Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Verhuizen????

Berichtdoor *Annet* » 02 jul 2007 18:59

Wij hebben plannen om te gaan verhuizen maar weten niet waarheen!

We wonen regio Gorinchem, de huizen hier zijn flink aan de prijs. Graag zouden we vrijstaand gaan wonen maar dat is hier niet te betalen. Nu zijn we ons aan het oriënteren waar we dan wel willen/kunnen gaan wonen.

Er is een sollicitatie naar Kampen gegaan, ook wil mijn man nog in Stellendam en Druten gaan solliciteren. Dit zijn totaal verschillende plaatsen maar in deze omgeving zijn de vrijstaande huizen met een leuk stuk grond nog enigsinds te betalen.

We moeten niet alleen een huis en mijn man werk. Ook zoeken we naar goede scholen en een kerk om ons bij aan te sluiten. We zijn nu Ger Gem maar daar zitten we absoluut niet aan vast. Een van onze kinderen zit op Speciaal Onderwijs, dat zit ook niet overal om de hoek. Juist wel in de plaats waar we nu wonen. Dit is ook iets wat we wel beetje moeilijk vinden.

Ons huis staat sinds een paar weken te koop, afgelopen zaterdag hebben we kijkers gehad die wel heel erg veel interesse hadden. Nu denk ik weer: straks heb ik mijn huis verkocht maar kunnen we niet wat anders vinden..........

Wie heeft goede en bruikbare tips voor ons?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 02 jul 2007 19:13

eerst zorgen dat je zelf zekerheid hebt,voordat je je eigen huis koopt.

In Kampen zit speciaal onderwijs, en anders in Zwolle en in Emmeloord, beide niet ver uit de buurt van Kampen.

In Stellendam en omstreken kun je goed kerken. :wink: Kampen weet ik verder niet veel van, er zit vlgs mij wel een gergem.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 02 jul 2007 19:29

Stellendam is wel gezellig. Omgeving is mooi. Inburgeren daarentegen wat moeilijkjes.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2007 19:30

Ehm, tsja... Om tussen de rivieren te blijven kom je al gauw weer in de Bommelerwaard ;) Maar dat is nog wel te doen denk ik, richting Zaltbommel?
Mijn zus woont in Brakel (dat zou ik dan weer niet snel aanraden, maar ok..) en daar heb je wel leuke dorpjes in de buurt, kerken genoeg ook.
Ze werkt als juf op 't speciaal onderwijs in Gorinchem ;)
Met de auto goed te doen, voor de kids rijden er van die schoolbussen geloof ik.

Kampen zitten ook hartstikke veel kerken geloof ik?
http://www.kerkpleinkampen.nl
Hier is er wat meer over te vinden.

Succes met de zoektocht, het solliciteren en keuzes maken!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 02 jul 2007 21:23

Tja, Groningen en Friesland zijn goedkoop met de huizen :)

Huis van onze buren staat te koop ;-) Beetje klein met meerdere kinderen denk ik. Maar ter indicatie. Semi Bungalow, 3 slaapkamers. Twee badkamers (een kan nog even gesloopt worden). Op iets meer dan 1000 vierkante meter grond. Vrijstaand dus. De vraagprijs is ongeveer 230.000.

Maar er zijn hier nog veel meer "goedkope" woningen te vinden. En mocht je in Reiderland (communistisch bolwerk) willen wonen. Daar zijn ze nog goedkoper en enkele gemeenten in Friesland ook.

Tja een GerGem vind je alleen in de stad Groningen. Maar er is vast wel een kerk waar je je thuis zou kunnen voelen dichterbij. En wat solliciteren betreft, wellicht op de Vrijgemaakte school in Groningen?

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Re: Verhuizen????

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 02 jul 2007 21:33

*Annet* schreef:Wij hebben plannen om te gaan verhuizen maar weten niet waarheen!

We wonen regio Gorinchem, de huizen hier zijn flink aan de prijs. Graag zouden we vrijstaand gaan wonen maar dat is hier niet te betalen. Nu zijn we ons aan het oriënteren waar we dan wel willen/kunnen gaan wonen.

Er is een sollicitatie naar Kampen gegaan, ook wil mijn man nog in Stellendam en Druten gaan solliciteren. Dit zijn totaal verschillende plaatsen maar in deze omgeving zijn de vrijstaande huizen met een leuk stuk grond nog enigsinds te betalen.

We moeten niet alleen een huis en mijn man werk. Ook zoeken we naar goede scholen en een kerk om ons bij aan te sluiten. We zijn nu Ger Gem maar daar zitten we absoluut niet aan vast. Een van onze kinderen zit op Speciaal Onderwijs, dat zit ook niet overal om de hoek. Juist wel in de plaats waar we nu wonen. Dit is ook iets wat we wel beetje moeilijk vinden.

Ons huis staat sinds een paar weken te koop, afgelopen zaterdag hebben we kijkers gehad die wel heel erg veel interesse hadden. Nu denk ik weer: straks heb ik mijn huis verkocht maar kunnen we niet wat anders vinden..........

Wie heeft goede en bruikbare tips voor ons?


In Kampen is een Gergem (Evelien en ik zitten er in ;) ), een fijne gemeente. Het huis van m'n ouders staat te koop (in IJsselmuiden ;) ). Het is alleen wel een twee-onder-een-kap. :)
Goede scholen zijn er genoeg, in Kampen is een gergem-basisschool (Groen van Prinstererschool), verder zijn er in IJsselmuiden ook goede hervormde basisscholen (ik heb zelf op de Ichthus gezeten, heb er een fijne tijd gehad), in Kampen staat ook de Pieter Zandt, reformatorisch middelbaar onderwijs. In Zwolle is een christelijke Speciaal Onderwijs-school, de Eliëzer-school. Verder is er in Kampen ook een openbare speciaal-onderwijs-school, de Ambelt.

Veel succes met alles wat er bij verhuizen komt kijken!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 jul 2007 21:54

Het lijkt me het verstandigste dat je man eerst een baan heeft, en jullie dan daar een huis gaan zoeken.
Je kunt nu wel ergens iets kopen, krijgt hij 150 km verderop een baan, lijkt me erg geweldig!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 02 jul 2007 22:01

Bedankt voor de tips in elk geval!

Mijn man heeft in Kampen een sollicitatie gesprek gehad, dat ging best goed. Hangt nu nog even af van financiele. Hij wil natuurlijk niet minder gaan verdienen. Anders kan je toch weer minder huis kopen.

We hebben voor de fun ook in Delfzijl gekeken, wat een verschil in huizen prijs met hier. We hebben wel een erg leuk huis gezien in Ens. Ook wel wat leuke huizen in Emmeloord.

Waar ik nu woon zijn de mensen best op zichzelf. Woon er al ruim 11 jaar maar kan niet zeggen dat ik hier naar mijn zin woon. Heb wel wat oppervlakkige kennisen maar geen vriendinnen. Ook de kerkelijke gemeente is hier niet wat. Uiterlijk vertoon voert de boventoon.

Oom en tante wonen in Huizinge, gaan de Ger Gem in Drachten. 3 kwartier rijden enkele reis. Daar hebben we dus geen zin in. Het is natuurlijk niet alleen voor de kerkdiensten maar ook tzt catechesatie enz.
ja, dat is mijn mening dan he.....

sela

Berichtdoor sela » 03 jul 2007 07:45

wel eens aan zeeland gedacht? :P

Gebruikersavatar
-petje af-
Mineur
Mineur
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:45
Locatie: ...de Iessel is van ons!

Berichtdoor -petje af- » 03 jul 2007 08:01

Kampen is idd leuk om te wonen.
Hier zijn de mensen niet op zichzelf. Ik woon zelfs in een hele leuke buurt waar we juist van elkaar op aan kunnen.

Kerken genoeg....
Scholen ook genoeg, ook voor speciaal onderwijs.

Kampen is very nice!!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 jul 2007 09:50

Goeree-Overflakkee is ook een leuke omgeving. Zelf zou ik niet zo snel in Stellendam gaan wonen, omdat men daar inderdaad nogal een gesloten groep vormt. Dan heb je in Dirksland, Middelharnis of Sommelsdijk denk ik meer aansluiting... al zijn die plaatsen weer duurder.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 jul 2007 10:16

Puuh, heel wat hoor, verhuizen!
Ik vond het een van de ergste dingen in mijn leven, verhuizen. Maar bij jou scheelt het dat je kinderen nog wat jonger zijn, die voegen zich vaak zo weer bij andere kinderen.
Wij zijn eerst naar Rhenen gegaan, maar het huis was gewoon niet wat mn ouders wilden, en omdat Rhenen zo duur is, zijn ze 4 jaar later naar de betuwe vertrokken.
Als je nog dieper de betuwe ingaat, heb je enorme huizen, voor lage prijzen.
Andelst, Zetten, Heteren, Hemmen. Daar heb je echt wel een vrijstaand huis voor niet zo veel geld!

www.rasmakelaars.nl staan veel huizen in die omgeving op. Maargoed, ik weet niet hoe het met het speciaal onderwijs is. Ik weet wel dat er in Arnhem een speciaal middelbare school is. Maar werk...ik heb geen id ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 10:28

In Veenedaal zit ook een [christelijke](middelbare)school voor speciaal onderwijs! en in Herveld staat het huis van mn ook te koop vrijstaand, maar moet meen ik iets van 367000 opbrengen...
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 03 jul 2007 11:39

Veenendaal is vaak nog duur om te wonen, zeker als je vrijstaand wil gaan wonen.

In Zetten wordt er veel bijgebouwd, ook veel vrijstaande huizen. Als je dan nieuwbouw wilt heb je ook geen kosten koper en daar is het erg goedkoop. Je zit wel dicht bij Arnhem dus dat is fijn. Wat kerken betreft weet ik niet wat daar in de buurt is. In Opheusden zit volgens mij wel een Ger gem. In Zetten zelf zit een christelijke basisschool en veel kinderen die naar de middelbare school gaan, gaan naar Veenendaal.

Succes er in ieder geval mee!

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 03 jul 2007 11:44

opheusden heeft hhk, gergem, gergemin Ned en moluks evangelisch
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 62 gasten