Paddo's en andere drugs, ethisch verantwoord of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Paracat
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Paddo's en andere drugs, ethisch verantwoord of niet?

Berichtdoor Paracat » 16 nov 2007 18:57

Ik ben Hendrik, mn eerste post en toch niet nieuw hier, ik cruise regelmatig rond op de site.
Ik zit met een behoorlijk groot dillema.
Ik heb als sinds ik 10 ben last van cluster-hoofdpijn. Dat voelt zeg maar alsof iemand een gloeinde haak in mn oog steekt en er vervolgens aan gaat draaien. Het staat helemaal bovenaan op de KIP-schaal, en maakt mijn leven een ware hel omdat ze heel regelmatig voorkomen. Er is hier geen goed medicijn voor.
Nu hoorde ik van mijn neuroloog dat er iets is wat de pijn aanzienelijk kan verminderen en zelfs compleet stoppen. Dit zijn paddo's.
Ik heb geen ervaring met de drug, maar ben er in principe niet tegen.
Wel weet ik niet heel erg zeker of het rijmt met wat ik geloof.

Wat zegt de bijbel hierover, en mag ik er gebruik van maken?
If loving the lord is wrong, I dont want to be right.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 16 nov 2007 23:47

Mwah, persoonlijk ben ik tegen alle drugs, maar in geval van ziekten wil ik daar wel eens een uitzondering in maken. Geen idee of het helpt, maar je kunt het eens proberen. Voor zover ik weet worden paddo's niet in de Bijbel genoemd ;)

Vraagje: werken Maxalt of Imigran dan niet?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 16 nov 2007 23:54

grappig, afgelopen donderdag kwam dit ook in een aflevering van House MD voor.

Verder lijkt het mij dat het niet zo veel uitmaakt wat je moet nemen om die pijn te verlichten. Koppig de pijn verdragen omdat je misschien denkt dat het een test van God is terwijl er middelen beschikbaar zijn... ik zie dat nut niet zo.

Paracat
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paracat » 17 nov 2007 02:05

Bevlogen schreef:Vraagje: werken Maxalt of Imigran dan niet?

Nee, totaal niet. Niets schijnt te werken... :(
Ik heb al verschillende soorten medicijnen gehad...zonder succes. Dit is mn laatste hoop zo'n beetje :|

Paracat
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paracat » 17 nov 2007 02:08

MrSokkie schreef:grappig, afgelopen donderdag kwam dit ook in een aflevering van House MD voor.

Ja, ik had het gezien. Erg herkenbaar allemaal, alleen hadden ze waarschijnlijk eerst wat hersenscans moeten maken voordat ze zomaar paddo's gingen geven.
Dankzij de aflevering kwam het onderwerp paddo's voor mn hoofdpijn bij mn ouders op tafel.
MrSokkie schreef:Verder lijkt het mij dat het niet zo veel uitmaakt wat je moet nemen om die pijn te verlichten. Koppig de pijn verdragen omdat je misschien denkt dat het een test van God is terwijl er middelen beschikbaar zijn... ik zie dat nut niet zo.

Je hebt gelijk.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 17 nov 2007 09:04

een neuroloog die paddo's voorschrijft :clown:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 17 nov 2007 10:23

goshen schreef:een neuroloog die paddo's voorschrijft :clown:

Waarom niet? Marihuana is toch ook op recept verkrijgbaar en GHB en lachgas zijn van oorsprong narcose-middelen.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 17 nov 2007 11:00

Paracat schreef:
Bevlogen schreef:Vraagje: werken Maxalt of Imigran dan niet?

Nee, totaal niet. Niets schijnt te werken... :(
Ik heb al verschillende soorten medicijnen gehad...zonder succes. Dit is mn laatste hoop zo'n beetje :|

http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_headache#Treatment :?:

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 17 nov 2007 12:46

ik ze geen enkel probleem hoor en ik zou het zeker proberen. als je het voor jou gevoel wel kan rijmen met je geloof moet je het gewoon doen, en luister in zulk gevallen zeker niet naar andere ''goedwillende''christenen die het beter denken te weten, zei hebben die ziekte niet.

greetz marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 nov 2007 13:06

De Bijbel zegt dat we dingen op de aarde mogen gebruiken als we dat op een goede manier doen. Dingen uit de natuur als medicijn gebruiken mag zeker, dus in dat geval lijken paddo's of lsd me wel geoorloof als het op een verantwoordelijke manier gebeurt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 17 nov 2007 18:09

Als je je er maar goed bewust van bent dat paddo's ook heel nare ervaringen kunnen veroorzaken (bad trips)!

Trouwens: ik meen mij te herinneren dat, als je paddo's kort na elkaar gebruikt, ze niet meer (hallucinerend) werken.
Hebben ze dan nog wel een pijnstillend effect?

PeterK

Berichtdoor PeterK » 17 nov 2007 19:12

Ik zou zeker paddo's gebruiken als dat de pijn kan helpen verlichten. Een chemokuur weiger je ook niet omdat het puur gif is wat in je lichaam komt.

De situatie heiligt de middelen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 nov 2007 22:32

Onder begeleiding van een arts proberen, is dat een optie, en dan eerst heel weinig?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 nov 2007 12:51

Bloemenkind schreef:Als je je er maar goed bewust van bent dat paddo's ook heel nare ervaringen kunnen veroorzaken (bad trips)!

Vrijwel alle middelen zijn schadelijk bij verkeerd gebruik en kunnen nare ervaringen veroorzaken. Dat met die 'bad trips' valt doorgaans nogal mee, en ook van een bad trip kun je veel leren.

Trouwens: ik meen mij te herinneren dat, als je paddo's kort na elkaar gebruikt, ze niet meer (hallucinerend) werken.
Hebben ze dan nog wel een pijnstillend effect?

Er moet wel wat tijd tussen zitten inderdaad, maar ik vermoed zomaar dat het niet zozeer (alleen) om de hallucinatie gaat zodra je het als medicijn gebruikt.

En eerst heel weinig, wat is weinig? Ook van een beetje paddo's kun je al flink trippen hoor.

Paracat
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Paracat » 19 nov 2007 00:08

Cisca schreef:Onder begeleiding van een arts proberen, is dat een optie, en dan eerst heel weinig?

Ja, dat is de bedoeling. Onder begeleiding van iemand die er veel van af weet.

Hartelijk bedankt voor alle steun, begrip en geruststelling :)

Terug naar “Archief”