Bruiloft in de Gereformeerde Gemeenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 08 mei 2003 11:17

:lol:

die spaghettibandjes toch...

Wat boeit dat allemaal. Van mij mag het best. Alleen als je naar een bepaalde kerk gaat en het is daar niet toegestaan, dan moet je je gewoon aanpassen.
Ik kan me voorstellen dat het in sommige kerken niet mag, kan ik wel begrijpen. Maar ik vind het altijd zo'n onzin dat je soms niet in het wit mag trouwen.

En bloemen in de kerk zijn natuurlijk feestelijk he, wel zo leuk met een bruiloft.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 mei 2003 13:20

Een jurk met spagettibandjes past m.i. niet in de kerk. Je behoort je gepast en bedekt te kleden. Heb je er wel eens aan gedacht dat je moet knielen in de kerk. De dominee hoeft dan niet tot op je navel te kunnen kijken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2003 13:21

dat ahngt niet af van de spagettibandjes, als je een jurk hebt met korte mouwen en het is geen strakke jurk dan kijk je er nog in hoor!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 mei 2003 14:01

Over het algemeen zijn jurken met spagettibandjes diep uitgesneden, je kunt dan met knielen vaak veel zien.
Verder is het goed om eerbaar gekleed te zijn, dus hoog gesloten (hoeft niet tot aan je kin :mrgreen: ) en met mouwen. Je hoeft je dan voor niemand te schamen. Ook is het bijbels om eerbaar gekleed te gaan.
Als ik op onze trouwdag zo'n jurk aan had, was denk ik het hele feest niet doorgegegaan.
Bij ons in de kerk mogen geen bloemen al voeren ze het mi te ver door. Alle gasten moeten hun corsage bv af doen.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 08 mei 2003 14:05

corsage af? nee dat meen je niet? wat voor kerk is dat?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 mei 2003 14:08

ik ben het er mee eens dat je eerbaar gekleed moet zijn.
Maar daar heb je grenzen binnen die je zelf moet aangeven.

Maar ik krijg er ook een raar gevoel bij wanneer mensen netjes jurk met jasje aanhebben, uit de kerk het jasje uit en ziedaar alles laag, smal enz..
Time flies when you have none!

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 08 mei 2003 15:27

poemojn schreef:Die is van de GKV en heeft daar geen verstand van :). Zelfs mijn vriend was verbaasd door de opschuddig veroorzaakt door mijn voorkeur voor spaghettibandjes :mrgreen:.
Zou jij vreemd opkijken als je in een trouwdienst kwam en helemaal voor in de kerk stond 1 grote kaars (in brand) met 1 bloemstuk?

nee ik niet.... Ik (gergemmer) ben dat wel gewend.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 08 mei 2003 15:30

En trouwens ook zonder spagettibandjes kunnen trouwjurken er niet netjes zijn. Want ik ben eens bij een trouwerij geweest waar men elke keer met twee vrouwen de jurk elke keer om hoog moest heisen omdat te borsten er gewoon bijna eruit kwamen......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mei 2003 18:40

Sterretje schreef:ik ben het er mee eens dat je eerbaar gekleed moet zijn.
Maar daar heb je grenzen binnen die je zelf moet aangeven.

Maar ik krijg er ook een raar gevoel bij wanneer mensen netjes jurk met jasje aanhebben, uit de kerk het jasje uit en ziedaar alles laag, smal enz..

dat vind ik ook schijnheilig jah...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 08 mei 2003 21:17

eejje ikke21

Ik heb al je antwoorden gelezen!

Maar ik weet niet welke ger. gem je voor je hebt.
Maar bij ons in de ger. gem wordt hier echt niet moeilijk over gedaan. Een beetje verantwoordelijkheid mag je toch wel verwachten van degene die gaat trouwen. Wel of geen spagettie bandjes? Moet je helemaal zelf weten. Zolang het maar normaal blijft. Maar op zo'n dag mag je best mooi zijn!

Bloemen in de kerk? ach de bruid mag best haar boeket meenemen in de kerk (maar of het handig is). Verder houd iedereen gewoon zijn bloemetje op zijn cobertje! Bloemen worden naar de tijd overhandigt (niet bij de kerk) niet echt de geschikte gelegeheid om masaal bloemen te gaan overhandigen. maar ik denk dat geen dominee er beswaar tegen heeft dat er een bloemetje wordt gegeven aan het bruidspaar naar de trouwdienst!
Verder kaarsen in de kerk. Vink niet nodig en is geen traditie bij ons in de kerk. Maar ja als je dat zal willen denk ik dat je een verkeerde hebt aan de ger. gem. Niet omdat het als zonde wordt geschouwt maar gewoon niet gebruikelijk!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 mei 2003 07:45

ik had het over de ger gem en ger gem in ned in onze plaats Hijwel.
Een jurk met spagetti bandje mag gewoon niet.......bruidsboeket nemen ze ook niet mee, weet niet of dat mag maar het is niet handig en de corsage's mogen blijven zitten waar ze zitten.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 09 mei 2003 07:51

Waarom is het niet handig om een bruidsboeket mee naar binnen te nemen? Die kan toch makkelijk ergens liggen. Bijvoorbeeld de avondmaalstafel.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 mei 2003 08:00

bij ons in de gergem kan iedereen gewoon corsages oplaten, en voor het trouwboeket hebben ze zelfs een speciale houder (in het zelfde hout als het tafeltje :wink: )..
Time flies when you have none!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 09 mei 2003 08:00

Avondsmaal tafel???????? die staat bij ons niet in de kerk hoor...... en als je het mee naar binnen neemt moet je het op de grond leggen, en in de keuken hebben ze een speciaal iets voor deze boeketten.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 mei 2003 14:13

En na het kerkelijk huwelijk? Ik bedoel zijn er ook restricties aangaande het feest? Moderne muziek/dansen/drank?

Terug naar “Archief”