Je ongelijk toegeven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maarten
Kapitein
Kapitein

Je ongelijk toegeven

Berichtdoor Maarten » 09 mei 2003 07:59

Vinden jullie het moeilijk om je ongelijk toe te geven? Er is op dit forum voor mij niet direct aanleiding om dit te vragen, maar op een discussieforum zal er vast wel eens iemand van gedachten veranderen en iemand anders gelijk moeten geven ten koste van je eigen mening.

Ik vind het zelf altijd reuze moeilijk en vraag me af hoe dat bij jullie is.
The one thing you can give and still keep is your word.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 mei 2003 08:02

ik heb daar ook heel veel moeite mee gehad maar tegenwoordig geef ik het gewoon eerlijk toe ook al heb ik er soms nog wel een beetje moeite mee.....
Ook je excuus aanbieden na een ruzie had ik altijd heel erg veel moeite mee!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2003 08:11

Het lukt me wel bij mensen die me heel vertrouwd zijn. Op het forum is het nog niet voorgekomen dat het nodig was.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 09 mei 2003 12:33

nou ik heb gewoon altijd gelijk :mrgreen:

(vind het dus idd erg moeilijk om ongelijk toe te geven...)
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mei 2003 12:37

laat ik het daar maar niet over hebben. Het ligt trouwens tegen wie. tegen mijn vriendin niet, zij wil ook nooit toegeven,m maar thuis wel. ALs ik geen gelijk heb mag dat gewoon gezegd worfden of niet!!!!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 09 mei 2003 12:41

Ik heb altijd gelijk=regel! En als ik niet gelijk heb gaat die regel in werking!! :mrgreen:

Nee, serieus...tja gelijk hebben...soms probeer ik het ook van de andere kant te benaderen/in te zien. Ik ben er niet zo moelijk in. Als de ander zo ongelooflijk overtuigd is van zijn/haar mening, ja... ik weet het ff niet :|
Dus, dat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2003 17:19

dat is voor mij heel moeilijk om toe te geven dat ik fout zat... ik weet dat het een heel zwak punt is, het is ook iets wat ik graag nog wel zou willen veranderen...

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 10 mei 2003 14:05

Ik heb iets ontdekt: Ik vind het heel moeilijk als mensen hun ongelijk tegenover mij toegeven. Gisteravond had ik een discussie met een vriendin, en toen zei ze dat ik wel gelijk had. Ik begon het toen meteen af te zwakken. Zo van, 'ach joh, wat maakt het ook uit. En eigenlijk kan je het ook op een andere manier zien...'
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 mei 2003 14:37

Ik probeer altijd gelijk mijn ongelijk toe te geven. Tenzij ik denk dat ik nog gelijk heb maar mijn gelijk niet kan bewijzen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 12 mei 2003 07:59

lizzz schreef:Ik heb iets ontdekt: Ik vind het heel moeilijk als mensen hun ongelijk tegenover mij toegeven. Gisteravond had ik een discussie met een vriendin, en toen zei ze dat ik wel gelijk had. Ik begon het toen meteen af te zwakken. Zo van, 'ach joh, wat maakt het ook uit. En eigenlijk kan je het ook op een andere manier zien...'

van dit probleem heb ik ook wel eens last, je hebt dan als het echt over iets heftigs gaat eigenlijk een beetje medelijden met die persoon en gaat dan maar een beetje terug krabbelen!!

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 12 mei 2003 08:16

Bedankt voor jullie reacties. Interessant om te lezen. Er zijn dus meer mensen die het moeilijk vinden hun ongelijk toe te geven. Maar het blijkt ook moeilijk te zijn om er mee om te gaan als je je gelijk krijgt.

Dat betekent dat je wel discussieert, maar het liefst zou je willen dat je allebei je standpunt kunt handhaven. En dan kan je natuurlijk moeilijk nog van een discussie spreken. Apart!

Mijn reactie als het gaat om gelijk krijgen. Ik voel me dan zo vlug trots en hoogmoedig, je krijgt echt een veel te hoge dunk van jezelf. Herkennen jullie dat ook? Is dat wat jullie bedoelen Lizzz en Ikke?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 12 mei 2003 08:21

Maarten schreef:
Mijn reactie als het gaat om gelijk krijgen. Ik voel me dan zo vlug trots en hoogmoedig, je krijgt echt een veel te hoge dunk van jezelf. Herkennen jullie dat ook? Is dat wat jullie bedoelen Lizzz en Ikke?

Ja een beetje wel, ja gaat je vaak beter voelen dan een ander en dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en misschien krijg je later ook reaktie's van, o daar heb je haar weer, die heeft altijd gelijk!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 12 mei 2003 08:34

Ikke21 schreef:
Maarten schreef:

Ja een beetje wel, ja gaat je vaak beter voelen dan een ander en dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en misschien krijg je later ook reaktie's van, o daar heb je haar weer, die heeft altijd gelijk!!

Ik vind het juist heerlijk als iemand anders gelijk heeft of als ik iemand heb kunnen overttuigen van zijn verkeerde denkwijze.
Ik wil gewoon volgens de bijbel leven en niet volgens de tradities of opvoeding! Als ik overtuigt kan worden d.m.v bijbelse argumenten ben ik juist heel blij! Weer een misverstand opgelost!
Als je voelt dat je het fout hebt dan ga je toch niet argumenten er tegen in brengen om je ongelijk recht te praten!

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 12 mei 2003 08:40

Dat is theorie, Hijwel, maar het gaat nu om de praktijk.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 12 mei 2003 09:12

Maarten schreef:Dat is theorie, Hijwel, maar het gaat nu om de praktijk.

Werkt goed in de praktij hoor!!!!!!!!!!!!!!!
Waren de mensen maar niet zo eigenwijs :mrgreen:

Terug naar “Archief”