Verlovingsring / trouwring: welke hand?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Ikkuh0310
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 nov 2005 09:41
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh0310 » 11 jun 2007 19:51

Wij gaan onze verlovingsring (over 2 weken :D ) links dragen..
Dit wordt ook onze trouwring, dan gaat ie naar rechts
Love Is A Dream Come True! :8>

Gebruikersavatar
HansenMirjam
Mineur
Mineur
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:44
Locatie: Ridderkerk

Berichtdoor HansenMirjam » 14 jun 2007 01:50

Ik wist wel van de herkomst van het links of rechts dragen van een trouwring. We hebben alleen niet om die reden er voor gekozen om onze trouwring rechts te gaan dragen. Dat was/is meer omdat het zo "hoort"
A smile costs nothing, but gives much

Gebruikersavatar
peentje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 419
Lid geworden op: 01 nov 2002 08:59
Locatie: rijssen
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 14 jun 2007 08:08

Zou er voor vriendschapsringen ook een ongeschreven (of misschien wel geschreven) regel zijn?
What a wonderfull girl!!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 14 jun 2007 12:52

wij dragen onze verlovings ring links en over half jaar verhuisd hij naar rechts.

Mijn collega s in bergen op zoom die katholiek zijn dragen het andersom want daar gaat je slagader of zo door is hun reden!

Gebruikersavatar
peentje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 419
Lid geworden op: 01 nov 2002 08:59
Locatie: rijssen
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 14 jun 2007 17:13

OINK!!! :shock:
What a wonderfull girl!!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 14 jun 2007 17:17

ik snap er ook niet veel van maar vroeg het en hun gaven dat als reden???

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 15 jun 2007 21:34

Vriendschapsring droeg ik rechts mijn vriend (toen nog vriend) links omdat hij een zegelring had rechts die hij niet afkreeg.

Verlovingsring ging ook links, trouwring rechts. Zegelring is toen afgerukt (zal maar niet zeggen dat die verkoper zo hard aan die ring trok dat hij van mijn lief bijna een knal in zijn gezicht kreeg zo zeer deed het :mrgreen: ) en passend gemaakt voor links.

Nu heeft hij bijna nooit meer zijn ringen om. Te gevaarlijk met werk. Hij probeert wel om in het weekend zijn sieraden om te doen.

Ik heb de trouwring meestal rechts om, soms links als ik het ineens irritant vind zitten aan de rechtse kant.

Ooit gaf een roomse collega mij de verklaring voor het links dragen van de ring dat hij dan aan de kant van haar hart zat. Zoals al genoemd door GKN-er
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2007 20:17

Ik mag hopen dat je in beide armen een slagader hebt lopen! Het gaat inderdaad om de afstand tot het hart. Maar dat maakt niet zo heel veel uit, want het hart zit voor 2/3 links en voor 1/3 rechts. Er zijn trouwens ook mensen die precies in spiegelbeeld in elkaar zitten ;)

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Berichtdoor vpk » 23 jun 2007 18:36

ik heb m'n vriendschapsring rechts, heb vaak eczeem aan mn linkerhand. m'n vriend heeft em links want bij hem past ie niet om rechts :lol:
maar waar deze precies hoort schijnen verschillende ideeën over te bestaan. Sommigen zeggen rechts zodat je steeds wisselt: vriendschapsring rechts - verlovingsring links - trouwring rechts. Anderen zeggen links, omdat rechts alleen voor de trouwring is.. niet echt regel voor volgens mij
onze verlovingsring doen we, over een maand :D , allebei links, en als we later gaan trouwen gaatie naar rechts.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 80 gasten