dilemma.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

dilemma.....

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2003 19:13

een vriendin van mij vertelde een tijdje geleden dat ze sinds kort verkering had.. later bleek dat ik die jongen ken!! nou is het zo dat ik niet zulke fraaie verhalen over hem gehoord heb, over hoe hij is geweest tijdens andere verkeringen.. ze is zo blij met hem, moet ik het haar vertellen over die dingen die ik weet, of moet zij dat zelf maar ondervinden.. het zou natuurlijk kunnen dat het deze keer wel goed gaat, maar ik hoop natuurlijk dat er haar niet hetzelfde overkomt als die andere meisjes!!

Moet ik het haar vertellen of niet?? :? :?

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 25 apr 2003 19:17

Lastig Trijntje...

Mijn eerste reactie is: even afwachten....
Het is nog vers als ik het goed begrijp. Wie weet is hij veranderd of in ieder geval anders geworden. Misschien is dit zijn ware liefde wel.
Verder heb je verhalen gehoord. Die verhalen zijn vast niet altijd objectief geweest. Wel zal er een kern van waarheid in zitten.
Misschien doet er zich in de nabije toekomst iets voor, waarover je het met haar kan hebben, misschien kan dat een aanleiding zijn om eens in gesprek te komen.
Als het echt vergaande misstappen zijn, bijvoorbeeld op sexueel gebied of wat betreft "bewezen ontrouw", dan is het misschien toch iets om eens voorzichtig eerder al eens wat los te laten.
Maar...het is haar zaak, en voor jou denk ik voorzichtigheid....rustig aan maar denk ik, dat is mij eerste reactie.

Succes!
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 25 apr 2003 20:50

Als "buitenstaander" zie je vaak veel meer en andere dingen dan als betrokkene. De persoon die verliefd is ziet alleen de mooie kant. De negatieve kanten vallen helemaal weg.

Het probleem is, weet ik uit ervaring, dat als je iemand probeert te waarschuwen dat vaak totaal niet door komt. Sterker nog, vriendschap kan er door in de drang komen. Dus je moet het voorzichtig en stukje bij beetje vertellen. Maar je moet niet vreemd opkijken als er niet naar je wordt geluiserd.

Ik zou als ik jou was, met iemand anders eerst eens praten over wat jij weet. En dan samen een "plan van aanpak" proberen te maken.

ikke3310

Berichtdoor ikke3310 » 01 mei 2003 09:50

Wrm moet je je met de liefde van een ander bemoeien? Laat die ander het zelf ondervinden. Jij zou het ook niet leuk vinden als iemand iets zei van jouw liefde.

Mensen kunnen toch veranderen! Misschien houd hij nu wel echt van haar, misschien ook niet. Maar laat de tijd dat uitwijzen, zou ik niet tussen gaan zitten! Je wilt toch niet op je geweten hebben dat je iemands geluk kapot gemaakt hebt? Misschien doe je dat wel door het verleden op te rakelen.

ikke3310 :mrgreen:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 02 mei 2003 07:44

ik denk dat je er beter even mee kan wachten, vaak willen ze zulke dingen toch niet horen of zien, over een tijdje komt ze er misschien zelf wel achter en anders kan jij het altijd nog vertellen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mei 2003 08:37

ja, ik wacht er eerst ook mee.... ik zie wel hoe het loopt...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2003 20:53

nou tot nu toe gaat het allemaal wel best, maar ja dat was in die andere verkeringen ook zo... ik hoop nu dat het zo door blijft gaan en dat die vriend zijn leven gebeterd heeft...................

ikke3310

Berichtdoor ikke3310 » 15 mei 2003 11:12

Trijntje, magk wat vragen? Waarom volg je met argusogen haar verkering? Laat haar het toch proberen! Dat zou jij ook niet leuk vinden als iemand zo op jouw verkering lette, of ziek dat verkeerd? dan mag je het zeggen hoor.

Ikke3310 :mrgreen:

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: dilemma.....

Berichtdoor peentje » 15 mei 2003 11:16

trijntjejohanna schreef:moet ik het haar vertellen over die dingen die ik weet, of moet zij dat zelf maar ondervinden..

GEwoon even kijken wat er gebeurt, misschien is dat ook een les voor je vriendin? MAYBE!?!?!?
What a wonderfull girl!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mei 2003 08:08

ikke3310 schreef:Trijntje, magk wat vragen? Waarom volg je met argusogen haar verkering? Laat haar het toch proberen! Dat zou jij ook niet leuk vinden als iemand zo op jouw verkering lette, of ziek dat verkeerd? dan mag je het zeggen hoor.

Ikke3310 :mrgreen:

ik volg het ook zeker niet met argusogen, want ik weet hoe dat is en voelt, maar ik vraag af en toe gewoon eens hoe het gaat en let er heel soms eens op..

GEwoon even kijken wat er gebeurt, misschien is dat ook een les voor je vriendin? MAYBE!?!?!?

daarom laat ik het nu eerst ook gewoon, ik denk dat het allemaal wel goed komt, en ja, ik denk dat ik er misschien anders ook weing aan kan doen, want zij is natuurlijk verliefd, en zal die dingen vast niet van mij aannemen.... het zal denk ik alleen maar averechts werken

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 mei 2003 12:05

Hoi TJ!!!

Hier een ervaringsdeskundige :? Ik heb ook verkering gehad met een jongen die zich minder netjes gedroeg tijdens verkeringen. Maar ik kende hem zelf niet zo goed, en ik kende z'n achtergrond niet, en ik had ook nooit van anderen wat over hem gehoord. Alleen wat van hemzelf, en ik kende een vriend van hem. Tijdens de verkering, en ook erna, heb ik meer dingen over en van hem gehoord, en die waren dus niet zo grappig.
Ik had dat heeeeeeel graag eerder geweten. Het was natuurlijk mijn schuld dat ik hem niet beter kende voor ik verkering met hem nam, helemaal. MAar als er iemand was geweest die ik kende, en hem ook al langer, dan had ik daar echt heel graag dingen van willen horen. Als ik die minder leuke dingen had gehoord, had ik het niet gelijk uitgemaakt (denk ik) maar je gaat wel beter opletten, en er misschien navraag na doen.
Wat ik je zou adviseren, VERTEL het wel. Natuurlijk in hele tactische woorden, en in een goede situatie, bla bla, maar dat snap je zelf ook wel.
Stel je voor dat het uitgaat, en je vriendin komt erachter dat jij meer van hem wist, ik denk dat ze het heel jammer vind dat je het niet hebt verteld!!
Naja... dit is dus mijn mening erover..SUCCES ERMEEE!!!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 16 mei 2003 13:02

Nou ja... Ik zou het ook wel vertellen denk ik... Ik heb het in het verleden misschien niet allemaal zo taktisch gedaan, maar goed... Je snapt wel wat ik bedoel.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 mei 2003 13:16

Stel dat zo iemand verkering met een zusje van me had zou ik 'm even flink waarschuwen.

M'n zusje had ooit verkering met een vage Iranees van een jaar of 15 ouder (hoorde ik van een kennis...).
Nu bleek die goser regelmatig naar de hoeren te gaan. Ik was dus serieus van plan om die goser te gaan waarschuwen en om de boel kracht bij te zetten 'm er eens flink van langs te geven.

Die kennis had echter ook m'n ouders gewaarschuwd (heel verstandig) en die hebben er meteen een stokje voor gestoken, eigenlijk een veel betere oplossing ;)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 mei 2003 13:23

Cybercurse schreef: Ik was dus serieus van plan om die goser te gaan waarschuwen en om de boel kracht bij te zetten 'm er eens flink van langs te geven.

heej uu zeg... ga ff bij die ex van me langs!! Die kan toch niet terug meppen, want z'n pols ligt aan diggelen!! :mrgreen:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 mei 2003 13:58

Acire schreef:
Cybercurse schreef: Ik was dus serieus van plan om die goser te gaan waarschuwen en om de boel kracht bij te zetten 'm er eens flink van langs te geven.

heej uu zeg... ga ff bij die ex van me langs!! Die kan toch niet terug meppen, want z'n pols ligt aan diggelen!! :mrgreen:

Haha, weet je hoe hard gibs is? ;)

Terug naar “Archief”