Relaties met de collegas op de werkvloer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rule
Mineur
Mineur

Relaties met de collegas op de werkvloer

Berichtdoor Rule » 15 jul 2007 20:02

Samengevat, hoe zijn de relaties bij jullie op het werk? Kan je een beetje opschieten met je mede-collegas? Met de mensen op andere afdelingen? Is het vooral zakelijk of kan je ook nog een beetje persoonlijk ze omgaan? Evenals de baas/bazen, moet je alleen maar serieus met ze praten, of kan er ook nog worden gelachen?

(lichtelijk geinspireerd door Leej's thread, evenals pure nieuwsgierigheid om te kijken hoe de situatie bij andere mensen ligt)
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 15 jul 2007 20:10

Ik werk in een bedrijf met rond de 70 werknemers, en ik ben part-timer.

Een aantal collegas (meiden van 18-22 jaar) gaan samen wel eens dingen doen. Sommige anderen gaan wel eens samen uit. Er is nu 1 koppel, er was nog 1 koppel maar dat is uit. Grote nadeel is, je blijft elkaar wel tegen komen.

Mijn relatie met andere collegas is goed, ik kan met ze lachen, maar om nu te zeggen dat ik enorm de behoefte heb om ze buiten werktijd te zien? Nee, soms gezellig, niet te vaak, werk is werk, privé is privé! Wel blijf ik vaak na het werk nog even iets drinken, en soms komen de bazen ook nog even meedrinken, wat erg gezellig is. Hoofd personeel is een aardige vrouw, maar ze is echt een hoofd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jul 2007 20:14

Met twee collega's waar ik het meest mee werk kan ik heel erg goed opschieten, daar hebben ze mij ook op uitgekozen ;) Dat werkt heel fijn!! Ook bijvoorbeeld als je samen op reis gaat. Ik kan gewoon mezelf zijn bij hen en ze motiveren me en we kunnen lekker kletsen.

Met de anderen kan ik het ook prima vinden. Ik heb nog een kamergenoot die is ook geweldig. Het enige wat soms lastig is: wanneer je bij de lunch bij collega's zit die je nog niet zo goed kent, dan is het soms moeilijk om het gesprek interessant te houden, maar meestal lukt dat wel doordat anderen elkaar wel beter kennen.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 15 jul 2007 22:27

Ik kan wel goed worden met mijn collega's, zelf ben ik een van de jongeren tussen veel 40-ers en 50-ers. we hebben ongeveer 60 medewerkers waarvan een dele parttime

Ik werk er inmiddels al ruim 4 jaar, en van vaklui tot directie gaat iedereen heel informeel met elkaar om, volgens mijn coordinator ben ik sociaal verbaal erg sterk in het contact met me collega's waar ik buiten me werk eerst nog wel es de kat uit de boom kijk ;)

ik heb gelukkig ook een functie waarbij ik eigenlijk iedereen wel zie op het werk en niet in mijn kantoor hoef te blijven, als automatiseerder is de grootse fout die je kunt maken namelijk jezelf vertoppen en alles remote doen, nee je collega's vinden het fijn om te zien dat je al sleutelend (soms letterlijk) met pc's of printers bezig bent, en dat dus ook zo nu en dan op hun afdelingen doet.

Ook weten ze dat ik christelijk ben, ze gaan er wel relaxed mee om, en zelfs nadat in Assen in onze kerk een dominee met een nogal schandaal in de media terecht kwam, werd er enkel gevraagd: 'dat is toch bij jullie?'
Als er dan nieuwe medewerkers komen, en ik merk dat ze websites maken leuk vinden, laat ik ze wel es wat van de mijne zien, en dan komt er toevallig iemand van secretariaat langs die dan lachend vraagt: 'Ah Roland introduceert je al, heeft ie je nog niet bekeerd?'

owja nog vergeten dat de fervente PvdA-collega's me afgelopen 2 jaar gefeliciteerd hebben met zowel gemeentelijke als landelijke winst van de ChristenUnie. Ach zowel op het werk, in de gemeente als landelijk is het ook vruchtbaar samenwerken!
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jul 2007 22:37

Ghe, ik moet wel lachen om die 'werkvloer' in de topictitel. Die verschilt bij mij per dag :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 15 jul 2007 22:54

Ik heb gewerkt in een winkel met 8 personeelsleden, meestal 2 vrouwelijke collega’s, verschilde wel eens per jaar.
Gelukkig heb ik niet gehad dat er hoog oplopende irritaties onderling waren.
Dat was nadat ik ging rentenieren soms wel anders =]
Op persoonlijk vlak kon ik het niet met iedereen even fijn vinden, zakelijk geen probleem.
Ik denk ook dat als je te close met elkaar omgaat buiten het werk om, meestal niet bevorderlijk is voor het roddel circuit.
Ooja, ook niet in een familie bedrijf 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jul 2007 22:55

MIjn relatie met mijn collega's is goed. verschillende colelga's zijn buiten het werk om ook bevriend. Ik ben zelf een keer met een collega een weekje naar Slowakije geweest. Dat zou ik niet zo heel snel weerdoen.
Verder merken we er op de groep weinig van dat bepaalde collega's prive ook met elkaar om gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

topkok

Berichtdoor topkok » 15 jul 2007 23:42

ik werk in een hotel waar ongeveer 90 mensen werken.. en ik denk dat er toch een stuk of 20 relaties zijn... maar dat komt ook omdat er mega veel mensen uiit het buitenland komen en die laten dan ook hun wederhelft laten komen..

ik heb er zelfs geen moeilijkheden mee denk ik om een relatie op de werkvloer te hebben:P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jul 2007 09:56

Relaties zijn er bij ons niet op de werkvloer, gelukkig, dat is 'verboden'. En als het wel gebeurd, dan gaat 1 van de 2 weg, en zoekt een andere baan.

Ik heb erg gezellige collega's. Kan met hen allemaal prima overweg. Het enige nadeel vind ik, dat zij een totaal andere levensstijl hebben. Ze gaan feesten tot diep in de nacht, met zijn allen, ik ga niet mee. Maar toch val ik er niet buiten, dat is wel apart. Ik hoor er gewoon wel helemaal bij.
Ik werk op een locatie met iets van 50 of 60 werknemers, dus niet zoveel. Ik ken ze allemaal wel. Ook de managers. Hele normale mensen gelukkig. Ook zij kennen al hun personeelsleden, wat ik wel erg goed vind.

Ja, ik heb het gewoon erg naar mijn zin :)
(en wat natuurlijk ook zo is bij mijn werk: al die sociale types, die zeggen alles eerlijk tegen elkaar. Als je je irriteert aan iemand, ga je samen in gesprek om het op te lossen. En als dat niet op te lossen is, ga je samen naar een hoger iemand. Je MOET eruit komen.)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Rule
Mineur
Mineur

Berichtdoor Rule » 16 jul 2007 11:32

MissF schreef:Relaties zijn er bij ons niet op de werkvloer, gelukkig, dat is 'verboden'. En als het wel gebeurd, dan gaat 1 van de 2 weg, en zoekt een andere baan.

Uit nieuwsgierigheid, is dat echt vastgesteld of meer een ongeschreven wet?
Slow chat, take it easy
Slow chat, take it easy.
I'm in the mood, the topic is right,
Move to the keyboard, we can type all night.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 jul 2007 12:00

Rule schreef:
MissF schreef:Relaties zijn er bij ons niet op de werkvloer, gelukkig, dat is 'verboden'. En als het wel gebeurd, dan gaat 1 van de 2 weg, en zoekt een andere baan.

Uit nieuwsgierigheid, is dat echt vastgesteld of meer een ongeschreven wet?

Ik weet het niet. Ik dacht dat het wel ergens beschreven staat. Kzal het eens opzoeken op het intranet op mn werk ;)

Maar ik vind relaties, zeker in mijn werk, absoluut niet kunnen. Dan krijg je een hele andere verhouding met de ander, en dat kan niet, als je juist objectief moet kunnen blijven naar elkaar, en elkaar feedback moet blijven geven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 16 jul 2007 15:19

Wij zijn eigenlijk één happy family. De verschillende vestigingen doen elk apart veel dingen met elkaar (bowlen, karten, bij elkaar bbq-en, bierproefavonden, 'ouderwets stappen', vanalles) en één weekend per jaar gaan we met alle vestigingen met elkaar, dat zijn rond de driehonderd man, weg en hebben een tijdje daarvoor een gezamenlijk personeelsfeest. Tijdens dat weekend trouwens ontstaan de meeste relaties ;). De band is onderling heel hecht, en dat werkt echt heel fijn. Natuurlijk ben je met de een closer als met de ander, dat hou je toch. Voordeel is dat het een heel jong bedrijf is. De jongens uit 'mijn' team zijn allen tussen de 21-32 dus ja... er vliegen nogal eens vonken over een weer ;-)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2007 15:58

Waar werk je Debora?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 jul 2007 17:16

Lalage schreef:Waar werk je Debora?

Ja, waar werk je ook alweer? 8)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 16 jul 2007 18:59

Bij een milieuadviesbureau in Delluft. Enne Smurff, meer dan de helft van de mannen heeft lang haar 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Terug naar “Archief”