Schoonouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 okt 2007 13:02

Dat gevoel van 'moeten' is iets wat eruit moet volgens mij. Op het moment dat het niet 'moet', wordt het pas leuk! Maar dat is iets waar je wel zelf ook iets aan moet doen denk ik...

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 okt 2007 13:03

belachelijk is dat toch, dat er altijd van die dingen zijn die 'gezellig, met z'n allen samen' MOETEN terwijl niemand er eigenlijk op zit te wachten, alleen de ouders die de illusie van een hecht gezin zo graag op willen houden :?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 okt 2007 13:06

pol schreef:
rosalie83 schreef:Hebben jullie al wel eens geprobeerd iets gezelligs te gaan doen met je schoonmoeder/ouders? Misschien creeer je dan een heel andere sfeer!


Mens hou op, binnenkort MOETEN we een weekend met heel de fam op vakantie. Nou ik ging nog liever in een tentje op het strand zitten in mijn uppie. Heel de familie hangt met een rijgdraadje aan mekaar.
Vlg jaar gaan we naar het familiediner van de eo 8)

*proest* kondig je wel even aan wanneer het wordt uitgezonden? :P
Weekendjes met je schoonfamilie op pad kan ook zwaar zijn als je het wel goed met ze kunt vinden, dus pol ik wens je veel sterkte.

Trouwens: mijn schoonpa en zwager en andere zwager werken allemaal in een bouwbedrijf. Ze zijn erg handig en helpen ons met van alles en nog wat voor ons nieuwe huis. M'n schoonpa vindt het ook geweldig om dat te doen, dan belt hij weer op van heb je dit nog nodig en dat regel ik wel even voor je. Vooral erg fijn als je zelf een kluns bent, Borkdude heeft die handigheid niet geerfd, dus we kunnen die hulp wel gebruiken!

Gebruikersavatar
Laodicea
Mineur
Mineur
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 feb 2006 23:27
Locatie: Assen

Berichtdoor Laodicea » 05 okt 2007 13:06

Eerder heel zielig eigenlijk dan belachelijk.
Gepassioneerd onhip, vurig apparatchik, burgerlijk met overgave, 'middle of the road' on full speed.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 okt 2007 13:06

Herkenbaar!! alleen dat wel bij mijn ouders. De weekenden met z'n allen thuis hebben we afgeschaft. De spanningen liepen dan te hoog op en dan krijg je ruzie. Dat werkt niet.

In zulke weekenden kom ik graag bij jou in het tentje op het strand pol :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 okt 2007 13:42

Mijn schoonouders zouden dat ook graag willen, met z'n allen ieder jaar op vakantie. Ik zie dat niet zo zitten omdt zij dan verwachten dat je ook echt alles met elkaar doet. Gelukkig heeft de rest van de fam er ook niet zoveel zin in, dus gebeurt het niet. Als we nu om de één of andere redenen toch eens met z'n allen bij elkaar zijn is het veel meer ongedwongen en gezellig.

Al met al: ik heb het eigenlijk best getroffen met mijn schoonfam geloof ik!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 okt 2007 13:48

Een vakantie met elkaar is best heftig als je geen supergoede vrienden bent. Maar met iets leuks bedoelde ik meer: regel oppas voor je kindjes en ga met je schoonmoeder naar een kerstfair (ik noem maar wat). Dan is het misschien leuker dan je denkt! Het is wel een kwestie van investeren. En schoonmoeder heeft nu misschien wel het idee dat ze gewoon totaal niet gewenst is. Dat is ze op dit moment misschien ook niet ;), maar dat komt waarschijnlijk door de sleur waar jullie met z'n allen in zitten. Doorbreek die!

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 05 okt 2007 14:02

rosalie83 schreef:Een vakantie met elkaar is best heftig als je geen supergoede vrienden bent. Maar met iets leuks bedoelde ik meer: regel oppas voor je kindjes en ga met je schoonmoeder naar een kerstfair (ik noem maar wat). Dan is het misschien leuker dan je denkt! Het is wel een kwestie van investeren. En schoonmoeder heeft nu misschien wel het idee dat ze gewoon totaal niet gewenst is. Dat is ze op dit moment misschien ook niet ;), maar dat komt waarschijnlijk door de sleur waar jullie met z'n allen in zitten. Doorbreek die!


Schoonma ziet al die hele hechte gezinnen en bij hun is iedereen gewoon helemaal uit elkaar gegroeid, Nu wilt ze heel geforceerd het lieve gezellige gezinnetje gaan spelen. Nou even mis.. .want de meesten hebben geen zin, maar niemand durft het te zeggen!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Berichtdoor jaccootje85 » 05 okt 2007 14:04

pol schreef:
rosalie83 schreef:Een vakantie met elkaar is best heftig als je geen supergoede vrienden bent. Maar met iets leuks bedoelde ik meer: regel oppas voor je kindjes en ga met je schoonmoeder naar een kerstfair (ik noem maar wat). Dan is het misschien leuker dan je denkt! Het is wel een kwestie van investeren. En schoonmoeder heeft nu misschien wel het idee dat ze gewoon totaal niet gewenst is. Dat is ze op dit moment misschien ook niet ;), maar dat komt waarschijnlijk door de sleur waar jullie met z'n allen in zitten. Doorbreek die!


Schoonma ziet al die hele hechte gezinnen en bij hun is iedereen gewoon helemaal uit elkaar gegroeid, Nu wilt ze heel geforceerd het lieve gezellige gezinnetje gaan spelen. Nou even mis.. .want de meesten hebben geen zin, maar niemand durft het te zeggen!


Dan moet er dus 1 beginnen met t zeggen... als je strax allemaal een weekend op elkaars lip zit en niemand vind er wat aan... wat moet je daar nu mee? je kan wel heel geforceerd gaan zitten doen, maar daar bereik je vaak weinig mee...
Szent az Úr

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 okt 2007 14:07

Ondanks dat je niet superhecht bent, kun je het nog wel gewoon normaal gezellig met elkaar hebben.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 05 okt 2007 16:02

Ook ik heb wel eens lol met mijn schoonma, maar toch ben ik blij als ze weer weg is. Ik word gewoon zo moe van dat gepraat bleh..

En Rosalie je hebt helemaal gelijk wat dat investeren betreft. Maar geloof mij, met mijn schoonma ben ik uitgeinvesteerd. Het heeft ook nog eens deels met ziekte (psygisch) te maken en is ze dus altijd in een andere stemming. Moeilijk mee om te gaan dus.

Natuurlijk ligt het ook wel deels bij mezelf. We hebben ook nog een soort cultuurverschil. Zoenen en knuffelen etc, nu, daar gruwel ik van als mn schoonma daar mee begint. Dat doe ik niet eens met mijn eigen moeder.

Pfieuw wat een openheid.. Ik schrik er zelf van, het ligt uiteindelijk allemaal toch gevoeliger dan ik dacht.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 05 okt 2007 16:04

Oja, wat ik ook nog zeggen wilde. Over de mannen die hier gereageerd hebben. Is het niet zo dat mannen over het algemeen minder moeite hebben met schoonmoeders?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 05 okt 2007 16:28

nee hoor,mijn man kan het heel goed met mijn moeder vinden. Ik denk dat als ik het hem op de man af zou vragen dat hij zal zeggen dat mijn moeder makkelijker in omgang is dan ik :mrgreen:

Enne .... met schoonouders op vakantie gaan gaat bij ons ook goed. Afgelopen zomer hebben wij ons zelf uitgenodigd op bij mijn schoonouders die op vakantie waren in Zwitserland. Wij waren op doorreis naar Italië en zijn op de heenreis 5 dagen bij hun aangewipt. Het was echt enorm gezellig. Niets moet...alles mag. Mijn man heeft enorme bergtochten gemaakt en ik zat lekker met mijn schoonmoeder met een boekje in het zonnetje op het balkon.....heerlijk!

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 05 okt 2007 16:37

ajl schreef:nee hoor,mijn man kan het heel goed met mijn moeder vinden.


De meeste mannen merk ik, en die hebben altijd de grootste monden onder collega's.. 8)

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 05 okt 2007 17:05

jamillah schreef:Ook ik heb wel eens lol met mijn schoonma, maar toch ben ik blij als ze weer weg is. Ik word gewoon zo moe van dat gepraat bleh..

En Rosalie je hebt helemaal gelijk wat dat investeren betreft. Maar geloof mij, met mijn schoonma ben ik uitgeinvesteerd. Het heeft ook nog eens deels met ziekte (psygisch) te maken en is ze dus altijd in een andere stemming. Moeilijk mee om te gaan dus.

Natuurlijk ligt het ook wel deels bij mezelf. We hebben ook nog een soort cultuurverschil. Zoenen en knuffelen etc, nu, daar gruwel ik van als mn schoonma daar mee begint. Dat doe ik niet eens met mijn eigen moeder.

Pfieuw wat een openheid.. Ik schrik er zelf van, het ligt uiteindelijk allemaal toch gevoeliger dan ik dacht.



Knal het er gewoon uit op het forum!!!!! doe ik ook!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten