroordeel elkaar niet zo snel.

Ik wil graag afsluiten met 1 bijbeltekst: lukas 6:26
Wee u, wanneer al de mensen wel van u spreken, want hun vaders deden desgelijks den valsen profeten.

Boekenlezer weet dat ik voor je bid en ik hoop dat je begrijpt wat ik met de bovenstaande tekst wil duidelijk maken.
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 26 nov 2007 10:39

Anthony schreef:Ik ben blij dat niet iedereen het met boekenlezer eens is.

Ik wil je niet veroordelen boekenlezer maar je doet me een beetje denken aan de schriftgeleerden en farizeeën in Jezus' tijd. Die namen ook overal aanstoot aan (terwijl Jezus duidelijk zei dat niet de bedoeling was). En om Jezus even te herhalen: Hoe kan een koninkrijk standhouden als het tegen zichzelf verdeeld is???? Met jou opmerkingen bewerkstellig jij die verdeeldheid des te meer...en dan is het maar de vraag wie hier nou de duivel een handje aan het helpen is???!

En heb je soms nooit gelezen dat God in de eindtijd zijn Geest ZAL uitstorten over alle vlees!?

Als ik je 1 advies mag geven: probeer juist te strijden naar eenheid i.p.v verdeeldheid te zaaien.

Ik hoorde laatst een verhaal iemand die christenen uit china sprak, waar christenvervolging is. Een westerling deelde zijn medelijden met hun. Maar zij waren dankbaar dat ze in China woonden en niet in het westen waar christenen tegen elkaar verdeeld zijn en over elkaar roddelen! Die instelling moeten wij ook krijgen!

En renee over dat vallen in de geest: Ik weet ook niet precies wat dat is. Maar ik heb wel gelezen dat mensen soms op hun aangezicht vielen voor God. Ik denk dat het zoiets is. Het zal inderdaad ook weleens voorkomen dat mensen zichzelf gewoon laten vallen, ik heb zelf 2 keer meegemaakt dat ik viel en dat was echt Gods genezende kracht. Ik heb het dus zeker niet altijd. We moeten gewoon niet gelijk een oordeel ergens over hebben. God werkt niet volgens 1 vaste manier, dat is in de hele bijbel wel gebleken en Jezus schopte ook behoorlijk wat heilige huisjes omver. Veroordeel elkaar niet zo snel.

Ik wil graag afsluiten met 1 bijbeltekst: lukas 6:26
Wee u, wanneer al de mensen wel van u spreken, want hun vaders deden desgelijks den valsen profeten.

Boekenlezer weet dat ik voor je bid en ik hoop dat je begrijpt wat ik met de bovenstaande tekst wil duidelijk maken.


In een discussie is "ik bid dat je andere mening mag krijgen" ongeveer het gemeenste wat je kunt zeggen. Gewoon omdat er met goed fatsoen niets op terug te zeggen is, zonder dat je meteen voor ketter kan worden uitgemaakt.

Ik denk dat boekenlezer op grond van de verschijnselen de conferentie afdoet als iets wat de valse profeten de ruimte geeft. Ik geloof niet dat Boekenlezer overal aanstoot aanneemt maar wel aan zaken die op deze conferentie naar voren komen. Van mij had het ook wat minder gemogen, maar kom tot argumenten.

Wat boekenlezer doet is alles behalve roddelen. Het gaat niet achter iemands rug om of zo.

Wat betreft het vallen in de geest. Er staat inderdaad dat mensen op hun aangezicht vallen in de nabijheid van God. Bij vallen in de geest gaat echter iedereen achterover, en je aangezicht zit geloof ik niet op je achterhoofd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 26 nov 2007 10:47

Parsifal, waar zegt Anthony dat hij bidt dat iemand dezelfde mening als hij krijgt?! :roll:

En het gaat inderdaad niet specifiek om roddelen, maar de manier waarop Boekenlezer communiceert leidt wel tot verdeeldheid!

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 11:19

En het gaat inderdaad niet specifiek om roddelen, maar de manier waarop Boekenlezer communiceert leidt wel tot verdeeldheid!


precies!

En ik zei inderdaad niet dat ik bid dat hij een andere mening krijgt.

En laten we even kijken naar de kern van deze conferentie: Alle volken uit alle naties die in eenheid God aanbidden...
Wow dat is inderdaad wel de grootste dwaalleer die ik ooit gezien heb.

Het valt mij gewoon op dat zodra mensen of een beweging radicaal voor Jezus willen gaan dat er dan heel veel tegenstand geleverd wordt. Dat gebeurde Jezus zelf ook en dat zie je overal waar mensen zich echt willen inzetten.

Geloof mij nou maar TRIN volgt Jezus voor de volle honderd procent. Houdt zich aan Zijn woord en zoeken altijd naar de leiding van de geest.
Als je daar niet tegen kan, denk ik (maar dat is mijn persoonlijke mening!) dat er bepaalde geestelijke machten aan het werk zijn en dat je in je autoriteit in Jezus moet gaan staan en elk bolwerk en elke schans die tegen de kennis van God ingaat moet verbreken.....maar dat is mijn mening.
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2007 11:48

Ik vraag me af of God niet teveel "geclaimd wordt". Op basis waarvan gelooft men dat er een uitstorting van de Geest zal plaatsvinden bijvoorbeeld? Wie zegt dat dat ook Gods plan is? Dat de Bijbel zegt dat God zijn Geest zal uitstorten over al wat leeft... maar Petrus geeft al aan dat dit bij Pinksteren in vervulling is gegaan. Daarnaast, al wat leeft... dat is meer dan de Nederlandse bevolking ofzo. En wie zegt dat dit gebeurt als wij een of andere conferentie organiseren.

Daar zet ik vraagtekens bij... dat God soms teveeel voor een karretje wordt gespannen. Als wij dit en dat doen doet God vast wel dit en dat... net als bijv. bij sommige genezingen.... God wil dat je beter wordt? Oh ja? God heeft je genezen! En 2 maanden later is de pijn weer terug. In plaats van afhankelijk te zijn van God maken we Hem vaak gewoon van ons afhankelijk. Daar moeten we voor uitkijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 26 nov 2007 11:51

Hiermee haal je allerlei andere dingen aan waarover we in dit topic denk ik geen discussie moeten gaan voeren ;)

Over wat je zegt dat God geclaimd wordt... ik snap je gedachtengang wel. Maar God laat zich wel verbidden, daarvan zijn er in de bijbel voorbeelden. En wanneer is iets Gods plan? Dat is een lastige. In elk geval is lijdzaam zitten wachten tot dat duidelijk wordt ook niet de bedoeling.

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 26 nov 2007 12:29

Anthony schreef:
Het valt mij gewoon op dat zodra mensen of een beweging radicaal voor Jezus willen gaan dat er dan heel veel tegenstand geleverd wordt. Dat gebeurde Jezus zelf ook en dat zie je overal waar mensen zich echt willen inzetten.


Het hele idee van radicaal voor Jezus kiezen is ook al iets wat Bijbels niet te funderen is, de discipelen die in Zijn nabijheid door Israel trokken begrepen niets van wat hij zij, hoe zullen wij dan die het moeten doen met de Bijbel en niet met de uitleg van Hem zelf, kunnen claimen dat wij 100% voor Jezus gaan... volgens mij kan je dat helemaal niet stellen

Geloof mij nou maar TRIN volgt Jezus voor de volle honderd procent.

Zijn de mensen van TRIN zonder zonden dan?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2007 12:32

nee en een biddende houding aannemen is goed.... maar bidden heeft ook een vragende houding... in plaats van een eisende. Wat nou als God de Geest niet over iedereen uitstort dan? Nu klinkt het zo van: Hij doet dat toch wel want.... wij doen dit en dat.

Niks doen is niet goed... maar dat is wat anders dan wonderen gaan claimen en zelfs uitstortingen van de Geest gaan voorspellen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 26 nov 2007 12:34

God wil dat je beter wordt? Oh ja? God heeft je genezen! En 2 maanden later is de pijn weer terug. In plaats van afhankelijk te zijn van God maken we Hem vaak gewoon van ons afhankelijk. Daar moeten we voor uitkijken.


In zijn striemen IS ons genezing GEWORDEN!!! Dit is een belofte die wij mogen pakken! Ziekte hoort niet bij Gods plan en in Jezus is alles al volbracht. Je wilt toch niet zeggen dat je denkt dat God gelovigen(en ongelovigen) graag ziek ziet??? Zeker niet na de kruisiging?

Daar komt bij dat als je God gehoorzaam bent, Hij GAAT zegenen.
Als je in je autoriteit gaat staan, KUN je dingen verbreken.

En natuurlijk zijn we afhankelijk van God, wie denkt dat ie het alleen kan zal vallen, we hebben Hem overal bij nodig.

Je mag alleen wel de beloftes die in God's woord staan in je leven toepassen! Als je aan het woord van God en zijn beloftes gaat twijfelen, is dat nooit goed. En we weten allemaal waar dat vandaan komt
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten