God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 06 dec 2007 12:27

Twijfel in je geloof is wat anders dan twijfelen aan God of aan je geloof Lees het boek 'Twijfel' van Allister McGrath eens erg verduidelijkend.


Ik twijfel niet aan mijn geloof, mijn geloof is op God gebaseerd! hoe kan ik dan niet aan God twijfelen maar wel aan mijn geloof? Dat hangt heel nauw samen...
Dat boek sla ik maar even over aangezien ik het nut er niet van inzie.

Ik vraag mij soms wel af wat mensen bedoelen met 'Jezus Ideeën´ vaak zijn het menselijke gedachten over uitspraken van Jezus Christus die voorkomen in de Bijbel. God is meer dan Jezus, reduceer je op zo´n manier God niet tot een Een-Eenheid in plaats van een Drie-Eenheid?

God en Jezus zijn één, wat Jezus sprak komt van God. Dus ik reduceer God helemaal niet. Jezus heeft juist dingen geopenbaard die eeuwenlang verborgen waren voor de gelovigen. Hij leert de mensen God kennen.

Wanneer je geloofd in een Almachtige God, waarom zou het an niet 'Gods bedoeling' zijn, Hij gebruikt zoveel dingen, ook negatieve geloofsbelevingen.

Omdat God van jou houdt en Hij veel liever wilt dat jij een relatie met Hem krijgt en dus de eeuwigheid bij Hem kan blijven dan dat jij verloren gaat.

Jij bent veel belangrijker voor Hem dan een negatieve geloofsbeleving(ik snap trouwens zowiezo niet waarom God dat zou doen...dat doet ie trouwens ook niet )

Die negatieve geloofsbeleving is het werk van de duivel (of je het nou wilt geloven of niet) en God wilt juist dat jij tot Hem komt en dit keer Hem echt leert kennen en Hem niet gaat zien als een afstandelijk onwerkelijk wezen die bepaalt of mensen wel of geen positieve ervaring met het geloof hebben.

De bal ligt nu bij jou en als jij de keuze maakt om je rug naar God toe te keren dan respecteerd Hij dat, maar dat is wel jou verantwoording en niet de Zijne! Vrije wil he...
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 06 dec 2007 13:16

Mijn vraag is nog niet beantwoord:

Waarom gaat het daar, op die conferentie, gebeuren? Waarom moeten we daar heengaan? Terwijl er toch op meerdere plaatsen om wordt gevragd, terwijl er op talloze plaatsen kinderen van Hem samen komen en vragen om vervulling met Zijn Geest?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 06 dec 2007 13:24

Mijn vraag is nog niet beantwoord:

Waarom gaat het daar, op die conferentie, gebeuren? Waarom moeten we daar heengaan? Terwijl er toch op meerdere plaatsen om wordt gevragd, terwijl er op talloze plaatsen kinderen van Hem samen komen en vragen om vervulling met Zijn Geest?


Ik zeg ook niet dat deze conferentie de enige plek is waar God zijn kinderen met Zijn Geest vervult.

MAAR:

Deze conferentie is toevallig wel de enige waarbij alle landen samenkomen. Dat is niet niks dat snap je toch wel? :wink:

Daarbij komt ook nog het feit dat er heel veel mensen zullen komen (niet dat kleinschalige gebeurtenissen minder zijn, want waar 2 of 3 zijn vergaderd in Zijn naam is Hij in hun midden, maar je ziet wel vaker door de bijbel heen dat bijv. een heel volk moest samenkomen en God moest aanbidden en dat er daarna dingen zijn gaan veranderen)
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 06 dec 2007 16:38

Jij bent veel belangrijker voor Hem dan een negatieve geloofsbeleving(ik snap trouwens zowiezo niet waarom God dat zou doen...dat doet ie trouwens ook niet )


Ik twijfel momenteel best wel aan mijn geloof. En ik weet niet in hoeverre God dit doet (aangezien ik twijfel :wink: ). Maar als God God is dan kan hij dit zeker wel gebruiken. Door mijn twijfel ga ik op onderzoek uit naar waarheid, en als mijn geloof blijft bestaan dan is het zeker verdiept. Dan heeft een negatieve geloofsbeleving dus een verdiept geloof uitgewerkt.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 dec 2007 19:26

Anthony schreef:
Als je weet dat je dat niet weet, onthou je dan van dit soort domme opmerkingen.

Ik zeg ik denk.... die opmerking was niet zomaar bedoeld om wat te roepen maar jou te laten zien dat wat jij met het geloof mee heb gemaakt (wat dat dan ook mag zijn) waarschijnlijk niet is zoals God het bedoeld heeft...dus dat jij slachtoffer van de verkeerde mensen bent geworden


LOL, voor iemand die mij totáál niet kent doe je behoorlijk denigrerend. Heb alsjeblieft geen medelijden met me, ik ben allerminst slachtoffer. Als je wat wilt zeggen over "wat ik met het geloof heb meegemaakt" dan zou ik toch denken dat je zou beginnen met vragen en luisteren, en pas daarna met een conclusie komt. Maar jij slaat die vraag-en-luister-stap voor het gemak maar over.

Dit heeft in de hele wereldgeschiedenis nog nooit plaatsgevonden en misschien gebeurt het ook wel nooit meer voordat de Heer terugkomt.


Gelul natuurlijk, maar zelfs al was het waar, wat dan nog?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 dec 2007 19:29

Anthony schreef:Dat boek sla ik maar even over aangezien ik het nut er niet van inzie.


Hoe verrassend. :roll:

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 07 dec 2007 09:44

Door mijn twijfel ga ik op onderzoek uit naar waarheid, en als mijn geloof blijft bestaan dan is het zeker verdiept. Dan heeft een negatieve geloofsbeleving dus een verdiept geloof uitgewerkt.


Zou kunnen ja...als je de waarheid vind weet ik zeker dat het goed uit zal pakken voor je

Maar jij slaat die vraag-en-luister-stap voor het gemak maar over.

Ik heb nooit een conclusie getrokken ik zei alleen dat ik denk dat jij daardoor afvallig ben geworden... als dat dus niet zo is, kun je me daarna uitleggen hoe het wel is gegaan....maar omdat jij aangaf rooms-katholiek te zijn opgevoed kon ik me conclusie al wel een klein beetje trekken...aangezien mijn vader ook rooms-katholiek is opgevoed en nu 0,0 met het geloof te maken wil hebben.

Gelul natuurlijk, maar zelfs al was het waar, wat dan nog?

dan is het dus een unieke ervaring
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 07 dec 2007 10:06

Anthony schreef:MAAR:

Deze conferentie is toevallig wel de enige waarbij alle landen samenkomen. Dat is niet niks dat snap je toch wel? :wink:

Daarbij komt ook nog het feit dat er heel veel mensen zullen komen (niet dat kleinschalige gebeurtenissen minder zijn, want waar 2 of 3 zijn vergaderd in Zijn naam is Hij in hun midden, maar je ziet wel vaker door de bijbel heen dat bijv. een heel volk moest samenkomen en God moest aanbidden en dat er daarna dingen zijn gaan veranderen)


Hier duikt weer dat typische 'quota-denken' van evangelischen op, alles moet groots en massaal: Gebedsmarathons (waarbij dag en nacht iig altijd één persoon bidt), 24-uurs worship-dagen, Gebedsdagen met landelijke dekking (in elke plaats van Nederland moet iig 1 persoon bidden), en dan nu weer een conferentie waarbij álle landen samenkomen en ook nog met de verwachting '99% kans dat de Heilige Geest ook komt!'....
Alsof God met eerbied gezegd überhaupt nationalistisch is en gaat kijken of elk ministaatje wel vertegenwoordigd is :roll:

Anthony
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 nov 2007 14:11

Berichtdoor Anthony » 07 dec 2007 10:48

er staat meerdere malen in de bijbel een profetie over ALLE volken die samenkomen dus kennelijk is het wel degelijjk belangrijk...verder staat er ook genoeg over eenheid....en het MOET niet altijd grootschalig maar hoe denk je dat het in de hemel zal zijn? Daar ben je met miljoenen maal miljoenen mensen plus nog eens zoveel engelen dus dat is ook vrij massaal.....

maar dat allemaal achterwege gelaten snap ik neit wat je probleem is en waarom het slecht zou zijn om met zoveel mensen bijeen te komen om God te zoeken en aanbidden..... erg vreemd die kritiek die jij heb maar goed ieder zn eigen mening he...
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 07 dec 2007 11:33

nou ja, zie mijn kritiek niet als een fundamenteel iets, want het is inderdaad niet verkeerd/zondig om met heel veel mensen samen te komen, conferenties te beleggen of gebedsnachten te organiseren of weet ik veel.

Ik sta gewoon een beetje sceptisch tegenover dat hele cultuurtje waarin het ultieme samenzijn enkel beleefd wordt in massale samenkomsten, zeker als nu met die TRIN-conferentie ook nog eens de overspannen verwachting wordt gewekt dat nú de Heilige Geest toch wel eens zal komen omdat er voor de eerste keer in de geschiedenis een samenkomst van alle volken plaatsvindt.

Er zijn wel vaker van dat soort dingen geweest: gebedsmarathons, vastendagen, afspraken dat er wereldwijd op een vastgesteld tijdstip door zoveel mogelijk christenen gebeden wordt..... Elke keer wordt er weer wat spectaculairders dan anders verzonnen, en ik kan me gewoon niet aan de indruk onttrekken dat die hele TRIN-conferentie in eenzelfde traditie staat.

Maar misschien laat ik me teveel verblinden door mijn scepsis Anthony :wink: . Zoals ik eerder al zei: post t.z.t je bevindingen n.a.v. van die conferentie maar op Refoweb, want het is ook niet zo dat ik me bij voorbaat wil afsluiten voor alles wat een beetje anders riekt dan ik zelf gewend ben.

Voda

Berichtdoor Voda » 15 mei 2008 23:59

Hallow mense :D ik ga niet discusiëren, maar ik wil wel even wat vertellen erover.

Ik ben er geweest op de eerste dag, de donderdag. De eerste uren vond ik het zeer indrukwekkend. Er werd veel gesproken over de visie die men heeft dat Nederland weer een christelijke natie gaat worden en over alle mooie dingen die men in dat verband ziet. Men gelooft in een sterke rol van Nederland in het uitreiken van het Goede Nieuws over de wereld. En dat zijn dingen die mij ook al lang bezig houden, dus dat was een aangenaam onderdeel :wink: Er was nog een rk priester die namens de katholieke kerk nederland zijn excuses aanboodt voor alle onbegrip van hun kant en voor het lichtvaardig oordelen van protestante broeders en zusters. Ik zit nog te zoeken naar een verslag daarvan, mocht ik dat vinden dan post ik het hier.

Natuurlijk heb je als je nog niet zoveel gewend bent bij dingen je vragen. Maar het heeft er uiteindelijk, nu ik weer een tijdje verder ben, wel voor gezorgd dat ik bepaalde dingen rondom de gaven van de Geest beter snap. Ik had daar zelf al belangstelling voor gekregen de achterliggende tijd. Met name 2 seminars op "Opwekking" afgelopen weekend hebben veel duidelijkheid gegeven over dingen die ik 2 weken geleden nog niet zo goed begreep.

Sja de kollekte gaat op een bijzondere manier ( "ik zie dat er 5 mensen zijn die ieder 15.000 euro willen geven" en binnen enkele minuten staan ze er..) En het vallen in de Geest daar heb ik ook nog wel een vraag bij waarom het op dìe manier gaat. Maar ik heb al zoveel geleerd dat ik op mijn te snelle aanvankelijke oordelen terug ben gekomen.

Ik heb kennis gemaakt met een wereld waar ik meer van te weten wil komen. Ik heb er persoonlijk Gods nabijheid en troost ervaren. Mijn diepe overtuiging dat God op vele plaatsen en in allerlei gemeentes Zijn kinderen heeft is nog meer geroeid. Ik geloof dat het Gods wil/verlangen is dat we allen één zullen zijn. Voor mij een extra motivatie om "Uw wil geschiede" te bidden. :)

Ik blijf het met intresse volgen.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 09:19

Hey Voda, gaaf dat je je ervaringen wilt delen! Vrienden van mij zijn er ook geweest, dus van hen had ik ook al het één en ander gehoord. Ik begreep van hen dat ze een mooie tijd hadden gehad en dat er bijzondere dingen werden verteld.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 17 mei 2008 12:18

Waar is Anthony ??

Pauline

Berichtdoor Pauline » 11 sep 2008 21:00

ik ben er het hele weekend geweest.
ik zat ook in het voorbedeteam
het is echt de mooiste christelijke conferentie waar ik tot nu toe ben geweest.
God was er zo sterk aanwezig.
Hij heeft echt zoveel mensen aangeraakt. en mij ook.
Het was echt heel goed.

Hier kan je hun uitzendingen zien:

http://www.iworshiphere.com/channel.aspx?channelId=trinholland

en let nou eens niet zo kritisch op alleen de uitingen. maar let gewoon op de boodschap.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 11 sep 2008 21:29

Maar was het ook het enorm unieke gebeuren waar Anthony over repte? Waren "alle denominaties, alle generaties en ALLE NATIES VAN DE WERELD" aanwezig? Was het evenement een soortement keerpunt in de geschiedenis?
Die hooggespannen verwachtingen uitte Anthony (topicstarter) en ondanks mijn scepsis ben ik toch oprecht benieuwd hoe het daar aan toe is gegaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

cron