"Ja en amen zeggen."

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

"Ja en amen zeggen."

Berichtdoor kwebbel » 20 sep 2007 13:50

Mijn vader belde vorige week. Of we "weer eens een keer" langs wilden komen.... We waren 2 weken daarvoor ook al geweest!!!! :shock: Zo offerden we onze vrije zaterdag op door naar Sliedrecht te reizen en daar mee te eten. Weg vrije zaterdag....

Waarom ga je dan ?? Ja weet ik niet.. Zwak van mezelf denk ik..... Ik wil zo graag ook een keer nee zeggen op een liefdevolle manier, zonder ze te kwetsen want het blijven mijn ouders....

Heeft iemand dit ook meegemaakt vlak na het huwelijk of misschien nu nog steeds ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 sep 2007 13:55

nee.. ik ga minstens 1 keer per 2 week naar mn ouders :mrgreen:

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 sep 2007 14:09

Nou en anders bellen mijn ouders op, zijn jullie thuis dan komen we er aan ....... en dan moet je heel snel zijn om te zeggen we zijn er niet want we gaan of we hebben visite anders zitten ze er bij. Maar bij ons geen probleem het kan 3 weken duren voordat we ze zien. En anders bestaat er nog zo'n apparaat "TELEFOON" en als ze bellen om 17.45 uur dan wordt er gezegd geen interesse we zitten te eten, O ma, wat leukt dat u belt ..... dan snapt ze het gelijk.

Dus bij ons no problemo, en schoonmoeders die komt meestal overdag dan ben ik er toch niet en is de kust veilig! :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 sep 2007 14:13

Als mijn moeder vraagt of we 'dan en dan' zin hebben om langs te komen en wij hebben dan niks, maar gewoon ook zin in even niks, dan zeg ik dat gewoon. Aan de andere kant is het ook zo dat we wel eens bij elkaar aankomen zonder van te voren te bellen, als mams in onze woonplaats is of zo en denk, ff kijken hoe het gaat, en dan is ze ook altijd welkom. Maar ook dan is het zo dat als ik druk ben of weg moet of net wil gaan slapen, zij daar rekening mee houdt. Dit geldt overigens voor andersom net zo.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 sep 2007 14:23

Ghe, ik zie mijn ouders gemiddeld 3 keer per week. Al is het maar een minuut of 10. Sja, dat krijg je als je twee straten verder gaat wonen... Ik bel ook nooit van tevoren en mams ook niet naar mij. Dat is wel eens frusterend als net je huis op zn kop staat maar dan vliegt ze meteen met een emmer sop erdoor. Ook wel weer makkelijk.

:mrgreen:

Mn schoonouders zie ik altijd iedere week en soms ook wel vaker per week. Dat is maar een kwartier bij ons vandaan met de auto dus. Mn schoonmoeder is wat vermoeiender omdat ik mezelf dan verplicht voel te zitten en te praten. Maarja, je krijgt ze erbij..
8)

En als we er even geen zin in hebben dan horen ze dat gewoon.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 20 sep 2007 15:26

jamillah schreef:Dat is wel eens frusterend als net je huis op zn kop staat maar dan vliegt ze meteen met een emmer sop erdoor. Ook wel weer makkelijk.

:mrgreen:

Precies; kan ze meteen een handje helpen :) 8)

Ik moet er niet aan denken om mijn (schoon/)ouders zo vaak te zien :shock: Of klink ik dan vreemd?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 sep 2007 15:34

Tsja, wat heet vreemd? Het ligt er gewoon aan wat voor band je met ze hebt! Ik moet er niet aan denken om ze lang niet te zien of horen. Nu is het ook niet zo dat ik mams of schoonouders persé elke week wil zien of zo, al is het soms wel zo dat we elkaar wekelijks zien, en dan is het ook prima. Maar we zien elkaar ook wel eens drie weken niet, maar dan bellen of mailen we wel een keer tussendoor.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 sep 2007 15:43

Ik zie m'n (schoon)ouders best veel,
zeker iedere week, en soms wel vaker.

Vind het wel gezellig eigenlijk. :)
Dus ik herken het niet nee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 sep 2007 15:46

Geen problemen mee! 1 keer in de week dat ik op een avondje bij m'n ouders langs ga voor op de koffie! Bij m'n schoonouders heel af en toe gewoon ff langs.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 sep 2007 17:11

ik zie mijn ouders soms weken niet en bellen heb ik dan ook niet altijd behoefte aan. Mijn schoonmoeder zie ik vrij regelmatig, maar dat heb je als je nog verkering hebt en je naar haar toe moet om je vriend te kunnen zien ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Collateral

Re: "Ja en amen zeggen."

Berichtdoor Collateral » 20 sep 2007 17:22

kwebbel schreef:Ik wil zo graag ook een keer nee zeggen op een liefdevolle manier, zonder ze te kwetsen want het blijven mijn ouders....

Daar is niets mis mee, dus leef je uit. ;)

jamillah schreef:Dat is wel eens frusterend als net je huis op zn kop staat maar dan vliegt ze meteen met een emmer sop erdoor.

Ik heb weleens gehoord van vliegen met een bezem, maar met een emmer sop...? :mrgreen:

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 20 sep 2007 17:50

Opzich als je heel snel vliegt dan blijft het water gewoon in de emmer, soort centrifuge-idee. Maar dat terzijde.

Ik zie m'n ouders en (aanstaande) schoonouders eigenlijk met name in het weekend. Probeer dan wel tijd voor ze te maken, ookal hebben ze het altijd over hetzelfde of heb je er totaal geen zin in. Het is belangrijk om de band goed te houden en soms moet je jezelf daarvoor opofferen, zo erg is dat toch niet? Eén keer in de twee weken is toch nog wel te overzien Kwebbel?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 sep 2007 18:13

Mijn moeder zegt altijd: je hoeft echt niet te komen als je daar geen zin in hebt. Maar ik zie haar vaak genoeg, ga meestal om de 2 weken bij m'n ouders eten en we bellen ook af en toe. M'n schoonouders zie ik gemiddeld om de zes weken ofzo, die wonen ver weg.
Weet je, als ze de hele tijd vragen of je langs komt, dan kan je ook zeggen dat ze maar eens bij jullie moeten komen. Waarom zouden jullie altijd moeten reizen. Als zij ook eens reizen, dan beseffen ze misschien beter hoeveel tijd dat kost.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 20 sep 2007 19:05

Mijn vader belde vorige week. Of we "weer eens een keer" langs wilden komen.... We waren 2 weken daarvoor ook al geweest!!!! Shocked Zo offerden we onze vrije zaterdag op door naar Sliedrecht te reizen en daar mee te eten. Weg vrije zaterdag....

Waarom ga je dan ?? Ja weet ik niet.. Zwak van mezelf denk ik..... Ik wil zo graag ook een keer nee zeggen op een liefdevolle manier, zonder ze te kwetsen want het blijven mijn ouders....

Heeft iemand dit ook meegemaakt vlak na het huwelijk of misschien nu nog steeds ?

Helemaal herkenbaar. Zeker als ze wat verder weg wonen (geldt bij ons voor zowel ouders als schoonouders) is gewoon even op de koffie geen mogelijkheid. Het kost gelijk aardig wat tijd.
En liefdevol nee zeggen zonder te kwetsen vind ik zo moeilijk bij mijn ouders.
Dus als er nog iemand tips heeft, voor mij ook welkom :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 sep 2007 20:25

Als je je (schoon)ouders toch met regelmaat ziet, moet het ook mogelijk zijn om een keertje 'nee' te zeggen... Zeg gewoon dat jullie dan een dagje samen hadden gepland. En vaak verzacht het de pijn ook al als je meteen een voorstel doet voor een nieuwe afspraak (bijv. een week later).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”