Paddo's en andere drugs, ethisch verantwoord of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Paracat
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Paddo's en andere drugs, ethisch verantwoord of niet?

Berichtdoor Paracat » 16 nov 2007 18:57

Ik ben Hendrik, mn eerste post en toch niet nieuw hier, ik cruise regelmatig rond op de site.
Ik zit met een behoorlijk groot dillema.
Ik heb als sinds ik 10 ben last van cluster-hoofdpijn. Dat voelt zeg maar alsof iemand een gloeinde haak in mn oog steekt en er vervolgens aan gaat draaien. Het staat helemaal bovenaan op de KIP-schaal, en maakt mijn leven een ware hel omdat ze heel regelmatig voorkomen. Er is hier geen goed medicijn voor.
Nu hoorde ik van mijn neuroloog dat er iets is wat de pijn aanzienelijk kan verminderen en zelfs compleet stoppen. Dit zijn paddo's.
Ik heb geen ervaring met de drug, maar ben er in principe niet tegen.
Wel weet ik niet heel erg zeker of het rijmt met wat ik geloof.

Wat zegt de bijbel hierover, en mag ik er gebruik van maken?
If loving the lord is wrong, I dont want to be right.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 16 nov 2007 23:47

Mwah, persoonlijk ben ik tegen alle drugs, maar in geval van ziekten wil ik daar wel eens een uitzondering in maken. Geen idee of het helpt, maar je kunt het eens proberen. Voor zover ik weet worden paddo's niet in de Bijbel genoemd ;)

Vraagje: werken Maxalt of Imigran dan niet?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 nov 2007 23:54

grappig, afgelopen donderdag kwam dit ook in een aflevering van House MD voor.

Verder lijkt het mij dat het niet zo veel uitmaakt wat je moet nemen om die pijn te verlichten. Koppig de pijn verdragen omdat je misschien denkt dat het een test van God is terwijl er middelen beschikbaar zijn... ik zie dat nut niet zo.

Paracat
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paracat » 17 nov 2007 02:05

Bevlogen schreef:Vraagje: werken Maxalt of Imigran dan niet?