Waarom eet je welk voedsel niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 04 jun 2007 22:18

rosalie83 schreef:Wat een onzin! Het staat zelfs op de verpakking dat je het in kunt vriezen, ik doe dat ook altijd al en het blijft lekker en precies zoals het is als je het niet invriest.


Ik schreef niet dat je niet in kon vriezen, ik raade het af, met name de roerbakspullen...en waar saus bij zit. De hele structuur gaat dan n.l. naar de vaantjes...

rosalie83 schreef:Die ervaring heb ik niet. Vegatarische burgers, filtets en zo komen op ongeveer gemiddeld 1,50 per persoon, en daar kom ik met een runderlapje of duitse biefstuk etc ook op.


Wat jij nu neerschrijft gaat over een halve Vale of aanverwant artikel verpakking. Een één stuks verpakking vale o.a. bevat meestal al gauw 2 ons en kost rond de 3 euro.

Maar goed als jij nu geniet van Vega, vale of aanverwanten, geniet ik van mijn stukje vlees. ok ? :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2007 06:24

Gekruide tofureepjes kosten meestal rond de 1,80 euro, kan je makkelijk met z'n tweetjes van eten. Valess is iets duurder, tussen 2 en 3 euro voor twee personen. Quorn is ook zoiets. Maar als je nou eens op de reclames let, dan kan je vaak een voorraadje aanleggen van bijvoorbeeld 2 euro voor quorn of valess.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 jun 2007 09:45

Inderdaad Lalage, dat zijn de prijzen die ik ook ken. Eénpersoonsverpakkingen zijn rond de 1,50 à 2 euro en met de roerbakreepjes etc eten wij ook met z'n tweeen van. Meer dan genoeg. Valess is rond de 3 euro, maar dat is dan dus alsnog 1,50 per persoon. En als het in de aanbieding is, sla ik ook inderdaad een voorraadje in ;)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 05 jun 2007 12:07

T.a.v. Rosalie83 :
" ... een voorraadje vega spul ... "
Gewoonlijk doe ik zo weinig mogelijk in de diepvries, het liefst vers.
Bij invriezen gaat er toch altijd iets van de voedingswaarde, smaak en kwaliteit verloren?
Zo af en toe ga ik naar een supermarkt elders, voor ... goedkoop gereedschap, .... . Ik wil dan eens kijken naar vleesvervangende producten.

T.a.v. Lalage :
Mijn woonplaats is oud stadje aan een rivier. Bijna alles is hier verkrijgbaar, alleen vanwege de prijzen ga ik wel eens na een nabijgelegen stad.
In een bekende supermarkt het lijstje afwerken kan wel veel sneller. Bovendien weet je na een poosje precies wat je bij welke supermarkt moet halen, dit met het oog op kwaliteit en prijzen.

Kosten
Een stukje rosbief, of een runderlapje kost hier ook ~€1,50 pp.

Tenslotte
Vlees kan volgens mij net zo gezond zijn als vegetarisch voedsel.
En evt. kun je bloed eruit laten trekken. Maar niet iedereen vind dat smakelijker.
De productie van melk en vlees is niet meer zoals vroeger, het is minder natuurlijk en intensiever. Maar geldt voor de akkerbouw niet precies hetzelfde?
Als het echt gezond moet, dan is er nog een andere mogelijkheid, nl een eigen groentetuin.
Zelf heb ik een aantal jaren groente, aardappelen en fruit verbouwd, zonder enig bestrijdingsmiddel. Indien gewenst, wil ik wel enkele tips geven.
Laatst gewijzigd door Rolf op 11 jun 2007 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 jun 2007 12:51

Rolf schreef:T.a.v. Rosalie83 :
" ... een voorraadje vega spul ... "
Gewoonlijk doe ik zo weinig mogelijk in de diepvries, het liefst vers.
Bij invriezen gaat er toch altijd iets van de voedingswaarde, smaak en kwaliteit verloren?
Zo af en toe ga ik naar een supermarkt elders, voor ... goedkoop gereedschap, .... . Ik wil dan eens kijken naar vleesvervangende producten.

Wat denk je wat ik bedoel met een voorraadje? Voor een half jaar of zo? :roll: Hooguit voor een paar weken.

Rolf schreef:Vlees kan volgens mij net zo gezond zijn als vegetarisch voedsel.

Ik eet ook wel vlees, alleen geen varkens- en paardenvlees enzo. Want dat is hoe dan ook nooit gezond.

André

Berichtdoor André » 05 jun 2007 13:05

rosalie83 schreef:Ik eet ook wel vlees, alleen geen varkens- en paardenvlees enzo. Want dat is hoe dan ook nooit gezond.
Want runderen worden niet volgespoten met antibiotica?
En vissen zwemmen niet over gedumpte vaten met radioactief afval? :)

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 jun 2007 13:07

André schreef:
rosalie83 schreef:Ik eet ook wel vlees, alleen geen varkens- en paardenvlees enzo. Want dat is hoe dan ook nooit gezond.
Want runderen worden niet volgespoten met antibiotica?
En vissen zwemmen niet over gedumpte vaten met radioactief afval? :)

Ja, natuurlijk wel. Daarom alles met mate. Maar varkensvlees (om daar maar even bij te blijven) is ook al slecht als ze geen voedsel eten met hormonen of geen antibiotica krijgen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 05 jun 2007 13:34

waarom is varkensvlees sowieso ongezond?

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 jun 2007 14:03

ajl schreef:waarom is varkensvlees sowieso ongezond?

Varkens eten hun eigen ontlasting op.
Varkens hebben erg veel parasieten in hun lijf.
Varkensvlees blijft 4 dagen in je darmen rotten en verteert erg moeilijk.
Etc.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2007 14:27

Aha! :shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 05 jun 2007 14:36

Smurffie schreef:Aha! :shock:

Haha wat?

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2007 15:38

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:Aha! :shock:

Haha wat?


Hmz, niet echt prettig om te weten allemaal 8) Hoewel, ik eet ook rustig frikandellen bijv. Al zeggen ze honderd keer dat die barstensvol met koeienogen zitten. Zolang ze me niet aanstaren vind ik het allemaal prima.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jun 2007 15:42

Ik zou ook niet weten waarom koeienogen ongezond zouden zijn.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 05 jun 2007 15:55

Dat zou me een worst wezen. Ik heb het gewoon niet zo op ogen, tenzij ze van een ontembare, knappe man zijn 8)

Gebruikersavatar
Leej
Mineur
Mineur
Berichten: 178
Lid geworden op: 26 mar 2007 18:45
Locatie: Erhuns in de polder, onderlangs de diek

Berichtdoor Leej » 05 jun 2007 16:09

rosalie83 schreef:
ajl schreef:waarom is varkensvlees sowieso ongezond?

Varkens eten hun eigen ontlasting op.
Varkens hebben erg veel parasieten in hun lijf.
Varkensvlees blijft 4 dagen in je darmen rotten en verteert erg moeilijk.
Etc.


Het is maar goed dat jij niet alles weet wat er met je eten gebeurd? Enig idee dat het ei wat jij op eet tussen de kippenstront heeft gelegen (trouwens ooit wellus aan een ei geroken?)
Weet jij wie er ooit aan jou eten heb lopen viezeren?
As je alles wist, at je alleen nog groenten etc. uit eigen tuin!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten