De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

De Pil

Berichtdoor Dreamster » 28 feb 2007 19:25

In overleg met de dokter slik ik sinds een week de pil. Niet als voorbehoudsmiddel ( 8) ) maar voor mn puistjes...

Nu hoorde ik van een meisje dat je er dik van kan worden en baardgroei van kan krijgen...weten jullie van bijwerkingen? (geen fabeltjes...)
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 feb 2007 19:27

Heb je er geen bijsluiter bij dan?

Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 28 feb 2007 19:36

Oui...maar daar staat ook niet alles in..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.



http://www.Dreamster.hyves.net

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 feb 2007 19:44

Wel veel, welke risico's staan er dan bij

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 feb 2007 19:49

Er echt dik van worden, geloof ik niet hoor, als je ervan aankomt is het zo tussen de 0-5 kilo en baardgroei, kan ook, maar das een beetje cru gezegd. Het komt zeker niet vaak voor zeker niet in de vorm vaan baardgroei, wel kan het zijn dat je lichaamshaar (oksels, benen, bikinilijk) wat harder gaat groeien. Maar ook dat is een verschijnsel dat lang niet iedereen krijgt. Hoe zwaarder de pil, des te meer kans je hebt op bijwerkingen. Voor puistjes krijg je over het algemeen een 'lichte' pil voor geschreven.
(heb trouwens geleerd voor apothekersassistent, dus zuig het niet uit mijn duim :wink: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Girly*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 feb 2007 20:40
Locatie: overijssel

Berichtdoor *Girly* » 28 feb 2007 20:36

das wel ff fijn om te horen van iemand die 'er echt verstand van heeft', rosekapje!
ik moet eigenlijk ook aan de pil, omdat ik enorm onregelmatig ongesteld ben, en ook veel last van puistjes heb, maar was altijd bang om 'veel aan te komen' en de rest van die 'horror-verhalen' die je er over hoort...
Maar weet nu dus dat t heel anders zit ;-)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 28 feb 2007 21:04

Ik ben nu een paar jaar aan de pil. Ook omdat ik echt behoorlijk veel last van acné had én iedere maand een paar dagen niks waard was. Wat een uitvinding. Echt een opluchting.
Maargoed, de bijwerkingen zijn vooral positief, want je bent gewoon van je puistjes af. Ik kreeg trouwens juist een behoorlijk zware pil om van m'n acné af te komen.
Heb er weinig last van gehad, vooral in het begin had het alleen maar positieve bijwerkingen. Geen enge dingen als 10 kilo erbij in een half jaar of een snor van 3 cm ;)
Wel merkte ik dat door verloop van tijd mijn eetpatroon veranderde en dat heeft daar waarschijnlijk wel mee te maken.
Ik ben er dus wel wat van aangekomen, ondanks dat het vooral meer brood en een tweede keer opscheppen bij het avondeten is. Blijkbaar is m'n lijf daar toch niet helemaal op ingesteld. Maar ach, ik zou voor geen goud willen ruilen tegen die puistjes. Dan maar wat kilo extra!
Verder moet je er niet te bang voor zijn. Die spookverhalen is weinig van waar en zijn vaak uitzonderingen.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 feb 2007 21:10

in mijn nabije omgeving heb ik gezien dat, een meisje begon met de pil, viel af. stopte met de pil en kwam echt mega veel kilo's aan. Ermee na de dokter geweest en het is gewoon de invloed van de hormonen die in de pil zitten.... verschilt ook per mens...

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 feb 2007 21:21

Zitten er ook kankerverwekkende stoffen in? Gelijk stoppen dan :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 28 feb 2007 21:35

Volgens mij zitten er overal kankerverwekkende stoffen in.
Ze zeggen van de pil trouwens wel dat de kans op borstkanker veel en veel hoger is. Apothekersassistente: is dat waar? ;)
pobody's nerfect

Riska

Berichtdoor Riska » 28 feb 2007 21:46

Mijn dochter heeft vanaf haar veertiende, vijftiende de pil. (Diane). Vanwege acné. Ze is er niet dikker van geworden. Toen ze vanwege haar ziekte een tijd moest stoppen was de acné gelijk terug. Ze zal het dus nog wel een tijd slikken...

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 feb 2007 21:47

Onderzoeken spreken elkaar tegen, maar het is niet uit te sluiten dat de pil een iets verhoogde kans geeft op borst- en leverkanker. Uit een groot onderzoek bij 9000 vrouwen bleek echter dat pilgebruik niet gepaard ging met een verhoogde kans op borstkanker.
Laatst gewijzigd door rosekapje op 28 feb 2007 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 28 feb 2007 21:47

Cisca schreef:Zitten er ook kankerverwekkende stoffen in? Gelijk stoppen dan :wink:


Cisca ten voeten uit :mrgreen: Druiloor :P

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 feb 2007 21:49

Smurffie schreef:
Cisca schreef:Zitten er ook kankerverwekkende stoffen in? Gelijk stoppen dan :wink:


Cisca ten voeten uit :mrgreen: Druiloor :P


Sorry hoor, ik gun echt niemand die ellende :wink:

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 28 feb 2007 22:12

Cisca schreef:
Smurffie schreef:
Cisca schreef:Zitten er ook kankerverwekkende stoffen in? Gelijk stoppen dan :wink:


Cisca ten voeten uit :mrgreen: Druiloor :P


Sorry hoor, ik gun echt niemand die ellende :wink:


Dat snap ik :shock:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 44 gasten

cron