marin schreef:Kunnen wij de tekenen van Jezus wederkomst onderscheiden?
Waar bemerken dat aan?
Jezus zegt, dat wij ze kunnen onderscheiden.
Mattheus 24: 32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt41), en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is,42) voor de deur.
Als we door lezen in dat zelfde hoofdstuk Matheus 24 staat er:
Mt 24:36-37
Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
Het lijkt tegenstrijdig met de teksten die jij aanhaalde uit Mt. 24:32-33 maar dat is niet zo. Daarom slaan de woorden van Mt. 24:32-33 op het eerste namelijk Mt 24:4-5 (…)
Ziet toe, dat u niemand verleide. Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
De essentie is dus ‘verleiding’ van velen valse godsdiensten onder Mijn Naam zonder liefde de antichrist (1Jo 2:18.
Wat is liefde?
Het einde van de wet is liefde.
Tegenwoordig hoor je veel godsdiensten over Christus spreken maar wel zonder de wet en dat is een valse godsdienst. Dat is een teken van de eindtijd.